Eli nyt tarvitsisin tietoa/kokemuksia kyseisestä autosta - hieman kun tämä pensan kallistuminen ottaa päähän...
Kulutus on kuitenkin varmaan pienempi kuin omassa...
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
350 motti omaa suunnitteluvirheen jonka seurauksena ykkössylinteri menee soikeaksi ja kone jumppaa todella lahjakkaasti kiinni noin 200 000km väliajoin ellei useamminkin.
Lisäksi kone on tehottomampi kuin 300 - malli joka taas on kuulu luotettavuudestaan.
Ässässä taitaa olla suht lahjakas dieselvero muuten eikä kulutuskaan ole aivan 200CDI tasolla. 11l/100km voi varautua kuluttamaan.
Heeetkonen, onko nyt kyse W140-dieselistä vai W221-bensasta?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ok. Onhan noissa varmasti kestäviäkin, mutta Amerikan mantereelta huonoja uutisia on kuulunut jo 1990-luvun W126-malleista. Itse en riskeeraisi, vaan hankkisin S 300 Turbodieselin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tietenkin jos asiaa ajattelee niin että 350 mallin saa noin 10 rahaa pienemmällä investoinnilla 300:seen verrattuna, jäähän siinä vähän rempparahaa jäljelle jos laittaa vaikka kolme niistä rahoista sukanvarteen odottamaan.
Huono puoli taas on se että 350:ä saa vain ennen faceliftiä. Onhan tuo optio käynyt itselläkin mielessä - kaikesta ei vain selviä rahalla. Jos kone leipoo kiinni peilijäällä rekan edessä 150km keskellä asumatonta metsää..
S300TD elopaino oli puntarissa 2050 kg ja dieselvero sen mukaan n. 700€/vuosi. Viimeksi tullut lappu on juuri nyt tietenkin hukassa. Jos varustus on oikein niukka niin 2000 kg raja saattaa juuri alittua.
Kulutuksesta muuten: kolmesatasen keskikulutus on keskimäärin siinä 9-9.5 l tuntumassa seka-ajossa
Viime tankkaus sisälsi pelkkää maantieajoa ja meni nippa nappa 8,0 l/100
Ja toisesta ääripäästä kun tammikuussa viimeksi tuli kokeiltua rivakammin ajoa nin "170 km/h aina kun pääsee" matkanopeudella kulutus (650 km, keskinopeus 133 km/h) oli 11.4 l/100.
jysi kirjoitti:S300TD elopaino oli puntarissa 2050 kg ja dieselvero sen mukaan n. 700€/vuosi. Viimeksi tullut lappu on juuri nyt tietenkin hukassa. Jos varustus on oikein niukka niin 2000 kg raja saattaa juuri alittua.
Kulutuksesta muuten: kolmesatasen keskikulutus on keskimäärin siinä 9-9.5 l tuntumassa seka-ajossa
Viime tankkaus sisälsi pelkkää maantieajoa ja meni nippa nappa 8,0 l/100
Ja toisesta ääripäästä kun tammikuussa viimeksi tuli kokeiltua rivakammin ajoa nin "170 km/h aina kun pääsee" matkanopeudella kulutus (650 km, keskinopeus 133 km/h) oli 11.4 l/100.
Vähällä menee Matikki syö aika tasaseen talvella kaupungissa sen 15 - xx litraa (tosin menokin on kyllä jouhevaa )
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Minulla oli muutama vuosi sitten Saksantuonti S350 TD vm. 95. Kaikki mahdolliset sähkövimpaimet ja pneumatiikat oli. Päätin silloin toteuttaa unelman ja ostin kun autoverot helpotti.
Kone siihen oli juuri vaihdettu uuteen. Ilmeisesti edellinen oli hajonnut kovassa ajossa.
Minulla auto ainakin pelasi koneen puolesta kuin unelma, sen 1,5 vuotta kun ajelin. Katsastuksessakaan ei tullut näkyvää savua testissä. Mutta olihan kone uusi.
Todella hieno sillä oli ajella. Päät kääntyilivät aina. Ja poikamiehenä lavatansseissa tuli käytyä.
Laittaisin kuviakin jos kerrotte miten niitä tähän saa.
Kulutuskin oli pieni, vaihteli 7.5 -10 l/100. Joka tapauksessa kulkee pienemmällä kuin S300TD.
Joskus vielä kun on rahaa, niin ostan eläkepäivinä vastaavan.
Minusta ainakin tärkeintä on korin ja varusteiden kunto. Moottoria saa korjattua / uusittua. Jos tuollaisella W140:lla ajaa, niin pakko se on sitten olla tiptop. Käyttöautoksi pitää olla toinen.