ollut jo jonku aikaa vikana tuo hyytyminen keskelle risteystä kun mese hyytyy ja epc power control valo syttyy ei kiva
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
vkl tutkiskelin nettiä ja kokeilin hinkkailla antureita oisko niissä mutta ei
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
teksti saattaa olla vaikeaa luettavaa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Mukavahan se on mersulla huristella mutta olisi siinä paikkakunnallakin yhdellä foorumilaisella testeri (Star).petrisa kirjoitti:Tule pyörähtään Oulussa mun luona, niin pistetään piuhan päähän.
Itsellä ei valitettavasti juuri nyt lähiaikoina Raahen suuntaan ole asiaa.
petrisa kirjoitti:Voin vastata asianomaisen puolesta, kun testerillä tarkistin, että oli muistissa vikakoodi railpaineesta.
Oli pari muutakin, joita en muista, mutta testerin printti on ao. auton omistajalla. Nämä muut vikakoodit poislukien tuo imuilmanlämpötila olivat "ei aktiivisia, mutta talletettuja". Nämä eivät myöskään pikaisien käynnistysten ja "kaasuttelujen" aikana ilmestyneet uudelleen. Myös reaaliaikaiset datat moottorista tarkasteluhetkellä olivat kaikki OK.
Joka tapauksessa tuo ilmiselvä vika kannattaa korjata ja sitten tosiaankin toivoa, että auto säikähti testeriä pahanpäiväisesti. Niin hyvin, ettei vanhat (mahd. satunnaiset) viat uusiudu.
ps. se on merkillepantavaa, että auto on lastutettu ja vika "ilmenee" vain kylmäkäynnistyksen jälkeen. No, aika näyttää miten käy.
Jep ilmiselvät viat kannatta korjata (joskushan käy niin että toinen vika estää toista löytymästä)CDI203 kirjoitti:Seuraavaksi *:rin piuhan päähän jonnekin,
(Raili paine siellä toden näköisesti tipahtaa)
lastutetu ei ole sen herkempi
(siis jos on kunnossa"harva on viat paljastuu voiman lisäyksen yhteydesä"
ei ilma vuotoja, suutimet, pumpput... ym tehoja vastaavasa kunnossa)
E: jos kylmänä niin tee suutimien paluupuolen vuototesti kylmänä
ohjeet siihen löytyy jutuista
Niinpä se paine karkailee kylmän helpommin kuin lämpösenä,tapio89 kirjoitti:Tuo railipaineen poikkeama ei poistu sieltä pelkällä kuitailulla. Kyse on joko polttoainejärjestelmän tiiveydestä taikka sen kuluneisuudesta. Jotta sen poikkeuman löytää, se vaatii pellinalla touhuamista enemmän tahi vähemmän.
Ja se lastu, se ei tee autosta näissä asioissa yhtään sen vikaantuvampia. Lastussa muutetaan vasta huipputehon/väännön aikaan syöttöä ahtoja yms. Suuremmiksi. Se ei sillon vaikuta vasta kuin kaasupohjassa ajellessa. Toki softia on kaikenlaisia mutta näin pääpiirteittäin. Ja jos auto sammuu lastun jälkeen, se kertoo vaan viasta jonka lastu tuo esille suurempien polttoainemäärien liikkumisen takia.
Olipa näpyttely puhelimella.eikä herneitä ketään en syytä tai tuomitse, kunhan jorisen jos joitakin sattuu kiinnostamaan.
Saataa käydä vian esiintymiselle eduliset olsuhteet(kuormitus, lämötila ym ei ei tule ihan heti uudestaan)petrisa kirjoitti:Edellyttäen että se on vielä tarpeen. Jos tuossa polttaine(rail)järjestelmässä on vikaa esim. tiiviysongelmaa, se mitä ilmeisemmin lähiaikoina uusiutuu.
Harvemmin ne itsestään korjaantuu, mutta ainahan toivoa sopii.
sammutus ventiili (jos noin ~5cm putkella kiinni siinä korkeapaine pumpussa)Merbedes kirjoitti:moro
Osaako joku kertoa mikä tuossa korkeapainepumpun vieressä vasemmalla on katsottuna keulasta? Siitä näköjään vähäsen vuotais
Siis Vuotaakos se muualta kuin niistä orenkaista?Merbedes kirjoitti:Mistä löytäs tiiviste sarjaa sammutusventtiilille? soitin jo kahteen merkki liikkeeseen, mutta eivät osanneet sanoa tiivisteiden kokoja![]()
entäs mistä noi venttiilin aluslevyt löytäis? http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 19U/07/013" onclick="window.open(this.href);return false;
tarvisin osat 53, 56 ja 68 että sais tukittua pahimmat vuodot sammutusventtiilistä.
Ei meinaa enään kymänä lähtä käyntiin
Saattaa olla ilma vuodon lisäksi suutimien paluupuolen vuotoa tai sitten korkeapaine pumppu(sitä voita testa lämmittämällä pelkää pumppua vaikka föönillä tms)Merbedes kirjoitti: Pitää tosiaan webastolla lämmittää noin 50 asteeseen moottori ennenku lupailee käymään
Vaihtelehan kaikki o-rinkulat ennekuin touhuilet enempiä.Merbedes kirjoitti:jeps!
Tänään vaihdoin sammutusventtiililtä korkeapainepumpulle menevän pikku putken ja polttoaineputki mikä lähtee alaspäin ja kaartuu korkeapainepumpun ylle.
Samalla putsailin kaikki vuotokohdat ja muutenkin tsekkailin paikat jos vuotais muualtaeka starttauksella käyntiin 10 sekuntia ja töks... pari kertaa sahailin ja välillä sammu EPC power control vikavalon myötä. Käyntiin kun sain ja annoin vähä aikaa hörskytellä ja kokeilin painaa kaasua huomasin että 1500 kierroksen paikkeilla meinaa hyytyä ja pitää kierrokset siinä kohti niin hyytyy ja sammuu, lämpimänä ei tee samaa. Viikonloppuna testailla ohivuodot ja miettiä taas
![]()
Mitä muuten sitte jos ohivuodot ylittyy tai jotain yliluonnollista huomataan?
Lisäksi ilma kuplat haittaa sen paineen valvontaapetrisa kirjoitti:Tuo on täysin totta mitä edellä kerrottiin. Samalla vaivalla vaan heti kerralla kaikki.
Näissä korkeapainedieseleissä ei kärsi olla ilmaa polttoainen seassa oikeastaan yhtään. Polttoainepaine ei nouse, kun seassa oleva ilma puristuu kasaan.