Ja eihän sulla ole tuossa kun takalasit tummennettu, ne saa vetää vaikka mustalla maalilla jos haluaa
Ensiauto 400E
Jotkut on vetänyt juuri tuollaiset tarravilkut kylkiin ja niille johdot konepellin välistä ja olihan sitä joskus kuvia kun joku oli liimannut tuollaiset sivuvilkkujenlasit siihen etuvilkujen päällekin niin että ne näkyy sivulle, tähän patenttiin ei tarvi edes tehdä sähkötöitä kun se sivuvilkku loistaa tietty siintä etuvilkun valosta ja läpi meni
Tosin noissa tempuissa tarvitaan pokerinaamaa kun alat selittämään inssille että tuolleen mä aina ajelen 
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Kyllä sivuvilkut pitää lain mukaan autoosi asentaa. Viisaintahan on asentaa alkuperäiset MB-vilkut lokasuojiin. Maksavat parikymppiä!
Nöyrin pyyntöni sivuvilkkujen suhteen: Jos asennat pysyvät vilkut niin laitathan alkuperäiset w124 sivuvilkut ja täsmälleen oikeaan paikkaan?
Aivan liian monta hienokorista tuonti mersua on pilattu niinkin pienellä asialla kuin tarvikevilkuilla (siis erinäköisillä kuin vakiot) tai sitten väärällä asennuspaikalla tai pahimmassa tapauksessa jopa molemmilla
Nöyrin pyyntöni sivuvilkkujen suhteen: Jos asennat pysyvät vilkut niin laitathan alkuperäiset w124 sivuvilkut ja täsmälleen oikeaan paikkaan?
Aivan liian monta hienokorista tuonti mersua on pilattu niinkin pienellä asialla kuin tarvikevilkuilla (siis erinäköisillä kuin vakiot) tai sitten väärällä asennuspaikalla tai pahimmassa tapauksessa jopa molemmilla
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Pakollisia ja pakollisia, mutta ei ihan kaikki oo joutunu lokareitaan puhkomaan. Tuossa pari juttua aiheesta:SiNi kirjoitti:Eiköhän nuo sivuvilkut ole pakollisia Suomen maalla, joten tarvii, jos ei peileistä löydy...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=51699
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=57377
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Auto on nyt katsastettu. Vilkkuja en kerennyt vielä laittaa ja ne täytyykin käydä vielä näyttämässä. Ajattelin joskus vaihtaa autoon E-pellin ja kristallivalot. Saako vilkkujakin kristalleina jostain? Valkoiset perusblinkkerit on kyllä niin halvat että taidan laittaa sellaiset ensin.
Ja kyllä ajattelin laittaa vilkut vakiopaikoille
.
Ja kyllä ajattelin laittaa vilkut vakiopaikoille
Nyt on reilu tuhat kilometriä Suomen teitä autolla takana eikä vielä ainakaan ostos pahemmin kaduta!
Mistähän johtuu kylmällä koneella (<50 astetta) tyhjäkäynnin nopeatempoinen vatkaaminen 400-600rpm? Se on suorastaan häiritsevää
. Kylmänä kone tuntuu välillä myös rykäisevän satunnaisesti, kuin jokin sylinteri ei syttyisi. Lämpimällä koneella pysyy käynti tasaisena eikä ryi. Jännä muuten vaikka kone käy kylmänä niin kulutus on ollut keskimäärin ~11l/100km
.
Termostaatti piti tilata Veholta ja sen pitäisi saapua välipäivinä. Nyt lämmöt nousee keskustapyörityksessä reilusti yli 80 mutta yli kuuttakymppiä ajaessa laskee noin viitenkymmeneen. Toivottavasti termarin vaihto auttaa...
Rööristökin pitänee laittaa pian uusiksi kun ilmeisesti katti rämähtää paikallaan polkaistessa. Putkisto on hyvin todennäköisesti alkuperäinen ja täysin koskematon. Täytyy alkaa tosissaan etsiä vuokrattavaa remppatilaa.
Japilta tuli vilkut jotka pitäisi asentaa kun kerkeää. Jos sitten vihdoinkin saisi heittää siirkokilvet mäkeen...
Oikein hyvää joulua kaikille foorumilaisille!
Mistähän johtuu kylmällä koneella (<50 astetta) tyhjäkäynnin nopeatempoinen vatkaaminen 400-600rpm? Se on suorastaan häiritsevää
Termostaatti piti tilata Veholta ja sen pitäisi saapua välipäivinä. Nyt lämmöt nousee keskustapyörityksessä reilusti yli 80 mutta yli kuuttakymppiä ajaessa laskee noin viitenkymmeneen. Toivottavasti termarin vaihto auttaa...
Rööristökin pitänee laittaa pian uusiksi kun ilmeisesti katti rämähtää paikallaan polkaistessa. Putkisto on hyvin todennäköisesti alkuperäinen ja täysin koskematon. Täytyy alkaa tosissaan etsiä vuokrattavaa remppatilaa.
Japilta tuli vilkut jotka pitäisi asentaa kun kerkeää. Jos sitten vihdoinkin saisi heittää siirkokilvet mäkeen...
Oikein hyvää joulua kaikille foorumilaisille!
Itellä ei vaikuttanu tuo termarin vaihto mitään,eikä paisuntasäiliön korkkikaan... Eri kone kyseessä mut silti ei mahda olla muuta vaihoehtoja enää ku lämpötilaanturi...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Jotenkin minustakin tuntuu että mittari kusee
. Tuon koneenhan pitäisi käydä lähinnä vain liian kuumana? Pitäisi menovedenkin kai maistua enemmän jos kylmänä kävisi. Infrapunalämpömittari jos olisi niin sillähän lämmöt saisi tsekattua.
Tykkääkö kone muuten pahaa jos ajaa pitkään liian kylmänä? Joulun jälkeen olisi tiedossä vähän pidempi reissu..
Tykkääkö kone muuten pahaa jos ajaa pitkään liian kylmänä? Joulun jälkeen olisi tiedossä vähän pidempi reissu..
Eihän se hyväksikkään ole. Kuluttaa konetta turhaan kun on kitkaa kylmänä ja kulutus nousee. Kone suunniteltu, että lämpimänä käy.Sumppa124 kirjoitti:
Tykkääkö kone muuten pahaa jos ajaa pitkään liian kylmänä? Joulun jälkeen olisi tiedossä vähän pidempi reissu..
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Ainakin minun E500 kävi termarivikaisena (ja sen vähän, mitä olen tuolla kokeilumielessä talvella ajanut) juuri noin, niinkuin sinullakin tekee.....tosin kulutusta en seuraillut. Ja ei se ainakaan hyvää tee koneelle ajella alilämpöisenäSumppa124 kirjoitti:Jotenkin minustakin tuntuu että mittari kusee. Tuon koneenhan pitäisi käydä lähinnä vain liian kuumana? Pitäisi menovedenkin kai maistua enemmän jos kylmänä kävisi. Infrapunalämpömittari jos olisi niin sillähän lämmöt saisi tsekattua.
Tykkääkö kone muuten pahaa jos ajaa pitkään liian kylmänä? Joulun jälkeen olisi tiedossä vähän pidempi reissu..
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Jos katalysaattori rämisee niin suosittelen kyllä korjaamaan sen heti välittömästi. Saattaa hajotessaan tukkia koko putken jonka jälkeen konerikko jos kuski ei älyä että toinen puoli ei hengitä.Sumppa124 kirjoitti: Rööristökin pitänee laittaa pian uusiksi kun ilmeisesti katti rämähtää paikallaan polkaistessa. Putkisto on hyvin todennäköisesti alkuperäinen ja täysin koskematon. Täytyy alkaa tosissaan etsiä vuokrattavaa remppatilaa.
Oikein hyvää joulua kaikille foorumilaisille!
Jouluja sinnekin!
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ajattelitko porailla ehjiin peltiin reiät, vilkun paikoille? Mikäli et vilkkuja haluaisi ollenkaan (onhan se paremman näköinen ilman sivuvilkkuja), niin itse laitoin katsastuksen ajaksi 2-puoli teipillä etulokareihin kiinni, johdot tosiaan oven ja konepellin välistä ja eikun läpi. Nyttemmin ajelen ilman sivuvilkkuja.Sumppa124 kirjoitti:Auto on nyt katsastettu. Vilkkuja en kerennyt vielä laittaa ja ne täytyykin käydä vielä näyttämässä. Ajattelin joskus vaihtaa autoon E-pellin ja kristallivalot. Saako vilkkujakin kristalleina jostain? Valkoiset perusblinkkerit on kyllä niin halvat että taidan laittaa sellaiset ensin.
Ja kyllä ajattelin laittaa vilkut vakiopaikoille.
Vilkkujen paikasta muuten, kaikenlaisilla virityksillä ollaan yritetty lävitte, mutta paikka täytyy sivuvilkuilla olla sellanen, että se näkyy auton takaa sivuun astuttaessa noin metrin verran. Siihen kun vilkutus näkyy niin ei tuu ongelmia.
Ps. Erittäin hieno satakaksnelkku!!
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Sanotaanko nyt näin, että melko valikoivasti toimii anturi väärin, kun pelkästään maantiellä alkaa näyttämään pieleen, mutta muuten näyttää oikein..?piippu kirjoitti:Ainakin minun E500 kävi termarivikaisena (ja sen vähän, mitä olen tuolla kokeilumielessä talvella ajanut) juuri noin, niinkuin sinullakin tekee.....tosin kulutusta en seuraillut. Ja ei se ainakaan hyvää tee koneelle ajella alilämpöisenäSumppa124 kirjoitti:Jotenkin minustakin tuntuu että mittari kusee. Tuon koneenhan pitäisi käydä lähinnä vain liian kuumana? Pitäisi menovedenkin kai maistua enemmän jos kylmänä kävisi. Infrapunalämpömittari jos olisi niin sillähän lämmöt saisi tsekattua.
Tykkääkö kone muuten pahaa jos ajaa pitkään liian kylmänä? Joulun jälkeen olisi tiedossä vähän pidempi reissu..
Termari vaihtoon vain, kyllä sillä pitäisi korjaantua.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Mitä nyt kerran olen auton alle katsatuksessa päässyt kurkistamaan niin näyttäisi putket yhtyvän juuri katalysaattoriin. Eli mennee molemmat puolet sitten sentään tukkoon? Koitan saada auton pysymään ajamatta kunnes termarin ja putkiston saa kondikseen..
Vilkut ajattelin tosiaan laittaa ihan alkuperäisille paikoille. Ruostesuojata reiät sitten niin perusteellisesti ettei ala ruostua. Ei jaksa joka katsastukseen virittää väliaikaisia vilkkuja uudestaan.. Mahtaa katsastusinssikin alkaa ihmetellä jos joka vuosi tulee tarrakiinnitteisillä vilkuilla joiden johdot konepellin välistä
.
Nyt kun olen autoa katsellut niin taidan kuitenkin pitää pre-facelift-lookin. Kristallivalot kyllä laittanen. Amg monoblock-tyylisiä vanteita sitten keväällä jos rahatilanne sallii. Sen enempää tuuninkia autoon ulkopuolelle tuskin tulee, on sopivan matalakin jo ja väri on oikea.
Pitääkö muuten etukajareihin vetää kokonaan uudet piuhat että pääsee siitä pätkimisestä? Uudet ämyrit ajattelin ainakin sovittaa piakkoin alkuperäisten tilalle. Takakajareille tullee myös oma vahvari.
Tietokonekin on suunnitelmissa asennella autoon. Näytöksi katosta roikkumaan joku 15" lättynäyttö.... ....sitten joskus..
Vilkut ajattelin tosiaan laittaa ihan alkuperäisille paikoille. Ruostesuojata reiät sitten niin perusteellisesti ettei ala ruostua. Ei jaksa joka katsastukseen virittää väliaikaisia vilkkuja uudestaan.. Mahtaa katsastusinssikin alkaa ihmetellä jos joka vuosi tulee tarrakiinnitteisillä vilkuilla joiden johdot konepellin välistä
Nyt kun olen autoa katsellut niin taidan kuitenkin pitää pre-facelift-lookin. Kristallivalot kyllä laittanen. Amg monoblock-tyylisiä vanteita sitten keväällä jos rahatilanne sallii. Sen enempää tuuninkia autoon ulkopuolelle tuskin tulee, on sopivan matalakin jo ja väri on oikea.
Pitääkö muuten etukajareihin vetää kokonaan uudet piuhat että pääsee siitä pätkimisestä? Uudet ämyrit ajattelin ainakin sovittaa piakkoin alkuperäisten tilalle. Takakajareille tullee myös oma vahvari.
Tietokonekin on suunnitelmissa asennella autoon. Näytöksi katosta roikkumaan joku 15" lättynäyttö.... ....sitten joskus..
Pre-facelift ja kristallit ei oikeen natsaa, koska ne kristallien "sisukset" en samanlaiset facelift ja pre-facelift kristalleissa niin näyttää hieman hassulta ne pre-facelift mallitSumppa124 kirjoitti:Nyt kun olen autoa katsellut niin taidan kuitenkin pitää pre-facelift-lookin. Kristallivalot kyllä laittanen. Amg monoblock-tyylisiä vanteita sitten keväällä jos rahatilanne sallii. Sen enempää tuuninkia autoon ulkopuolelle tuskin tulee, on sopivan matalakin jo ja väri on oikea.
Jos kristalleja halajaa niin silloin myös e-mallin konepelti ja mielellään myös takaluukku
Vanteista, väristä ja alustasta ollaan samoilla linjoilla
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Joulupukki toikin sen termostaatin
.
Nyt sitten rupesin ihmettelemään että pitääkö etupuskuri tosiaan irrottaa että nesteet saa valutettua pois? Nesteiden vaihtohan on ihan perushuoltotoimenpide? Mitä syylärin alapäätä nyt vähän näkee niin en sieltä kyllä mitään nippaa löydy
.
Eikai tämä syylärin oikeassa yläreunassa oleva ole se THE nippa?


Tuossa liittimessä joku venttiilikin..
Termari on tämän näköinen härpätin:

Jatkamaan tutkimuksia----->
Mukava silti jos jotakuta huvittaisi auttaa
.
Nyt sitten rupesin ihmettelemään että pitääkö etupuskuri tosiaan irrottaa että nesteet saa valutettua pois? Nesteiden vaihtohan on ihan perushuoltotoimenpide? Mitä syylärin alapäätä nyt vähän näkee niin en sieltä kyllä mitään nippaa löydy
Eikai tämä syylärin oikeassa yläreunassa oleva ole se THE nippa?


Tuossa liittimessä joku venttiilikin..
Termari on tämän näköinen härpätin:

Jatkamaan tutkimuksia----->
Mukava silti jos jotakuta huvittaisi auttaa
Enpä noista kaseista tiedä, mutta pappamalleista ainakin löytyy alareunasta, eihän nesteet tulisi poiskaan jos yläreunassa olisi
Ja nuo kuvan venttiilit on ilmastoinnin täyttöventtiilejä.
Viimeksi muokannut AM, To 25.12.2008 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omassa oli syylarin oikeassas alakulmassa. Ja automiehet katsoo autoa aina takaa päin eli apparin puolella. Se nippa sojottaa sivulle päin, laitoin siihen letkun niin sain suoraan 20 l kanisteriin nesteet. Nipan pylpyrä on muovia, sellainen pyälletty sormiruuvi joka tarvi tosiaan siirtoleukapihdit että sai auki.Sumppa124 kirjoitti: Nyt sitten rupesin ihmettelemään että pitääkö etupuskuri tosiaan irrottaa että nesteet saa valutettua pois? Nesteiden vaihtohan on ihan perushuoltotoimenpide? Mitä syylärin alapäätä nyt vähän näkee niin en sieltä kyllä mitään nippaa löydy.
Ei tarvi puskuria irroittaa ...ai niin pohjamuovi pitää irroittaa - nyt just muistin
EDIT tässä kuvassa näykyy tuo proppu olevan punaisena... mutta tuo on 300 CE syylari eli on vissiin vähän erilainen:

Kuva on täältä:
http://www.mercedesshop.com/Wikka/W124Radiator
Viimeksi muokannut karra, To 25.12.2008 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
No totta helvetissä sen pitää olla väärän mallinen
! Veholta rekisteriotteen mukaan ostettu ja silti väärä.......

Eli vasemmalla vanha ja oikealla uusi.
Tuntuu se vanhakin aukeavan ihan yhtälailla kuin uusikin eikä ole jumissa
.
EDIT:
Toisaalta "kotelon" sisällä näyttää tältä:

Eli näyttää tuo uusikin termari tukkivan saman reiän mutta eri kohdasta, ei niin syvältä kuin se toinen. Ainakaan se ei varmasti hajota mitään joten taidan koittaa sitä kuitenkin paikalleen.

Eli vasemmalla vanha ja oikealla uusi.
Tuntuu se vanhakin aukeavan ihan yhtälailla kuin uusikin eikä ole jumissa
EDIT:
Toisaalta "kotelon" sisällä näyttää tältä:

Eli näyttää tuo uusikin termari tukkivan saman reiän mutta eri kohdasta, ei niin syvältä kuin se toinen. Ainakaan se ei varmasti hajota mitään joten taidan koittaa sitä kuitenkin paikalleen.
Oma minkä laitoin oli tuollainen mikä oikealla, jos se vähän lohduttaaSumppa124 kirjoitti:No totta helvetissä sen pitää olla väärän mallinen! Veholta rekisteriotteen mukaan ostettu ja silti väärä.......
[ [url=http://img444.imageshack.us/img444/5926/termaritjw8.th.jpg] ][/URL]
Eli vasemmalla vanha ja oikealla uusi.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Noin on täytynyt käydäSergey kirjoitti:no hyvällä tuurillahan se pitkä on just se väärä ja siks se on päästänyt veden kiertämään aina, vaikka ei sitä tarvis.

Jäähynestettä hukkuikin enemmän kuin miltä näytti
-
johtaja300
- Vakiokalustoa

- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
niitä ei saa sekoittaa keskenään, saattavat sakkautua, sitä punaista käytetään uudemmissa autoissa, kun ei sisällä silikaattia ja nitriittejä jne.
molempia voi käyttää jos järjestelmä on huuhdeltu.
edittiä: on se tosiaan punainen pitkänvaihtovälin nestettä, paitsi joillakin merkeillä omat nesteet olivat punaista mutta kuitenkin lyhellä vaihtovälillä.
molempia voi käyttää jos järjestelmä on huuhdeltu.
edittiä: on se tosiaan punainen pitkänvaihtovälin nestettä, paitsi joillakin merkeillä omat nesteet olivat punaista mutta kuitenkin lyhellä vaihtovälillä.
250CE 1969



