Käyttökokemuksia W140:stä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jouni H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 05.10.2007 12:50

Käyttökokemuksia W140:stä

Viesti Kirjoittaja Jouni H »

Jotenkin pienen miehen ego kaipaisi "pönkitystä" 8) ja aloin mielenkiinnosta katsella W140- koppasia S-sarjalaisia talviautokäyttöön.

Jonkun mielestä korimalli on mauton, mutta sopii minun tyyliini. :wink:

Kaikenlaisia vispilöitä on kaupan, mutta ajattelin kysyä foorumilaisten käyttökokemuksia vehkeestä, varsinkin pikkukoneella varustetusta 320 SE:stä, tyyppivioista tms.

3,2:n kone lienee sama, mitä on käytetty R129:ssä ja 124:ssä?

Kiitoksia etukäteen!
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

200 000km kieppeillä rupee alustan osia menemään. Mut niistähän selviää vaihtamalla. Tsekkaa kaikkien varusteiden toimivuus, sillä niiden jälkeen päin korjaaminen sitten maksaa. Varsinsinkin kuskinpuolen pyyhkimen pituus suuntainen toiminto kannattaa tarkistaa. Useimmiten rikki.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Tervehdys

Mulla ollut S320L 5 vuotta ja ihan tyytyväinen olen ollut.
Kilometrejä tulee kylläkin vähän(5...7tkm/v), kun auto on vähän niin kuin harrasteautona. Talvella ajoa tulee tosi harvakseltaan, joten soveltuvuudesta talviautoksi en osaa enempää sanoa, mutta sääli raiskata hienoa autoa suolaliemessä.
Auto on mukava ajettava ja 320 kone riittää mielestäni ihan kivasti tuohon.
320sen tyyppivikahan on kannen tiiviste, joka alkaa vissiin kaikissa vuotamaan ennemin tai myöhemmin. Minullakin alkavaa tihutusta on havaittavissa. Kansihomma on kuulemma tuossa yllättävän työläs ja sitä kautta jonkin verran hinnakas myös (toista tonnia pitkälti), lisäksi halukkaita tekijöitä on harvassa.....
Varsinaisia vikoja ei omassa ole ollut.
Vähästä käytöstä johtuen jarruja on joutunut laittelemaan(jumittaa helposti)
Aika ruosteherkkä tuo tuntuu myös olevan, eli hyvää hoitoa kaipaa.
Tuossa nyt jotain.......ja motti on sama kuin muissakin malleissa
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Eikös noissakin 320:ssä ole niitä johtosarjavaivoja? Jossain vuosimallissako ne biokaapelit oli vaihdettu johonkin säilyvämpään materiaaliin? Vai muistanko taas ihan matoja?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Fenton kirjoitti:Eikös noissakin 320:ssä ole niitä johtosarjavaivoja? Jossain vuosimallissako ne biokaapelit oli vaihdettu johonkin säilyvämpään materiaaliin? Vai muistanko taas ihan matoja?
Muutos tuli vuonna 1996.

Tuossa yksi 320 kokemus: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=81203
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lahoavat johtot vaivaa kaikkia malleja ko. vuosimalleissa.

Ainakin 320, 400, ja 350tiisseliä.

Todennäköisesti myös loppuja malleja.
Vastaa Viestiin