w211 ruiskusuutin vuoto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

ootteko putsanneet aina koko kannen vai riittääkö kun suuttimen alue on vaan puhdas?
W638 CDI
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Anssi86 kirjoitti:Kannattaa noin 500km:n ajon jälkeen kiristää se suuttimen kiinnityspultti uudestaan.
Käyttää sen auki ja vääntää uudestaan samaan momenttiin (7nm +90 astetta) niin huomaa että se menee noin varttikierroksen enemmän kiinni missä se oli.

Ei sen jälkeen tarvi murehtia 8)
Ruuvi on mallia venyvä, siis jousi ruuvin muodossa :problem:
Sitä EI saa jälkikiristää! Sitä ei ole suunniteltu kestämään sitä.
Kun se ensimmäisen kerran (ja ainoan) kiristetään, niin se venyy murtorajalle ja on huomattavasti alkuperäistä heikompi toisella kertaa.

Niin...
Tosin mitä voi pahimmillaan tapahtua....
... Alkaa uudeleen vuotamaan. Siis miksipä ei kokeilisi :eh:
Kestää minkä kestää.

On sitä tainnut itsekkin aikoinaan sortua vastaavaan toimintaan :crazy:
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Anssi86 kirjoitti:Semmonen tuli vaan mieleen että mersun oma prikka pitää tosiaan kiristää se 7nm +90 +90.
Mutta boschin tekemälle riittää tuo 7nm +90 astetta. näin väittävät ja aika monet korjaamot käyttää nimenomaan tuota boschia ku kuulemma parempi vaihtoehto :roll:
Tuo Boschin prikka on kupera, joten se puristuu mukavammin tiiviiksi.
Olen joskus nähnyt ja roskiin heittänyt sellaisen sileän prikan.
Näyttää jo kädessä siltä, että on ison pintansa vuoksi herkkä epätasaisuudelle = vuotamaan.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

arska10 kirjoitti:
blackslide kirjoitti:Onko siinä venakopassa/kannessa tilaa isommille kierteille? Luulis että tuo ongelma vähenis jos sinne laittais pari milliä paksumman pultin? Mitään kokemusta kierrelukitteesta?

Loppuis ainakin se ainainen kierteitten korkkaaminen. Luulis ettö M8 vs M6 on kierteen pitovoimassa jo iso ero.
Ei ne sieltä korkkaa jos vaihtaa uudet pultit joskus on laitettu pinna pultteja noiden ruuvejen tilalle jos on vanhat ja venyneet pultit
niin ne menee läpi vesitilaan noihin pinnapultteihin kannattaa laittaa loctite ruuvin lukitusta niin ei lähde irti jos joutuu nuo mutterit
avaamaan
Ruuvilukitetta alumiinilohkoon :problem:
Kun sen sitten koneistaja avaa alukierteet mukana, taitaa teettää turhaa työtä.

No okei taitava sinne helicoolit laittaa, mutta miksi?
Uusi sinne kuuluva ruuvi!
Kierteet ensiksi puhtaiksi kierretapilla jne.
Uudessa (venyvässä) ruuvissa on sinne sopiva lukiteliima täppä kierteiden päällä, joten sen löystymisestä tarvitse huolehtia.

Keskittykää laittamaan se huolellisesti sileäksi tasoitetulle tiivistepinnalle UUDELLA RUUVILLA JA UUDELLA TIIVISTEELLÄ (mielellään se kupera mallinen), ja kuten monet ovat jo momentin kertoneet.

Klanin ulosvetäjä ja monilapainen kalvainterä jeesaavat sen verran, :wink: ettei tarvitse uudelleen vuodon takia korjata
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hiukan kyllä ihmetyttä... :roll:
Kaikista työ vaiheista on ohjeet moneen kertaan moneen juttun
laitettu ja aina vaan jauhetaan jostain jälki ja yli kirstyksistä, tarviiko pultit vaihtaa...ym
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
fokura
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:13

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja fokura »

CDI203 kirjoitti:Hiukan kyllä ihmetyttä...
Moro, i'm sorry ot. mutta minuakin ihmetyttää voitko asustaa kuusen
alla joka on parin kilsan etäisyydellä merellä Inkoon edustalla?
Kuva
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mutta niin kuin ollaan toitetettu neuvoa joka tuutista niin vuotava suutin heti tiivisteen vaihtoon muutoin tulee kalvaus reissu.
EI vaan aina suuttimen irrotuksen yhteydessä puhdistetaan / oikaistaan kalvaimella pohja ja suuttimen pää.
wiimax.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Onko tuohon dieselmöhnän irroitukseen jotain todella tehokasta ainetta? Asetoni on ihan ok, mutta ei tehoa paksuihin kerroksiin. Jotain juttua on ollut forten kaasutincleanerista mutta ei tunnu olevan myynnissä missään.

Puhdistusvinkkejä otetaan vastaan. Kiitän!
W638 CDI
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja dealer »

vito-cdi kirjoitti:Mustaa skeidaa on aika paljon, millä sen saa fiksuiten liuotettua?
vito-cdi kirjoitti:Asetonilla putsailin ja ihan hyvin lähtee mutta ei oikein tehoa paksuun pikikerrokseen, auttaako jos kuumailmapuhaltimella lämmittelee?
vito-cdi kirjoitti:Onko tuohon dieselmöhnän irroitukseen jotain todella tehokasta ainetta? Asetoni on ihan ok, mutta ei tehoa paksuihin kerroksiin. Jotain juttua on ollut forten kaasutincleanerista mutta ei tunnu olevan myynnissä missään.

Puhdistusvinkkejä otetaan vastaan. Kiitän!
... ja nuo kyselyt :roll: alkoivat heti tämän viestini jälkeen:
dealer kirjoitti:Käytän moottorin kuumaksi ja kaavin meisselillä piet pois.
Kaikki suuttimet irti, koppa irti ja pesty vaihtokoppa tilalle (tai sitten koppa pesuun ellei ole vaihto-osaa).

Kylmänä piki lähtee toisaalta melko hyvin kun piikkailee meisselillä tai taltalla, korjaamolla vaan useimmiten moottori on jonkin verran lämmin kun hommaa aletaan tekemään.
Voisitko ajatella että tekisit kuten korjaamolla ja puhdistaisit enimmät piet ihan mekaanisesti kaapimalla / koputtelemalla ?
Ei ole olemassa liuotinta joka poistaa paksun pikikerroksen.
wiimax.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kaiketi ihan normi kaasutinpuhdistus spay on kuulemma jees .forten tuotteita kai löytyy netin kautta kuka myy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Forten Air Intake Cleaneria myy ainakin TammerDiesel, mutta on ihan V**un kallista, ovh tais olla 60€ :shock: (Briteistä sais 20 puntaa tönä, mutta kun sitä taas ei saa lentorahtina kuljettaa niin kaikki eivät myy ulkomaille).

Ja niinkuin sanottu, ei siihen töhnävuoreen auta muuta kuin kunnon kaivostoiminta; hakku ja lapio (pieniä :) ) Fortella, rätillä ja paineilmalla onnistuu sitten kyllä hyvin viimestelyputsaus.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Pitääpä aloittaa piikkaamaan, viime kerralla vuoto ei kerennyt pahaksi ja asetonilla putsas minuuteissa aivan puhtaaksi. V-mäistä möhnää!
W638 CDI
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään Vito:

Kuva

Meisseli, imuri, paineilmaa, suuttimet ja koppa irti, pesuriin, kasaan
:arrow:

Kuva
wiimax.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Otitko suoraan kaikki suuttimet irti ja sitten putsasit kannen?
W638 CDI
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä, eli kaavin meisselillä piet pois niin että suuttimet sai irti.
Tosin ykkösen suutin oli niin jumissa ettei lähtenyt kohtuudella (joo, konstit tiedetään) joten purin sen ja nykäisin ulosvetäjällä irti ja loppusijoitin roskikseen.
Koppa on vaihto-osa eli oli valmiiksi pesty varastossa...
wiimax.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Kaksi suutinta tuli korjattua ja kaksi jäi vuotamaan kun piti saada vito ajoon. En uskaltanu kiristää kuin 7nm + 90 astetta. Pitää parin päivän päästä vielä nuo kaksi vähiten vuotavaa korjata. Kannattaako vaan nyt jättää suosiolla tuo momentti 7nm + 90 vai voiko jälkikiristää vielä vartin verran?

Miten muuten se kopan huohotusputki laitetaan oikeaoppisesti takaisin siihen moottorinpäähän? Meni jotenkin leikkimiseksi sen kanssa, enkä edes tiedä menikö se paikalleen.
W638 CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vito-cdi kirjoitti:Kaksi suutinta tuli korjattua ja kaksi jäi vuotamaan kun piti saada vito ajoon. En uskaltanu kiristää kuin 7nm + 90 astetta. Pitää parin päivän päästä vielä nuo kaksi vähiten vuotavaa korjata. Kannattaako vaan nyt jättää suosiolla tuo momentti 7nm + 90 vai voiko jälkikiristää vielä vartin verran?

Miten muuten se kopan huohotusputki laitetaan oikeaoppisesti takaisin siihen moottorinpäähän? Meni jotenkin leikkimiseksi sen kanssa, enkä edes tiedä menikö se paikalleen.
Joo kun vaihdat sinne uuden prikan ja pultin... sitten 7nm+90astetta+90astetta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jakil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja jakil »

dealer kirjoitti:Tänään Vito:

[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_Kuva1107_1.jpg ]

Meisseli, imuri, paineilmaa, suuttimet ja koppa irti, pesuriin, kasaan

[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_Kuva1109_1.jpg ]
Miten ihmeessä sait tuon kannen noin puhtaaksi?
Itse tein niin, etä ensin kone kylmänä naputtelin niin paljon pikeä pois kuin sai.
Sitten kone todella kuumaksi ja Forten IntakeCelaner:lla helposti niin suuttimet kuin pietkin pois (=piki kirjaimellisesti sulaa öljyksi tuolla aineella). Sitten vaan pyyhitään pois. En silti saanut noin siistiksi. Tuo aine on niin tehokasta, että en ymmärrä miksei kaikki hae sitä esim Vehosta (vaikka maksaakin), koska tuo auttaa niin paljon siihen, että suuttimien rungon välissä oleva piki ei jarruta suuttimen irrottamista.

PS miksei tästä koko aiheesta tehdä stickyä tuonne. Ihan sama juttu putkahtaa vähintään kerran kuussa johonkin keskusteluun :o
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Samaa ihmettelin, kun itellä meni jo yhen suutinkolon ja suuttimen puhistukseen helposti 2h
W638 CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jakil kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tänään Vito:

[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_Kuva1107_1.jpg ]

Meisseli, imuri, paineilmaa, suuttimet ja koppa irti, pesuriin, kasaan

[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_Kuva1109_1.jpg ]
Miten ihmeessä sait tuon kannen noin puhtaaksi?
Kunnoline osien pesukone on se "taika" sana :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Luulisi että tota forten kamaa löytyy muiltakin valmistajilta. Tuskin tuo nyt niin erikoisen salainen resepti ole että sitä ei muut vastaavaat valmistajat tekisi ja nimenomaan halvemmalla.

Paljos tuo purkki maksaa veholla 30-40e?
W638 CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vito-cdi kirjoitti:Luulisi että tota forten kamaa löytyy muiltakin valmistajilta. Tuskin tuo nyt niin erikoisen salainen resepti ole että sitä ei muut vastaavaat valmistajat tekisi ja nimenomaan halvemmalla.
ainakin teclamiten valikoimissa oli taanoin joku vastaava(jopa hiukan paremain putsaava) tuote mikä oli vielä pikassen halvempaa
myös rsv, liquitmoly merkkeilä on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Käyttöturvatiedotteista saa tietoon mitä kyseinen pönttö sisältää, sekä karkean prosenttimäärän eri aineiden määrästä. Muistelen että CRC:n carburator cleaner oli lähimpänä Forten tavaraa, joku kiva heptaisopentyyliblaablaablaa vain puutui... ja CRC maksaa motonetissa alta kympin pullo... en ole päässyt testaamaan fortea crctä vastaan mutta kyllä oma kokemus fortesta on sama; p**ka vain 'katoaa' kuin sitä suihmaisee :wtf:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miten ihmeessä sait tuon kannen noin puhtaaksi?
Pesukoneessa, kuten CDI203 edellä jo ehtikin valistaa.
Koppa ei ole sama, heitin vaihtokopan paikalleen, vaan on se tuokin ollut yhtä sotkuisessa kunnossa aikoinaan :wink:
wiimax.fi
Avatar
fokura
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:13

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja fokura »

Toimiskohan tämä, eikä maksa paljon :thumbup:

Kuva
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja atlas »

monet korjaamot käyttävät jossain puhdistus hommissa kerosiinia,mitenhän koppa puhdistuu tällä?
Mistäköhän kerosiinia saa yksityinen henkilö?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jakil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja jakil »

MiHe kirjoitti:Käyttöturvatiedotteista saa tietoon mitä kyseinen pönttö sisältää, sekä karkean prosenttimäärän eri aineiden määrästä. Muistelen että CRC:n carburator cleaner oli lähimpänä Forten tavaraa, joku kiva heptaisopentyyliblaablaablaa vain puutui... ja CRC maksaa motonetissa alta kympin pullo... en ole päässyt testaamaan fortea crctä vastaan mutta kyllä oma kokemus fortesta on sama; p**ka vain 'katoaa' kuin sitä suihmaisee :wtf:
Niinhän sitä luulisi. Tutkin itsekin Forten selostetta ja vertailin muihin aineisiin. Mutta: eivätpä vaan toimineet, vaikka koostumukset olivat sinne päin. Ei mitään toivoa! Tuosta camskill:stä: ei kai ne lentokoneella niitä lähetä. Ei ainakaan autonrenkaita. Olin tilaamassa sieltä paria putelia, mutta piti laittaa kone kuntoon, ostin riistohinnalla Veholta.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Puhdistus Litkuja kun sinne laitelee niin kannatta hiukan varoa johtoja, musta töhnä kun muutenkin niitä haurastuttaa eikä ole muutenkaa kovin hyviä, siihen sitten vielä litkut päälle...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Itsellä oli sama projekti viime syksynä. Kansi oli mieltein yhtä paha ku tossa ylhäällä ja itse käytin ihan jotain motonetin halpaa tavaraa... olisko ollut just jotain Valvolinen kaasarin puhdistusainetta ja kyllä mulla lähti aivan kevyesti ja helposti sillä puhtaaksi. Paineilma on miltein pakollinen tossa hommassa. Tarpeeksi ensin kuivana kaapii meisselillä ja muilla niin paljo, kun irti saa ja loput uitetaan tossa aineessa ja välillä paineilmaa perään. Todella sottaista hommaa, mut toimii. Loput pyyhitään rätillä ja korjauksen jälkeen vielä kerta tota puhdistusainetta ja painepesurilla perään. Ei siitä nyt uusi tullu, mutta mielestäni riittävän puhdas.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 897
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Onkos tämä tieto suuttimen pultin kiristyksestä vielä vuonna 2022 tämä, ensin 7Nm +90 astetta + 90 astetta?
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Vastaa Viestiin