Mutta nyt alkoi ihan oikeasti hatuttaa se että tuo tyhjäkäynnin heijaaminen ei rauhoitu sitten millään ilveellä.
Väyrynen jäi siis tuonne talliin ja iskin pojalle toisen kulkineen avaimet käteen ja sanoin että hakee sitten kun väyrynen käy silkin pehmeästi.
Ja. Lueskelin viime yönä juttuja ulkomaiden palstoilta ja sain kännipäissäni

Livedatassa ME:n osalta:
- lambda arvot heittelee -2....6 välillä, ollen joskus 0-2 välillä.
- O2 probe heiluu vasen/oikea 500-1300 vuorotellen per puoli.
- kierrokset heijaa, tyhjäkäynnillä 658-673rpm väliä.
- välillä esim. ilmastoinnin käynnistyessä nyykähtää alle 600rpm.
Nyt testattu carsoftalla ME ja EIS
- ei vikakoodeja paitsi kun irroittaa jonkin johdon...
Nyt testattu suuttimet yleismittarilla:
- kaikki "virrattomana" 15,3-15,5 ohm. (Ohjearvo carsoftasta 14-17ohm.)
Seuraavat osat vaihdettu:
- kaikki puolan natsat
- bensapaineen säädin
- ilmamassamittari (tänään) ulkomaisilla palstoilla oli neuvoa että kun lambdat heittelee on syynä IMM.
- tulpat
- ilmansuodin
- öljyt+suodin
- bensasuodin
- 90% alipaineletkuista
Mitäs seuraavaksi koitetaan.
- no ainakin jonnekin menee vikakoodin lukuun jossa star.
Onko kellään ehdotuksia ?
- miten jakoketjun venymä vaikuttaa noihin arvoihin, ajoituksethan menee sekaisin se on selvä...mutta?
E: auto on E420 V8 bensa väyrynen -96
ja, harjanvarsitestillä ei ole missään päin konetta hälyääniä, tasaista kohinaa. (voi johtua kuuntelijan päästäkin

kierroksilla kone vetää hienosti, ei kakoo tai röpötä...tehot on tallella.
Jakoketju ei pidä ´harjanvarrella kuunneltuna mitään ääntä.
.