Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *fixausta*

Viesti Kirjoittaja jackie »

Sami H. kirjoitti:Tänään tuliki sit pikkusen takapakkia. Lipsahti auto tunkilta :shock:
Kipases kuule Etrasta (siis Teollisuus-Etola) itelles tollanen: http://tuotteet.etra.fi/main.html?nodeU ... 194&path=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei oo pahan hintanen :wink:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *fixausta*

Viesti Kirjoittaja GMB »

Eikös tässä rojektissa tullu ton ratin vaihdon yhteydessä joku matic "vika"? Otin omasta ratin pois ja minusta se näytti siltä et siinä on vain töööt ja bägin hiili pinnat eikä muutenkaan mitään vimpaimia jotka liittyis jotenki siihen kääntökulmaan.
tein itse ja säästin
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *fixausta*

Viesti Kirjoittaja tese »

Kyllä siellä kehällä ulommaisiana on kaksi HAL-antuiria. Ovat epäsymmetrisesti keskiöön nähden. Näyttävät päällepäin muovinpaloilta. Ohjauspyörän keskiössä on vastaavalla kohdalla ympäri kehän säteittäisesti muistaakseni 72 kpl pieniä magneetteja.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *fixausta*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Perä vaihdettu. Hommahan olikin ihan simppeli, kun laski taka-apurungon takapäästään alas. Näin perän takimmaiset kiinnitysruuvit (häränsilmät) laskeutui sen verran alas, että pulttikoneella mahtui pärisyttämään ne auki. Samalla myös perän etupään kiinnitysruuvin mutteri, joka on apurugon yläpinnalla, oli paremmin lähestyttävissä ja siihen mahtui 17 mm lenkkiavain hyvin. Tämä on ilmeisesti ollu hieman hankala homma jos apurunko on paikoillaan, kun ei sinne oikein saa järjellä avainta väliin.

Alapuolelta sai sitten pulttikoneella päristää pultin auki ongelmitta, eikä lenkkiavainta juuri edes tarvinnut pitää kiinni. Kardaaniakaan en irrottanu muuta kuin takapäästään, joten ainoa purkutyö oli pakoutken takapönttö. Nostin auton suosiolla takimmaisista tunkkauspisteistä pukkien päälle. Ohessa muutama kuva operaatiosta.

Tässä nyt jo tiputettu perä alas.
Kuva

Tämmönen sieltä tuli:
Kuva

Tämmönen tuli tilalle:
Kuva

Ja tässä se on jo menossa paikoilleen:
Kuva

Perissä näytti olleen vähän eroja ASD:n ilmausruuvin sijainnin suhteen. Autossa alunperin kiinni olleessa perässä ilmausruuvi oli vaakatasossa osoittaen auton keulaan päin ja nyt kiinni tulleessa perässä ruuvi osoitti ylöspäin. Ei muuta, mut on tuo ilmausruuvi vähän hankalassa paikassa.

Lopputulos on hyvä. Peräöljyjen vaihdon jälkeinen koeajo paljasti, että perä on äänetön kaikissa nopeuksissa. Taas yks kohta autosta kunnossa.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *katsastettu*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Jarruremonttia tehty sen verran, että taakse molemmat jarruletkut vaihdettu, yksi jarruputki ja toinen takajarrusatula. Katkes ilmausruuvi satulaan ja piti käydä purkamassa varaosa-autosta. Ja onnistu se ilmauskin sitte, vaikka vanhanaikasesti kävikin :shh:

Vaihdoin myös sytytystulpat ja virranjakajan kannen ja pyörijän (Boschia kaikki) ja kävin ottamassa päästöt. Ei tarvinnu edes mitään kikkailua, kun kaikki arvot oli ihan reilusti alle rajojen. Nyt HC oli 46 tyhjäkäynnillä ja 2500 r/min kierroksilla 7. :clap:

Ja leima haettu konttorilta! :thumbup: Yksi etappi projektissa siis saavutettu. Tästä alkaa nyt auton päivittäinen käyttö ja melkoinen pikkuvikojen fiksailu. Taidan päivittää tähän topicciin näitä vikojen fiksauksia jatkossa.

Havaittuja (pikku)vikoja:
- Penkinlämmittimet pelas vaan vähän aikaa käynnistyksen jälkeen, katkaisijoiden valot alko vilkkumaan epämääräsesti ja sitte ei enää reagoinu nappulat mitenkään (valot ei palaneet)
- Keskuslukitus ei sano mitään. Pumppu mykkänä.
- Sisävalot C- ja D-pilareissa ei toimi
- Kuskin puolen sähköikkunat ei toimi
- takalasinpyyhkimen tihkuasento toimii ja samoin peruutettaessa näytti toimivan, kun lasinpyyhkijät on päällä. Takalasinpyyhkijän katkaisijan ylempi asento ei kyllä toiminu, olisko jatkuva pyyhintä?
- Lasinpyyhkijä liikkuu laiskasti. Saattaisi vetreytyä kunnon voitelulla.
- Valojen korkeussäätö ei toimi. Suhisee valokatkaisijasta.
- Valokatkaisijan nuppi jää käteen takasumareita päälle laittaessa :D
- Keskikonsolin, kojetaulun ja mittariston valoista palaa ainoastaan yksi: mittariston oikeanpuolen taustavalo :roll:
- Pelkääjän puolen taustapeilin sähkösäätö toimii, vaikka säätönupista ei ole jäljellä kuin raato. Katkaisija menee vaihtoon.
- Takaluukun lukossa oli jokin ongelma. Tuntui, ettei meinannut saada avaimella oikein kunnolla auki (joutui kääntämään avainta ääriääriääriasentoon) ja sisäkahvastakaan ei auennut.

Muuta näprättävää:
- Etusisälokarit asennettava
- Pohjapanssari asennettava
- Webaston ohjausboksi asennettava ja Webaston toiminta tutkittava
- Lohkolämppärin piuha/pistoke asennettava
- Lohkolämppärin akkulaturille pitäis löytää paikka, jonne kiinnittää
- Bensapumppujen suojamuovi pitäisi asentaa. Ongelmana on laajentuneet kiinnitysreiät, joihin ei meinaa enää löytyä tarpeeks isoja ruuveja :D

Ja vielä jotain muutakin. Pitäis vissiin talvirenkaat jo vaihtaa...
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *katsastettu*

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sami H. kirjoitti: Havaittuja (pikku)vikoja:
- Penkinlämmittimet pelas vaan vähän aikaa käynnistyksen jälkeen, katkaisijoiden valot alko vilkkumaan epämääräsesti ja sitte ei enää reagoinu nappulat mitenkään (valot ei palaneet)
- Sisävalot C- ja D-pilareissa ei toimi
Onnea. Tuo penkilämmittimien vilkkuminen kielii virran vähyydestä. Kun jännitettä ei ole tarpeeksi, ne kytkeytyvät itsestään pois päältä. Omassa farkussa etenkin pakkasilla vilkunta on tuttua, kun valot, penkinlämmitin ja vielä jälkihehku on päällä. Vilkkuminen herkiää kyllä kun hehku menee pois päältä.

Takasisävalot: oletko tsekannut keinukytkimen asennon? Toimivatko ne kytkimestä, takaovien ollessa auki, takakontin kannen ollessa auki?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *KATSASTETTU*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Hmm. Aiemmin penkinlämmittimet kyllä pelasivat. Pitänee mitata latausjännite.

Takasisävalot ei oo pelannu koskaan mitenkään. :(
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *KATSASTETTU*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Talvikumit vaihdettu ja etusisälokarit asennettu.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *katsastettu*

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnittelut uurastuksen tuloksesta!
Timo L. kirjoitti:Tuo penkilämmittimien vilkkuminen kielii virran vähyydestä. Kun jännitettä ei ole tarpeeksi, ne kytkeytyvät itsestään pois päältä. Omassa farkussa etenkin pakkasilla vilkunta on tuttua, kun valot, penkinlämmitin ja vielä jälkihehku on päällä. Vilkkuminen herkiää kyllä kun hehku menee pois päältä.
Huomattiin JuhaM117:n kanssa viime viikolla että oma secci teki samaa; kun oli kuormaa päällä niin alkoivat valot vilkkua. En ole koskaan moiseen törmännyt!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *KATSASTETTU*

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Takalasin lämmitin tekee saman "vilkku efektin" kun virta ei riitä.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *KATSASTETTU*

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kuten myös ABS ym. Vikavalo syttyy.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *KATSASTETTU*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Parilla viimeisellä kerralla takalasin lämmitin on toiminut ihan mallikkaasti (aika hitaasti kyllä verrattuna sedaniin), mutta penkinlämmittimet on olleet ihan mykkänä. Ei ne ole palautunu ajossa eikä kuorman pienentyessä. Vähän epäilisin nyt joitain johtoja, enkä niinkään akulta tai laturilta lähtevää jännitettä. Oikosulku?

Autoa ekaa kertaa silloin ostotilanteessa käyntiin koettaessanihan rattiputken sisältä pääsi sininen savu karkuun ja lisäksi perimätieto kertoo johtoja katkaistun keskuslukituksen eliminoimiseksi. Näitä ei ole tutkittu. Ettei vaan jostain ois johto nyrhiintyny rikki ja siks nuo penkinlämmittimet ei toimi?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *KATSASTETTU*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Tarkistelin sulakkeita. Tuloksena pari hapettunutta yksilöä ja yhden alla kanta uppoutunu syvälle. :eh: Hapettuneiden vaihto palautti penkinlämmittimet ja takasisävalot. :thumbup:
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mulla lukee ihan käyttöohjekirjassa, että jos takalasinlämmittimen valo vilkkuu niin se on merkki siitä että latausjännite ei ole riittävä. Ihan yleinen ilmiö pakkasilla kun on sähkölämmitintä ja radiota päällä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Päivä päivältä vaan toimii auto paremmin ja tuntuu paremmalta ja suupielet tuppaa kohoamaan korviin. Pitää jo kohta korvia siirtää ylemmäs.

Laatikko pelaa nätisti, mitä nyt 1-2 ja 3-4 -vaihdot on pedaalia enempi painettaessa aika kovia, mutta parempi niin päin.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Luulin, että mittariston sulakkeen kautta kulkee myös mittariston taustavalot, mutta näinpä ei olekaan. Mittariston sulake oli palanut ja toinen taustavalo myös. Vaihdoin taustavalopolttimon ja korjasin tinaamalla sulakkeen väliaikaisesti, kunnes saan hommattua uuden. Nyt pelaa mittariston taustavalot sekä lähes kaikki keskikonsolin valot. :thumbup: Olin melko varma, että vähintään joku johto on poikki tai jotain isompaa kuitenkin, mutta eipäs sittenkään. Nyt ainoastaan valokatkaisimen taustavalo ja osa sähköikkunoiden nappuloiden valoista on pimeenä. Jopa ilmasuuttimien säätörullien valot pelaa. Polttimoiden vaihdolla siis selviää.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Valokatkaisijalla ei ole taustavaloa käsittääkseni ollenkaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Iteasiasa on sillä.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Taas jotain hienouksia mitä W201:ssä ei ole. Mulla on vaan maalatut symbolit ja ainoa valo takasumuvalon merkkivalo.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Jeps, ainakin jokaisessa lankussa mitä oon purkanut ja nähnyt kyseinen tausta on valaistu. 8) Siihen en ota kantaa että monessako valaistus on toiminut. :lol:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Juu, vasta kesällä vaihdoin tuohon 300 E:hen valokatkaisijan polttimon. Tavallaan maalatut symbolithan ne tässäkin on, mutta taustalta (tai läpi) valaistut.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Vuosien varrella on tullut totuttua siihen, että takavetosella autolla pitää suunnitella reitti tarkoin talvella, jos on vähänkään mäkisempää maastoa. Nimittäin liikennevaloista on täällä meidän kaupungissa lukuisista paikoista tosi vaikee päästä liikkeelle. Ovat valot ikävästi ylämäessä. Luksusta on ollu, kun jo pari talvea on saanu ajaa lukkoperällisellä Mersulla. Ei jää ihan niin helposti kiinni, mutta ei se edelleenkään ole poistanu tarvetta reittisuunnitteluun. Risteyksistä ei vaan tahdo päästä kaksvetosellakaan aina ylämäkeen liikkeelle.

Mutta tää matikki. Siinä se vasta on auto. Ei jää jumiin ja lähtee mistä mäestä vaan. Ei olis uskonu, ennen ku pääsi kokeilemaan. Renkainakin on jo parhaat päivänsä nähneet Hakkapeliitta 2:t :P ja silti se vaan etenee. En kyllä enää yksvetoseen vaihda. Miksei kaikki autot oo nelivetosia?

Takalasinpyyhkijän pissapojan säiliötä olisin täyttänyt, mutta ei siellä pysyny aineet sisällä. :cry: Pissapojan pumpun ja säiliön välinen tiiviste oli riekaleina. EPC:stä ei löydy, vaan pitäis vissiin ostaa koko säiliö. Kaivoin varastosta W123:n säiliön, josta vastaavaa tiivistettä (A123 997 36 81) sovittelen paikoilleen.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
E-sarja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja E-sarja »

Hienoa, että sait sen vihdoin liikenteeseen. Se tosiaan menee siitä mistä toiset yrittävät mennä. Ei se ollu iha yks tai kaks kertaa ku kirkkokadun mäessä muut suti ja autot oli poikittain tulossa alas päin, kun ajelin vaan maticilla rennosti vasenta kaistaa ohi :D On kyllä kaduttanu siitä päivästä asti ku myin sen. Ja tais viel alkaa se jakis pysyy läjässä sen jälkee ku myin sen :D tyypillistä.
Kävin jo kerra vetämässä ton takavetosen irti traktorilla siitä missä maticilla ois vaan lumi pöllynny ja matka olis edenny, arghhh
Pitää vissii lähtee ettii maticia talviautoks, onha miulla pari laatikollista jakolaatikon varaosia :D
Onnea 4maticin kanssa ja kyl sitä jaksaa tankatakki ku totee sen ettei vajaa vetosilla tee mitää ;)
KuvaKuvaKuvaKuva

Best or nothing!
-------------------------
S204 180 kompressor -08
W163 270CDI -02
W140 S320 -95
W123 200D -91
W124 200E -89
W124 200D -81
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eiköhän pumpun tiiviste ole sama kuin etulasinpesurissakin - sen saa ainakin uuden merkkiliikkeestä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Tiiviste sovitettu 123:sta. Passeli on. Eipä sitte muuta ole tullut tehtyäkään kuin ajettua ja tankattua. Vinkeesti se bensamittarin neula liikkuu ihan silmissä. Ja aina vaan tyhjää päin...

4matic - nautittava ennen jakolaatikon leviämistä :)
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
kape_
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 07.12.2011 13:22

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja kape_ »

Miltä sivulta tai mistä paikasta olet tilannut nuita maticin osia?
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sami H:n 300 TE 4MATIC kuntoutus *Fiksailua*

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Osia on tullu osteltua eBaysta, nettivaraosasta, Motonetista, KL-varaosista, Mersufoorumilta, Mese.fi:ltä, laatikkorempan osia JN-tradingista ja joitain erikoisempia Auto-Sunilta (paikallinen MB edustaja).
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Vastaa Viestiin