w124 alkup hälyttimen poiskytkeminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

w124 alkup hälyttimen poiskytkeminen

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Ois tarkoitus asennuttaa uusi hälytin kun tuo alkuperäinen on alkanut sekoilemaan, eikä tuossa ole edes ajonestoa, riittääkö että irrottaa boksin apukuskin jalkatilasta(pitää ottaa kuva vielä boksista,että on varmasti oikea mitä olen irroittamassa)
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Irroitin pari päivää sitten alkuperäisen hälyn pois joka oli defa.
Ketutti vaan kun kuskin puolen polkimien suojus repsotti aina kun oli tiukkaa että häly mahtuu sinne.
Aluksi hieman epävarmuutta kun tämä oli ajon estolla mutta halusin kaikki häiriö tekijät pois niin palautetaan kaikki orginaali kuntoon.
Eli johdot yksitellen pois ja mistä katkottu(abikot :evil: ) pois ja tinaten kaikki takas.Ja hyvä tuli .Ei siellä ollu kun yhden johdon välissä esto käynnistys katkos,joka vanhemmiten aiheuttaa käynnistys häiriöitä.
Onkohan jos apparin jalkotilassa oleva hälytin tehtaalla asennettu?
Kuitenkin monessa on defa mutta mullakin jälkiasennettu ja jos veholla niin olihan tosi törkeesti heitetty sinne ja sen hintaiseen uuteen autoon silloin.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Alkuperäisenä käsitän nimenomaan tehtaalla asennetun. Se löytyy apukuskin jalatilasta, "asennuslevyyn" kiinnitettynä. Valmistaja taisi olla Becker. Käsittääkseni boksin/liittimien irroitus riittää. Tsekkaa vielä onko sille erillistä sulaketta. Mullahan on sama systeemi toimivana Maticissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jaa ,mistähän sen tietää josko siellä siltikin ois alkuperäinen häly mullakin.
Se ois kyllä hyvä jos sieltä laatikosta sais kuvan ,niin vois kattella itseltä jos sellainen siellä on.
Se on voinu olla sitten lisävaruste.
Mutta ainakin defa merkkinen kannattaa viskata mäkeen.
Mullkin mikä oli niin paksun johdon välissä oli esto ja pienemmillä johdoilla vedetty paksujen orginaalin väliin,ja mitenhän defan matolaatikko kestää tai rele joka siellä on .
Aivankuin poiston jälkeen autokin käynnistyi paremmin vai oisko kuvitelmaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

atlas kirjoitti:Jaa ,mistähän sen tietää josko siellä siltikin ois alkuperäinen häly mullakin.
Se ois kyllä hyvä jos sieltä laatikosta sais kuvan ,niin vois kattella itseltä jos sellainen siellä on.
Löytyy täältä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kiitos Timo L kuvasta.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

kyllä oli puhe ihan alkup. häläristä eli tuo iso becker boksi irti?etten vaan mitään airbagiin liittyvää jne :D revi irti....

Kuva



alkup. ovikytkin muuten tuohon alkuperäiseen maksoi 170€ kappale veholla kun kyselin
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eilen revin kans omastani pois tuon hälyttimen, kun ei sen sielunelämästä enää saanut mitään tolkkua :?

olisko näille hälyttimen osille kellään mitään tarvetta, vai heitänkö suoraan roskikseen :?

kuskin oveen joudun vaihtamaan lukon, kun se oli paskana ja tietenkään tuossa 200D:n lukossa ei sitä hälyttimen mikrokytkimen paikkaa ollut, niin joutaa nyt pois koko sekoileva häly... olisko muuten se "mikrokytkin" ollut juuri tuo 170 €:n osa :shock:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

juu se se oli
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
mastodontti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 08.07.2004 10:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mastodontti »

Eli tosta boksista voi repiä kaikki liittimet irti?
Oon aiemmin irrottanu yhden liittimen jolloin sekoilu lakkasi, mutta nyt se on tullut vuoden päästä takas.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

joo itse ainakin otin
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Vastaa Viestiin