PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
PTracing
Mersumies
Mersumies

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

blacklake kirjoitti: Ke 01.10.2025 22:21 Tuohon 722.3 turbiinihommaan, mulla olis 350sdl om603 turbiini. Voiskohan olla jotenki erilainen? Ainakin itse laatikko oli hieman erinäköinen ja esim muovisella öljypohjalla. Laatikon koodi ei kyllä jäänyt talteen mutta turbiini jäi..
Niitä turbiineja kaivelin kesällä niin mun mielestä kaikissa 6 pyttysissä turbodieseleissä oli sama turbiini
IG: @pyrytakkunen
blacklake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Okei :thumbup:
om601
PTracing
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Otin ja tekasin viikonloppuna uuden välicoolerin 4maticin konehuoneeseen.
Uuteen tuli garrett kenno kun vanhan olin tehny perus kiinakennolla. Oli siinä vain lämpömittarillakin mitattuna huomattava ero ahtoilman lämpötilassa ja lämmön nousu nopeudessa coolerin jälkeen vanha vs. uusi eli oli hyvä päivitys tämäkin! 8) Ja ulkonäkö coolerille verratuna vanhaan parani myös kun tekijä on kerännyt tässä välissä 8 vuotta kokemusta alumiinin käsittelystä ja hitsaamisesta :mrgreen:

Kuva

Nyt oliskin vuosia suunnitellut parannukset tekniikkapuolelelle valmistettu. Seuraavaksi onkin enään turbon muutokset ja alkaa olla sitämyöten pintakäsittelyjuttuja vaille valmis tämäkin konehuone! 8) Ahdasta on mutta hyväksyn sen ja muistan kuinka mukavasti tämä kulkee kun polttimoita lamppuihin vaihdan :mrgreen:

Kuva

Turbiini asiaankin tuli vähän päivitystä kun otin ja soitin tekijälle että muistaako miten meille kävikään sen kans ja oon odotellut soittoa. Käskivät lähettää sen takas ja tutkivat menikö väärin päin muutos eli kokeillaan uudestaan että saadaanko sitä tiukemmaksi
IG: @pyrytakkunen
Vastaa Viestiin