w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Ei koske tietenkään teeseitse auton konkoonPANIJAMiehiä, he löytävät oikean osan vaikka navetan ylisiltä !
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Jos mainitsee asiasta!Mesemies89 kirjoitti:Silloinkin kun sedaniin on vaihdettu farkun koko taka-akseli ?veskola kirjoitti:Kl-varaosat ja sinne rekisterinumero tai vin koodi niin onnistuu kerralla
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
muuten ihan hyvä mutta ei ole 300km sisällä kl-varaosaa. pakko tyytyä mitä on. sai motonetin myyjä vähän ripitystä onni onnettumuudessa, motonetin tuotteet sentään saa palauttaa eri toimipisteisiin vaikkei sieltä olisi ostanutkaan.Mesemies89 kirjoitti:Silloinkin kun sedaniin on vaihdettu farkun koko taka-akseli ?veskola kirjoitti:Kl-varaosat ja sinne rekisterinumero tai vin koodi niin onnistuu kerralla
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
No ei se KL tässäkään nurkalla ole, mutta kun ennen kello 13-14 on sinne soittanut niin aamulla on parhaimillaan ollut osa kädessä ja kulut on yleensä luokkaa 10€ niin kyllä se vain kannattaa tilata.
Tampereella muuten KL on muuttanut hemmetin upeisiin uusiin tiloihin, vanha olikin sellainen varastokoppi. Ihan samalla suunnalla vielä kätevämmin sen ison tien vieressä se paikka sijaitsee.
Motonetista ei ole tosin väärää osaa oikein koskaan tullut kun olen varastokoodilla pyytänyt.
Tampereella muuten KL on muuttanut hemmetin upeisiin uusiin tiloihin, vanha olikin sellainen varastokoppi. Ihan samalla suunnalla vielä kätevämmin sen ison tien vieressä se paikka sijaitsee.
Motonetista ei ole tosin väärää osaa oikein koskaan tullut kun olen varastokoodilla pyytänyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Motonetistä voi saada Mersuun mitä hyvänsä kelpaamatonta varaosaa, vaikka olisi rekisteriote mukana.
Tukivarsissa...heloissa...iskunvaimentimissa...pallonivelissä...pyöränlaakereissa...pakoputkissa jne....jne...voi saada mitä sattuu.
Täytyy siis tietää tarkalleen mitä on ostamassa....vanha osa poisotettuna johon voi verrata uutta.
Tukivarsissa...heloissa...iskunvaimentimissa...pallonivelissä...pyöränlaakereissa...pakoputkissa jne....jne...voi saada mitä sattuu.
Täytyy siis tietää tarkalleen mitä on ostamassa....vanha osa poisotettuna johon voi verrata uutta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
oon 5 vuoden ajan käyttänyt motonettiä varaosien suhteen ja tuo oli toinen kerta kun tuli väärä osa. mut kyl mä komppaan sen verran vielä motonetin puoleen että munkin varaosa maksu olis ollut puolet kalliimpi koska vetari oli motonetis 150e ja kl näytti olevan 338e.Mesemies89 kirjoitti:Motonetistä voi saada Mersuun mitä hyvänsä kelpaamatonta varaosaa, vaikka olisi rekisteriote mukana.
Tukivarsissa...heloissa...iskunvaimentimissa...pallonivelissä...pyöränlaakereissa...pakoputkissa jne....jne...voi saada mitä sattuu.
Täytyy siis tietää tarkalleen mitä on ostamassa....vanha osa poisotettuna johon voi verrata uutta.
Mikä tuosta ASD vetarista tekee noin kalliin? 1034e näyttää maksavan.
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Robin Packalen kirjoitti: Mikä tuosta ASD vetarista tekee noin kalliin?
Valmistusmäärät.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
ahaa.Mesemies89 kirjoitti:Robin Packalen kirjoitti: Mikä tuosta ASD vetarista tekee noin kalliin?
Valmistusmäärät.
onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla?
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=1856" onclick="window.open(this.href);return false;
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Ja se ettei niitä saa kuin alkuperäisenä. Toki kaikki Mesen vetarit on alkaen pitkä vitska, originaalina.Mesemies89 kirjoitti:Robin Packalen kirjoitti: Mikä tuosta ASD vetarista tekee noin kalliin?
Valmistusmäärät.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Mitä tuollaisella turbotaimerilla on tarkoitus tehdä moottoritekniikassa ?Robin Packalen kirjoitti:
onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla?
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=1856" onclick="window.open(this.href);return false;
No eiköhän tuo ole sähkölaitteen ( sähkömoottorin ) regulaattori tai vastaava.
Viimeksi muokannut Mesemies89, Su 19.08.2012 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Se jälkikäyttää autoa ajon jälkeen automaattisesti. Tai oikeastaan sammuttaa auton itsestään kun se on käynyt riittävän kauan tyhjäkäyntiä.Mesemies89 kirjoitti:Mitä tuollaisella turbotaimerilla on tarkoitus tehdä moottoritekniikassa ?Robin Packalen kirjoitti:
onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla?
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=1856" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
On kovin harhaanjohtava nimike " turbotaimer ", vaikka itse sen kanssa ei ole mitään tekemistä.Siekkinen kirjoitti:Se jälkikäyttää autoa ajon jälkeen automaattisesti. Tai oikeastaan sammuttaa auton itsestään kun se on käynyt riittävän kauan tyhjäkäyntiä.Mesemies89 kirjoitti:Mitä tuollaisella turbotaimerilla on tarkoitus tehdä moottoritekniikassa ?Robin Packalen kirjoitti:
onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla?
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=1856" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottorin jäähdytyksen voi toteuttaa muullakin tavoin kuin pitää moottoria käynnissä.
Onkohan paljonkin autoihin asennettu moista varustetta ? Minä en tiedä ainuttakaan. Raskaan kaluston jossakin merkissä taisi olla tuollainen toiminto.
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Turboautoja pitää käyttää varsinkin kovan vedon jälkeen enkä oo vielä keksiny siihen mitään muita järkeviä keinoja. Yks syy tuohon jäähdyttää ahdinta ettei kannen ja ahtimen välille tule kovin älyttömiä lämpötilaeroja. Ne kun on vielä melko lähellä toisiaan. Ja säästää se ahdintakin kun sinne ei jätä kuumia öljyjä vaan antaa öljyn jäähtyä ja vaihtua vähän aikaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Siekkinen kirjoitti:Turboautoja pitää käyttää varsinkin kovan vedon jälkeen enkä oo vielä keksiny siihen mitään muita järkeviä keinoja. Yks syy tuohon jäähdyttää ahdinta ettei kannen ja ahtimen välille tule kovin älyttömiä lämpötilaeroja. Ne kun on vielä melko lähellä toisiaan. Ja säästää se ahdintakin kun sinne ei jätä kuumia öljyjä vaan antaa öljyn jäähtyä ja vaihtua vähän aikaa.
Taitaa olla niitä Noakin aikaisia turboahtimia, jotka tarvitsevat jälkijäähdytystä.
Yksikertainen tapa jäähdyttää öljyjä on öljypumppu sähkötoimisena.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
lähinnä jälkikäytönsyistä, esim 2min tyhjäkäynti raskaan ajon jälkeen ehkäisee moottorin hajoamisen, ei tee hyvää moottorille kun turbo punasena hehkuen lyödään virrat pois ja voitelukatkeaa turbolta. kansi on myös todella kovilla siinä vaiheessa.Mesemies89 kirjoitti:On kovin harhaanjohtava nimike " turbotaimer ", vaikka itse sen kanssa ei ole mitään tekemistä.Siekkinen kirjoitti:Se jälkikäyttää autoa ajon jälkeen automaattisesti. Tai oikeastaan sammuttaa auton itsestään kun se on käynyt riittävän kauan tyhjäkäyntiä.Mesemies89 kirjoitti:Mitä tuollaisella turbotaimerilla on tarkoitus tehdä moottoritekniikassa ?Robin Packalen kirjoitti:
onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla?
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=1856" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottorin jäähdytyksen voi toteuttaa muullakin tavoin kuin pitää moottoria käynnissä.
Onkohan paljonkin autoihin asennettu moista varustetta ? Minä en tiedä ainuttakaan. Raskaan kaluston jossakin merkissä taisi olla tuollainen toiminto.
kokeillaanpas uusiksi.
Onko kellään mitään hajua miten tuommosen saa soviteltua mersuun?
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
höpö höpö! kyllä nykypäiväiset ahtimet samallailla kaipaa sitä jäähdytystä. eri asia on tietenkin kun ajelee esim viimeiset 2km hitaasti ni ajaa saman asian mutta oon 100% varma että yksikään turbo ei kauaa tule kestämään jos suoraan kovan rasituksen jälkeen sammutetaanMesemies89 kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Turboautoja pitää käyttää varsinkin kovan vedon jälkeen enkä oo vielä keksiny siihen mitään muita järkeviä keinoja. Yks syy tuohon jäähdyttää ahdinta ettei kannen ja ahtimen välille tule kovin älyttömiä lämpötilaeroja. Ne kun on vielä melko lähellä toisiaan. Ja säästää se ahdintakin kun sinne ei jätä kuumia öljyjä vaan antaa öljyn jäähtyä ja vaihtua vähän aikaa.
Taitaa olla niitä Noakin aikaisia turboahtimia, jotka tarvitsevat jälkijäähdytystä.
Yksikertainen tapa jäähdyttää öljyjä on öljypumppu sähkötoimisena.
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Mistähän viisaudenkivestä moista on luettu ? Ei pelkoa ole turbon...kannen kuin öljynkään haittavaikutuksia todettu, joten aivan turhaa on jälkikäyttää polttomoottoria sen jäähtymisen perusteella. Materiaalit kyllä kestää sen lämpökuorman tilanteessa kuin tilanteessa. Ne on niitä Esson baarin juttuja ne.Robin Packalen kirjoitti:höpö höpö! kyllä nykypäiväiset ahtimet samallailla kaipaa sitä jäähdytystä. eri asia on tietenkin kun ajelee esim viimeiset 2km hitaasti ni ajaa saman asian mutta oon 100% varma että yksikään turbo ei kauaa tule kestämään jos suoraan kovan rasituksen jälkeen sammutetaanMesemies89 kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Turboautoja pitää käyttää varsinkin kovan vedon jälkeen enkä oo vielä keksiny siihen mitään muita järkeviä keinoja. Yks syy tuohon jäähdyttää ahdinta ettei kannen ja ahtimen välille tule kovin älyttömiä lämpötilaeroja. Ne kun on vielä melko lähellä toisiaan. Ja säästää se ahdintakin kun sinne ei jätä kuumia öljyjä vaan antaa öljyn jäähtyä ja vaihtua vähän aikaa.
Taitaa olla niitä Noakin aikaisia turboahtimia, jotka tarvitsevat jälkijäähdytystä.
Yksikertainen tapa jäähdyttää öljyjä on öljypumppu sähkötoimisena.
Oletko tietoinen turbon ja sylinterikannen lämpökuormasta kuormitustilanteessa ja sitten kun moottori sammutetaan ? Mitä arvelisit turbon lämmön olevan käyttöolosuhteissa ja mikä on sylinterinkannen palotilan kuumimman kohteen lämpötilan ?
Jos nyt välttämättä mielenrauhan saamiseksi täytyy moottoria jälkikäyttää, niin jälkikäyttää sitten, jos se tekee hyvää käyttäjän mielenrauhalle. Niinkuin kerroin aikaisemmin, en tiedä tämänpäivän tai vanhempienkaan autojen järjestelmässä moista automatiikkaa.
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Turhaanko esim. raktoreissa on tarra jossa lukee että moottoria pitää käyttää raskaan ajon jälkeen muutama minuutti ennen sammuttamista? ja tuo tarra on myös omassa -06 vuotisessa koneessa jossa ei ole mitään aataminaikasta tekniikkaa. Ahdinkin on sama mikä mulla autossa. Kuormitustilanteessa kantta ja ahdinta jäähdytetään. Sitten kun auto on sammuksissa niin ei jäähdytetä mutta silti ahtimen pakopesä on kuuma ja se hehkuu siinä kannen vieressä. Palotilassahan sitä lämpöä on mutta entä vaikkapa sitten venttilikoneistossa (venttiilivarrenkumit yms.)? Ne ei enää tykkää yli 120 asteen lämmöistä.Mesemies89 kirjoitti:Mistähän viisaudenkivestä moista on luettu ? Ei pelkoa ole turbon...kannen kuin öljynkään haittavaikutuksia todettu, joten aivan turhaa on jälkikäyttää polttomoottoria sen jäähtymisen perusteella. Materiaalit kyllä kestää sen lämpökuorman tilanteessa kuin tilanteessa. Ne on niitä Esson baarin juttuja ne.
Oletko tietoinen turbon ja sylinterikannen lämpökuormasta kuormitustilanteessa ja sitten kun moottori sammutetaan ? Mitä arvelisit turbon lämmön olevan käyttöolosuhteissa ja mikä on sylinterinkannen palotilan kuumimman kohteen lämpötilan ?
Jos nyt välttämättä mielenrauhan saamiseksi täytyy moottoria jälkikäyttää, niin jälkikäyttää sitten, jos se tekee hyvää käyttäjän mielenrauhalle. Niinkuin kerroin aikaisemmin, en tiedä tämänpäivän tai vanhempienkaan autojen järjestelmässä moista automatiikkaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Tuo bebekin härvelin rele laitetaan ohjaamaan magneettiventtiiliä, joka estää alipaineen pääsyn pumpun sammuttimelle. Sitten kun rele naksahtaa alipaine pääsee perille ja auto sammuu. Itse jättäisin moiset ostamatta ja jäähdyttelisin moottorin siinä ajossa kun jäähdytinkin saa samalla raikasta ilmaa.
Siihen tosin pitäisi lisäksi rakentaa vaihdekepin asennon tunnistin, jotta se on asiallinen. Yhden tälläisen timerin olen nähnyt elävässä elämässä käytössä, mutta se oli oikein sitä varten tehty laite, jolla sai jopa auton käyntiin kaukosäätimellä. Sekin siis aika turha elivistelyvehjes loppupeleissä.
Liittyykös tämä asia mitenkään vetoakselin laakerin irroitukseen
Siihen tosin pitäisi lisäksi rakentaa vaihdekepin asennon tunnistin, jotta se on asiallinen. Yhden tälläisen timerin olen nähnyt elävässä elämässä käytössä, mutta se oli oikein sitä varten tehty laite, jolla sai jopa auton käyntiin kaukosäätimellä. Sekin siis aika turha elivistelyvehjes loppupeleissä.
Liittyykös tämä asia mitenkään vetoakselin laakerin irroitukseen
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
Liittyy siinämielessä, että topikin aloittanut kirjoitti " onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla?veskola kirjoitti:Liittyykös tämä asia mitenkään vetoakselin laakerin irroitukseen
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p" onclick="window.open(this.href);return false; ... te_id=1856 ", ,
niin kunnioitetaan aloittajan toiveita askarruttavissa asioissa.
EDIT OT; Kävihän Veskolallekin samantyyppinen remontti " No vaihdoinhan minäkin takapyörän laakerit kun kannentiiviste hajosi. Se on näitä elämän mysteereitä ", niin tälle kaverille kävi takapyöränlaakerin ja vetoakselin korjauksen tiimoilta turbotaimerin hankinta ja mahdollinen asentaminen.
No eipä senpuoleen, kirjoittajallekin on käynyt öljynvaihdon seurauksena vaihtaa koko moottori.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28
Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.
oli essonbaaria tai ei mutta esimerkiksi mitsubishi pajeron 2,5tdi moottoreita jouduttiin uusimaan todella paljon takuun aikana koska rasituksen jälkeen sammutetun moottorin lämmöt halkaisivat todella monia kansia. ensimmäiset vuosimallit oli muistaakseni ilman intercooleria ja jossain vaiheessa joku todella työstään taitamaton hiroshima päätti asentaa aivan alikokoisen cuulerin suoraan venttiilinkopan päälle ja ahtoletkut on semmosta tavaraa että kun puol baaria ahtaa niin letkun koko 2 kertaistuu. nyt meni joo vähän offtopiciksi.Siekkinen kirjoitti:Turhaanko esim. raktoreissa on tarra jossa lukee että moottoria pitää käyttää raskaan ajon jälkeen muutama minuutti ennen sammuttamista? ja tuo tarra on myös omassa -06 vuotisessa koneessa jossa ei ole mitään aataminaikasta tekniikkaa. Ahdinkin on sama mikä mulla autossa. Kuormitustilanteessa kantta ja ahdinta jäähdytetään. Sitten kun auto on sammuksissa niin ei jäähdytetä mutta silti ahtimen pakopesä on kuuma ja se hehkuu siinä kannen vieressä. Palotilassahan sitä lämpöä on mutta entä vaikkapa sitten venttilikoneistossa (venttiilivarrenkumit yms.)? Ne ei enää tykkää yli 120 asteen lämmöistä.Mesemies89 kirjoitti:Mistähän viisaudenkivestä moista on luettu ? Ei pelkoa ole turbon...kannen kuin öljynkään haittavaikutuksia todettu, joten aivan turhaa on jälkikäyttää polttomoottoria sen jäähtymisen perusteella. Materiaalit kyllä kestää sen lämpökuorman tilanteessa kuin tilanteessa. Ne on niitä Esson baarin juttuja ne.
Oletko tietoinen turbon ja sylinterikannen lämpökuormasta kuormitustilanteessa ja sitten kun moottori sammutetaan ? Mitä arvelisit turbon lämmön olevan käyttöolosuhteissa ja mikä on sylinterinkannen palotilan kuumimman kohteen lämpötilan ?
Jos nyt välttämättä mielenrauhan saamiseksi täytyy moottoria jälkikäyttää, niin jälkikäyttää sitten, jos se tekee hyvää käyttäjän mielenrauhalle. Niinkuin kerroin aikaisemmin, en tiedä tämänpäivän tai vanhempienkaan autojen järjestelmässä moista automatiikkaa.
Saapa nähdä huomenna onko vetarikaan käypäinen
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)