Lämmityslaitteen puhallin W 211

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tmh33
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.11.2007 19:27
Paikkakunta: Pirkanmaa

Lämmityslaitteen puhallin W 211

Viesti Kirjoittaja tmh33 »

Mikähän puhallinta vaivaa, kun kesken ajon lakkaa puhaltamasta. ledivalot kyllä puhaltimen kytkimessä palaa mutta puhallin ei pyöri.
Kun sammuttaa auton ja starttaa uudelleen niin taas puhaltaa, mutta kun laittaa täydelle teholle niin sit taas sammuu? Onko neuvoja
PekkaOU
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 14.12.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja PekkaOU »

Rupeisko oleen föönistä hiilet loppu, eli uutta puhallinta peliin. Ihan vain villil veikkaus.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Aukaise kopepelti ja ota vänkärinpuolelta irti suodatinkoppa.(takareunassa lähellä ikkunaa ,iso koppa, jossa suodatin)
On kiinni yhdellä 10mm avaimeen sopivalla mutterilla (musta muovi).
Nosta kansi ylös ja nyt voit katsoa onko mitään ylimääräistä päässyt siipiin.
Koita pyörikö käsin hyvin,onko välystä?
Jospa auttaisi aluksi.
tmh33
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.11.2007 19:27
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja tmh33 »

Suodatin koppa irrotettu ja propelli kyllä pyörii käsin kiertäen kevyesti. Edelleen kun laittaa puhaltimen tehot isolle (tehoalue 4-5) puhallin pysähtyy heti. Virrat pois ja takaisin niin lähtee pyörimään matalilla kierroksilla. Voiko kylmä ilma olla syy tähän tai haisteleeko puhallin esim jännitettä?? yleismittarin mukaan akun jännite oli 12,9
Miten puhaltimen moottori irtoaa, joutuuko purkamaan puoli autoa ?? :?:
panorama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 21.01.2006 18:11
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja panorama »

Moottori irtoaa tosi helposti. Muovit pois apukuskin jalkatilasta, siis yläpuoliset, ja siinähän se näkyy. Ei muuta kuin uutta peliin, moottori kun on loppu, niin se kylmänä temppuilee.
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Minkä vuotinen autosi on ja paljonko on ajettu? Oliko mitään oireiluja?
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
tmh33
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.11.2007 19:27
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja tmh33 »

Auto on vuosimallia 2004 ja ajettu 150000km
Toisaalta ihmetyttää jos nyt jo olisi lämppärin moottori entinen?

Raitisilmasuodatinta en kyllä ole aikoihin vaihtanut, mutta se tuskin noita oireita aiheuttaa.
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

tmh33 kirjoitti:Auto on vuosimallia 2004 ja ajettu 150000km
Toisaalta ihmetyttää jos nyt jo olisi lämppärin moottori entinen?

Raitisilmasuodatinta en kyllä ole aikoihin vaihtanut, mutta se tuskin noita oireita aiheuttaa.
Isäpapan W210:n puhalimen moottori rupesi pysähtelemään, kun raitisilmasuodatin oli liian kauan vaihtamatta. Meidän W210:n puhaltimen teho putoaa radikaalisti, jos suodatin on liian kauan vaihtamatta, tosin moottori ei ole kuitenkaan pysähdellyt.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

ota raitisilmasuodatin pois.Ei sitä tiedä vaikka tulisi kuntoon :lol: Ei saa tarpeeksi korvausilmaa ja rele räpsäyttää päältä pois.Tämäpä se vasta villi veikkaus olikin.
On nämä niin ihmekikottimia nykyään.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Nykyisessä W211 kaartaessa vasemmalle alkaa sen laakeri ääntelee. Kiva että vaihto helpohko kuin 123:ssa. Hyvä foorumi!!!
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Pekka Kaleva kirjoitti:Nykyisessä W211 kaartaessa vasemmalle alkaa sen laakeri ääntelee. Kiva että vaihto helpohko kuin 123:ssa. Hyvä foorumi!!!
Sama vika Rahikaisella. En oo vaan jaksanu laiskuuttani vielä moottoria vaihtaa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Onko joku käynyt kysymässä Vehosta, meneekö vielä takuuseen? Minusta on aika tavatonta, että 150000km jälkeen puhallin hajalla :shock:
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
tmh33
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.11.2007 19:27
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja tmh33 »

Kyllä vain oli puhallin tullut tiensä päähän. KL- varaosista löytyi uusi tilalle ja vaihtohomma oli oletettua helpompi sieltä vänkärin jalkatilan kautta!
panorama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 21.01.2006 18:11
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja panorama »

Hyvä homma että sait pelamaan, jotkut asiat mersussa on vieläkin tosi helppoja ja suht halpoja.

Ei se mitään ihmeellistä eikä tavatonta ole että hiilet y.m. menee, en ainakaan itse edes ajatellu että takuuseen. Naisten tukkaföönit ei kestä vuottakaan =)
woodchip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 13.07.2009 21:24
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja woodchip »

Täältä löytyy kans yks -06 w211 minkä puhallin alkoi vaikeroimaan 156 tkm. Mikähän on uuden vermeen noteeraus ?
Avatar
sataseiska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 16.11.2008 13:31

Viesti Kirjoittaja sataseiska »

T280CDIAvantgarde kirjoitti:Onko joku käynyt kysymässä Vehosta, meneekö vielä takuuseen? Minusta on aika tavatonta, että 150000km jälkeen puhallin hajalla :shock:
:lol: Veholla nauravat partaansa... 150000 ajettu. saksassa laittavat jo paaliin moisia tai lyövät suomeen menevään laivaan. :lol:
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Meneeköhän toi kokonaislaatu saman kaavan mukaan, kuin puhaltimen moottorin kesto.

Omia kokemuksia seuraavanlaisesti:

- W124:n puhaltimen moottori vaihtoon 495 tkm:n kohdalla
- W210:n puhaltimen moottori vaihtoon 250 tkm:n kohdalla
- W211:n puhaltimen moottori alkoi vaikertaa 187 tkm:n kohdalla, tarttee varmaan kohta vaihtaa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
sataseiska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 16.11.2008 13:31

Viesti Kirjoittaja sataseiska »

C 124 320 kirjoitti:Meneeköhän toi kokonaislaatu saman kaavan mukaan, kuin puhaltimen moottorin kesto.

Omia kokemuksia seuraavanlaisesti:

- W124:n puhaltimen moottori vaihtoon 495 tkm:n kohdalla
- W210:n puhaltimen moottori vaihtoon 250 tkm:n kohdalla
- W211:n puhaltimen moottori alkoi vaikertaa 187 tkm:n kohdalla, tarttee varmaan kohta vaihtaa.
w212 uutta ostaessa, antavat varmaan kaupanpäälle uuden puhaltimen, jos kaava pitää kutinsa
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

C 124 320 kirjoitti:Meneeköhän toi kokonaislaatu saman kaavan mukaan, kuin puhaltimen moottorin kesto.

Omia kokemuksia seuraavanlaisesti:

- W124:n puhaltimen moottori vaihtoon 495 tkm:n kohdalla
- W210:n puhaltimen moottori vaihtoon 250 tkm:n kohdalla
- W211:n puhaltimen moottori alkoi vaikertaa 187 tkm:n kohdalla, tarttee varmaan kohta vaihtaa.
Miten voit olla varma että 124:n puhallin kesti sen 495 tkm? Auto ollut koko ajan samassa omistuksessa?

Omasta 210:stä vaihdettiin moottori joskus 30 000 km:n kohdalla joten siitä laskeskelisin että 212 kestääkin taas sen 500 tkm.

Oikeasti en niin kovin pahoillani ole jostain puhaltimen moottorista joka ei kuitenkaan ihan mahdottomia maksa, ei jätä tielle ja kohtuullinen vaihtaa jos se kestää sen 150-200 tkm vähintään kunhan korit eivät ruostuisi ja kalliimmat osat poksahtelisi vielä noissa kilometreissä.
tmh33
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.11.2007 19:27
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja tmh33 »

Puhaltimen moottoripaketti maksoi 180€ ja asentajalta meni aikaa vaihtamiseen kaikkineen vajaa tunti.
Nyt taas puhaltelee hienosti eikä pidä outoa jurinaa :D
Vastaa Viestiin