w124 keula kolisee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

w124 keula kolisee

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

mikähän mahtaa kolista tuossa w124 300td sedan -91. olen vaihtanut siihen iskarin yläpään kumet, kallistuksen vakaajan kumet, iskarit on ehjät ohjauksessa ei ole väljää eikä vaeltele tiellä ollenkaan. se kolahtaa vain terävään monttuun ajaessa.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Alapallonivel vaihtokunnossa?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tsekkapa myös kallistuksenvakajan kiinnityspiste etupyörän etupuolella, näkyy pyöränaukosta. Pari tapausta tullut eteen joissa tuo rautalätykkä on katkennut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Apusimpukka :wink:
Joku mersupurkaamo??
HandiCap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö

Viesti Kirjoittaja HandiCap »

Hei!

Mulla kolisee myös. On vaihdettu kallistuksenvakaajan kumit, alapallonivel vuosi sitten, apusimpukan korjaussarja asennettu, iskarit ja niiden yläpään kumitkin ehjät eikä mikään repsota irti.

Mikä on muuten nimeltään se "tukivarsi", joka on noin suurinpiirtein väännetyn Y-kirjaimen muotoinen ja jossa koko etupää periaatteessa on kiinni?
Siinä näyttävät nuo kumihelat olevan jotensakin repaleiset - lieneekö sillä merkitystä kolinaan?
Jos on, niin onko miten pirulliset vaihtaa?

Nimim. "nimismiehen kiharat sucks"
W124 230E -91
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HandiCap kirjoitti:Hei!

Mulla kolisee myös. On vaihdettu kallistuksenvakaajan kumit, alapallonivel vuosi sitten, apusimpukan korjaussarja asennettu, iskarit ja niiden yläpään kumitkin ehjät eikä mikään repsota irti.

Mikä on muuten nimeltään se "tukivarsi", joka on noin suurinpiirtein väännetyn Y-kirjaimen muotoinen ja jossa koko etupää periaatteessa on kiinni?
Siinä näyttävät nuo kumihelat olevan jotensakin repaleiset - lieneekö sillä merkitystä kolinaan?
Jos on, niin onko miten pirulliset vaihtaa?

Nimim. "nimismiehen kiharat sucks"
Tarkoitat varmaan alatukivartta? Jos sen kumit on kulunett niin auto kyllä hakee vähän miten sattuu. Omaan vaihdoin ja autosta tuli kuin eri vehe. :D
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Timo L. kirjoitti:Tsekkapa myös kallistuksenvakajan kiinnityspiste etupyörän etupuolella, näkyy pyöränaukosta. Pari tapausta tullut eteen joissa tuo rautalätykkä on katkennut.
On muuten naurettavan hepponen kiinnitys kallistuksenvakaajalle tuo!
Omaani kun vaihdoin ne kumit niin naureskelin niitä pieniä raudankappaleita.
Passat Variant 1.9TDI 2001
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

ei oo kannakkeet rikki. oisko se sitten alapallonivel. mulla se ei kyllä aiemmissa mersuissa oo kolissa, vaan se on alkanut nariseen tai mennyt ohjaus jäykäksi.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: w124 keula kolisee

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

hessut32 kirjoitti:iskarit on ehjät
Perustat väittämäsi mihin? :wink:

Jos se perustuu katsastuksen tärinätestiin, niin en olisi ihan vakuuttunut.

Kun kuuntelet kolahdusta tarkaan, niin onko se selvästi yksiosainen, vai seuraako sitä pieni 'kaiku'. Pump-p-p-p.

Omassani erityisesti ulosjouston vaimennus oli kypsähtänyt, vaikka iskaritesti antoi mainion tuloksen. Seurauksena oli pienet pomput aina kuopan jälkeen.
Terveisin
Tero
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Iskareihin tulee joskus tyhjä kohta, joka on noin 1-1,5 cm, ei ilmene aina testissä. Kokemusta on 123:sen kanssa ja se tosiaan kolahtaa. Iskari käteen ja painat niin selviää.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Vaihdat alatukivarren puslat niin loppuu se kolina :roll:
Itellä kans kolisi vänkärin puoli, vaihdoin alatukivarren (molemmille puolille) ja vakaajan puslat, sen jälkeen ei oo kolissu :D
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

nyt vaihdoin alatukivarren puslat molemmille puolille (oli ehjät) samoin molemmat alapallonivelet. eikä mistään löytynyt välystä ja edelleen kolahtaa. autolla ei ole ajettu kuin 300tkm.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no eipä sulla paljoo enää edessä sit ole vaihdettavaa :lol:

ohjausiskari vois olla yks, mites raidetangot ? tai jos on sen verran matala et että pyörä raapii johonkin ?
Vastaa Viestiin