W201 projekti loppu, myyty.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ihan hyvän näkönenhän siitä tuli. ainakin näin netin välityksellä katteltaessa. onneks ei värivalintana ollut metalli hopea. se vasta vaikeasti maalattava väri onkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

pera8x kirjoitti:ihan hyvän näkönenhän siitä tuli. ainakin näin netin välityksellä katteltaessa. onneks ei värivalintana ollut metalli hopea. se vasta vaikeasti maalattava väri onkin.
joo, ihan suht ok, eilen veshioin uudestaan muutamia kohtia 1000->1200->2000->3000 ja myllyttelin hiomatahnan kans, tuli aika siisti. Kyljet täytyy maalaa uusiks, paljastu että ei ollu tarpeek väriä, paistaa vähä kokiksen värinen haalee keltanen pohjalta.

hopeassa on vaikee saada ne "hileet" oikeinpäin, ettei näytä pilveilevältä.
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

napa kirjoitti:ihan terve asenne sulla ainakin on, ei näitä vanhojen autojen maalauksia saa liian tosissaan ottaa :D

mistä värit? automaalit.netistäkö...
joo, ei sitä niin tosissaa pidä ottaa, autojahan nää on ja sitäpaitsi tekemällä oppii.

automaalit ostin ihan lähi-maalikaupasta.
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

pera8x kirjoitti:ihan hyvän näkönenhän siitä tuli. ainakin näin netin välityksellä katteltaessa. onneks ei värivalintana ollut metalli hopea. se vasta vaikeasti maalattava väri onkin.
täysin samaa mieltä :evil: siis toi hopean värin kanssa!kyllä musta on aina musta 8)
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

voihan kitara mikä varustelista.

236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
466 Unknown
506 Unknown
524 PAINTWORK - PRESERVATION
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
624 Unknown
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
807 AEJ 06/1/M/X
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
568 Unknown
071 Unknown
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Kuva

xenonii, tummaa umpioo ja vilkkuu, ton matalempana ei mahdu talliin sisään, sitäpaitsi iskareissa ei ole varaa enään kuin 2cm madaltaa, nytkin joutu pilkkoo pohjaanlyöntikumeja.

matalin kohta on pakoputki. Täytynee askarrella väähän lähemmäksi pohjaa, nyt se on vielä täysin alkuperäinen.
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

mietin että jos maalais sellasella kirkkaalla vihreellä ton oven yläpokkauksen ja helmapokkauksen välisen osuuden .. sellasella alienin vihreellä :lol:

tulis varmasti raikkaampi, sitten tietysti jos jättäis maalaamatta, tai puuviilut kylkiin, ei olis muilla :lol:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mikä ihmisiä vaivaa sen vihreän värin kans?

Puuviilukylkiä olen nähnyt pari. Mut en suomessa. Ja madalla se ;) Talliin ajetaa tietenki lankkuja pitkin!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

On noita puukylkiä suomessakin mut ei tosin mersussa.
Vois ehkä sopiakkin jos vaan vaihtais vaikka vanteet tämän tyyliseksi ja valkosivut. Ja oikeasti matalaksi, pussit alustaan olis rokrok.

Se mopopojan sähkönsininen on kans sama juttu kuin ton virheen kanssa. :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

juu niin, en siis oo suomes mersui puuviiluil nähny. Musta ei vaan monesti ole se paras väri sille, ne kaks joita oon nähny o ollu jotai turkoosia ja vihreetä. ja tosiaan vanteet kuuluis olla tota cal-look tyyliä... kuten kaikki woodyt. Tietty kyllä nuo olemassaolevatkin ajaa asiansa ku laittaa niihi kiiltoa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Valkoiseen volkkariin ne sopi, pitäskö ittelleni :think:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

tänään alko kuskinpuolen ilmeisesti pallonivel narisemaan, pitää tutkia mahd. pian ja vaihtaa sit ku saa aikaseks, ilmeisesti perin kettumainen, ihan noin ensi silmäyksellä näytti olevan, voi olla et tarttee prässin, joka nyt ei ole ongelma.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei tarvi prässiä. Alapallo irti navasta, napa sivuun vaikka kuormaliinalla. Tukivarren alle sopiva pönkkä, muutama napakka isku palloon niin tippuu pois. Sen jälkeen uusi alakautta huulille, sopiva putkenpätkä joka sopii palloon, autoa alas jotta on sopivasti jännityksellä ja muutama napakka isku tukivarteen niin pallo uppoaa helposti. Noin olen vaihtanut useamman alapallon mersuun. Lämpö auttaa myös asiaa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Sultzi kirjoitti:Ei tarvi prässiä. Alapallo irti navasta, napa sivuun vaikka kuormaliinalla. Tukivarren alle sopiva pönkkä, muutama napakka isku palloon niin tippuu pois. Sen jälkeen uusi alakautta huulille, sopiva putkenpätkä joka sopii palloon, autoa alas jotta on sopivasti jännityksellä ja muutama napakka isku tukivarteen niin pallo uppoaa helposti. Noin olen vaihtanut useamman alapallon mersuun. Lämpö auttaa myös asiaa.
kiitti, eiköhän se näillä ohjeilla vaihdeta. Tänään ei ole narissu yhtään, mutta varmaa huomena alkaa taas narisemaan :twisted:
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

nyt on uus trw pallo takakontis odottelee päivää kun inspiroidun asian kanssa.

samalla ostin 722.4 vaihteiston öljypohjan tiivisteen ja suodattimen, ostin jo aiemmin sen "korjausarjan" veholta siihen 2servoon, samalla tuli ostettua 7litraa mobil ATF220 öljyä, joka on toivottavasti oikeanlaista tähän lootaan.

niin juu, keskipönttökin mätäni pois, ostin uuden ja huomenna se paikalleen.
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

nyt putkisto on 5cm ylempänä kuin aiemmin, takapönttö tuettu ylhäältä sellaisella "moottorinkumityyny" tyyppisellä kiinnikkeellä, missä on 8mm jengat molemmis päissä sai jo ehti takapöntön lähemmäks koria ilman värinöitä ja keskipönttöä piti hiukan modata ja kääntää että sitä sai ylöspäin sen ottamatta mihinkään korinosaan kiinni.

nyt voi pistää taas vähä matalemmaks. :roll:
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

ha ha ha, vika ei ollut alapallossa, narina lähtee ylhäältä iskarin yläpään kumista :lol: pitänee uusia.
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

ei perkele, homma karkas nyt lapasesta. Ostin rallyracesta spaxin säädettävät tolpat LYHYELLÄ iskulla ja toisesta kaupasta apexin jouset..

sit ostin nr.1 jousikumit vanhojen tilalle.

autokin on taas hiottu mataksi, nyt tulee lakkaan vähän eksoottista vivahdetta sinisestä :wink:

päässä viiraa, lompakko on keveä, askelvakaa ..
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

noniin.. mikä meni pieleen. ho ho ho.

osat ->
apexin jouset -30mm nämä ovat tarkoitettu 200d w124

spax kryptonite säädettävät lyhyt iskuset takaiskarit

sachs etuiskarit.

perä on ihan helvetin matala 165/50/15 rengas on kaaren reunan tasolla.
keulassa renkaan ja lokarin kaaren väliin mahtuu nyrkki pystyssä.

on kyllä ihan helvetin jämäkkä.

huomena on kyllä pakko ajaa jousista laikkakoneella edestä vähintään 2kierrosta pois, takapään mataluus miellyttää.
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

nyt entistä matalempana, laikkasin etujousista 2kierrosta pois ja on niin pirun napakka ja matala. auton alla alatukivarret on ylöspäin linkussa :lol:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tanari kirjoitti:nyt entistä matalempana, laikkasin etujousista 2kierrosta pois ja on niin pirun napakka ja matala. auton alla alatukivarret on ylöspäin linkussa :lol:
varmaan ihan sikahyvä ajaa :P tuo just on yksi niistä asioista, että autoista tehdään vaarallisia ajaa, kun niitä madalletaan taitamattomasti :evil: mutta varmaan nyt tajuat itsekkin, mitä tuo etupään pyöräntuennan geometria nyt tekee ajo-ominaisuuksille...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

napa kirjoitti:
tanari kirjoitti:nyt entistä matalempana, laikkasin etujousista 2kierrosta pois ja on niin pirun napakka ja matala. auton alla alatukivarret on ylöspäin linkussa :lol:
varmaan ihan sikahyvä ajaa :P tuo just on yksi niistä asioista, että autoista tehdään vaarallisia ajaa, kun niitä madalletaan taitamattomasti :evil: mutta varmaan nyt tajuat itsekkin, mitä tuo etupään pyöräntuennan geometria nyt tekee ajo-ominaisuuksille...
normaali käytösä ei mitään, mulla on ollu varmaan 10 mersusa alatukivarret nurinkurin ja suoraa menee eikä tule merisairaaksi :wink: :twisted:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kaupunkipyörityksessä varmaan meneekin, mutta joskus voi joutua tekemään äkillisiä ohjausliikkeitä ihan maantienopeuksissa... ja silloin ei hyvä heilu, kun etupyörien ohjauskulmat käyttäytyy "peilikuvana", kuin mitä niiden on suunniteltu tekevän :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

voitko tarkentaa mikä siellä on niin ketuillaan että tulee hengen vaarallinen ? koska ainoa mikä siellä on pois arvoistaan madallettuna camber kulma ?

ite en oo kyl huomannu kovin vaaralliseksi vaikka kuinka vetäis linkussa, kuski voi olla ihan perseestä käsittelee mitään, mutta siitä ei nyt ollutkaan kyse :D
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

hengenvaarallinen tollanen 190d automaatti on jokatapauksessa, koska kiihdytyskaistat ovat liian lyhyitä välillä :lol:

muuta hengenvaaraa en ole huomannut, todella hyvä ajaa kaasupohjassa jokapaikkaan(nyt voi oikeesti ajaa kaasupohjassa jokapaikkaan) :lol:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

epk kirjoitti:voitko tarkentaa mikä siellä on niin ketuillaan että tulee hengen vaarallinen ? koska ainoa mikä siellä on pois arvoistaan madallettuna camber kulma ?

ite en oo kyl huomannu kovin vaaralliseksi vaikka kuinka vetäis linkussa, kuski voi olla ihan perseestä käsittelee mitään, mutta siitä ei nyt ollutkaan kyse :D
no just se camber... normaalisti se lisääntyy joustoliikkeen aikana, nyt se pienenee... eli voimakkaassa väistöliikkeessä pyörä ns. kaatuu alle tietyn jouston jälkeen kesken kaiken, pidon menetys tapahtuu siis yllättävästi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ainakin minulla kaikki madalletut ovat olleet rauhallisempia liikkeissään kuin normaalikorkuiset. Tietysti jos käytetään normaali-iskareita ja pohjaanlyönti kumeja joustovarat loppuu äkkiä, epätasaisella tiellä tekee erikoisia liikkeitä lujaa mutkaan ajaessa...
HÄRSKI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 01.10.2004 19:04
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

^Club kirjoitti:
tanari kirjoitti: 2vannetta kunnolla hiottuna lihalaatikossa missä oli vettä, kesti 4h.

2vannetta tuli kauheessa kiireessä hiottua ihan perseelleen, 2h pitää tehdä myöhemmin huulen kiillotus uudestaan kun riittää hermoissa virta.
Eikö olis ollu pikkasen helpompaa kiillottaa niin että auton takapää pukkien nokkaan ja auto käyntiin ja hiomaan. Tuolla tyylillä oon kiillottanu 5 sarjaa vanteita.
Vanne kiinni renkaiden tasapainotuskoneeseen ja eikun pyörimään....

Tässäkin on yksi kokeiltu tekniikka. :P

ps. kaikki sormet on vielä tallessa. :wink:
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

napa kirjoitti:
epk kirjoitti:voitko tarkentaa mikä siellä on niin ketuillaan että tulee hengen vaarallinen ? koska ainoa mikä siellä on pois arvoistaan madallettuna camber kulma ?

ite en oo kyl huomannu kovin vaaralliseksi vaikka kuinka vetäis linkussa, kuski voi olla ihan perseestä käsittelee mitään, mutta siitä ei nyt ollutkaan kyse :D
no just se camber... normaalisti se lisääntyy joustoliikkeen aikana, nyt se pienenee... eli voimakkaassa väistöliikkeessä pyörä ns. kaatuu alle tietyn jouston jälkeen kesken kaiken, pidon menetys tapahtuu siis yllättävästi...
voin kertoa että ei jousta niinpaljoa että olis mitään merkitystä :lol:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tanari kirjoitti:
voin kertoa että ei jousta niinpaljoa että olis mitään merkitystä :lol:
juu, kyllä mä sen tiedän :D joka siis myös tekee ajosta hieman epävarmaa tietyillä ajoalustoilla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin