Yritin haulla ehtiä vastauksia, mutta en löytänyt (ilmeisesti en osaa käyttää kunnolla haku-toimintoa


Ei paha hommajiipee kirjoitti:OT: Mitenkä iso homma on vaihtaa jakoketju?
Koita saada tehtyä ennen ensi viikonloppua. Silloin ajattelin itse repiä 190D:n pumpun irti...jiipee kirjoitti:Pitää yrittää muistaa ottaa kamera mukaan, niin vois tehdä jonkin näköisen selostuksen tuosta vaihtotyöstä.
Ei oo tarkoitus nyt tuota ketjua vaihtaa, jätän sen ammattilaiselle. Siinä se savotta tulee, jos tekee huonon liitoksen ja ketju sanoo napsseppo1 kirjoitti:[muista irroittaa ketjun kiristin.ja uuden ketjun niittaus EI onnistu vasaralla johtuen ketjun välikappaleesta.....]
Koska saan tuoda Viton remppaan, maksan 100 € / tunti puhtaana käteen, ja max 20 min on sitten sovittu ?E300TD kirjoitti:Höpö höpöIte vaihdan noin 15-20 minuuttiin. Mutta toki on sanottava, että on siihen hommaan kuuluvat työkalut....
Turbo on siellä takana piilossa, ei se vaikuta ja mikä korkeudensäätö, ei semmosta kai ole, eli buukataanko aika samantein, kone on om601, ei kai se haittaa että on poikittain...E300TD kirjoitti:Tarkoitin nimenomaan OM601-603 -koneita Ilman turboa ja korkeudensäätöjärjestelmää. Jakoketju maksaa meillä tuohon myllyyn 58eskoo ja asennettuna 95-105eskoo. Et, silleen.....
Ainoastaan kuutiotuumat, ja se on lipsahtanut poikittain sinne...ja jotain pientä niinku öljyruiskut...jiipee kirjoitti:Mitenkä paljon sillä Viton myllyllä on eroa 124:n 601:seen?
Missäpäin mies asentaa? Onnistuuko riimuremontti kasiin?E300TD kirjoitti:No jos nyt annetaan sen verran selvitystä, että turbossa on vahvistettu jakoketju. Sen niittaaminen kiinni ei käy niin nopeasti kuin tavallisen ketjun. Siinä pitää niinsanotusti prässätä ketjun välipala kiinni, siinä menee enemmän aikaa.
Mutta mitenkä saa kulumaan aikaa yli tunnin ketjun vaihtoon???!!! VK-kansi pois. Jakoketunpidin kiinni (kaksi ruuvia). Ketju poikki ja liitetään uusi. Pyöritetään ketjukierros. Vanha ketju irti. Uusi lukkopala kiinni ja niittaus. Jakoketjunpidin irti. VK-kansi kiinni ja menoksi!!! Ei voi v..ttu mennä tuntia!!!! Tänään viimeksi laitoin W124 200D jakoketjun ja taisi mennä aikaa jotain 20min.
vesa kirjoitti:Missäpäin mies asentaa? Onnistuuko riimuremontti kasiin?E300TD kirjoitti:No jos nyt annetaan sen verran selvitystä, että turbossa on vahvistettu jakoketju. Sen niittaaminen kiinni ei käy niin nopeasti kuin tavallisen ketjun. Siinä pitää niinsanotusti prässätä ketjun välipala kiinni, siinä menee enemmän aikaa.
Mutta mitenkä saa kulumaan aikaa yli tunnin ketjun vaihtoon???!!! VK-kansi pois. Jakoketunpidin kiinni (kaksi ruuvia). Ketju poikki ja liitetään uusi. Pyöritetään ketjukierros. Vanha ketju irti. Uusi lukkopala kiinni ja niittaus. Jakoketjunpidin irti. VK-kansi kiinni ja menoksi!!! Ei voi v..ttu mennä tuntia!!!! Tänään viimeksi laitoin W124 200D jakoketjun ja taisi mennä aikaa jotain 20min.
Hiivassa?E300TD kirjoitti:Niin ja siitä korkeudensäätöjärjestelmästä. Kannen päässä on korkeudensäätöjärjestelmän pumppu, joissain malleissa. Siihen ei saa laitettua jakoketjun pidintä, ellei sitä ota pois... Eli taas tulisi siinä mallissa lisää töitä..... Ja jos ette tosiaan tiedä mikä on korkeudensäätöjärjestelmä, niin se on sellanen missä on takana hydrauli-toimiset iskarit...
Ennemminkin järjestetään kokoontumisajot seinäjoelle ja vaihdellaan ne ketjut täälä.jiipee kirjoitti:E300TD, sinunhan kannattas tehdä semmoinen kiertue noitten työkalujen kanssa ja kävisit lykkäämässä haluavien forumilaisten ketjut uusiinpuihin.
Idea on vapaasti käytettävissä. Varaan heti eka keikan :!:
Kannattaa muistaa. Itselläni ei sattunut olemaan kun käytin pumppua irti. Seuraavassa ajoituksen hienosäädössä kovettunut o-rengas alkoi vuotamaan. Ei hymyilyttänyt, tällaiselta amatööriltä meni melkein kolme tuntia uuden tiivisteen vaihtamisessa. No tuli samalla lovettua vähän kaasuvivun stopparia ja pyöriteltyä kierrostenrajoitusruuvia...dealer kirjoitti: - uusi O-rengas pumpulle
Siis mitä? Enkai mä nyt sellasia.... Huomenna taas ruuvaamaan.....vesa kirjoitti:Hiivassa? :roll: :DE300TD kirjoitti:Niin ja siitä korkeudensäätöjärjestelmästä. Kannen päässä on korkeudensäätöjärjestelmän pumppu, joissain malleissa. Siihen ei saa laitettua jakoketjun pidintä, ellei sitä ota pois... Eli taas tulisi siinä mallissa lisää töitä..... Ja jos ette tosiaan tiedä mikä on korkeudensäätöjärjestelmä, niin se on sellanen missä on takana hydrauli-toimiset iskarit...