C 250 TDT hx35 + 7mm - PROKKIS VALMIS, AUTO MYYTÄVÄNÄ :)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Laitetaan hukkaportille menevään ahtopaineletkuun rajapaineventtiili, eli paine pääsee läpi sitten vasta, ku on vaikka 2bar säädetty lukema. -> ei karkaa portti auki ennen aikojaan.

Siinä saa vähän päätä hinkata, että saa sen hukkaportin myös kiinni... Nimittäin, sinne jää se 2bar paine portille vaikka ahto laskee. Jos ei oo sellasta kolmitie venttiiliä, vai millä nimellä nyt kulkeekaan. Kuitenkin, se portin puoli pitäs pystyä tyhjäämään paineesta.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kummeli kirjoitti:Siinä saa vähän päätä hinkata, että saa sen hukkaportin myös kiinni... Nimittäin, sinne jää se 2bar paine portille vaikka ahto laskee. Jos ei oo sellasta kolmitie venttiiliä, vai millä nimellä nyt kulkeekaan. Kuitenkin, se portin puoli pitäs pystyä tyhjäämään paineesta.

helppo homma. :wink:
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Jos hukkaportti on mallia kiina, niin ne kyllä aina vuotaa sen verran että paine ei jää asumaa porttiin vaikka letku sulkeutus! :lol:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jukkis. kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:Siinä saa vähän päätä hinkata, että saa sen hukkaportin myös kiinni... Nimittäin, sinne jää se 2bar paine portille vaikka ahto laskee. Jos ei oo sellasta kolmitie venttiiliä, vai millä nimellä nyt kulkeekaan. Kuitenkin, se portin puoli pitäs pystyä tyhjäämään paineesta.

helppo homma. :wink:

Niiii,kaikilla o varmaa pora ja poranterä ;D
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Nii kyllä mie tiijjän mitä se rajapaineventtiili siellä välissä tekee, mutten sitä miten sillä rajoitetaan ahtoja ? Enempi vaikuttanee ahtojen nopeampaan nousuun?
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja WGR »

jos säädän hukkaportin aukeemaan vaikka 1bar kohdalla, mutta siihen väliin asennan rajapaineventtiilin joka päästää läpi vasta 2bar kohdalla niin silloin minulle jää säätövara 1bar-2bar jota voin helposti käännellä nappulasta...

nyt hukkaportti on niissä asetuksissa mitä se oli kun turbon sain kkd:lta ja ahdot käy kahdessa...

tämän pitäisi auttaa myös siihen ettei ahtojen kasvaessa hukkaportti rupea itsellään aukeamaan ennenaikaisesti ja päästää ahtoja heti vähän hukkaan -> jolla saadaan varmaan parempaa vetoa alakierroksille..

luistonesto toimii ihmeellisesti tässä mallissa.. jos sen ottaa pois päältä niin se syttyy palamaan ja auton sutiessa se vilkkuu...
jos se on päällä niin se rupee hakkaamaan vastaan mutta ei vilku. muistaakseni ennen pumppuremonttia se toimi hieman toisella tavalla :?:
C 250
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja WGR »

mistäs kannattaisi katsella etupenkkejä märssuun...

unelmien täyttymys olisi jos löytäisi jostain vaikka 211:sen mustat nahkapenkit..
C 250
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja PTracing »

WGR kirjoitti:jos säädän hukkaportin aukeemaan vaikka 1bar kohdalla, mutta siihen väliin asennan rajapaineventtiilin joka päästää läpi vasta 2bar kohdalla niin silloin minulle jää säätövara 1bar-2bar jota voin helposti käännellä nappulasta...
En tiedä miten pelaa turbon omalla pienellä portilla, mutta ainakin isommalla ullkosella tekee sen, että rajapaineventtiili vihdoin päästää 2bar kohdilla paineen kellolle jossa on 1bar jousi, niin menosta tulee aika nykivää. :lol: Paine romahtaa liian nopeasti portin auetessa joka taas johtaa siihen että portti menee nopsaan kiinni ja taas mennään siihen 2bar asti kunnes tapahtuu sama homma. Tilanne korjaantuu bleedaamalla rajapaineventtiililtä portille menevää painetta tai laittamalla vain porttiin jämympää jousta. Itellä jukkiksen neuvoilla tehty systeemi kiina portilla, hyvin toimii ja paine nousee rivakasti!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jäykät jouset ja vastapaineohjaus.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

WGR kirjoitti: luistonesto toimii ihmeellisesti tässä mallissa.. jos sen ottaa pois päältä niin se syttyy palamaan ja auton sutiessa se vilkkuu...
jos se on päällä niin se rupee hakkaamaan vastaan mutta ei vilku. muistaakseni ennen pumppuremonttia se toimi hieman toisella tavalla :?:

ni se kuitenki tehtiin sähköpumpulla? mulla tuo luistonesto tekee joskus sitä että se ei aina ensin vilkuta ollenkaan mutta pistää vastaan mutta jos vedätystä jatkaa se alkaa vilkkua.


NIIN JA KUVIA!!!
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

PTracing kirjoitti:Jos hukkaportti on mallia kiina, niin ne kyllä aina vuotaa sen verran että paine ei jää asumaa porttiin vaikka letku sulkeutus! :lol:

joo siinä on sisäänrakennettu bleedaus. :lol:
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja WGR »

sepä se kun se tehtiin mekaanisella pumpulla ja hesun omassa 97:ssa hävisi luistonesto sen siliän tien... mulla sitten taas se jäi kummitteemaan ja mun autohan on 98...

luistonestoja on ilmeisesti kahta tyyppiä.. toinen rajaa syöttöä ja toinen käyttää abseja väärinpäin?
C 250
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: C 250 TDT hx35w+mynämäen lääkkeet

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

jukkis. kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:Siinä saa vähän päätä hinkata, että saa sen hukkaportin myös kiinni... Nimittäin, sinne jää se 2bar paine portille vaikka ahto laskee. Jos ei oo sellasta kolmitie venttiiliä, vai millä nimellä nyt kulkeekaan. Kuitenkin, se portin puoli pitäs pystyä tyhjäämään paineesta.

helppo homma. :wink:
Meneekö varmasti portti kiinni? Ettei tuu paineet liian hitaasti vuotamalla pois, ja sitten portti jää tuosta jäljellä olevasta ahtopaineesta ja pakopaineesta auki? Jos on jäykät jouset, ni onko portin aukeeminen sitte enää nopeeta? Se vastapaineohjaus olis hyvä, tai sitte sähköllä ohjattais noita rajapainekomponentteja, että se päästäis sen jäljelläolevan kans pois...

Mitäänhän mää en tiiä, kuhan huutelen taas. Itellä on kaikki komponentit valamiina, muttakun tuota per***** lunta tuli niin aikasi tänä vuonna ni jäi testit tekemättä... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

tuommonen rakennelma oli edellisessä autossa ja on nuita ollu muillakin käytössä



http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=21062" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nojoo, tuohan vaikuttaa toimivalta. Mutta eihän tossa oo normaalia rajapaineventtiiliä ollenkaan? Siis sehän ei oo mikään miinus.

Mistä tuo 5/2 on hommattu?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja WGR »

Iphonella tuli napsattua pari kuvaa .. mitään julkaisukelpoista videota en vielä ole onnistunut tekemään...


KUVA AUTOSTA:
Kuva

ja konehuoneesta:
Kuva
C 250
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Kummeli kirjoitti:Nojoo, tuohan vaikuttaa toimivalta. Mutta eihän tossa oo normaalia rajapaineventtiiliä ollenkaan? Siis sehän ei oo mikään miinus.

Mistä tuo 5/2 on hommattu?
Tuo jukkiksen boost controlleri on kyl pätevä ja pelaava systeemi. Eikö nuo osat pitäs löytyä esim tarvikemotista?
Ihtelle hommasin numaticsen venttiilin tuolta 12v kelalla. http://www.sitek.fi/files/prod_group_pd ... I-1209.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kummeli kirjoitti:Nojoo, tuohan vaikuttaa toimivalta. Mutta eihän tossa oo normaalia rajapaineventtiiliä ollenkaan? Siis sehän ei oo mikään miinus.

Mistä tuo 5/2 on hommattu?

ei ole rajapaine venttiiliä tuossa ei. motista venttiilin hommasin, normaali pneumatiikka venttiili 12v kelalla.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Öhöm..taidetaan tarvita sitä veskolan naamiointiverkkoa useampi neliö hetkellisesti joka vuosi :roll: :roll: :mrgreen:
ML W164
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja WGR »

kaasu käytetty kunnolla pohjassa saakka ja todettu seuraavaa: normaalit letkunkiristäjät eivät pidä vaan ahtoputki ampaisi silikoniletkusta irti ja ahdot pamahtivat paineilmana pellin alle.. tällä oli erittäin paljon naurua aikaan saanut seuraus.. oikeanpuoleisesta etuvilkusta lensi lasi mäelle :lol:

4.vaihteella auto kiersi mittarin mukaan 5300 jonka jälkeen tehot putosivat ja vaihdoin vitoselle jolla kiihtyy edelleen tosi hyvin, vaihtohetkellä mittarinopeutta 210+
C 250
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

ei sulla olis enempää kuvia tuosta? pakosarja irrallaan, pelkkä pakosarja paikollaan?
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja WGR »

kyllä multa pitäs löytyä työkoneelta jotain kuvia mitä nappailin rakennusvaiheessa.
onko jollain c miehellä kokemuksia 19" renkaista/vanteista 202sen alla? kaverilta saision todella edullisesti...
kiihdyttely/ratailu vanteina käytän joko noita 16" tai 15" mersun orkkiksia mutta kesän yleisajeluihin noi vähän isommat vois olla näyttävät.
C 250
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - toimiva paketti!

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

18 on kokemusta sen verran että 215/35 kumilla edessä ja takana 225 tai 235/40 reilulla madalluksella pyörii helposti et kyllä varmaa 19 matalla kumilla ja kapia vanne nii mahtuu
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
WGR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 23.10.2010 11:43
Paikkakunta: Turku

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - PROKKIS VALMIS, AUTO MYYTÄVÄNÄ :)

Viesti Kirjoittaja WGR »

Sain haluamani mersun tehtyä ja olen ajellut sillä nyt 2000km "superina" vaikkei holsettini super sarjaa olekaan....
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3880060" onclick="window.open(this.href);return false; napautin auton markkinoille kun on seuraava suunnitteilla eikä kukkaron nyörit anna periksi tehdä montaa kerrallaan.
C 250
[MH]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 15.02.2010 21:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: C 250 TDT hx35 + 7mm - PROKKIS VALMIS, AUTO MYYTÄVÄNÄ :)

Viesti Kirjoittaja [MH] »

Miten oot tuon välijäähyn toteuttanu? Lähinnä se sijainti kiinnostaa. Jos sais pari kuvaa?
edit Sori, sekoilin ja jostakin syystä ajattelin että 605 ei ole välijäähdyttimellä alunperin :oops:
Vastaa Viestiin