W210 270CDI EPC merkkivalo
W210 270CDI EPC merkkivalo
morjesta pöytään!
ollut jo jonku aikaa vikana tuo hyytyminen keskelle risteystä kun mese hyytyy ja epc power control valo syttyy ei kiva .
vkl tutkiskelin nettiä ja kokeilin hinkkailla antureita oisko niissä mutta ei Ainoastaan kylmällä motilla tekee tuota ja lähtee käyntiin kun käyttää avainta pois 5 sekuntia ja herjakin häipyy samalla. joillakin foorumeilla oli puhetta että lastutettu ois herkempi noille violle, totta? mitä pitäs seuraavaksi kokeilla?
teksti saattaa olla vaikeaa luettavaa
ollut jo jonku aikaa vikana tuo hyytyminen keskelle risteystä kun mese hyytyy ja epc power control valo syttyy ei kiva .
vkl tutkiskelin nettiä ja kokeilin hinkkailla antureita oisko niissä mutta ei Ainoastaan kylmällä motilla tekee tuota ja lähtee käyntiin kun käyttää avainta pois 5 sekuntia ja herjakin häipyy samalla. joillakin foorumeilla oli puhetta että lastutettu ois herkempi noille violle, totta? mitä pitäs seuraavaksi kokeilla?
teksti saattaa olla vaikeaa luettavaa
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Seuraavaksi *:rin piuhan päähän jonnekin,
(Raili paine siellä toden näköisesti tipahtaa)
lastutetu ei ole sen herkempi
(siis jos on kunnossa"harva on viat paljastuu voiman lisäyksen yhteydesä"
ei ilma vuotoja, suutimet, pumpput... ym tehoja vastaavasa kunnossa)
E: jos kylmänä niin tee suutimien paluupuolen vuototesti kylmänä
ohjeet siihen löytyy jutuista
(Raili paine siellä toden näköisesti tipahtaa)
lastutetu ei ole sen herkempi
(siis jos on kunnossa"harva on viat paljastuu voiman lisäyksen yhteydesä"
ei ilma vuotoja, suutimet, pumpput... ym tehoja vastaavasa kunnossa)
E: jos kylmänä niin tee suutimien paluupuolen vuototesti kylmänä
ohjeet siihen löytyy jutuista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Tule pyörähtään Oulussa mun luona, niin pistetään piuhan päähän.
Itsellä ei valitettavasti juuri nyt lähiaikoina Raahen suuntaan ole asiaa.
Itsellä ei valitettavasti juuri nyt lähiaikoina Raahen suuntaan ole asiaa.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Mukavahan se on mersulla huristella mutta olisi siinä paikkakunnallakin yhdellä foorumilaisella testeri (Star).petrisa kirjoitti:Tule pyörähtään Oulussa mun luona, niin pistetään piuhan päähän.
Itsellä ei valitettavasti juuri nyt lähiaikoina Raahen suuntaan ole asiaa.
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Mukavahan se on mersulla huristella mutta olisi siinä paikkakunnallakin yhdellä foorumilaisella testeri (Star).[/quote]
kuka? oishan tuo mukava saaha alta pois
kuka? oishan tuo mukava saaha alta pois
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Eihän tuo ole matka eikä mikään
Joo, en itse näin äkisti hoksaa ketään palstalaista ja vieläpä *:n kanssa Raahen seudulta.
Jospa hän ilmoittautuu itse tai jäsenten profiileja selaamalla se selviää. Mutta tosiaankin, Oulussa päin ainakin homma onnistuu minun puolesta.
Joo, en itse näin äkisti hoksaa ketään palstalaista ja vieläpä *:n kanssa Raahen seudulta.
Jospa hän ilmoittautuu itse tai jäsenten profiileja selaamalla se selviää. Mutta tosiaankin, Oulussa päin ainakin homma onnistuu minun puolesta.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Ja jos etelä suomessa ajelet tällä vikkola(tai ensi viikolla ruotsin puoleela "siellä harrastamassa")
niin kurvaa pihaan katsotaan mitä sieltä löytyy
niin kurvaa pihaan katsotaan mitä sieltä löytyy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
morjesta!
Oli imuilman lämpöanturista johot poikki
Kiitos oulun miehelle diagnoosista. vkl kolvailla kasaan
Oli imuilman lämpöanturista johot poikki
Kiitos oulun miehelle diagnoosista. vkl kolvailla kasaan
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Eipä kestä.
Aika kivuttomasti tuo vika löyty testerin avustamana. Umpimähkään olisi saanut huonolla tuurilla pitempäänkin viihtyä konepellin alla vikaa etsien.
Aika kivuttomasti tuo vika löyty testerin avustamana. Umpimähkään olisi saanut huonolla tuurilla pitempäänkin viihtyä konepellin alla vikaa etsien.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Ei millään pahalla, mutta vielä kannattaa varautua sammumisiin. Imuilman lämpöanturi ei kyllä aiheuta muuta kuin ränttiä sinne vikakoodiliistaan.
Oliko vikakoodeissa kenties railipaineen säätöpoikkeama tai liian alhainen?
Mutta toivotaan että mersu pelästyi testeriä ja toimii moitteetta.
Oliko vikakoodeissa kenties railipaineen säätöpoikkeama tai liian alhainen?
Mutta toivotaan että mersu pelästyi testeriä ja toimii moitteetta.
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Voin vastata asianomaisen puolesta, kun testerillä tarkistin, että oli muistissa vikakoodi railpaineesta.
Oli pari muutakin, joita en muista, mutta testerin printti on ao. auton omistajalla. Nämä muut vikakoodit poislukien tuo imuilmanlämpötila olivat "ei aktiivisia, mutta talletettuja". Nämä eivät myöskään pikaisien käynnistysten ja "kaasuttelujen" aikana ilmestyneet uudelleen. Myös reaaliaikaiset datat moottorista tarkasteluhetkellä olivat kaikki OK.
Joka tapauksessa tuo ilmiselvä vika kannattaa korjata ja sitten tosiaankin toivoa, että auto säikähti testeriä pahanpäiväisesti. Niin hyvin, ettei vanhat (mahd. satunnaiset) viat uusiudu.
ps. se on merkillepantavaa, että auto on lastutettu ja vika "ilmenee" vain kylmäkäynnistyksen jälkeen. Lisäksi en tiedä käsitinkö väärin, mutta ymmärsin, ettei auto sammu, vaan vähän hyytyy ja EPC valon saa pois, kun itse sammuttaa auton vähäksi aikaa.
No, aika näyttää miten käy.
Oli pari muutakin, joita en muista, mutta testerin printti on ao. auton omistajalla. Nämä muut vikakoodit poislukien tuo imuilmanlämpötila olivat "ei aktiivisia, mutta talletettuja". Nämä eivät myöskään pikaisien käynnistysten ja "kaasuttelujen" aikana ilmestyneet uudelleen. Myös reaaliaikaiset datat moottorista tarkasteluhetkellä olivat kaikki OK.
Joka tapauksessa tuo ilmiselvä vika kannattaa korjata ja sitten tosiaankin toivoa, että auto säikähti testeriä pahanpäiväisesti. Niin hyvin, ettei vanhat (mahd. satunnaiset) viat uusiudu.
ps. se on merkillepantavaa, että auto on lastutettu ja vika "ilmenee" vain kylmäkäynnistyksen jälkeen. Lisäksi en tiedä käsitinkö väärin, mutta ymmärsin, ettei auto sammu, vaan vähän hyytyy ja EPC valon saa pois, kun itse sammuttaa auton vähäksi aikaa.
No, aika näyttää miten käy.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
petrisa kirjoitti:Voin vastata asianomaisen puolesta, kun testerillä tarkistin, että oli muistissa vikakoodi railpaineesta.
Oli pari muutakin, joita en muista, mutta testerin printti on ao. auton omistajalla. Nämä muut vikakoodit poislukien tuo imuilmanlämpötila olivat "ei aktiivisia, mutta talletettuja". Nämä eivät myöskään pikaisien käynnistysten ja "kaasuttelujen" aikana ilmestyneet uudelleen. Myös reaaliaikaiset datat moottorista tarkasteluhetkellä olivat kaikki OK.
Joka tapauksessa tuo ilmiselvä vika kannattaa korjata ja sitten tosiaankin toivoa, että auto säikähti testeriä pahanpäiväisesti. Niin hyvin, ettei vanhat (mahd. satunnaiset) viat uusiudu.
ps. se on merkillepantavaa, että auto on lastutettu ja vika "ilmenee" vain kylmäkäynnistyksen jälkeen. No, aika näyttää miten käy.
Jep ilmiselvät viat kannatta korjata (joskushan käy niin että toinen vika estää toista löytymästä)CDI203 kirjoitti:Seuraavaksi *:rin piuhan päähän jonnekin,
(Raili paine siellä toden näköisesti tipahtaa)
lastutetu ei ole sen herkempi
(siis jos on kunnossa"harva on viat paljastuu voiman lisäyksen yhteydesä"
ei ilma vuotoja, suutimet, pumpput... ym tehoja vastaavasa kunnossa)
E: jos kylmänä niin tee suutimien paluupuolen vuototesti kylmänä
ohjeet siihen löytyy jutuista
ja hyvä että rupesi toimimaan,
toivottan että railipaine ei notkahda enään(tosin suutimet ym kuluu koko ajan lisää eli kylmillä keleillä kylmänä vaiva toden näköisesti uusii, lääkeet siihen onneksi on rempata paikat tehon lisäystä vastaavan kuntoon"eli auto ehjäksi" tai tipputta syöttöä auton kunnon sallimiin määriin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Tuo railipaineen poikkeama ei poistu sieltä pelkällä kuitailulla. Kyse on joko polttoainejärjestelmän tiiveydestä taikka sen kuluneisuudesta. Jotta sen poikkeuman löytää, se vaatii pellinalla touhuamista enemmän tahi vähemmän.
Ja se lastu, se ei tee autosta näissä asioissa yhtään sen vikaantuvampia. Lastussa muutetaan vasta huipputehon/väännön aikaan syöttöä ahtoja yms. Suuremmiksi. Se ei sillon vaikuta vasta kuin kaasupohjassa ajellessa. Toki softia on kaikenlaisia mutta näin pääpiirteittäin. Ja jos auto sammuu lastun jälkeen, se kertoo vaan viasta jonka lastu tuo esille suurempien polttoainemäärien liikkumisen takia.
Olipa näpyttely puhelimella. eikä herneitä ketään en syytä tai tuomitse, kunhan jorisen jos joitakin sattuu kiinnostamaan.
Ja se lastu, se ei tee autosta näissä asioissa yhtään sen vikaantuvampia. Lastussa muutetaan vasta huipputehon/väännön aikaan syöttöä ahtoja yms. Suuremmiksi. Se ei sillon vaikuta vasta kuin kaasupohjassa ajellessa. Toki softia on kaikenlaisia mutta näin pääpiirteittäin. Ja jos auto sammuu lastun jälkeen, se kertoo vaan viasta jonka lastu tuo esille suurempien polttoainemäärien liikkumisen takia.
Olipa näpyttely puhelimella. eikä herneitä ketään en syytä tai tuomitse, kunhan jorisen jos joitakin sattuu kiinnostamaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
.
Viimeksi muokannut CDI203, To 10.02.2011 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Niinpä se paine karkailee kylmän helpommin kuin lämpösenä,tapio89 kirjoitti:Tuo railipaineen poikkeama ei poistu sieltä pelkällä kuitailulla. Kyse on joko polttoainejärjestelmän tiiveydestä taikka sen kuluneisuudesta. Jotta sen poikkeuman löytää, se vaatii pellinalla touhuamista enemmän tahi vähemmän.
Ja se lastu, se ei tee autosta näissä asioissa yhtään sen vikaantuvampia. Lastussa muutetaan vasta huipputehon/väännön aikaan syöttöä ahtoja yms. Suuremmiksi. Se ei sillon vaikuta vasta kuin kaasupohjassa ajellessa. Toki softia on kaikenlaisia mutta näin pääpiirteittäin. Ja jos auto sammuu lastun jälkeen, se kertoo vaan viasta jonka lastu tuo esille suurempien polttoainemäärien liikkumisen takia.
Olipa näpyttely puhelimella. eikä herneitä ketään en syytä tai tuomitse, kunhan jorisen jos joitakin sattuu kiinnostamaan.
sopiva tilanne syöttöjä lisätty tai ei
vian kannalta aivan sama mihin kohtaan kun se kohta vaan sattu siihen tilanteesen, että on vaikka juuri siinä tilanteesa suutimissa paluupuolen vuotaliikaa"mikä on kylmän isompi" tai orinkulan välistä imasee ilmaa, railipaineen säädin tahmeana, korkepaine pumppun lepputus ventiili ei otakaan kaikkia käyttöön, niin railpaine romahtaa ja kone sammuu, vika tulee helpommin esiin lastun kanssa siinä kun johonkin kohtaan lisätty syöttöä,
vian kannalta ihan sama mihin jos polttoaineen painee ei nouse vaikka pitäis niin sammuu,
mutta jos verrta että autoon laittaisi vakio ohjelman on se vika siellä vakiossakin se vaan ei vielä ole niin paha että railipaine tippuisi ja kone sammuisi(vika muuala autossa ei ohjelmassa)
useita ihan vakio autoja tutkinut/korjannut missä on ollut samaa vaiva sammu ajosa
(joissakin tapauksissa pahentunut nopeasti niin että ei lopulta enään voi kaasun koskea ja sen jälkeen niin että ei käymään lähde)
E:näpsytelty ompulla melko helppoa kun vaan on 3G
mitä nyt vällilä lähtee tuplana...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Saattoipa se sittenkin olla niin että hyytyyminen=sammuminen.
Ei siinä testeriä käyttäessä ja jutusteltaessa jäänyt niin kaikki yksityiskohdat mieleen. Ekasta viestistä, kun tarkasti lukee, niin sammuuhan se. Nythän kohtuu pitkän ajorupeaman jälkeen (n. 80km/1h) kaikki oli tietenkin kunnossa polttoainejärjestelmässä, eikä mitään muita viitteitä ollut kuin tuo vikakoodi. Asiahan melko varmasti varmistuisi, kun tuo johtovika on korjattu ja sen jälkeen aloittaa viantutkimisen uudelleen. Edellyttäen että se on vielä tarpeen. Jos tuossa polttaine(rail)järjestelmässä on vikaa esim. tiiviysongelmaa, se mitä ilmeisemmin lähiaikoina uusiutuu.
Harvemmin ne itsestään korjaantuu, mutta ainahan toivoa sopii .
Ei siinä testeriä käyttäessä ja jutusteltaessa jäänyt niin kaikki yksityiskohdat mieleen. Ekasta viestistä, kun tarkasti lukee, niin sammuuhan se. Nythän kohtuu pitkän ajorupeaman jälkeen (n. 80km/1h) kaikki oli tietenkin kunnossa polttoainejärjestelmässä, eikä mitään muita viitteitä ollut kuin tuo vikakoodi. Asiahan melko varmasti varmistuisi, kun tuo johtovika on korjattu ja sen jälkeen aloittaa viantutkimisen uudelleen. Edellyttäen että se on vielä tarpeen. Jos tuossa polttaine(rail)järjestelmässä on vikaa esim. tiiviysongelmaa, se mitä ilmeisemmin lähiaikoina uusiutuu.
Harvemmin ne itsestään korjaantuu, mutta ainahan toivoa sopii .
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Saataa käydä vian esiintymiselle eduliset olsuhteet(kuormitus, lämötila ym ei ei tule ihan heti uudestaan)petrisa kirjoitti:Edellyttäen että se on vielä tarpeen. Jos tuossa polttaine(rail)järjestelmässä on vikaa esim. tiiviysongelmaa, se mitä ilmeisemmin lähiaikoina uusiutuu.
Harvemmin ne itsestään korjaantuu, mutta ainahan toivoa sopii .
lisäksi ny kun imulämpö anturi on pois sotkemasta tietoa väärälä toiminalla, voi kipu kynnys olla ylempänä
toivottavasti sen korjaus ritti pitkäksi ajaksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Joo no sempä näkee huomena ku yhistelen johot. toivotaan ettei muuta olisi vaikka tuntuis ettei se pelkästää tuosta johdu.
empä minä näistä mitää tiiäkkää
empä minä näistä mitää tiiäkkää
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Se on hyvä, että sulla on se vikakoodiprintti "alkuperäisessä" kokonaisuudessaan. Älä vaan hukkaa sitä .
Sen "aktiivisen" vian kimppuun ensin ja sitten kädet ristiin .
Ja tietenkin kovaa ajoa .
Sen "aktiivisen" vian kimppuun ensin ja sitten kädet ristiin .
Ja tietenkin kovaa ajoa .
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Terve!
Perjantaina laitoin johot yhteen raikkaassa parinkympin pakkasessa Ärsyttävä paikka kun ei kunnolla käsi mahtunu ja kusisäiliötä ei saanu edestäkään pois
Ei ole sen jälkee yrittänytkää sammua ,mutta luulen että vika on korkeapainepumpun vieresä oleva pienempi yksikkö? vähän kostunut mistä sais tiivisteitä tilattua tai ostettua?
Perjantaina laitoin johot yhteen raikkaassa parinkympin pakkasessa Ärsyttävä paikka kun ei kunnolla käsi mahtunu ja kusisäiliötä ei saanu edestäkään pois
Ei ole sen jälkee yrittänytkää sammua ,mutta luulen että vika on korkeapainepumpun vieresä oleva pienempi yksikkö? vähän kostunut mistä sais tiivisteitä tilattua tai ostettua?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
moro
Osaako joku kertoa mikä tuossa korkeapainepumpun vieressä vasemmalla on katsottuna keulasta? Siitä näköjään vähäsen vuotais
Osaako joku kertoa mikä tuossa korkeapainepumpun vieressä vasemmalla on katsottuna keulasta? Siitä näköjään vähäsen vuotais
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
sammutus ventiili (jos noin ~5cm putkella kiinni siinä korkeapaine pumpussa)Merbedes kirjoitti:moro
Osaako joku kertoa mikä tuossa korkeapainepumpun vieressä vasemmalla on katsottuna keulasta? Siitä näköjään vähäsen vuotais
tiiviste rinkuloita saa vaikka vehosta (ei ole kallita)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Mistä löytäs tiiviste sarjaa sammutusventtiilille? soitin jo kahteen merkki liikkeeseen, mutta eivät osanneet sanoa tiivisteiden kokoja
entäs mistä noi venttiilin aluslevyt löytäis? http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 19U/07/013" onclick="window.open(this.href);return false;
tarvisin osat 53, 56 ja 68 että sais tukittua pahimmat vuodot sammutusventtiilistä.
Ei meinaa enään kymänä lähtä käyntiin
entäs mistä noi venttiilin aluslevyt löytäis? http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 19U/07/013" onclick="window.open(this.href);return false;
tarvisin osat 53, 56 ja 68 että sais tukittua pahimmat vuodot sammutusventtiilistä.
Ei meinaa enään kymänä lähtä käyntiin
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Siis Vuotaakos se muualta kuin niistä orenkaista?Merbedes kirjoitti:Mistä löytäs tiiviste sarjaa sammutusventtiilille? soitin jo kahteen merkki liikkeeseen, mutta eivät osanneet sanoa tiivisteiden kokoja
entäs mistä noi venttiilin aluslevyt löytäis? http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 19U/07/013" onclick="window.open(this.href);return false;
tarvisin osat 53, 56 ja 68 että sais tukittua pahimmat vuodot sammutusventtiilistä.
Ei meinaa enään kymänä lähtä käyntiin
(taisivat olla samaa kokoa kuin niisä muissakin putkissa, eikä paljon maksa edes veh***)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Joo siis sain tilattua sen aluslevyn saksasta ja o-renkaat putkineen käyn ostamassa oulusta.
Sammutusventtiili niin märkänä ettei ota selvää mistä se sitä vuotaa Pitää tosiaan webastolla lämmittää noin 50 asteeseen moottori ennenku lupailee käymään
Sammutusventtiili niin märkänä ettei ota selvää mistä se sitä vuotaa Pitää tosiaan webastolla lämmittää noin 50 asteeseen moottori ennenku lupailee käymään
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Saattaa olla ilma vuodon lisäksi suutimien paluupuolen vuotoa tai sitten korkeapaine pumppu(sitä voita testa lämmittämällä pelkää pumppua vaikka föönillä tms)Merbedes kirjoitti: Pitää tosiaan webastolla lämmittää noin 50 asteeseen moottori ennenku lupailee käymään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
jeps!
Tänään vaihdoin sammutusventtiililtä korkeapainepumpulle menevän pikku putken ja polttoaineputki mikä lähtee alaspäin ja kaartuu korkeapainepumpun ylle.
Samalla putsailin kaikki vuotokohdat ja muutenkin tsekkailin paikat jos vuotais muualta eka starttauksella käyntiin 10 sekuntia ja töks... pari kertaa sahailin ja välillä sammu EPC power control vikavalon myötä. Käyntiin kun sain ja annoin vähä aikaa hörskytellä ja kokeilin painaa kaasua huomasin että 1500 kierroksen paikkeilla meinaa hyytyä ja pitää kierrokset siinä kohti niin hyytyy ja sammuu, lämpimänä ei tee samaa. Viikonloppuna testailla ohivuodot ja miettiä taas
Mitä muuten sitte jos ohivuodot ylittyy tai jotain yliluonnollista huomataan?
Tänään vaihdoin sammutusventtiililtä korkeapainepumpulle menevän pikku putken ja polttoaineputki mikä lähtee alaspäin ja kaartuu korkeapainepumpun ylle.
Samalla putsailin kaikki vuotokohdat ja muutenkin tsekkailin paikat jos vuotais muualta eka starttauksella käyntiin 10 sekuntia ja töks... pari kertaa sahailin ja välillä sammu EPC power control vikavalon myötä. Käyntiin kun sain ja annoin vähä aikaa hörskytellä ja kokeilin painaa kaasua huomasin että 1500 kierroksen paikkeilla meinaa hyytyä ja pitää kierrokset siinä kohti niin hyytyy ja sammuu, lämpimänä ei tee samaa. Viikonloppuna testailla ohivuodot ja miettiä taas
Mitä muuten sitte jos ohivuodot ylittyy tai jotain yliluonnollista huomataan?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Vaihtelehan kaikki o-rinkulat ennekuin touhuilet enempiä. Suurinosa tiivisteistä on alipaineen puolella ts. pumpun imupuolella ja ne ei ala vuotamaan ulospäin vaan vetävä ilmaa putkiin.. Tuo sammutinventtiili on esipumpun painepuolella ja sen takia se vuotikin ulospäin.Merbedes kirjoitti:jeps!
Tänään vaihdoin sammutusventtiililtä korkeapainepumpulle menevän pikku putken ja polttoaineputki mikä lähtee alaspäin ja kaartuu korkeapainepumpun ylle.
Samalla putsailin kaikki vuotokohdat ja muutenkin tsekkailin paikat jos vuotais muualta eka starttauksella käyntiin 10 sekuntia ja töks... pari kertaa sahailin ja välillä sammu EPC power control vikavalon myötä. Käyntiin kun sain ja annoin vähä aikaa hörskytellä ja kokeilin painaa kaasua huomasin että 1500 kierroksen paikkeilla meinaa hyytyä ja pitää kierrokset siinä kohti niin hyytyy ja sammuu, lämpimänä ei tee samaa. Viikonloppuna testailla ohivuodot ja miettiä taas
Mitä muuten sitte jos ohivuodot ylittyy tai jotain yliluonnollista huomataan?
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Tuo on täysin totta mitä edellä kerrottiin. Samalla vaivalla vaan heti kerralla kaikki.
Näissä korkeapainedieseleissä ei kärsi olla ilmaa polttoainen seassa oikeastaan yhtään. Polttoainepaine ei nouse, kun seassa oleva ilma puristuu kasaan.
Näissä korkeapainedieseleissä ei kärsi olla ilmaa polttoainen seassa oikeastaan yhtään. Polttoainepaine ei nouse, kun seassa oleva ilma puristuu kasaan.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270CDI EPC merkkivalo
Lisäksi ilma kuplat haittaa sen paineen valvontaapetrisa kirjoitti:Tuo on täysin totta mitä edellä kerrottiin. Samalla vaivalla vaan heti kerralla kaikki.
Näissä korkeapainedieseleissä ei kärsi olla ilmaa polttoainen seassa oikeastaan yhtään. Polttoainepaine ei nouse, kun seassa oleva ilma puristuu kasaan.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659