Kiva että ruuvaaminen kelpaa muillekin harrastajille
Purin takapään jarrupainesäätimen atomeiksi ja puhdistin/maalasin, seisonnassa syntynyttä likaa oli sisällä eikä kara kovin nätisti liikkunut purkaessa.
Karan tiivisteet oli ehjät ja kimmoisat niin jätin vanhat ja takaiskuventtiili piti, päätytulppaan uusin uuden o-renkaan. Yksinkertainen vempele, tiivisteet kun jaksaisi mittoa ja tonkia netistä niin saa kunnostettua muutamalla eurolla vs. kunnostettu vaihtolaite 300e.
Suojausasioiden toteutusta koittanut pohtia kun kori vielä helppo pyöritellä grillissä. Koteloiden läpikäynti alkuun Sika 6220 kotelosuoja-aineella. Siitä en vielä ole päässyt sopimukseen itseni kanssa kuinka laajalti tuota lähtee suojaamaan massalla pohjasta. Ajatuksena ainakin lattiat, pyöränkotelot ja helmojen alaosat Sika 6470 kiveniskusuojalla mutta mites loput? Koko pohjaan helppo suhuutella pelkkä kotelosuoja ja se onkin näppärä uusia tulevaisuudessa, mutta se ei taas suojaa maalipintaa ollenkaan.
Sellainen kieroutunut ajatus kolkuttelee taustalla että helpompi korjata pintoja tarvittaessa ilman tympeää massojen poistoa, toki luulen että se kilometrimäärä mitä tämä auto tulee näkemään niin varmempi konsti voisi olla joka paikan suojaus kiveniskusuojalla tehtaan tyyliin, jolloin maalipinnan rikkoutumisia ei pääsisi tapahtumaan ollenkaan eikä tarvetta paikkomiselle ole?
Talviautoa tästä tuskin tulee, mutta sorateitä näkee todennäköisesti niin sen kannalta pelkkä suojaamaton polyuretaanimaali pohjassa voipi ottaa itseensä äkkiä kivisuihkusta.
Siitäkin tuntuu olevan yhtä monta mielipidettä kuin tekijää että vedetäänkö kotelosuoja pohjalle suojaksi ennen massaa.
Ei taida kotelosuojasta paljoa hyötyä olla itse pellin suojaamisessa jos sen vetää massan päälle.
Sika 6470 esikäsittelyssä lukee että pintojen pitää olla puhtaita ja kuivia rasvoista, kotelosuojahan on öljyistä/vahamaista niin mitenhän tarttuvuus?
Mitenkäs muuten onko näissä tehtaalta helmat massattu vai pintamaalissa?
Bringatraileria selasin ja ainakin seuraavassa lainatussa kuvassa näyttäisi kuin kiveniskusuoja olisi vedetty helman kromilistasta alaspäin.

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62