Katsastusmies antoi Daamille rukkaset

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Katsastusmies antoi Daamille rukkaset

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No tuli sitten käytyä leimamiehen juttusilla tänään aamusta. Ja uhrina oli siis Daami, tuo kohta kaksikymppinen ikäneito - tosin ollut harmaa koko ikänsä :shock: Autolle ei tehty mitään ennakkosyyniä, suoraa leijonan kitaan vaan. Hylkyhän siitä tuli :cry: .

Heijastinliivimies tulee heittämään lenkin, luimistelen rekisteriotetta hypistellen repsikanpenkillä. "Huomenta.... Ai tää on manuaali... missäs se pakki on...onpas napakka ajolleen... kaikki pelaa.... sulla vasen lähivalo pimeä... aika kivasti jo kilometrejä, no ajettavaksi näitä tehdään ja ostetaan.... sulla näkyy olevan uudet pyyhkijänsulat... pesurissa on puhtia... jopas on tuhti tenuntuoksu"
- Juu, säiliössä on sitä Bilteman parempaa vuosikertaa.

Auto halliin testiradalle. "Etuiskarit 74 ja 72, oikein hyvät... siis yli 80 ei mieluusti saa olla ja 45 alkaa olla hylkyraja alapäässä... sellanen 65-75 on hyvä, sitä isompi prosentti on jo liian kova. Näissä vaikuttaa paljon alusta ja rengaspaineet, Mersussa tulee aika hyvät lukemat huonollakin iskareilla, sillai on se ripustus suunniteltu.... takana 70 ja 71.... taitavat olla pumput uudet..."
- Juu, 170.000 ajetut

"Pistetään anturi putkeen, niin katotaan ne pakokaasut.... kato perhana, taitaa olla kone kunnossa.... CO 0,6... saisi olla 3,5.... HC 160.... 600 vielä sallitaan.... O2.. 0,8... saisi olla 5.... CO2 näyttää 14,6... hyvä.
- Juu, eikä vie öljyä, on siihen varrenkumit laitettu, muuta ei oo tehty.

"Katos pirua, jopas on etujarruissa pitoa... ja tasan 3 kummassakin.
- Juu, just laitettiin uudet satulat ja palat

"Takana jo lipsuu, 2,1 ja 2,7, meleke 23% eroa mutta kyllä tuo vielä kelepaa"
- Juu, niissä on jo kolmatta vuotta vanhat palat.

"Hei tää seisontajarru ei anna kuin 1,0 ja 0,5. Erotus vielä menee läpi, mutta jarruteho ei riitä, pitää olla 0,16% kokonaispainosta.... näytäs sitä rekisteriotetta. Jep, saisi olla kaksi tai ylikin noi seisontajarrut, tässähän on kokonaispaino 1970 kiloa
- Juu, ja uudessa on jo omapaino saman verran. Noi ei oo tervettä päivää nähnykkää, aattelin että katotaan ensin täällä ja korjataan sitten. Kyllä ne kotipihassa rinteessä pitävät.

"Katotaan sitten alle... alustan massaus näyttää virheettömältä, ei oo rotta käynyt missään.... hyvin on tiukka etupää, näissä usein lopsaa nivelet
- Juu, just viime keväänä laitettiin uudet raidetangot ja alapallot

"Jaaha, öljyvuotoa näkyisi olevan, ainakin on jostain valunut, tää ei oo kyllä tuoretta.."
- Juu, se tulee nokkakepin stefasta virranjakajan takaa. Ei vuoda, hikoaa vaan, en oo koskaan edes putsannut. Tollane se on aina ollut.

"Tää on kuule terve peli, ajoa vaille vaan. Mutta toi käsijarru pitää säätää ja jos joudut oikein ottamaan auki, niin kato noi takajarrut samalla... voisi prosenttiero olla pienempikin... tuu näyttään tammikuun alkuun. Ja sitte toi lähivalo...."
- Juu, pimeällä ajan ja on tarpeeksi huonot valot muutenkin, ei unohdu.

"No terve vaan ja hyvää matkaa"
- Juu, soomoro

Jaa mitkä sivuvilkut :lol: :lol: Kolmas kerta toden sanoi, kun ei vaadita niin ei vaadita.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3500
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Katsastusmies antoi Daamille rukkaset

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kaapo kirjoitti:Jaa mitkä sivuvilkut :lol: :lol: Kolmas kerta toden sanoi, kun ei vaadita niin ei vaadita.
Älä nyt leuhuuta, ku kohta joku itse lokarinsa puhkomaan joutunut soittaa katkeroituneena vihjepuhelun siun käyttämälle katastuskonttorille ja jälkitarkastuksen yhteyessä saat putkaa-pamppua-vankilaa noitten vilkkujen puuttuessa :lol: Katsastusmiehelle tulisi varmaan samanlaine fiilis, jos keksisi alkaa noita vilkkuja vaatimaan, ku baarimikolle sillon ku tutuksi tullut asiakas kertoo täyttävänsä 18 :wink:

No joo, leikki leikkinä ja pitkää ikää reiättömille lokareille :!:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1301
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Olipas puhelias katsastusmies.Mun kohdalle ei ole koskaan osunut kuin kovin vaitonaisia kavereita.On omassa vaunussa jarrulukemat tasaisesti tippunut joka vuosi,mutta nyt ne olikin vuoden 2004 tasolla.Kummallista,mutta hyvä näin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Rasittava vika tai ominaisuus tuo w126:sewn käsijarru. Vakihuoltajanikin on mersun käkkärin painanut syvälle suohon.

Ei ikinä uskalla katastaa ellei ole ekaksi kattonu käsijarrua :(
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mikähän niitä W126:sen "käsijarruja" vaivaa,eikös se ole samanlainen kuin W123:sessa eikä mulla ainakaan oo koskaan ollut ongelmia sen kans.Toki katson aina ennen katsastusta että kaikki toimii mutta ei sille jarrulle muuta oo tarvinnut tehä ko joskus parivuotta sitten remontti.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Re: Katsastusmies antoi Daamille rukkaset

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Kaapo kirjoitti:Jaa mitkä sivuvilkut :lol: :lol: Kolmas kerta toden sanoi, kun ei vaadita niin ei vaadita.


Justiinsa niin. Oon entistä lujemmin sitä mieltä, että Tampesterissa on muutakin hyvää ku hemmetisti rämisevää suomirokkia. 8) Siellä varmaan leimautit?

SEC kelpasi toisella omistajalla siellä 14vuotta ilman lokarivilkkuja, ei koskaan mitään kitinää. Mutta kun sen toi tänne "Suomen viisaimpien inssien kehtoon", niin johan siitä tuli niin hengenvaarallinen, että piti kiireellä saada lokarivilkut paikalleen... että se viisaus onkin kasaantunut juuri etelän katsastusasemille... :mrgreen:

Aika selvää on, että sillä samalla m*lkkupajalla ei ole sen jälkeen käyty yhdelläkään autollani. Asenne ja "asiakaspalvelu" olivat meinaan ylitsevuotavan byrokraattista ja jäykkäniskaista. Jessus sitä touhua. :shock:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

jouduitkos maksaan uusintamaksut ku käyt näyttään jarruja...?

Omaa kun leimasin linnainmaalla, niin toi SEISONTAjarru ei pitäny tarpeeks Ei antanu leimaa, mutta sano vaan, että tuu näyttään tätä uudestaan, eikä tarvi ottaa rahapussia mukaan, kunhan tohon tauluun tulee vaan mulle riittävät lukemat :wink:

näin siis tampesterissa
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
kilpan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kilpan »

MasaMbW124 kirjoitti:jouduitkos maksaan uusintamaksut ku käyt näyttään jarruja...?

Omaa kun leimasin linnainmaalla, niin toi SEISONTAjarru ei pitäny tarpeeks Ei antanu leimaa, mutta sano vaan, että tuu näyttään tätä uudestaan, eikä tarvi ottaa rahapussia mukaan, kunhan tohon tauluun tulee vaan mulle riittävät lukemat :wink:

näin siis tampesterissa
Varmaan ihan insinööri/konttorikohtaista, joskus mullekin on käynyt niin, ettei ole ottanut uusintamaksua, vaikka olisi ollut siihen "oikeutettu". Sanoisin hyväksi asiakaspalveluksi.
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Jaaha joku muukin näyttää kärsivän 126-koppaisen huonosti katsastettavasta seisontajarrusta, mullakin henkilökohtainen uusintakäyntiennätys on 4 kertaa :x , ja se on totta että ainakin kartelliajan asemilta nämä ahdasmielisten yhdistykset löytyy täältä etelän konttoreilta :evil: :roll:

Mitä olen kuullut niin siksi se seisontajarru menee koska se kiristin ja vaijeri ruostuvat hyvin nopeasti, näin ainakin mun tapauksessa.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

onkos näissä ässissä samanlainen käsijarru mekanismi ku 124:ssä?

Itellä kävi se perus, että oli liian pitkät takapyörän pultit ja käsijarrun sisuskalut oli sitämyöden selviä :lol:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Onkos W124:ssa jalan poljettava käsijarru :shock: , en nyt tarkalleen muista.... Voi olla mahdollista....
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

On siinä w124sessa jalalla painettava :)
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

juu 124:ssä jalalla. W201:ssä on kädellä
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Yksi suuri syy 126:n seisokkijarrun velttouteen on rakennemoka. Mekanismin "vastakappaleena" on jarrukilpi, joka ei ole aivan peräänantamatonta materiaalia noin vahvuudeltaan. Kun peltiläpyskä myötää millinkin, niin säätö on jo metsässä ja pito kateissa. Siinä vaiheessa, kun jarrukilpi alkaa jo hiemankin yhtyä happeen, sen vastinominaisuudet romahtavat ja jarrua saa olla säätämässä yhtenään.
Uusi kilpi pitää säädöt kyllä paikallaan, mutta sitten alkaa falskata vaijerista ja muualta mekanismeista.

Mutta kertaalleen vielä: myöten antava jarrukilpi on se suuri seisontajarrun vikasyy, jota ei edes päälle päin näe. Ja sitten usein vaihdellaan kenkiä ja vaijereita suoten päiten.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Hyvä tietää :!: :!: Täytyypä vähän panostaa talven aikana autoon, mitä nuo jarrukilvet nyt maksaa (20€) :lol:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Make44
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Ti 25.09.2007 00:41
Paikkakunta: Salonseutu

Viesti Kirjoittaja Make44 »

Kaapo kirjoitti:Mutta kertaalleen vielä: myöten antava jarrukilpi on se suuri seisontajarrun vikasyy, jota ei edes päälle päin näe. Ja sitten usein vaihdellaan kenkiä ja vaijereita suoten päiten.
Kaapo puhuu asiaa:tässähän se juuri on, poljet jarrua ja suurin liike on jarrukilvessä, levittäjä sekä kengät ei juuri liiku, alkaa kiinniruostuminen.
124'ssa on tätä vähän parannettu mutta samat vaivat ovat siinäkin.
(Piristää tätä foorumia tuo Kaapon verbaalinen lahjakkuus) :)
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

MasaMbW124 kirjoitti:juu 124:ssä jalalla. W201:ssä on kädellä
Kädellä poljettava jarru :shock:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Fenton kirjoitti:
MasaMbW124 kirjoitti:juu 124:ssä jalalla. W201:ssä on kädellä
Kädellä poljettava jarru :shock:
Jalalla käytettävä kasijarru, heh. Yhtä outoa kuin windowsin sammutus käynnistä-painikkeesta ;-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Mutta onneksi autot eivät "toimi" eli pätki kuten Windows... :lol: ...todellisessa kusessa oltaisiin...
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
coupe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 06.03.2005 15:08
Paikkakunta: Lapua

Re: Katsastusmies antoi Daamille rukkaset

Viesti Kirjoittaja coupe124 »

Kaapo kirjoitti: Jaa mitkä sivuvilkut :lol: :lol: Kolmas kerta toden sanoi, kun ei vaadita niin ei vaadita.
Tos oli töissä joku aika sitte eräs setä jolla muistaakseni 88 mallinen 124n ja siltä oli vaadittu konttorilla sivuvilkut vaikka oli melkein 10 vuotta katsastanu ilman.
Epeli oli selvittäny AKE:t maahantuojat yms... Ja kaikki oli sanonu ettei pykäliä voida ottaa takautuvasti käytäntöön eli niitä ei tarvitsisi asentaa. Eipä se jaksanu sen enempää riidellä vaan asennutti vilkut.
Kai siinäkin on vähän paikkakohtaisia eroja
-Antti-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tänään ajelin vm. 1992 S124:llä, joka ollut ilmeisesti useamman vuoden jo Suomessa -ei-EU-kilpinen- jossa ei myöskään ollut sivuvinkkareita.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Timo L. kirjoitti:Tänään ajelin vm. 1992 S124:llä, joka ollut ilmeisesti useamman vuoden jo Suomessa -ei-EU-kilpinen- jossa ei myöskään ollut sivuvinkkareita.
Eikö ollutkin pelottava kokemus :wink:

nimim. mersumiehestä sätkäukoksi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No niin, nyt on taas leima persiissä, seisontajarru kelpasi tällä kertaa erittäin hyvin arvoin, mutta kyllä sitä lekalla säädettiinkin, vivut aivan juntturassa. Tuota pitää käyttää jatkuvasti vaikka tasaisella seisoisi, niin kuulemma pysyy kunnossa. Ja samalla tuli aivan uudenlainen rekisteriote kouraan, uusi ote tulostetaan joka katsastuksessa :shock: . Hemmetinmoinen A4-paperiläpyskä verrattuna entiseen siroon lipareeseen.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kaapo kirjoitti:Tuota pitää käyttää jatkuvasti vaikka tasaisella seisoisi, niin kuulemma pysyy kunnossa. Ja samalla tuli aivan uudenlainen rekisteriote kouraan, uusi ote tulostetaan joka katsastuksessa :shock: . Hemmetinmoinen A4-paperiläpyskä verrattuna entiseen siroon lipareeseen.
Eikös sillee kaikki tee?

Joo tääl oolannissahan toi uusi paperisysteemi ollu jo 3 vuotta. Se A4 o kyl huono tunkee minnekään niin että pysyy siistinä. Taittaa kolmeen osaan amerikkalaiskirjeen tyyliin.

Kuva

Tai jos haluaa poliisia kyykyttää, niin voihan sen nyt sitten taittaa vaikka tälleen :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Sergey kirjoitti:Tai jos haluaa poliisia kyykyttää, niin voihan sen nyt sitten taittaa vaikka tälleen :)
:lol: :lol: :lol: haluaisin nähdä poliisisedän ilmeen kun ojentais tuommoisen rekisteriotteen :lol: :lol: :lol:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Sain muuten minäkin vähän erilaisen katsastuslapun kuin aikaisempi, no eipä paljoa päätä vaivaa kun ei sitä tarvi näyttää kuin harvoin ratsiassa ja sitten katsastuksessa, ja sitten sieltä seuraava vuosi tuleekin varmaan taas uudenlainen lappu :)
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Vastaa Viestiin