W201 projekti loppu, myyty.
joo, ihan suht ok, eilen veshioin uudestaan muutamia kohtia 1000->1200->2000->3000 ja myllyttelin hiomatahnan kans, tuli aika siisti. Kyljet täytyy maalaa uusiks, paljastu että ei ollu tarpeek väriä, paistaa vähä kokiksen värinen haalee keltanen pohjalta.pera8x kirjoitti:ihan hyvän näkönenhän siitä tuli. ainakin näin netin välityksellä katteltaessa. onneks ei värivalintana ollut metalli hopea. se vasta vaikeasti maalattava väri onkin.
hopeassa on vaikee saada ne "hileet" oikeinpäin, ettei näytä pilveilevältä.
voihan kitara mikä varustelista.
236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
466 Unknown
506 Unknown
524 PAINTWORK - PRESERVATION
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
624 Unknown
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
807 AEJ 06/1/M/X
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
568 Unknown
071 Unknown
236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
466 Unknown
506 Unknown
524 PAINTWORK - PRESERVATION
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
624 Unknown
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
807 AEJ 06/1/M/X
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
568 Unknown
071 Unknown
On noita puukylkiä suomessakin mut ei tosin mersussa.
Vois ehkä sopiakkin jos vaan vaihtais vaikka vanteet tämän tyyliseksi ja valkosivut. Ja oikeasti matalaksi, pussit alustaan olis rokrok.
Se mopopojan sähkönsininen on kans sama juttu kuin ton virheen kanssa.
Vois ehkä sopiakkin jos vaan vaihtais vaikka vanteet tämän tyyliseksi ja valkosivut. Ja oikeasti matalaksi, pussit alustaan olis rokrok.
Se mopopojan sähkönsininen on kans sama juttu kuin ton virheen kanssa.

juu niin, en siis oo suomes mersui puuviiluil nähny. Musta ei vaan monesti ole se paras väri sille, ne kaks joita oon nähny o ollu jotai turkoosia ja vihreetä. ja tosiaan vanteet kuuluis olla tota cal-look tyyliä... kuten kaikki woodyt. Tietty kyllä nuo olemassaolevatkin ajaa asiansa ku laittaa niihi kiiltoa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ei tarvi prässiä. Alapallo irti navasta, napa sivuun vaikka kuormaliinalla. Tukivarren alle sopiva pönkkä, muutama napakka isku palloon niin tippuu pois. Sen jälkeen uusi alakautta huulille, sopiva putkenpätkä joka sopii palloon, autoa alas jotta on sopivasti jännityksellä ja muutama napakka isku tukivarteen niin pallo uppoaa helposti. Noin olen vaihtanut useamman alapallon mersuun. Lämpö auttaa myös asiaa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
kiitti, eiköhän se näillä ohjeilla vaihdeta. Tänään ei ole narissu yhtään, mutta varmaa huomena alkaa taas narisemaanSultzi kirjoitti:Ei tarvi prässiä. Alapallo irti navasta, napa sivuun vaikka kuormaliinalla. Tukivarren alle sopiva pönkkä, muutama napakka isku palloon niin tippuu pois. Sen jälkeen uusi alakautta huulille, sopiva putkenpätkä joka sopii palloon, autoa alas jotta on sopivasti jännityksellä ja muutama napakka isku tukivarteen niin pallo uppoaa helposti. Noin olen vaihtanut useamman alapallon mersuun. Lämpö auttaa myös asiaa.

nyt on uus trw pallo takakontis odottelee päivää kun inspiroidun asian kanssa.
samalla ostin 722.4 vaihteiston öljypohjan tiivisteen ja suodattimen, ostin jo aiemmin sen "korjausarjan" veholta siihen 2servoon, samalla tuli ostettua 7litraa mobil ATF220 öljyä, joka on toivottavasti oikeanlaista tähän lootaan.
niin juu, keskipönttökin mätäni pois, ostin uuden ja huomenna se paikalleen.
samalla ostin 722.4 vaihteiston öljypohjan tiivisteen ja suodattimen, ostin jo aiemmin sen "korjausarjan" veholta siihen 2servoon, samalla tuli ostettua 7litraa mobil ATF220 öljyä, joka on toivottavasti oikeanlaista tähän lootaan.
niin juu, keskipönttökin mätäni pois, ostin uuden ja huomenna se paikalleen.
nyt putkisto on 5cm ylempänä kuin aiemmin, takapönttö tuettu ylhäältä sellaisella "moottorinkumityyny" tyyppisellä kiinnikkeellä, missä on 8mm jengat molemmis päissä sai jo ehti takapöntön lähemmäks koria ilman värinöitä ja keskipönttöä piti hiukan modata ja kääntää että sitä sai ylöspäin sen ottamatta mihinkään korinosaan kiinni.
nyt voi pistää taas vähä matalemmaks.
nyt voi pistää taas vähä matalemmaks.

ei perkele, homma karkas nyt lapasesta. Ostin rallyracesta spaxin säädettävät tolpat LYHYELLÄ iskulla ja toisesta kaupasta apexin jouset..
sit ostin nr.1 jousikumit vanhojen tilalle.
autokin on taas hiottu mataksi, nyt tulee lakkaan vähän eksoottista vivahdetta sinisestä
päässä viiraa, lompakko on keveä, askelvakaa ..
sit ostin nr.1 jousikumit vanhojen tilalle.
autokin on taas hiottu mataksi, nyt tulee lakkaan vähän eksoottista vivahdetta sinisestä

päässä viiraa, lompakko on keveä, askelvakaa ..
noniin.. mikä meni pieleen. ho ho ho.
osat ->
apexin jouset -30mm nämä ovat tarkoitettu 200d w124
spax kryptonite säädettävät lyhyt iskuset takaiskarit
sachs etuiskarit.
perä on ihan helvetin matala 165/50/15 rengas on kaaren reunan tasolla.
keulassa renkaan ja lokarin kaaren väliin mahtuu nyrkki pystyssä.
on kyllä ihan helvetin jämäkkä.
huomena on kyllä pakko ajaa jousista laikkakoneella edestä vähintään 2kierrosta pois, takapään mataluus miellyttää.
osat ->
apexin jouset -30mm nämä ovat tarkoitettu 200d w124
spax kryptonite säädettävät lyhyt iskuset takaiskarit
sachs etuiskarit.
perä on ihan helvetin matala 165/50/15 rengas on kaaren reunan tasolla.
keulassa renkaan ja lokarin kaaren väliin mahtuu nyrkki pystyssä.
on kyllä ihan helvetin jämäkkä.
huomena on kyllä pakko ajaa jousista laikkakoneella edestä vähintään 2kierrosta pois, takapään mataluus miellyttää.
varmaan ihan sikahyvä ajaatanari kirjoitti:nyt entistä matalempana, laikkasin etujousista 2kierrosta pois ja on niin pirun napakka ja matala. auton alla alatukivarret on ylöspäin linkussa


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
normaali käytösä ei mitään, mulla on ollu varmaan 10 mersusa alatukivarret nurinkurin ja suoraa menee eikä tule merisairaaksinapa kirjoitti:varmaan ihan sikahyvä ajaatanari kirjoitti:nyt entistä matalempana, laikkasin etujousista 2kierrosta pois ja on niin pirun napakka ja matala. auton alla alatukivarret on ylöspäin linkussatuo just on yksi niistä asioista, että autoista tehdään vaarallisia ajaa, kun niitä madalletaan taitamattomasti
mutta varmaan nyt tajuat itsekkin, mitä tuo etupään pyöräntuennan geometria nyt tekee ajo-ominaisuuksille...


Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
kaupunkipyörityksessä varmaan meneekin, mutta joskus voi joutua tekemään äkillisiä ohjausliikkeitä ihan maantienopeuksissa... ja silloin ei hyvä heilu, kun etupyörien ohjauskulmat käyttäytyy "peilikuvana", kuin mitä niiden on suunniteltu tekevän 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
voitko tarkentaa mikä siellä on niin ketuillaan että tulee hengen vaarallinen ? koska ainoa mikä siellä on pois arvoistaan madallettuna camber kulma ?
ite en oo kyl huomannu kovin vaaralliseksi vaikka kuinka vetäis linkussa, kuski voi olla ihan perseestä käsittelee mitään, mutta siitä ei nyt ollutkaan kyse
ite en oo kyl huomannu kovin vaaralliseksi vaikka kuinka vetäis linkussa, kuski voi olla ihan perseestä käsittelee mitään, mutta siitä ei nyt ollutkaan kyse

no just se camber... normaalisti se lisääntyy joustoliikkeen aikana, nyt se pienenee... eli voimakkaassa väistöliikkeessä pyörä ns. kaatuu alle tietyn jouston jälkeen kesken kaiken, pidon menetys tapahtuu siis yllättävästi...epk kirjoitti:voitko tarkentaa mikä siellä on niin ketuillaan että tulee hengen vaarallinen ? koska ainoa mikä siellä on pois arvoistaan madallettuna camber kulma ?
ite en oo kyl huomannu kovin vaaralliseksi vaikka kuinka vetäis linkussa, kuski voi olla ihan perseestä käsittelee mitään, mutta siitä ei nyt ollutkaan kyse
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vanne kiinni renkaiden tasapainotuskoneeseen ja eikun pyörimään....^Club kirjoitti:Eikö olis ollu pikkasen helpompaa kiillottaa niin että auton takapää pukkien nokkaan ja auto käyntiin ja hiomaan. Tuolla tyylillä oon kiillottanu 5 sarjaa vanteita.tanari kirjoitti: 2vannetta kunnolla hiottuna lihalaatikossa missä oli vettä, kesti 4h.
2vannetta tuli kauheessa kiireessä hiottua ihan perseelleen, 2h pitää tehdä myöhemmin huulen kiillotus uudestaan kun riittää hermoissa virta.
Tässäkin on yksi kokeiltu tekniikka.

ps. kaikki sormet on vielä tallessa.

W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
voin kertoa että ei jousta niinpaljoa että olis mitään merkitystänapa kirjoitti:no just se camber... normaalisti se lisääntyy joustoliikkeen aikana, nyt se pienenee... eli voimakkaassa väistöliikkeessä pyörä ns. kaatuu alle tietyn jouston jälkeen kesken kaiken, pidon menetys tapahtuu siis yllättävästi...epk kirjoitti:voitko tarkentaa mikä siellä on niin ketuillaan että tulee hengen vaarallinen ? koska ainoa mikä siellä on pois arvoistaan madallettuna camber kulma ?
ite en oo kyl huomannu kovin vaaralliseksi vaikka kuinka vetäis linkussa, kuski voi olla ihan perseestä käsittelee mitään, mutta siitä ei nyt ollutkaan kyse

juu, kyllä mä sen tiedäntanari kirjoitti:
voin kertoa että ei jousta niinpaljoa että olis mitään merkitystä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."