Lämmityslaitteen puhallin W 211
Lämmityslaitteen puhallin W 211
Mikähän puhallinta vaivaa, kun kesken ajon lakkaa puhaltamasta. ledivalot kyllä puhaltimen kytkimessä palaa mutta puhallin ei pyöri.
Kun sammuttaa auton ja starttaa uudelleen niin taas puhaltaa, mutta kun laittaa täydelle teholle niin sit taas sammuu? Onko neuvoja
Kun sammuttaa auton ja starttaa uudelleen niin taas puhaltaa, mutta kun laittaa täydelle teholle niin sit taas sammuu? Onko neuvoja
Aukaise kopepelti ja ota vänkärinpuolelta irti suodatinkoppa.(takareunassa lähellä ikkunaa ,iso koppa, jossa suodatin)
On kiinni yhdellä 10mm avaimeen sopivalla mutterilla (musta muovi).
Nosta kansi ylös ja nyt voit katsoa onko mitään ylimääräistä päässyt siipiin.
Koita pyörikö käsin hyvin,onko välystä?
Jospa auttaisi aluksi.
On kiinni yhdellä 10mm avaimeen sopivalla mutterilla (musta muovi).
Nosta kansi ylös ja nyt voit katsoa onko mitään ylimääräistä päässyt siipiin.
Koita pyörikö käsin hyvin,onko välystä?
Jospa auttaisi aluksi.
Suodatin koppa irrotettu ja propelli kyllä pyörii käsin kiertäen kevyesti. Edelleen kun laittaa puhaltimen tehot isolle (tehoalue 4-5) puhallin pysähtyy heti. Virrat pois ja takaisin niin lähtee pyörimään matalilla kierroksilla. Voiko kylmä ilma olla syy tähän tai haisteleeko puhallin esim jännitettä?? yleismittarin mukaan akun jännite oli 12,9
Miten puhaltimen moottori irtoaa, joutuuko purkamaan puoli autoa ??
Miten puhaltimen moottori irtoaa, joutuuko purkamaan puoli autoa ??

- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
Isäpapan W210:n puhalimen moottori rupesi pysähtelemään, kun raitisilmasuodatin oli liian kauan vaihtamatta. Meidän W210:n puhaltimen teho putoaa radikaalisti, jos suodatin on liian kauan vaihtamatta, tosin moottori ei ole kuitenkaan pysähdellyt.tmh33 kirjoitti:Auto on vuosimallia 2004 ja ajettu 150000km
Toisaalta ihmetyttää jos nyt jo olisi lämppärin moottori entinen?
Raitisilmasuodatinta en kyllä ole aikoihin vaihtanut, mutta se tuskin noita oireita aiheuttaa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
ota raitisilmasuodatin pois.Ei sitä tiedä vaikka tulisi kuntoon
Ei saa tarpeeksi korvausilmaa ja rele räpsäyttää päältä pois.Tämäpä se vasta villi veikkaus olikin.
On nämä niin ihmekikottimia nykyään.

On nämä niin ihmekikottimia nykyään.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Sama vika Rahikaisella. En oo vaan jaksanu laiskuuttani vielä moottoria vaihtaa.Pekka Kaleva kirjoitti:Nykyisessä W211 kaartaessa vasemmalle alkaa sen laakeri ääntelee. Kiva että vaihto helpohko kuin 123:ssa. Hyvä foorumi!!!
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
Onko joku käynyt kysymässä Vehosta, meneekö vielä takuuseen? Minusta on aika tavatonta, että 150000km jälkeen puhallin hajalla 

Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
- sataseiska
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.11.2008 13:31
Meneeköhän toi kokonaislaatu saman kaavan mukaan, kuin puhaltimen moottorin kesto.
Omia kokemuksia seuraavanlaisesti:
- W124:n puhaltimen moottori vaihtoon 495 tkm:n kohdalla
- W210:n puhaltimen moottori vaihtoon 250 tkm:n kohdalla
- W211:n puhaltimen moottori alkoi vaikertaa 187 tkm:n kohdalla, tarttee varmaan kohta vaihtaa.
Omia kokemuksia seuraavanlaisesti:
- W124:n puhaltimen moottori vaihtoon 495 tkm:n kohdalla
- W210:n puhaltimen moottori vaihtoon 250 tkm:n kohdalla
- W211:n puhaltimen moottori alkoi vaikertaa 187 tkm:n kohdalla, tarttee varmaan kohta vaihtaa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
- sataseiska
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.11.2008 13:31
w212 uutta ostaessa, antavat varmaan kaupanpäälle uuden puhaltimen, jos kaava pitää kutinsaC 124 320 kirjoitti:Meneeköhän toi kokonaislaatu saman kaavan mukaan, kuin puhaltimen moottorin kesto.
Omia kokemuksia seuraavanlaisesti:
- W124:n puhaltimen moottori vaihtoon 495 tkm:n kohdalla
- W210:n puhaltimen moottori vaihtoon 250 tkm:n kohdalla
- W211:n puhaltimen moottori alkoi vaikertaa 187 tkm:n kohdalla, tarttee varmaan kohta vaihtaa.
Miten voit olla varma että 124:n puhallin kesti sen 495 tkm? Auto ollut koko ajan samassa omistuksessa?C 124 320 kirjoitti:Meneeköhän toi kokonaislaatu saman kaavan mukaan, kuin puhaltimen moottorin kesto.
Omia kokemuksia seuraavanlaisesti:
- W124:n puhaltimen moottori vaihtoon 495 tkm:n kohdalla
- W210:n puhaltimen moottori vaihtoon 250 tkm:n kohdalla
- W211:n puhaltimen moottori alkoi vaikertaa 187 tkm:n kohdalla, tarttee varmaan kohta vaihtaa.
Omasta 210:stä vaihdettiin moottori joskus 30 000 km:n kohdalla joten siitä laskeskelisin että 212 kestääkin taas sen 500 tkm.
Oikeasti en niin kovin pahoillani ole jostain puhaltimen moottorista joka ei kuitenkaan ihan mahdottomia maksa, ei jätä tielle ja kohtuullinen vaihtaa jos se kestää sen 150-200 tkm vähintään kunhan korit eivät ruostuisi ja kalliimmat osat poksahtelisi vielä noissa kilometreissä.