W220 Airmatic visit workshop
W220 Airmatic visit workshop
Nyt on ollut kummallinen tilanne.
Noin puolitoista vuotta sitten vaihdettiin taakse ilmajouset. Tämän jälkeen epäsäännöllisesti tuli ilmoitus ”Airmatic visit workshop”. Jousituksessa ei ole ollut eroa vaikka tuon ilmoituksen laittanut, kun ajettu 5-20 minuuttia.
Nyt tullut kuitenkin huolestuttavampia piirteitä. Auton startatessa tullut viimeiset paripäivää samantien ”Airmatic Visit workshop” ilmoitus. Samalla menee laatikko vikasietotilaan. Ei näy numerot, rykäsee eteenpäin, kulkee 2 vaihteella ja kun pitäisi pakkia laittaa, niin ei saa kuin N asentoon asti. Korjaantuu kun auton sammuttaa.
Pitäisikö ensin tarkistaa onko TCU:hun päätynyt öljyä vai mitä pitäisi tehdä?
Noin puolitoista vuotta sitten vaihdettiin taakse ilmajouset. Tämän jälkeen epäsäännöllisesti tuli ilmoitus ”Airmatic visit workshop”. Jousituksessa ei ole ollut eroa vaikka tuon ilmoituksen laittanut, kun ajettu 5-20 minuuttia.
Nyt tullut kuitenkin huolestuttavampia piirteitä. Auton startatessa tullut viimeiset paripäivää samantien ”Airmatic Visit workshop” ilmoitus. Samalla menee laatikko vikasietotilaan. Ei näy numerot, rykäsee eteenpäin, kulkee 2 vaihteella ja kun pitäisi pakkia laittaa, niin ei saa kuin N asentoon asti. Korjaantuu kun auton sammuttaa.
Pitäisikö ensin tarkistaa onko TCU:hun päätynyt öljyä vai mitä pitäisi tehdä?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W220 Airmatic visit workshop
Tcun öljyn määrän tarkistuksesta on hyvä aloittaa,urku kirjoitti: ↑Ke 10.04.2024 10:44 Nyt on ollut kummallinen tilanne.
Noin puolitoista vuotta sitten vaihdettiin taakse ilmajouset. Tämän jälkeen epäsäännöllisesti tuli ilmoitus ”Airmatic visit workshop”. Jousituksessa ei ole ollut eroa vaikka tuon ilmoituksen laittanut, kun ajettu 5-20 minuuttia.
Nyt tullut kuitenkin huolestuttavampia piirteitä. Auton startatessa tullut viimeiset paripäivää samantien ”Airmatic Visit workshop” ilmoitus. Samalla menee laatikko vikasietotilaan. Ei näy numerot, rykäsee eteenpäin, kulkee 2 vaihteella ja kun pitäisi pakkia laittaa, niin ei saa kuin N asentoon asti. Korjaantuu kun auton sammuttaa.
Pitäisikö ensin tarkistaa onko TCU:hun päätynyt öljyä vai mitä pitäisi tehdä?
sitten testeriin
Mökkillä
'
'
Re: W220 Airmatic visit workshop
Vikakoodit luettu OBD 2. Lista vikakoodeja oli. Mutta se mitä jäi oli TCM Transmission Control module.
Mitäs seuraavaksi tästä. Uusi vaihteenvalitsin?
Mitäs seuraavaksi tästä. Uusi vaihteenvalitsin?
Re: W220 Airmatic visit workshop
Toinen on, että akkukin valmis, mietin, pitäisikö vikaa siitä lähteä ensin etsimään…
Re: W220 Airmatic visit workshop
Taitaa olla kolme vikaa:
1.Akku.Tämän auton kanssa lähtökohta kaikelle on hyvä akku.Huonokuntoinen voi aiheuttaa mitä kummallisimpia ja moninaisempia vaivoja.
2.Jos autosi 5-vaihteinen,tarkista moottoritilassa oleva TCM ohjausboksi..vaihdekeppimoduuli on eri asia.Ihan ekana voi irrottaa vaihteistolle menevän sähköliittimen:jos se on öljyinen niin voipi olla myös TCM.Pelkkä sähköliittimen vaihto voi jo auttaa.
3.Ilmajousituksessa ilmeisesti vuotoa.Voi olla helppokin fiksaus.Tutki venttiiliyksikkö saippuaveden kanssa.
Tutkituta vikakoodit jossain/jollain,missä käytettävänä asianmukainen testeri.
1.Akku.Tämän auton kanssa lähtökohta kaikelle on hyvä akku.Huonokuntoinen voi aiheuttaa mitä kummallisimpia ja moninaisempia vaivoja.
2.Jos autosi 5-vaihteinen,tarkista moottoritilassa oleva TCM ohjausboksi..vaihdekeppimoduuli on eri asia.Ihan ekana voi irrottaa vaihteistolle menevän sähköliittimen:jos se on öljyinen niin voipi olla myös TCM.Pelkkä sähköliittimen vaihto voi jo auttaa.
3.Ilmajousituksessa ilmeisesti vuotoa.Voi olla helppokin fiksaus.Tutki venttiiliyksikkö saippuaveden kanssa.
Tutkituta vikakoodit jossain/jollain,missä käytettävänä asianmukainen testeri.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W220 Airmatic visit workshop
Seuraavaksi lukemaan koodit starilla. Tuo ei ole mikään vikakoodi vaan ohjain, josta ne vikakoodit pitää lukea. Starissa se on nimeltään EGS (Vaihteiston elektroninen ohjaus). Vaihdekeppimoduulilta voi lukea omat koodit (EWM - Elektroninen vaihdevipumoduli).
Tosiaan, onko kyseessä sama auto kun aikasemmissa kyselyissä, eli 320 -99, ja 5 vaihteinen?
Airmatic ongelmat ei taida saada vaihteistoa vikatilaan, mutta voi olla heijastainen vaikka ESP:stä vikatila, joten kannattaa nyt tutkia autoa kunnolla starilla...
Alijännite kyllä aiheuttaa ihan kaikenlaista vikailmoitusta varsinkin tässä korissa, Joten se ensin kuntoon tietenkin!
Re: W220 Airmatic visit workshop
Tulipahan käytettyä autoa Starilla. Herjaa EWM, eli vaihteenvalitsijaa. Tänään purin autoa ja laatikon liittimistä huomasin vauriot. Voisiko tuo tehdä itsessään herjaukset? Aikamoiset vauriot olleet. Siltä myös näyttää, että on käyty tuolla aikaisemmin…
Re: W220 Airmatic visit workshop
Kuvalla osviittaa:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W220 Airmatic visit workshop
Mikähän tällaista aiheuttaa.Ihan samannäköisen liittimen bongasin omastani,kun taannoin irrotin keppimoduulin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)