Ensiauto 400E

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Noihin sivuvilkkuihin löytyy kyllä kepulikonsteja millä menee leimalla läpi jos et tohdi reikiä alkaa porailemaan.
Ja eihän sulla ole tuossa kun takalasit tummennettu, ne saa vetää vaikka mustalla maalilla jos haluaa :twisted:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Pitääkö vilkkujen olla jossain tietyssä paikassa? Muoviseen puskuriinhan ne olisi helppo asentaa. Biltemasta näyttää saavan tarrakiinnitteisiä vilkkuja, voisihan sellaisetkin virittää vain katsastuksen ajaksi :lol: .
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jotkut on vetänyt juuri tuollaiset tarravilkut kylkiin ja niille johdot konepellin välistä ja olihan sitä joskus kuvia kun joku oli liimannut tuollaiset sivuvilkkujenlasit siihen etuvilkujen päällekin niin että ne näkyy sivulle, tähän patenttiin ei tarvi edes tehdä sähkötöitä kun se sivuvilkku loistaa tietty siintä etuvilkun valosta ja läpi meni :shock: Tosin noissa tempuissa tarvitaan pokerinaamaa kun alat selittämään inssille että tuolleen mä aina ajelen :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Eli paikalla ei siis ole väliä? Kunhan näkyy sivulle? Taidan laittaa ne tarravilkut ja johdot tosiaan konepellin välistä :lol: .
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllä sivuvilkut pitää lain mukaan autoosi asentaa. Viisaintahan on asentaa alkuperäiset MB-vilkut lokasuojiin. Maksavat parikymppiä!
Nöyrin pyyntöni sivuvilkkujen suhteen: Jos asennat pysyvät vilkut niin laitathan alkuperäiset w124 sivuvilkut ja täsmälleen oikeaan paikkaan?

Aivan liian monta hienokorista tuonti mersua on pilattu niinkin pienellä asialla kuin tarvikevilkuilla (siis erinäköisillä kuin vakiot) tai sitten väärällä asennuspaikalla tai pahimmassa tapauksessa jopa molemmilla :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3500
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

SiNi kirjoitti:Eiköhän nuo sivuvilkut ole pakollisia Suomen maalla, joten tarvii, jos ei peileistä löydy...
Pakollisia ja pakollisia, mutta ei ihan kaikki oo joutunu lokareitaan puhkomaan. Tuossa pari juttua aiheesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=51699
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=57377
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Öjynpainemittarin anturihan siellä oli sökö. Nyt menee mittari nätisti tappiin!
Huomenna katsastus ja sitten termostaatin kimppuun.
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Auto on nyt katsastettu. Vilkkuja en kerennyt vielä laittaa ja ne täytyykin käydä vielä näyttämässä. Ajattelin joskus vaihtaa autoon E-pellin ja kristallivalot. Saako vilkkujakin kristalleina jostain? Valkoiset perusblinkkerit on kyllä niin halvat että taidan laittaa sellaiset ensin.
Ja kyllä ajattelin laittaa vilkut vakiopaikoille :).
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

saa sivu vilkuja kristallisena
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Nyt on reilu tuhat kilometriä Suomen teitä autolla takana eikä vielä ainakaan ostos pahemmin kaduta!


Mistähän johtuu kylmällä koneella (<50 astetta) tyhjäkäynnin nopeatempoinen vatkaaminen 400-600rpm? Se on suorastaan häiritsevää :?. Kylmänä kone tuntuu välillä myös rykäisevän satunnaisesti, kuin jokin sylinteri ei syttyisi. Lämpimällä koneella pysyy käynti tasaisena eikä ryi. Jännä muuten vaikka kone käy kylmänä niin kulutus on ollut keskimäärin ~11l/100km :shock: .

Termostaatti piti tilata Veholta ja sen pitäisi saapua välipäivinä. Nyt lämmöt nousee keskustapyörityksessä reilusti yli 80 mutta yli kuuttakymppiä ajaessa laskee noin viitenkymmeneen. Toivottavasti termarin vaihto auttaa...

Rööristökin pitänee laittaa pian uusiksi kun ilmeisesti katti rämähtää paikallaan polkaistessa. Putkisto on hyvin todennäköisesti alkuperäinen ja täysin koskematon. Täytyy alkaa tosissaan etsiä vuokrattavaa remppatilaa.

Japilta tuli vilkut jotka pitäisi asentaa kun kerkeää. Jos sitten vihdoinkin saisi heittää siirkokilvet mäkeen...



Oikein hyvää joulua kaikille foorumilaisille!
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Itellä ei vaikuttanu tuo termarin vaihto mitään,eikä paisuntasäiliön korkkikaan... Eri kone kyseessä mut silti ei mahda olla muuta vaihoehtoja enää ku lämpötilaanturi...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Jotenkin minustakin tuntuu että mittari kusee :?. Tuon koneenhan pitäisi käydä lähinnä vain liian kuumana? Pitäisi menovedenkin kai maistua enemmän jos kylmänä kävisi. Infrapunalämpömittari jos olisi niin sillähän lämmöt saisi tsekattua.

Tykkääkö kone muuten pahaa jos ajaa pitkään liian kylmänä? Joulun jälkeen olisi tiedossä vähän pidempi reissu..
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Sumppa124 kirjoitti:
Tykkääkö kone muuten pahaa jos ajaa pitkään liian kylmänä? Joulun jälkeen olisi tiedossä vähän pidempi reissu..
Eihän se hyväksikkään ole. Kuluttaa konetta turhaan kun on kitkaa kylmänä ja kulutus nousee. Kone suunniteltu, että lämpimänä käy.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Sumppa124 kirjoitti:Jotenkin minustakin tuntuu että mittari kusee :?. Tuon koneenhan pitäisi käydä lähinnä vain liian kuumana? Pitäisi menovedenkin kai maistua enemmän jos kylmänä kävisi. Infrapunalämpömittari jos olisi niin sillähän lämmöt saisi tsekattua.

Tykkääkö kone muuten pahaa jos ajaa pitkään liian kylmänä? Joulun jälkeen olisi tiedossä vähän pidempi reissu..
Ainakin minun E500 kävi termarivikaisena (ja sen vähän, mitä olen tuolla kokeilumielessä talvella ajanut) juuri noin, niinkuin sinullakin tekee.....tosin kulutusta en seuraillut. Ja ei se ainakaan hyvää tee koneelle ajella alilämpöisenä :idea:
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Sumppa124 kirjoitti: Rööristökin pitänee laittaa pian uusiksi kun ilmeisesti katti rämähtää paikallaan polkaistessa. Putkisto on hyvin todennäköisesti alkuperäinen ja täysin koskematon. Täytyy alkaa tosissaan etsiä vuokrattavaa remppatilaa.
Oikein hyvää joulua kaikille foorumilaisille!
Jos katalysaattori rämisee niin suosittelen kyllä korjaamaan sen heti välittömästi. Saattaa hajotessaan tukkia koko putken jonka jälkeen konerikko jos kuski ei älyä että toinen puoli ei hengitä.

Jouluja sinnekin!
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Sumppa124 kirjoitti:Auto on nyt katsastettu. Vilkkuja en kerennyt vielä laittaa ja ne täytyykin käydä vielä näyttämässä. Ajattelin joskus vaihtaa autoon E-pellin ja kristallivalot. Saako vilkkujakin kristalleina jostain? Valkoiset perusblinkkerit on kyllä niin halvat että taidan laittaa sellaiset ensin.
Ja kyllä ajattelin laittaa vilkut vakiopaikoille :).
Ajattelitko porailla ehjiin peltiin reiät, vilkun paikoille? Mikäli et vilkkuja haluaisi ollenkaan (onhan se paremman näköinen ilman sivuvilkkuja), niin itse laitoin katsastuksen ajaksi 2-puoli teipillä etulokareihin kiinni, johdot tosiaan oven ja konepellin välistä ja eikun läpi. Nyttemmin ajelen ilman sivuvilkkuja. 8)

Vilkkujen paikasta muuten, kaikenlaisilla virityksillä ollaan yritetty lävitte, mutta paikka täytyy sivuvilkuilla olla sellanen, että se näkyy auton takaa sivuun astuttaessa noin metrin verran. Siihen kun vilkutus näkyy niin ei tuu ongelmia. :wink:

Ps. Erittäin hieno satakaksnelkku!! :P :P
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

piippu kirjoitti:
Sumppa124 kirjoitti:Jotenkin minustakin tuntuu että mittari kusee :?. Tuon koneenhan pitäisi käydä lähinnä vain liian kuumana? Pitäisi menovedenkin kai maistua enemmän jos kylmänä kävisi. Infrapunalämpömittari jos olisi niin sillähän lämmöt saisi tsekattua.

Tykkääkö kone muuten pahaa jos ajaa pitkään liian kylmänä? Joulun jälkeen olisi tiedossä vähän pidempi reissu..
Ainakin minun E500 kävi termarivikaisena (ja sen vähän, mitä olen tuolla kokeilumielessä talvella ajanut) juuri noin, niinkuin sinullakin tekee.....tosin kulutusta en seuraillut. Ja ei se ainakaan hyvää tee koneelle ajella alilämpöisenä :idea:
Sanotaanko nyt näin, että melko valikoivasti toimii anturi väärin, kun pelkästään maantiellä alkaa näyttämään pieleen, mutta muuten näyttää oikein..?

Termari vaihtoon vain, kyllä sillä pitäisi korjaantua.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Mitä nyt kerran olen auton alle katsatuksessa päässyt kurkistamaan niin näyttäisi putket yhtyvän juuri katalysaattoriin. Eli mennee molemmat puolet sitten sentään tukkoon? Koitan saada auton pysymään ajamatta kunnes termarin ja putkiston saa kondikseen..

Vilkut ajattelin tosiaan laittaa ihan alkuperäisille paikoille. Ruostesuojata reiät sitten niin perusteellisesti ettei ala ruostua. Ei jaksa joka katsastukseen virittää väliaikaisia vilkkuja uudestaan.. Mahtaa katsastusinssikin alkaa ihmetellä jos joka vuosi tulee tarrakiinnitteisillä vilkuilla joiden johdot konepellin välistä :D .

Nyt kun olen autoa katsellut niin taidan kuitenkin pitää pre-facelift-lookin. Kristallivalot kyllä laittanen. Amg monoblock-tyylisiä vanteita sitten keväällä jos rahatilanne sallii. Sen enempää tuuninkia autoon ulkopuolelle tuskin tulee, on sopivan matalakin jo ja väri on oikea.

Pitääkö muuten etukajareihin vetää kokonaan uudet piuhat että pääsee siitä pätkimisestä? Uudet ämyrit ajattelin ainakin sovittaa piakkoin alkuperäisten tilalle. Takakajareille tullee myös oma vahvari.
Tietokonekin on suunnitelmissa asennella autoon. Näytöksi katosta roikkumaan joku 15" lättynäyttö.... ....sitten joskus..
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sumppa124 kirjoitti:Nyt kun olen autoa katsellut niin taidan kuitenkin pitää pre-facelift-lookin. Kristallivalot kyllä laittanen. Amg monoblock-tyylisiä vanteita sitten keväällä jos rahatilanne sallii. Sen enempää tuuninkia autoon ulkopuolelle tuskin tulee, on sopivan matalakin jo ja väri on oikea.
Pre-facelift ja kristallit ei oikeen natsaa, koska ne kristallien "sisukset" en samanlaiset facelift ja pre-facelift kristalleissa niin näyttää hieman hassulta ne pre-facelift mallit :?
Jos kristalleja halajaa niin silloin myös e-mallin konepelti ja mielellään myös takaluukku :wink:

Vanteista, väristä ja alustasta ollaan samoilla linjoilla 8)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Joulupukki toikin sen termostaatin :lol:.

Nyt sitten rupesin ihmettelemään että pitääkö etupuskuri tosiaan irrottaa että nesteet saa valutettua pois? Nesteiden vaihtohan on ihan perushuoltotoimenpide? Mitä syylärin alapäätä nyt vähän näkee niin en sieltä kyllä mitään nippaa löydy :? .
Eikai tämä syylärin oikeassa yläreunassa oleva ole se THE nippa?
Kuva
Kuva
Tuossa liittimessä joku venttiilikin..

Termari on tämän näköinen härpätin:
Kuva

Jatkamaan tutkimuksia----->
Mukava silti jos jotakuta huvittaisi auttaa :lol:.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Enpä noista kaseista tiedä, mutta pappamalleista ainakin löytyy alareunasta, eihän nesteet tulisi poiskaan jos yläreunassa olisi :roll: Ja nuo kuvan venttiilit on ilmastoinnin täyttöventtiilejä.
Viimeksi muokannut AM, To 25.12.2008 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13630
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sumppa124 kirjoitti: Nyt sitten rupesin ihmettelemään että pitääkö etupuskuri tosiaan irrottaa että nesteet saa valutettua pois? Nesteiden vaihtohan on ihan perushuoltotoimenpide? Mitä syylärin alapäätä nyt vähän näkee niin en sieltä kyllä mitään nippaa löydy :? .
Omassa oli syylarin oikeassas alakulmassa. Ja automiehet katsoo autoa aina takaa päin eli apparin puolella. Se nippa sojottaa sivulle päin, laitoin siihen letkun niin sain suoraan 20 l kanisteriin nesteet. Nipan pylpyrä on muovia, sellainen pyälletty sormiruuvi joka tarvi tosiaan siirtoleukapihdit että sai auki.

Ei tarvi puskuria irroittaa ...ai niin pohjamuovi pitää irroittaa - nyt just muistin :) . Eli nostin autoa keulasta ylös jotta pääsi irroittamaan pohjamuovin paremmin.

EDIT tässä kuvassa näykyy tuo proppu olevan punaisena... mutta tuo on 300 CE syylari eli on vissiin vähän erilainen:
Kuva

Kuva on täältä:
http://www.mercedesshop.com/Wikka/W124Radiator
Viimeksi muokannut karra, To 25.12.2008 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Kiitos! Noinhan se olisi pitänyt tehdä..

Menin jo perkeles-asenteella irrottamaan vain sen letkun ja valutin pihalle mitä valui ja tulihan sieltä varmaan litran verran.. Pultit aukesi yllättävän helposti, kaikkein vaikenta oli ehkä sen letkun irrottaminen :D . Sitten vanha irti ja uutta tilalle--->
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

No totta helvetissä sen pitää olla väärän mallinen :evil: ! Veholta rekisteriotteen mukaan ostettu ja silti väärä.......
Kuva
Eli vasemmalla vanha ja oikealla uusi.
Tuntuu se vanhakin aukeavan ihan yhtälailla kuin uusikin eikä ole jumissa :?: .


EDIT:

Toisaalta "kotelon" sisällä näyttää tältä:
Kuva
Eli näyttää tuo uusikin termari tukkivan saman reiän mutta eri kohdasta, ei niin syvältä kuin se toinen. Ainakaan se ei varmasti hajota mitään joten taidan koittaa sitä kuitenkin paikalleen.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13630
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sumppa124 kirjoitti:No totta helvetissä sen pitää olla väärän mallinen :evil: ! Veholta rekisteriotteen mukaan ostettu ja silti väärä.......
[ [url=http://img444.imageshack.us/img444/5926/termaritjw8.th.jpg] ][/URL]
Eli vasemmalla vanha ja oikealla uusi.
Oma minkä laitoin oli tuollainen mikä oikealla, jos se vähän lohduttaa :wink: . Mikähän tuo korkea malli oikein on... :roll:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Ettei olisi käynyt niin että termari on joskus vaihdettu tuohon pitkään malliin joka voisi siis olla väärä :roll: . Koitan huomenna sitä uutta paikalleen, se nimittäin näyttäisi kyllä sopivan.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no hyvällä tuurillahan se pitkä on just se väärä ja siks se on päästänyt veden kiertämään aina, vaikka ei sitä tarvis.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Sergey kirjoitti:no hyvällä tuurillahan se pitkä on just se väärä ja siks se on päästänyt veden kiertämään aina, vaikka ei sitä tarvis.
Noin on täytynyt käydä :shock: . Nyt nääs nousee lämmöt!

Kuva


Jäähynestettä hukkuikin enemmän kuin miltä näytti :lol: . Nelisen litraa vettä sai kaataa. Onko se "longlife" jäähyneste aina punaista ja tavallinen sinertävää?
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

niitä ei saa sekoittaa keskenään, saattavat sakkautua, sitä punaista käytetään uudemmissa autoissa, kun ei sisällä silikaattia ja nitriittejä jne.

molempia voi käyttää jos järjestelmä on huuhdeltu.

edittiä: on se tosiaan punainen pitkänvaihtovälin nestettä, paitsi joillakin merkeillä omat nesteet olivat punaista mutta kuitenkin lyhellä vaihtovälillä.
250CE 1969
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sumppa124 kirjoitti:Noin on täytynyt käydä :shock: . Nyt nääs nousee lämmöt!
Just tätä ajoin takaa, turhaa jäähdyttelee liikoja.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin