W210 270CDI EPC merkkivalo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

morjesta pöytään!

ollut jo jonku aikaa vikana tuo hyytyminen keskelle risteystä kun mese hyytyy ja epc power control valo syttyy ei kiva :oops: .
vkl tutkiskelin nettiä ja kokeilin hinkkailla antureita oisko niissä mutta ei :( Ainoastaan kylmällä motilla tekee tuota ja lähtee käyntiin kun käyttää avainta pois 5 sekuntia ja herjakin häipyy samalla. joillakin foorumeilla oli puhetta että lastutettu ois herkempi noille violle, totta? mitä pitäs seuraavaksi kokeilla?

teksti saattaa olla vaikeaa luettavaa :D
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Seuraavaksi *:rin piuhan päähän jonnekin,
(Raili paine siellä toden näköisesti tipahtaa)
lastutetu ei ole sen herkempi
(siis jos on kunnossa"harva on viat paljastuu voiman lisäyksen yhteydesä"
ei ilma vuotoja, suutimet, pumpput... ym tehoja vastaavasa kunnossa)

E: jos kylmänä niin tee suutimien paluupuolen vuototesti kylmänä
ohjeet siihen löytyy jutuista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tule pyörähtään Oulussa mun luona, niin pistetään piuhan päähän.
Itsellä ei valitettavasti juuri nyt lähiaikoina Raahen suuntaan ole asiaa.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13232
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja DBFI »

petrisa kirjoitti:Tule pyörähtään Oulussa mun luona, niin pistetään piuhan päähän.
Itsellä ei valitettavasti juuri nyt lähiaikoina Raahen suuntaan ole asiaa.
Mukavahan se on mersulla huristella mutta olisi siinä paikkakunnallakin yhdellä foorumilaisella testeri (Star).
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Mukavahan se on mersulla huristella mutta olisi siinä paikkakunnallakin yhdellä foorumilaisella testeri (Star).[/quote]

kuka? oishan tuo mukava saaha alta pois :)
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Eihän tuo ole matka eikä mikään :D

Joo, en itse näin äkisti hoksaa ketään palstalaista ja vieläpä *:n kanssa Raahen seudulta.
Jospa hän ilmoittautuu itse tai jäsenten profiileja selaamalla se selviää. Mutta tosiaankin, Oulussa päin ainakin homma onnistuu minun puolesta.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja jos etelä suomessa ajelet tällä vikkola(tai ensi viikolla ruotsin puoleela "siellä harrastamassa")
niin kurvaa pihaan katsotaan mitä sieltä löytyy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

morjesta!

Oli imuilman lämpöanturista johot poikki :(
Kiitos oulun miehelle diagnoosista. vkl kolvailla kasaan :)
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Eipä kestä.
Aika kivuttomasti tuo vika löyty testerin avustamana. Umpimähkään olisi saanut huonolla tuurilla pitempäänkin viihtyä konepellin alla vikaa etsien.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ei millään pahalla, mutta vielä kannattaa varautua sammumisiin. Imuilman lämpöanturi ei kyllä aiheuta muuta kuin ränttiä sinne vikakoodiliistaan.
Oliko vikakoodeissa kenties railipaineen säätöpoikkeama tai liian alhainen?

Mutta toivotaan että mersu pelästyi testeriä ja toimii moitteetta. :)
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Voin vastata asianomaisen puolesta, kun testerillä tarkistin, että oli muistissa vikakoodi railpaineesta.
Oli pari muutakin, joita en muista, mutta testerin printti on ao. auton omistajalla. Nämä muut vikakoodit poislukien tuo imuilmanlämpötila olivat "ei aktiivisia, mutta talletettuja". Nämä eivät myöskään pikaisien käynnistysten ja "kaasuttelujen" aikana ilmestyneet uudelleen. Myös reaaliaikaiset datat moottorista tarkasteluhetkellä olivat kaikki OK.

Joka tapauksessa tuo ilmiselvä vika kannattaa korjata ja sitten tosiaankin toivoa, että auto säikähti testeriä pahanpäiväisesti. Niin hyvin, ettei vanhat (mahd. satunnaiset) viat uusiudu.

ps. se on merkillepantavaa, että auto on lastutettu ja vika "ilmenee" vain kylmäkäynnistyksen jälkeen. Lisäksi en tiedä käsitinkö väärin, mutta ymmärsin, ettei auto sammu, vaan vähän hyytyy ja EPC valon saa pois, kun itse sammuttaa auton vähäksi aikaa.
No, aika näyttää miten käy.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

petrisa kirjoitti:Voin vastata asianomaisen puolesta, kun testerillä tarkistin, että oli muistissa vikakoodi railpaineesta.
Oli pari muutakin, joita en muista, mutta testerin printti on ao. auton omistajalla. Nämä muut vikakoodit poislukien tuo imuilmanlämpötila olivat "ei aktiivisia, mutta talletettuja". Nämä eivät myöskään pikaisien käynnistysten ja "kaasuttelujen" aikana ilmestyneet uudelleen. Myös reaaliaikaiset datat moottorista tarkasteluhetkellä olivat kaikki OK.

Joka tapauksessa tuo ilmiselvä vika kannattaa korjata ja sitten tosiaankin toivoa, että auto säikähti testeriä pahanpäiväisesti. Niin hyvin, ettei vanhat (mahd. satunnaiset) viat uusiudu.

ps. se on merkillepantavaa, että auto on lastutettu ja vika "ilmenee" vain kylmäkäynnistyksen jälkeen. No, aika näyttää miten käy.
CDI203 kirjoitti:Seuraavaksi *:rin piuhan päähän jonnekin,
(Raili paine siellä toden näköisesti tipahtaa)
lastutetu ei ole sen herkempi
(siis jos on kunnossa"harva on viat paljastuu voiman lisäyksen yhteydesä"
ei ilma vuotoja, suutimet, pumpput... ym tehoja vastaavasa kunnossa)

E: jos kylmänä niin tee suutimien paluupuolen vuototesti kylmänä
ohjeet siihen löytyy jutuista
Jep ilmiselvät viat kannatta korjata (joskushan käy niin että toinen vika estää toista löytymästä)
ja hyvä että rupesi toimimaan,

toivottan että railipaine ei notkahda enään(tosin suutimet ym kuluu koko ajan lisää eli kylmillä keleillä kylmänä vaiva toden näköisesti uusii, lääkeet siihen onneksi on rempata paikat tehon lisäystä vastaavan kuntoon"eli auto ehjäksi" tai tipputta syöttöä auton kunnon sallimiin määriin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tuo railipaineen poikkeama ei poistu sieltä pelkällä kuitailulla. Kyse on joko polttoainejärjestelmän tiiveydestä taikka sen kuluneisuudesta. Jotta sen poikkeuman löytää, se vaatii pellinalla touhuamista enemmän tahi vähemmän.
Ja se lastu, se ei tee autosta näissä asioissa yhtään sen vikaantuvampia. Lastussa muutetaan vasta huipputehon/väännön aikaan syöttöä ahtoja yms. Suuremmiksi. Se ei sillon vaikuta vasta kuin kaasupohjassa ajellessa. Toki softia on kaikenlaisia mutta näin pääpiirteittäin. Ja jos auto sammuu lastun jälkeen, se kertoo vaan viasta jonka lastu tuo esille suurempien polttoainemäärien liikkumisen takia.

Olipa näpyttely puhelimella. :D eikä herneitä ketään en syytä tai tuomitse, kunhan jorisen jos joitakin sattuu kiinnostamaan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

.
Viimeksi muokannut CDI203, To 10.02.2011 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tapio89 kirjoitti:Tuo railipaineen poikkeama ei poistu sieltä pelkällä kuitailulla. Kyse on joko polttoainejärjestelmän tiiveydestä taikka sen kuluneisuudesta. Jotta sen poikkeuman löytää, se vaatii pellinalla touhuamista enemmän tahi vähemmän.
Ja se lastu, se ei tee autosta näissä asioissa yhtään sen vikaantuvampia. Lastussa muutetaan vasta huipputehon/väännön aikaan syöttöä ahtoja yms. Suuremmiksi. Se ei sillon vaikuta vasta kuin kaasupohjassa ajellessa. Toki softia on kaikenlaisia mutta näin pääpiirteittäin. Ja jos auto sammuu lastun jälkeen, se kertoo vaan viasta jonka lastu tuo esille suurempien polttoainemäärien liikkumisen takia.

Olipa näpyttely puhelimella. :D eikä herneitä ketään en syytä tai tuomitse, kunhan jorisen jos joitakin sattuu kiinnostamaan.
Niinpä se paine karkailee kylmän helpommin kuin lämpösenä,
sopiva tilanne syöttöjä lisätty tai ei :)
vian kannalta aivan sama mihin kohtaan kun se kohta vaan sattu siihen tilanteesen, että on vaikka juuri siinä tilanteesa suutimissa paluupuolen vuotaliikaa"mikä on kylmän isompi" tai orinkulan välistä imasee ilmaa, railipaineen säädin tahmeana, korkepaine pumppun lepputus ventiili ei otakaan kaikkia käyttöön, niin railpaine romahtaa ja kone sammuu, vika tulee helpommin esiin lastun kanssa siinä kun johonkin kohtaan lisätty syöttöä,
vian kannalta ihan sama mihin jos polttoaineen painee ei nouse vaikka pitäis niin sammuu,
mutta jos verrta että autoon laittaisi vakio ohjelman on se vika siellä vakiossakin se vaan ei vielä ole niin paha että railipaine tippuisi ja kone sammuisi(vika muuala autossa ei ohjelmassa)

useita ihan vakio autoja tutkinut/korjannut missä on ollut samaa vaiva sammu ajosa
(joissakin tapauksissa pahentunut nopeasti niin että ei lopulta enään voi kaasun koskea ja sen jälkeen niin että ei käymään lähde)

E:näpsytelty ompulla melko helppoa kun vaan on 3G
mitä nyt vällilä lähtee tuplana...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Saattoipa se sittenkin olla niin että hyytyyminen=sammuminen.
Ei siinä testeriä käyttäessä ja jutusteltaessa jäänyt niin kaikki yksityiskohdat mieleen. Ekasta viestistä, kun tarkasti lukee, niin sammuuhan se. Nythän kohtuu pitkän ajorupeaman jälkeen (n. 80km/1h) kaikki oli tietenkin kunnossa polttoainejärjestelmässä, eikä mitään muita viitteitä ollut kuin tuo vikakoodi. Asiahan melko varmasti varmistuisi, kun tuo johtovika on korjattu ja sen jälkeen aloittaa viantutkimisen uudelleen. Edellyttäen että se on vielä tarpeen. Jos tuossa polttaine(rail)järjestelmässä on vikaa esim. tiiviysongelmaa, se mitä ilmeisemmin lähiaikoina uusiutuu.
Harvemmin ne itsestään korjaantuu, mutta ainahan toivoa sopii :lol: .
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

petrisa kirjoitti:Edellyttäen että se on vielä tarpeen. Jos tuossa polttaine(rail)järjestelmässä on vikaa esim. tiiviysongelmaa, se mitä ilmeisemmin lähiaikoina uusiutuu.
Harvemmin ne itsestään korjaantuu, mutta ainahan toivoa sopii :lol: .
Saataa käydä vian esiintymiselle eduliset olsuhteet(kuormitus, lämötila ym ei ei tule ihan heti uudestaan)
lisäksi ny kun imulämpö anturi on pois sotkemasta tietoa väärälä toiminalla, voi kipu kynnys olla ylempänä

toivottavasti sen korjaus ritti pitkäksi ajaksi :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Joo no sempä näkee huomena ku yhistelen johot. toivotaan ettei muuta olisi vaikka tuntuis ettei se pelkästää tuosta johdu.
empä minä näistä mitää tiiäkkää :D
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Se on hyvä, että sulla on se vikakoodiprintti "alkuperäisessä" kokonaisuudessaan. Älä vaan hukkaa sitä :wink: .

Sen "aktiivisen" vian kimppuun ensin ja sitten kädet ristiin :roll: .
Ja tietenkin kovaa ajoa :D .
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Terve!

Perjantaina laitoin johot yhteen raikkaassa parinkympin pakkasessa :D Ärsyttävä paikka kun ei kunnolla käsi mahtunu ja kusisäiliötä ei saanu edestäkään pois :twisted:
Ei ole sen jälkee yrittänytkää sammua ,mutta luulen että vika on korkeapainepumpun vieresä oleva pienempi yksikkö? vähän kostunut :oops: mistä sais tiivisteitä tilattua tai ostettua? 8)
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

moro

Osaako joku kertoa mikä tuossa korkeapainepumpun vieressä vasemmalla on katsottuna keulasta? Siitä näköjään vähäsen vuotais :roll:
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merbedes kirjoitti:moro

Osaako joku kertoa mikä tuossa korkeapainepumpun vieressä vasemmalla on katsottuna keulasta? Siitä näköjään vähäsen vuotais :roll:
sammutus ventiili (jos noin ~5cm putkella kiinni siinä korkeapaine pumpussa)
tiiviste rinkuloita saa vaikka vehosta (ei ole kallita)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Mistä löytäs tiiviste sarjaa sammutusventtiilille? soitin jo kahteen merkki liikkeeseen, mutta eivät osanneet sanoa tiivisteiden kokoja :oops:
entäs mistä noi venttiilin aluslevyt löytäis? http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 19U/07/013" onclick="window.open(this.href);return false;
tarvisin osat 53, 56 ja 68 että sais tukittua pahimmat vuodot sammutusventtiilistä.
Ei meinaa enään kymänä lähtä käyntiin :cry:
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merbedes kirjoitti:Mistä löytäs tiiviste sarjaa sammutusventtiilille? soitin jo kahteen merkki liikkeeseen, mutta eivät osanneet sanoa tiivisteiden kokoja :oops:
entäs mistä noi venttiilin aluslevyt löytäis? http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 19U/07/013" onclick="window.open(this.href);return false;
tarvisin osat 53, 56 ja 68 että sais tukittua pahimmat vuodot sammutusventtiilistä.
Ei meinaa enään kymänä lähtä käyntiin :cry:
Siis Vuotaakos se muualta kuin niistä orenkaista?
(taisivat olla samaa kokoa kuin niisä muissakin putkissa, eikä paljon maksa edes veh***)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Joo siis sain tilattua sen aluslevyn saksasta ja o-renkaat putkineen käyn ostamassa oulusta.
Sammutusventtiili niin märkänä ettei ota selvää mistä se sitä vuotaa :lol: Pitää tosiaan webastolla lämmittää noin 50 asteeseen moottori ennenku lupailee käymään :cry:
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merbedes kirjoitti: Pitää tosiaan webastolla lämmittää noin 50 asteeseen moottori ennenku lupailee käymään :cry:
Saattaa olla ilma vuodon lisäksi suutimien paluupuolen vuotoa tai sitten korkeapaine pumppu(sitä voita testa lämmittämällä pelkää pumppua vaikka föönillä tms)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

jeps!

Tänään vaihdoin sammutusventtiililtä korkeapainepumpulle menevän pikku putken ja polttoaineputki mikä lähtee alaspäin ja kaartuu korkeapainepumpun ylle.
Samalla putsailin kaikki vuotokohdat ja muutenkin tsekkailin paikat jos vuotais muualta :) eka starttauksella käyntiin 10 sekuntia ja töks... pari kertaa sahailin ja välillä sammu EPC power control vikavalon myötä. Käyntiin kun sain ja annoin vähä aikaa hörskytellä ja kokeilin painaa kaasua huomasin että 1500 kierroksen paikkeilla meinaa hyytyä ja pitää kierrokset siinä kohti niin hyytyy ja sammuu, lämpimänä ei tee samaa. Viikonloppuna testailla ohivuodot ja miettiä taas :D
Mitä muuten sitte jos ohivuodot ylittyy tai jotain yliluonnollista huomataan? 8)
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Merbedes kirjoitti:jeps!

Tänään vaihdoin sammutusventtiililtä korkeapainepumpulle menevän pikku putken ja polttoaineputki mikä lähtee alaspäin ja kaartuu korkeapainepumpun ylle.
Samalla putsailin kaikki vuotokohdat ja muutenkin tsekkailin paikat jos vuotais muualta :) eka starttauksella käyntiin 10 sekuntia ja töks... pari kertaa sahailin ja välillä sammu EPC power control vikavalon myötä. Käyntiin kun sain ja annoin vähä aikaa hörskytellä ja kokeilin painaa kaasua huomasin että 1500 kierroksen paikkeilla meinaa hyytyä ja pitää kierrokset siinä kohti niin hyytyy ja sammuu, lämpimänä ei tee samaa. Viikonloppuna testailla ohivuodot ja miettiä taas :D
Mitä muuten sitte jos ohivuodot ylittyy tai jotain yliluonnollista huomataan? 8)
Vaihtelehan kaikki o-rinkulat ennekuin touhuilet enempiä. ;) Suurinosa tiivisteistä on alipaineen puolella ts. pumpun imupuolella ja ne ei ala vuotamaan ulospäin vaan vetävä ilmaa putkiin.. Tuo sammutinventtiili on esipumpun painepuolella ja sen takia se vuotikin ulospäin.
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tuo on täysin totta mitä edellä kerrottiin. Samalla vaivalla vaan heti kerralla kaikki.
Näissä korkeapainedieseleissä ei kärsi olla ilmaa polttoainen seassa oikeastaan yhtään. Polttoainepaine ei nouse, kun seassa oleva ilma puristuu kasaan.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

petrisa kirjoitti:Tuo on täysin totta mitä edellä kerrottiin. Samalla vaivalla vaan heti kerralla kaikki.
Näissä korkeapainedieseleissä ei kärsi olla ilmaa polttoainen seassa oikeastaan yhtään. Polttoainepaine ei nouse, kun seassa oleva ilma puristuu kasaan.
Lisäksi ilma kuplat haittaa sen paineen valvontaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin