Mercedes-Benz S 350

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Mercedes-Benz S 350

Viesti Kirjoittaja dry »

Eli nyt tarvitsisin tietoa/kokemuksia kyseisestä autosta - hieman kun tämä pensan kallistuminen ottaa päähän... :?
Kulutus on kuitenkin varmaan pienempi kuin omassa...
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

350 motti omaa suunnitteluvirheen jonka seurauksena ykkössylinteri menee soikeaksi ja kone jumppaa todella lahjakkaasti kiinni noin 200 000km väliajoin ellei useamminkin.

Lisäksi kone on tehottomampi kuin 300 - malli joka taas on kuulu luotettavuudestaan.

Ässässä taitaa olla suht lahjakas dieselvero muuten eikä kulutuskaan ole aivan 200CDI tasolla. 11l/100km voi varautua kuluttamaan.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14230
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Heeetkonen, onko nyt kyse W140-dieselistä vai W221-bensasta?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Siis tällanen kiisseli:
Kuva
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14230
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ok. Onhan noissa varmasti kestäviäkin, mutta Amerikan mantereelta huonoja uutisia on kuulunut jo 1990-luvun W126-malleista. Itse en riskeeraisi, vaan hankkisin S 300 Turbodieselin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Tietenkin jos asiaa ajattelee niin että 350 mallin saa noin 10 rahaa pienemmällä investoinnilla 300:seen verrattuna, jäähän siinä vähän rempparahaa jäljelle jos laittaa vaikka kolme niistä rahoista sukanvarteen odottamaan.

Huono puoli taas on se että 350:ä saa vain ennen faceliftiä. Onhan tuo optio käynyt itselläkin mielessä - kaikesta ei vain selviä rahalla. Jos kone leipoo kiinni peilijäällä rekan edessä 150km keskellä asumatonta metsää.. :shock:
Avatar
jaggeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 03.04.2005 15:21
Paikkakunta: oulu/maaseutu

Viesti Kirjoittaja jaggeri »

nii ja jos nikkaroiti kiinnostaa itse tai jonku muun takemänä nii aja tuo jumiin ja vaihda sitte se 300 motti :?: :?
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Osaako kukaan sanoa millaista kiisseliveroa ässästä joutuu maksamaan? Tuota elopainoahan on kohtuullisesti.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

350 SD:stä se on noin 700 euroa per vuosi
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3291
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

S300TD elopaino oli puntarissa 2050 kg ja dieselvero sen mukaan n. 700€/vuosi. Viimeksi tullut lappu on juuri nyt tietenkin hukassa. Jos varustus on oikein niukka niin 2000 kg raja saattaa juuri alittua.

Kulutuksesta muuten: kolmesatasen keskikulutus on keskimäärin siinä 9-9.5 l tuntumassa seka-ajossa

Viime tankkaus sisälsi pelkkää maantieajoa ja meni nippa nappa 8,0 l/100

Ja toisesta ääripäästä kun tammikuussa viimeksi tuli kokeiltua rivakammin ajoa nin "170 km/h aina kun pääsee" matkanopeudella kulutus (650 km, keskinopeus 133 km/h) oli 11.4 l/100.
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

jysi kirjoitti:S300TD elopaino oli puntarissa 2050 kg ja dieselvero sen mukaan n. 700€/vuosi. Viimeksi tullut lappu on juuri nyt tietenkin hukassa. Jos varustus on oikein niukka niin 2000 kg raja saattaa juuri alittua.

Kulutuksesta muuten: kolmesatasen keskikulutus on keskimäärin siinä 9-9.5 l tuntumassa seka-ajossa

Viime tankkaus sisälsi pelkkää maantieajoa ja meni nippa nappa 8,0 l/100

Ja toisesta ääripäästä kun tammikuussa viimeksi tuli kokeiltua rivakammin ajoa nin "170 km/h aina kun pääsee" matkanopeudella kulutus (650 km, keskinopeus 133 km/h) oli 11.4 l/100.
:D Vähällä menee :D Matikki syö aika tasaseen talvella kaupungissa sen 15 - xx litraa (tosin menokin on kyllä jouhevaa 8) )
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Minulla oli muutama vuosi sitten Saksantuonti S350 TD vm. 95. Kaikki mahdolliset sähkövimpaimet ja pneumatiikat oli. Päätin silloin toteuttaa unelman ja ostin kun autoverot helpotti.

Kone siihen oli juuri vaihdettu uuteen. Ilmeisesti edellinen oli hajonnut kovassa ajossa.

Minulla auto ainakin pelasi koneen puolesta kuin unelma, sen 1,5 vuotta kun ajelin. Katsastuksessakaan ei tullut näkyvää savua testissä. Mutta olihan kone uusi.

Todella hieno sillä oli ajella. Päät kääntyilivät aina. Ja poikamiehenä lavatansseissa tuli käytyä.

Laittaisin kuviakin jos kerrotte miten niitä tähän saa.

Kulutuskin oli pieni, vaihteli 7.5 -10 l/100. Joka tapauksessa kulkee pienemmällä kuin S300TD.

Joskus vielä kun on rahaa, niin ostan eläkepäivinä vastaavan.

Minusta ainakin tärkeintä on korin ja varusteiden kunto. Moottoria saa korjattua / uusittua. Jos tuollaisella W140:lla ajaa, niin pakko se on sitten olla tiptop. Käyttöautoksi pitää olla toinen.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Vastaa Viestiin