Perään liittyen dokkareita, iso kiitos Multivirille
Pinionin mittaukseen sekä muuta teknistä tietoa.
Backlash arvoksi annettu 0.15mm +-0.02mm, joku toinen manuaali kertoo 0.08mm - 0.14mm
Jos nyt oikein konvertoin tuon manuaalin antaman cmkp ja mkp arvot nyyttoneiksi niin
1mkp = ~10Nm
10cmkp = ~1Nm
Aika hiuksen hienoa on kun pelkälle pinionille annetaan pyörintävastukseksi uusilla laakereilla 16-18cmkp eli 1.5Nm, sen jälkeen poskilaakereiden esijännitys siten että kokonaisvastus nousee 7-8cmkp eli about 0.5Nm? Perä nipussa pyörintävastus siis 2Nm luokkaa.
Torque when turning complete differential on jo sitten 15-20nm eli käsittääkseni vetoakselit paikallaan, akseliputket suorassa mutta jarrupalat irti.
Tästähän voi tehdä kovinkin vaikeaa numeroita tuijottamalla, siitä lähdetään että uusitaan laakerit, kasataan vanhoilla shimmeillä ja tarkistetaan.
Edit: niin joo hoksasin tuosta linkun puolelle tulevasta nivelestäkin että pitäisi olla shimmattuna sopivaksi että hitaasti valuu alas omasta painosta. Ainakin tässä on nivel ihan löysä, en ole sen enempää tutkinut onko siinä välystä kun en purkaessa ajatellut että siinäkin olisi jotain säätöjä.

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62