Ja eihän sulla ole tuossa kun takalasit tummennettu, ne saa vetää vaikka mustalla maalilla jos haluaa

Pakollisia ja pakollisia, mutta ei ihan kaikki oo joutunu lokareitaan puhkomaan. Tuossa pari juttua aiheesta:SiNi kirjoitti:Eiköhän nuo sivuvilkut ole pakollisia Suomen maalla, joten tarvii, jos ei peileistä löydy...
Eihän se hyväksikkään ole. Kuluttaa konetta turhaan kun on kitkaa kylmänä ja kulutus nousee. Kone suunniteltu, että lämpimänä käy.Sumppa124 kirjoitti:
Tykkääkö kone muuten pahaa jos ajaa pitkään liian kylmänä? Joulun jälkeen olisi tiedossä vähän pidempi reissu..
Ainakin minun E500 kävi termarivikaisena (ja sen vähän, mitä olen tuolla kokeilumielessä talvella ajanut) juuri noin, niinkuin sinullakin tekee.....tosin kulutusta en seuraillut. Ja ei se ainakaan hyvää tee koneelle ajella alilämpöisenäSumppa124 kirjoitti:Jotenkin minustakin tuntuu että mittari kusee. Tuon koneenhan pitäisi käydä lähinnä vain liian kuumana? Pitäisi menovedenkin kai maistua enemmän jos kylmänä kävisi. Infrapunalämpömittari jos olisi niin sillähän lämmöt saisi tsekattua.
Tykkääkö kone muuten pahaa jos ajaa pitkään liian kylmänä? Joulun jälkeen olisi tiedossä vähän pidempi reissu..
Jos katalysaattori rämisee niin suosittelen kyllä korjaamaan sen heti välittömästi. Saattaa hajotessaan tukkia koko putken jonka jälkeen konerikko jos kuski ei älyä että toinen puoli ei hengitä.Sumppa124 kirjoitti: Rööristökin pitänee laittaa pian uusiksi kun ilmeisesti katti rämähtää paikallaan polkaistessa. Putkisto on hyvin todennäköisesti alkuperäinen ja täysin koskematon. Täytyy alkaa tosissaan etsiä vuokrattavaa remppatilaa.
Oikein hyvää joulua kaikille foorumilaisille!
Ajattelitko porailla ehjiin peltiin reiät, vilkun paikoille? Mikäli et vilkkuja haluaisi ollenkaan (onhan se paremman näköinen ilman sivuvilkkuja), niin itse laitoin katsastuksen ajaksi 2-puoli teipillä etulokareihin kiinni, johdot tosiaan oven ja konepellin välistä ja eikun läpi. Nyttemmin ajelen ilman sivuvilkkuja.Sumppa124 kirjoitti:Auto on nyt katsastettu. Vilkkuja en kerennyt vielä laittaa ja ne täytyykin käydä vielä näyttämässä. Ajattelin joskus vaihtaa autoon E-pellin ja kristallivalot. Saako vilkkujakin kristalleina jostain? Valkoiset perusblinkkerit on kyllä niin halvat että taidan laittaa sellaiset ensin.
Ja kyllä ajattelin laittaa vilkut vakiopaikoille.
Sanotaanko nyt näin, että melko valikoivasti toimii anturi väärin, kun pelkästään maantiellä alkaa näyttämään pieleen, mutta muuten näyttää oikein..?piippu kirjoitti:Ainakin minun E500 kävi termarivikaisena (ja sen vähän, mitä olen tuolla kokeilumielessä talvella ajanut) juuri noin, niinkuin sinullakin tekee.....tosin kulutusta en seuraillut. Ja ei se ainakaan hyvää tee koneelle ajella alilämpöisenäSumppa124 kirjoitti:Jotenkin minustakin tuntuu että mittari kusee. Tuon koneenhan pitäisi käydä lähinnä vain liian kuumana? Pitäisi menovedenkin kai maistua enemmän jos kylmänä kävisi. Infrapunalämpömittari jos olisi niin sillähän lämmöt saisi tsekattua.
Pre-facelift ja kristallit ei oikeen natsaa, koska ne kristallien "sisukset" en samanlaiset facelift ja pre-facelift kristalleissa niin näyttää hieman hassulta ne pre-facelift mallitSumppa124 kirjoitti:Nyt kun olen autoa katsellut niin taidan kuitenkin pitää pre-facelift-lookin. Kristallivalot kyllä laittanen. Amg monoblock-tyylisiä vanteita sitten keväällä jos rahatilanne sallii. Sen enempää tuuninkia autoon ulkopuolelle tuskin tulee, on sopivan matalakin jo ja väri on oikea.
Omassa oli syylarin oikeassas alakulmassa. Ja automiehet katsoo autoa aina takaa päin eli apparin puolella. Se nippa sojottaa sivulle päin, laitoin siihen letkun niin sain suoraan 20 l kanisteriin nesteet. Nipan pylpyrä on muovia, sellainen pyälletty sormiruuvi joka tarvi tosiaan siirtoleukapihdit että sai auki.Sumppa124 kirjoitti: Nyt sitten rupesin ihmettelemään että pitääkö etupuskuri tosiaan irrottaa että nesteet saa valutettua pois? Nesteiden vaihtohan on ihan perushuoltotoimenpide? Mitä syylärin alapäätä nyt vähän näkee niin en sieltä kyllä mitään nippaa löydy.
Oma minkä laitoin oli tuollainen mikä oikealla, jos se vähän lohduttaaSumppa124 kirjoitti:No totta helvetissä sen pitää olla väärän mallinen! Veholta rekisteriotteen mukaan ostettu ja silti väärä.......
[ [url=http://img444.imageshack.us/img444/5926/termaritjw8.th.jpg] ][/URL]
Eli vasemmalla vanha ja oikealla uusi.
Noin on täytynyt käydäSergey kirjoitti:no hyvällä tuurillahan se pitkä on just se väärä ja siks se on päästänyt veden kiertämään aina, vaikka ei sitä tarvis.