W202 C280 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

W202 C280 madallus

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Onko kenelläkään kokemusta -35mm Sachs madallussarjasta???
Mahtaako tuolla tulla kuinka jäykkä alusta.Toisessa autossani (corollasa) on Sachs iskarit ja intrax jouset ja samalaista kuoppatutkaa en tuosta MB:stä halua.

Ehdoituksia myös otetaan mielellään vastaan ajo-ominaisuudet säilyttävistä n.-40mm madallussarjoista.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Laita mieluummin H&R 40mm ja jos ei riitä niin sit 60/40mm ja jos ei vieläkään riitä niin sit katkoo jousia.Ite oon huomannu H&R sen että ei ole liian pintakova eli ei ole semmonen kivirekimäinen.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Mitkä jousienkumit tuossa C280 mahtaa olla alkuperäisenä?
Ajattelin vain jos keulaa saisi hieman alaspäin pelkillä matalemmilla jousienkumeilla ja madallussarjaa vasta ensi keväänä kiinni.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Mitkä jousienkumit tuossa C280 mahtaa olla alkuperäisenä?
Kurkkaa auton alle ja katso montako "nystyä" jousen kumissa on. Itsellä oli vakiona kolmosen kumit.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Tuli tuossa tilattua alustasarja mutta tämä nyt ei taida sopia minun autoon...Taitaa olla johonkin farmari malliin.
Eli takaiskareissa ei ole juuri mitään vastusta ja niissä on yläreunassa jotkut muovi korkit.Mihin voisi mennä paineletkut.
Eli mahtaisiko näissä nyt olla tason säätö tai joku vastaava kuormasäätö???
Kuvan olisin laittanut mutta en ole kerennyt opetella.
Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin :-[
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Kuulostais olevan tasonsäädöllä varustettuun malliin tarkoitetut iskarit mitkä sulle on tullut, tuliko jouset myös ? Ei taida olla takajousetkaan samat tasonsäädöllä olevassa mallissa kun normi iskareilla varustetussa. :(
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Tuli jouset myös.Täytyy lähettää paketti takaisin.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Mistä tuon helpoiten voi tutkia/varmistaa että onko autossa tasonsäätö vai ei?
Onko tasonsäätö vain farmareissa vai myös sedaneissa?
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Tasonsäätöä on ollut myös saatavana sedaniin.

:arrow: http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng Syötä autosi runkonumero tuonne ja katso mitä varusteita siinä on. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Tuli sitten tilattua tuo H&R -40mm alustasarja.Mitä Jousikumeja olette laittanut kyseiseen kokoonpanoon että lokarinkaaret edessä ja takana ovat balanssissa.Mieluiten kokemuksia juuri tuosta 5/6 sylinterisille tarkoitetusta sarjasta.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Omassa laitoin ykkösenkumit eteen ja kolmoset taakse, itsellä BRABUS -30mm jotka todellisuudessa laski 40mm Classiciin verattuna.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

tuli tuossa tänään aloitettua tuo H&R alustasarjan vaihto. ja heti sai ruveta pähkäilemään iskareita.
Tuleeko nuo pidemmät iskunvaimentajat taakse.
Vaimetajat on muuten täysin samanlaiset mutta toiset on 2-3cm pidemmät.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Jos iskarissa lukee FR niin eteen ja jos RR niin taakse.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Olihan noissa sittenkin joo F ja R merkit. Tuli tuijotettua vaan pussia missä iskarit olivat.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Täytyy kyllä itsekin suositella tuota H&R cup kittiä madallusta harkitseville.
Ajettavuus säilyi todella hyvänä.Ei ole lähelläkään kuoppatutkaa.
Taitaa jopa ottaa terävät töysyt pehmeämmin kuin vanhat väsyneet iskarit ja jouset.
:D
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Kuinka paljon auton perä nousee jos vaihdan 3 jousikumien tilalle 4 kumit?
Perä hieman liian alhalla tai sitten keula liian korkealla :-)
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

w202 280 madallus...

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Mulle laitettiin Weitec Ultra GT madallus-sarja 280:een. Pitäisi olla parhaasta päästä, mutta kuoppatutka siitä tuli. En suosittele mersuun madallusta, menee auton luonne täysin, muuttuu japski riisipussiksi. Madalluksen ja renkaiden (215x55x17"/235x55x17") jälkeen alkoi "hakea" suoraan ajettaessa. Löysää ei ole missään, ja ennen madallusta kulki suoraan. Hyvän näköinen siitä tuli, mutta muuttui huonompaan suuntaan...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

miksalo kirjoitti:Täytyy kyllä itsekin suositella tuota H&R cup kittiä madallusta harkitseville.
Ajettavuus säilyi todella hyvänä.Ei ole lähelläkään kuoppatutkaa.
Taitaa jopa ottaa terävät töysyt pehmeämmin kuin vanhat väsyneet iskarit ja jouset.
:D
Oisko niitä kuvia mahollisuus saada???
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

miksalo kirjoitti:Kuinka paljon auton perä nousee jos vaihdan 3 jousikumien tilalle 4 kumit tuo kumien korkeus erohan on 4mm?
Perä hieman liian alhalla tai sitten keula liian korkealla :-)
Otan tänään myös noita kuvia ja yritän saada tänne foorumille. En ole ennen muistaakseni tänne kuvia lisäillyt.Saa nähdä onnistuuko.
Auto ei kyllä ole omaan silmään parhaassa mahdollisessa asennossa Vielä.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

miksalo kirjoitti:Kuinka paljon auton perä nousee jos vaihdan 3 jousikumien tilalle 4 kumit?
Perä hieman liian alhalla tai sitten keula liian korkealla :-)
noin 2 kertaa kumien korkeuden erotus.

(eli jos 4 kumi on esim. 4mm paksumpi, nousee 8mm)
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w202 280 madallus...

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

jupasierra kirjoitti:Mulle laitettiin Weitec Ultra GT madallus-sarja 280:een. Pitäisi olla parhaasta päästä, mutta kuoppatutka siitä tuli. En suosittele mersuun madallusta, menee auton luonne täysin, muuttuu japski riisipussiksi. Madalluksen ja renkaiden (215x55x17"/235x55x17") jälkeen alkoi "hakea" suoraan ajettaessa. Löysää ei ole missään, ja ennen madallusta kulki suoraan. Hyvän näköinen siitä tuli, mutta muuttui huonompaan suuntaan...
no ei siitä tule mitään ura/kuoppa tutkaa jos laittaa laatu palikkaa. nuista weitekeistä en ole mersuissa hyvään vaikutelmaan päässy.

itellä H&R cup kit ja rengastus edessä 215/45-17 et30 ja takana 235/40-17 ja sielläki et30. eikä ole uratutka
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Ei ole joo todellakaan kuoppatutka tuo H&R cup kit. Tämän takia kyselin foorumilla hieman tietoa alustoista.
Mielestäni hakee myös urissa vahemmän kuin ennen.Renkaina 225/45R17"
Auraus kulmiakaan en ole vielä säätänyt eli luulisi vielä ohjattavuuden parantuvan.
Itsellä kävi tuossa 1 toinen alustasrja pyörämtämässä ja sen etujouset olivat 16mm paksut 1,5mm paksummat kuin alkuperäiset.Sellaisella sarjalla saa ainakin kuoppatutkan.
Ei tuo nyt mikään mainioin alusta ole Helsingin keskustan mukulakiville mutta taitaa tuokin johtua osittain tuosta suhteellisen matalasta renkaasta.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Nyt olis kuva

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=514984#514984

Tuolta löytyy kuva autosta.Perä hieman matalammalla kuin kuvassa näyttää.
MB S211
Kawasaki Z1000
Vastaa Viestiin