W220 Airmatic visit workshop

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

W220 Airmatic visit workshop

Viesti Kirjoittaja urku »

Nyt on ollut kummallinen tilanne.

Noin puolitoista vuotta sitten vaihdettiin taakse ilmajouset. Tämän jälkeen epäsäännöllisesti tuli ilmoitus ”Airmatic visit workshop”. Jousituksessa ei ole ollut eroa vaikka tuon ilmoituksen laittanut, kun ajettu 5-20 minuuttia.

Nyt tullut kuitenkin huolestuttavampia piirteitä. Auton startatessa tullut viimeiset paripäivää samantien ”Airmatic Visit workshop” ilmoitus. Samalla menee laatikko vikasietotilaan. Ei näy numerot, rykäsee eteenpäin, kulkee 2 vaihteella ja kun pitäisi pakkia laittaa, niin ei saa kuin N asentoon asti. Korjaantuu kun auton sammuttaa.

Pitäisikö ensin tarkistaa onko TCU:hun päätynyt öljyä vai mitä pitäisi tehdä?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W220 Airmatic visit workshop

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

urku kirjoitti: Ke 10.04.2024 10:44 Nyt on ollut kummallinen tilanne.

Noin puolitoista vuotta sitten vaihdettiin taakse ilmajouset. Tämän jälkeen epäsäännöllisesti tuli ilmoitus ”Airmatic visit workshop”. Jousituksessa ei ole ollut eroa vaikka tuon ilmoituksen laittanut, kun ajettu 5-20 minuuttia.

Nyt tullut kuitenkin huolestuttavampia piirteitä. Auton startatessa tullut viimeiset paripäivää samantien ”Airmatic Visit workshop” ilmoitus. Samalla menee laatikko vikasietotilaan. Ei näy numerot, rykäsee eteenpäin, kulkee 2 vaihteella ja kun pitäisi pakkia laittaa, niin ei saa kuin N asentoon asti. Korjaantuu kun auton sammuttaa.

Pitäisikö ensin tarkistaa onko TCU:hun päätynyt öljyä vai mitä pitäisi tehdä?
Tcun öljyn määrän tarkistuksesta on hyvä aloittaa,
sitten testeriin
Mökkillä
'
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 Airmatic visit workshop

Viesti Kirjoittaja urku »

Vikakoodit luettu OBD 2. Lista vikakoodeja oli. Mutta se mitä jäi oli TCM Transmission Control module.

Mitäs seuraavaksi tästä. Uusi vaihteenvalitsin?
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 Airmatic visit workshop

Viesti Kirjoittaja urku »

Toinen on, että akkukin valmis, mietin, pitäisikö vikaa siitä lähteä ensin etsimään…
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1320
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Airmatic visit workshop

Viesti Kirjoittaja Ari »

Taitaa olla kolme vikaa:
1.Akku.Tämän auton kanssa lähtökohta kaikelle on hyvä akku.Huonokuntoinen voi aiheuttaa mitä kummallisimpia ja moninaisempia vaivoja.
2.Jos autosi 5-vaihteinen,tarkista moottoritilassa oleva TCM ohjausboksi..vaihdekeppimoduuli on eri asia.Ihan ekana voi irrottaa vaihteistolle menevän sähköliittimen:jos se on öljyinen niin voipi olla myös TCM.Pelkkä sähköliittimen vaihto voi jo auttaa.
3.Ilmajousituksessa ilmeisesti vuotoa.Voi olla helppokin fiksaus.Tutki venttiiliyksikkö saippuaveden kanssa.

Tutkituta vikakoodit jossain/jollain,missä käytettävänä asianmukainen testeri.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2476
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Airmatic visit workshop

Viesti Kirjoittaja noroljan »

urku kirjoitti: Pe 07.06.2024 17:46 Vikakoodit luettu OBD 2. Lista vikakoodeja oli. Mutta se mitä jäi oli TCM Transmission Control module.

Mitäs seuraavaksi tästä. Uusi vaihteenvalitsin?
Seuraavaksi lukemaan koodit starilla. Tuo ei ole mikään vikakoodi vaan ohjain, josta ne vikakoodit pitää lukea. Starissa se on nimeltään EGS (Vaihteiston elektroninen ohjaus). Vaihdekeppimoduulilta voi lukea omat koodit (EWM - Elektroninen vaihdevipumoduli).

Tosiaan, onko kyseessä sama auto kun aikasemmissa kyselyissä, eli 320 -99, ja 5 vaihteinen?

Airmatic ongelmat ei taida saada vaihteistoa vikatilaan, mutta voi olla heijastainen vaikka ESP:stä vikatila, joten kannattaa nyt tutkia autoa kunnolla starilla...

Alijännite kyllä aiheuttaa ihan kaikenlaista vikailmoitusta varsinkin tässä korissa, Joten se ensin kuntoon tietenkin!
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 Airmatic visit workshop

Viesti Kirjoittaja urku »

Tulipahan käytettyä autoa Starilla. Herjaa EWM, eli vaihteenvalitsijaa. Tänään purin autoa ja laatikon liittimistä huomasin vauriot. Voisiko tuo tehdä itsessään herjaukset? Aikamoiset vauriot olleet. Siltä myös näyttää, että on käyty tuolla aikaisemmin…
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 Airmatic visit workshop

Viesti Kirjoittaja urku »

Kuvalla osviittaa:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1320
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Airmatic visit workshop

Viesti Kirjoittaja Ari »

Mikähän tällaista aiheuttaa.Ihan samannäköisen liittimen bongasin omastani,kun taannoin irrotin keppimoduulin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Vastaa Viestiin