w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei koske tietenkään teeseitse auton konkoonPANIJAMiehiä, he löytävät oikean osan vaikka navetan ylisiltä !
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

Mesemies89 kirjoitti:
veskola kirjoitti:Kl-varaosat ja sinne rekisterinumero tai vin koodi niin onnistuu kerralla :thumbup:
Silloinkin kun sedaniin on vaihdettu farkun koko taka-akseli ? :wink:
Jos mainitsee asiasta! :D
Robin Packalen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Robin Packalen »

Mesemies89 kirjoitti:
veskola kirjoitti:Kl-varaosat ja sinne rekisterinumero tai vin koodi niin onnistuu kerralla :thumbup:
Silloinkin kun sedaniin on vaihdettu farkun koko taka-akseli ? :wink:
muuten ihan hyvä mutta ei ole 300km sisällä kl-varaosaa. pakko tyytyä mitä on. sai motonetin myyjä vähän ripitystä :twisted: onni onnettumuudessa, motonetin tuotteet sentään saa palauttaa eri toimipisteisiin vaikkei sieltä olisi ostanutkaan.
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja veskola »

No ei se KL tässäkään nurkalla ole, mutta kun ennen kello 13-14 on sinne soittanut niin aamulla on parhaimillaan ollut osa kädessä ja kulut on yleensä luokkaa 10€ niin kyllä se vain kannattaa tilata.

Tampereella muuten KL on muuttanut hemmetin upeisiin uusiin tiloihin, vanha olikin sellainen varastokoppi. Ihan samalla suunnalla vielä kätevämmin sen ison tien vieressä se paikka sijaitsee.

Motonetista ei ole tosin väärää osaa oikein koskaan tullut kun olen varastokoodilla pyytänyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Motonetistä voi saada Mersuun mitä hyvänsä kelpaamatonta varaosaa, vaikka olisi rekisteriote mukana.
Tukivarsissa...heloissa...iskunvaimentimissa...pallonivelissä...pyöränlaakereissa...pakoputkissa jne....jne...voi saada mitä sattuu.
Täytyy siis tietää tarkalleen mitä on ostamassa....vanha osa poisotettuna johon voi verrata uutta.
Robin Packalen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Robin Packalen »

Mesemies89 kirjoitti:Motonetistä voi saada Mersuun mitä hyvänsä kelpaamatonta varaosaa, vaikka olisi rekisteriote mukana.
Tukivarsissa...heloissa...iskunvaimentimissa...pallonivelissä...pyöränlaakereissa...pakoputkissa jne....jne...voi saada mitä sattuu.
Täytyy siis tietää tarkalleen mitä on ostamassa....vanha osa poisotettuna johon voi verrata uutta.
oon 5 vuoden ajan käyttänyt motonettiä varaosien suhteen ja tuo oli toinen kerta kun tuli väärä osa. mut kyl mä komppaan sen verran vielä motonetin puoleen että munkin varaosa maksu olis ollut puolet kalliimpi koska vetari oli motonetis 150e ja kl näytti olevan 338e.
Mikä tuosta ASD vetarista tekee noin kalliin? 1034e näyttää maksavan.
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Robin Packalen kirjoitti: Mikä tuosta ASD vetarista tekee noin kalliin?

Valmistusmäärät.
Robin Packalen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Robin Packalen »

Mesemies89 kirjoitti:
Robin Packalen kirjoitti: Mikä tuosta ASD vetarista tekee noin kalliin?

Valmistusmäärät.
ahaa.

onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla? :?:
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=1856" onclick="window.open(this.href);return false;
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

Mesemies89 kirjoitti:
Robin Packalen kirjoitti: Mikä tuosta ASD vetarista tekee noin kalliin?

Valmistusmäärät.
Ja se ettei niitä saa kuin alkuperäisenä. Toki kaikki Mesen vetarit on alkaen pitkä vitska, originaalina. :)
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Robin Packalen kirjoitti:
onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla? :?:
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=1856" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä tuollaisella turbotaimerilla on tarkoitus tehdä moottoritekniikassa ?
No eiköhän tuo ole sähkölaitteen ( sähkömoottorin ) regulaattori tai vastaava.
Viimeksi muokannut Mesemies89, Su 19.08.2012 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mesemies89 kirjoitti:
Robin Packalen kirjoitti:
onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla? :?:
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=1856" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä tuollaisella turbotaimerilla on tarkoitus tehdä moottoritekniikassa ?
Se jälkikäyttää autoa ajon jälkeen automaattisesti. Tai oikeastaan sammuttaa auton itsestään kun se on käynyt riittävän kauan tyhjäkäyntiä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Siekkinen kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
Robin Packalen kirjoitti:
onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla? :?:
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=1856" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä tuollaisella turbotaimerilla on tarkoitus tehdä moottoritekniikassa ?
Se jälkikäyttää autoa ajon jälkeen automaattisesti. Tai oikeastaan sammuttaa auton itsestään kun se on käynyt riittävän kauan tyhjäkäyntiä.
On kovin harhaanjohtava nimike " turbotaimer ", vaikka itse sen kanssa ei ole mitään tekemistä.
Moottorin jäähdytyksen voi toteuttaa muullakin tavoin kuin pitää moottoria käynnissä.
Onkohan paljonkin autoihin asennettu moista varustetta ? :shock: Minä en tiedä ainuttakaan. Raskaan kaluston jossakin merkissä taisi olla tuollainen toiminto.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Turboautoja pitää käyttää varsinkin kovan vedon jälkeen enkä oo vielä keksiny siihen mitään muita järkeviä keinoja. Yks syy tuohon jäähdyttää ahdinta ettei kannen ja ahtimen välille tule kovin älyttömiä lämpötilaeroja. Ne kun on vielä melko lähellä toisiaan. Ja säästää se ahdintakin kun sinne ei jätä kuumia öljyjä vaan antaa öljyn jäähtyä ja vaihtua vähän aikaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Siekkinen kirjoitti:Turboautoja pitää käyttää varsinkin kovan vedon jälkeen enkä oo vielä keksiny siihen mitään muita järkeviä keinoja. Yks syy tuohon jäähdyttää ahdinta ettei kannen ja ahtimen välille tule kovin älyttömiä lämpötilaeroja. Ne kun on vielä melko lähellä toisiaan. Ja säästää se ahdintakin kun sinne ei jätä kuumia öljyjä vaan antaa öljyn jäähtyä ja vaihtua vähän aikaa.

Taitaa olla niitä Noakin aikaisia turboahtimia, jotka tarvitsevat jälkijäähdytystä.
Yksikertainen tapa jäähdyttää öljyjä on öljypumppu sähkötoimisena.
Robin Packalen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Robin Packalen »

Mesemies89 kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
Robin Packalen kirjoitti:
onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla? :?:
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=1856" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä tuollaisella turbotaimerilla on tarkoitus tehdä moottoritekniikassa ?
Se jälkikäyttää autoa ajon jälkeen automaattisesti. Tai oikeastaan sammuttaa auton itsestään kun se on käynyt riittävän kauan tyhjäkäyntiä.
On kovin harhaanjohtava nimike " turbotaimer ", vaikka itse sen kanssa ei ole mitään tekemistä.
Moottorin jäähdytyksen voi toteuttaa muullakin tavoin kuin pitää moottoria käynnissä.
Onkohan paljonkin autoihin asennettu moista varustetta ? :shock: Minä en tiedä ainuttakaan. Raskaan kaluston jossakin merkissä taisi olla tuollainen toiminto.
lähinnä jälkikäytönsyistä, esim 2min tyhjäkäynti raskaan ajon jälkeen ehkäisee moottorin hajoamisen, ei tee hyvää moottorille kun turbo punasena hehkuen lyödään virrat pois ja voitelukatkeaa turbolta. kansi on myös todella kovilla siinä vaiheessa.

kokeillaanpas uusiksi.
Onko kellään mitään hajua miten tuommosen saa soviteltua mersuun?
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Robin Packalen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Robin Packalen »

Mesemies89 kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Turboautoja pitää käyttää varsinkin kovan vedon jälkeen enkä oo vielä keksiny siihen mitään muita järkeviä keinoja. Yks syy tuohon jäähdyttää ahdinta ettei kannen ja ahtimen välille tule kovin älyttömiä lämpötilaeroja. Ne kun on vielä melko lähellä toisiaan. Ja säästää se ahdintakin kun sinne ei jätä kuumia öljyjä vaan antaa öljyn jäähtyä ja vaihtua vähän aikaa.

Taitaa olla niitä Noakin aikaisia turboahtimia, jotka tarvitsevat jälkijäähdytystä.
Yksikertainen tapa jäähdyttää öljyjä on öljypumppu sähkötoimisena.
höpö höpö! kyllä nykypäiväiset ahtimet samallailla kaipaa sitä jäähdytystä. eri asia on tietenkin kun ajelee esim viimeiset 2km hitaasti ni ajaa saman asian mutta oon 100% varma että yksikään turbo ei kauaa tule kestämään jos suoraan kovan rasituksen jälkeen sammutetaan
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Robin Packalen kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Turboautoja pitää käyttää varsinkin kovan vedon jälkeen enkä oo vielä keksiny siihen mitään muita järkeviä keinoja. Yks syy tuohon jäähdyttää ahdinta ettei kannen ja ahtimen välille tule kovin älyttömiä lämpötilaeroja. Ne kun on vielä melko lähellä toisiaan. Ja säästää se ahdintakin kun sinne ei jätä kuumia öljyjä vaan antaa öljyn jäähtyä ja vaihtua vähän aikaa.

Taitaa olla niitä Noakin aikaisia turboahtimia, jotka tarvitsevat jälkijäähdytystä.
Yksikertainen tapa jäähdyttää öljyjä on öljypumppu sähkötoimisena.
höpö höpö! kyllä nykypäiväiset ahtimet samallailla kaipaa sitä jäähdytystä. eri asia on tietenkin kun ajelee esim viimeiset 2km hitaasti ni ajaa saman asian mutta oon 100% varma että yksikään turbo ei kauaa tule kestämään jos suoraan kovan rasituksen jälkeen sammutetaan
Mistähän viisaudenkivestä moista on luettu ? Ei pelkoa ole turbon...kannen kuin öljynkään haittavaikutuksia todettu, joten aivan turhaa on jälkikäyttää polttomoottoria sen jäähtymisen perusteella. Materiaalit kyllä kestää sen lämpökuorman tilanteessa kuin tilanteessa. Ne on niitä Esson baarin juttuja ne.
Oletko tietoinen turbon ja sylinterikannen lämpökuormasta kuormitustilanteessa ja sitten kun moottori sammutetaan ? Mitä arvelisit turbon lämmön olevan käyttöolosuhteissa ja mikä on sylinterinkannen palotilan kuumimman kohteen lämpötilan ?
Jos nyt välttämättä mielenrauhan saamiseksi täytyy moottoria jälkikäyttää, niin jälkikäyttää sitten, jos se tekee hyvää käyttäjän mielenrauhalle. Niinkuin kerroin aikaisemmin, en tiedä tämänpäivän tai vanhempienkaan autojen järjestelmässä moista automatiikkaa.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mesemies89 kirjoitti:Mistähän viisaudenkivestä moista on luettu ? Ei pelkoa ole turbon...kannen kuin öljynkään haittavaikutuksia todettu, joten aivan turhaa on jälkikäyttää polttomoottoria sen jäähtymisen perusteella. Materiaalit kyllä kestää sen lämpökuorman tilanteessa kuin tilanteessa. Ne on niitä Esson baarin juttuja ne.
Oletko tietoinen turbon ja sylinterikannen lämpökuormasta kuormitustilanteessa ja sitten kun moottori sammutetaan ? Mitä arvelisit turbon lämmön olevan käyttöolosuhteissa ja mikä on sylinterinkannen palotilan kuumimman kohteen lämpötilan ?
Jos nyt välttämättä mielenrauhan saamiseksi täytyy moottoria jälkikäyttää, niin jälkikäyttää sitten, jos se tekee hyvää käyttäjän mielenrauhalle. Niinkuin kerroin aikaisemmin, en tiedä tämänpäivän tai vanhempienkaan autojen järjestelmässä moista automatiikkaa.
Turhaanko esim. raktoreissa on tarra jossa lukee että moottoria pitää käyttää raskaan ajon jälkeen muutama minuutti ennen sammuttamista? :D ja tuo tarra on myös omassa -06 vuotisessa koneessa jossa ei ole mitään aataminaikasta tekniikkaa. Ahdinkin on sama mikä mulla autossa. Kuormitustilanteessa kantta ja ahdinta jäähdytetään. Sitten kun auto on sammuksissa niin ei jäähdytetä mutta silti ahtimen pakopesä on kuuma ja se hehkuu siinä kannen vieressä. Palotilassahan sitä lämpöä on mutta entä vaikkapa sitten venttilikoneistossa (venttiilivarrenkumit yms.)? Ne ei enää tykkää yli 120 asteen lämmöistä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuo bebekin härvelin rele laitetaan ohjaamaan magneettiventtiiliä, joka estää alipaineen pääsyn pumpun sammuttimelle. Sitten kun rele naksahtaa alipaine pääsee perille ja auto sammuu. Itse jättäisin moiset ostamatta ja jäähdyttelisin moottorin siinä ajossa kun jäähdytinkin saa samalla raikasta ilmaa.

Siihen tosin pitäisi lisäksi rakentaa vaihdekepin asennon tunnistin, jotta se on asiallinen. Yhden tälläisen timerin olen nähnyt elävässä elämässä käytössä, mutta se oli oikein sitä varten tehty laite, jolla sai jopa auton käyntiin kaukosäätimellä. Sekin siis aika turha elivistelyvehjes loppupeleissä.

Liittyykös tämä asia mitenkään vetoakselin laakerin irroitukseen :?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

veskola kirjoitti:Liittyykös tämä asia mitenkään vetoakselin laakerin irroitukseen :?
Liittyy siinämielessä, että topikin aloittanut kirjoitti " onko kellään tietoa saako turbotaimerin asennettua? tai kyllä mihin vain saa mutta millä vaivalla?
Esim tämmöinen : http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p" onclick="window.open(this.href);return false; ... te_id=1856 ",
,
niin kunnioitetaan aloittajan toiveita askarruttavissa asioissa.

EDIT OT; Kävihän Veskolallekin samantyyppinen remontti " No vaihdoinhan minäkin takapyörän laakerit kun kannentiiviste hajosi. Se on näitä elämän mysteereitä ", niin tälle kaverille kävi takapyöränlaakerin ja vetoakselin korjauksen tiimoilta turbotaimerin hankinta ja mahdollinen asentaminen.

No eipä senpuoleen, kirjoittajallekin on käynyt öljynvaihdon seurauksena vaihtaa koko moottori.
Robin Packalen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 30.05.2012 15:28

Re: w124 vetoakselin sisemmän laakerin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Robin Packalen »

Siekkinen kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:Mistähän viisaudenkivestä moista on luettu ? Ei pelkoa ole turbon...kannen kuin öljynkään haittavaikutuksia todettu, joten aivan turhaa on jälkikäyttää polttomoottoria sen jäähtymisen perusteella. Materiaalit kyllä kestää sen lämpökuorman tilanteessa kuin tilanteessa. Ne on niitä Esson baarin juttuja ne.
Oletko tietoinen turbon ja sylinterikannen lämpökuormasta kuormitustilanteessa ja sitten kun moottori sammutetaan ? Mitä arvelisit turbon lämmön olevan käyttöolosuhteissa ja mikä on sylinterinkannen palotilan kuumimman kohteen lämpötilan ?
Jos nyt välttämättä mielenrauhan saamiseksi täytyy moottoria jälkikäyttää, niin jälkikäyttää sitten, jos se tekee hyvää käyttäjän mielenrauhalle. Niinkuin kerroin aikaisemmin, en tiedä tämänpäivän tai vanhempienkaan autojen järjestelmässä moista automatiikkaa.
Turhaanko esim. raktoreissa on tarra jossa lukee että moottoria pitää käyttää raskaan ajon jälkeen muutama minuutti ennen sammuttamista? :D ja tuo tarra on myös omassa -06 vuotisessa koneessa jossa ei ole mitään aataminaikasta tekniikkaa. Ahdinkin on sama mikä mulla autossa. Kuormitustilanteessa kantta ja ahdinta jäähdytetään. Sitten kun auto on sammuksissa niin ei jäähdytetä mutta silti ahtimen pakopesä on kuuma ja se hehkuu siinä kannen vieressä. Palotilassahan sitä lämpöä on mutta entä vaikkapa sitten venttilikoneistossa (venttiilivarrenkumit yms.)? Ne ei enää tykkää yli 120 asteen lämmöistä.
oli essonbaaria tai ei mutta esimerkiksi mitsubishi pajeron 2,5tdi moottoreita jouduttiin uusimaan todella paljon takuun aikana koska rasituksen jälkeen sammutetun moottorin lämmöt halkaisivat todella monia kansia. ensimmäiset vuosimallit oli muistaakseni ilman intercooleria ja jossain vaiheessa joku todella työstään taitamaton hiroshima päätti asentaa aivan alikokoisen cuulerin suoraan venttiilinkopan päälle ja ahtoletkut on semmosta tavaraa että kun puol baaria ahtaa niin letkun koko 2 kertaistuu. nyt meni joo vähän offtopiciksi.

Saapa nähdä huomenna onko vetarikaan käypäinen :crazy:
Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Vastaa Viestiin