W126 kattoluukku

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Warner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Su 06.07.2003 12:25
Paikkakunta: Turun tienoo...

W126 kattoluukku

Viesti Kirjoittaja Warner »

Kattoluukku ongelma on minullakin, sen verran pahanlaatuinen vain että tarvitsee ammattimiestä ketä on purkanut noita...

Eli auto on vm.85 w126 ja tarttis vaihtaa kaikki tilpehöörit luukkuun ja sitten nuo vaijerit.

Onnistuuko itse tuon tekemään vai onko 02alueellla jotain pätevää kaveria ketä pystyisi kohtuu ajassa tuon tekemään?

Ja mitä tuo suurin piirtein tulee maksamaan, että kannattaako edes harkita remonttia :?:
Tällä mennään kesät R170 230K
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

itellä olis kanssa edessä tuo vaijereiden vaihto... neuvot ei olis yhtään pahitteeksi... :P
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W126 kattoluukku

Viesti Kirjoittaja epk »

Warner kirjoitti:Kattoluukku ongelma on minullakin, sen verran pahanlaatuinen vain että tarvitsee ammattimiestä ketä on purkanut noita...

Eli auto on vm.85 w126 ja tarttis vaihtaa kaikki tilpehöörit luukkuun ja sitten nuo vaijerit.

Onnistuuko itse tuon tekemään vai onko 02alueellla jotain pätevää kaveria ketä pystyisi kohtuu ajassa tuon tekemään?

Ja mitä tuo suurin piirtein tulee maksamaan, että kannattaako edes harkita remonttia :?:
ei pitäisi olla mikään amerikan temppu itse noita vaihtaa, jos meinaat itse aloittaa projektin, voin kyllä avittaa jos apua/tietoa tarvitset :wink:

onko sulla osat jo ostettu vai?
Avatar
Warner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Su 06.07.2003 12:25
Paikkakunta: Turun tienoo...

Viesti Kirjoittaja Warner »

En ole vielä hankkinut mitään tarvikkeita tuohon...
Mistä kannattaisi noita osia kysellä ja mitä kaikkea mahtaisin tarvita?
Koska tuossa luukussa todennäköisesti pääsee helpommalla kun vaihtaa kaikki uuteen :?:

Apu olisi kyllä todella tarpeen tuossa jos itse sitä rupean laittamaan, kiitos että tarjudut auttamaan... sitä tarvitaan.
Tällä mennään kesät R170 230K
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Warner kirjoitti:En ole vielä hankkinut mitään tarvikkeita tuohon...
Mistä kannattaisi noita osia kysellä ja mitä kaikkea mahtaisin tarvita?
Koska tuossa luukussa todennäköisesti pääsee helpommalla kun vaihtaa kaikki uuteen :?:

Apu olisi kyllä todella tarpeen tuossa jos itse sitä rupean laittamaan, kiitos että tarjudut auttamaan... sitä tarvitaan.

mikä luukussa jumittaa?/ei toimi ?

yksi olis jos löytäisit ruostettomasta varaosa autosta hilppeet.
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Helppo purkaa, mutta vmäinen kasata. Pellin voi asentaa vahingossa myös väärin päin-> ei toimi. Tiivisteet ei tahdo enää istua reunassa paikoilleen -> ei toimi. Ruostuneiden kehysten väliin tehty ruostekorjauksen jälkeen uusi tiiviste käsin leikkaamalla-> ei toimi. Muoviset nostimet poikki/väljät tuuliohjaimessa-> ei toimi. Säädöt kohdalleen-> ai kauhee. Koita saada se helposti alas tullut kattoverhoilu takas paikoilleen rikkomatta mitään-> voi v***u.

Aiheesta lisää rekisteröityneille OT.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Warner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Su 06.07.2003 12:25
Paikkakunta: Turun tienoo...

Viesti Kirjoittaja Warner »

Eli luukussa on ainakin paukahtanut pellin ja verhoilun välissä oleva kuskinpuoleinen muovilinksu joka jotenkin ohjaa tuota luukun kasaan painumista kun se liukuu verhoilun alle taakse, eli kokonaan auki asentoon.

Ja itse luukku menee vinossa taakse, eli menee hiukan poikittain.

Onko ainut vaihtoehto sikaflexillä luukku pysyvästi kiinni :roll:
Tällä mennään kesät R170 230K
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Warner kirjoitti:Eli luukussa on ainakin paukahtanut pellin ja verhoilun välissä oleva kuskinpuoleinen muovilinksu joka jotenkin ohjaa tuota luukun kasaan painumista kun se liukuu verhoilun alle taakse, eli kokonaan auki asentoon.

Ja itse luukku menee vinossa taakse, eli menee hiukan poikittain.

Onko ainut vaihtoehto sikaflexillä luukku pysyvästi kiinni :roll:

siis verhoilu levyn pidike on poikki vai?

osaatko sano mikä osa , taxanan kuvista...
Avatar
Warner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Su 06.07.2003 12:25
Paikkakunta: Turun tienoo...

Viesti Kirjoittaja Warner »

Näyttäisi tuolta kuvassa yksi, osilta 53 ja 35.

Ja mitä muuta mahtaa mennä kun tuota rupeaa purkamaan :D
Tällä mennään kesät R170 230K
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Warner kirjoitti:Näyttäisi tuolta kuvassa yksi, osilta 53 ja 35.

Ja mitä muuta mahtaa mennä kun tuota rupeaa purkamaan :D
onkos toi osa 53 ruostunut olemattomiin ?
Avatar
Warner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Su 06.07.2003 12:25
Paikkakunta: Turun tienoo...

Viesti Kirjoittaja Warner »

Ei ole, mutta kaikki muovisälät siitä luukusta taitaa menn vaihtoon...

Itse moottoriin ja vaijereihin ei tarvitse todennäköisesti koskea :lol:
Tällä mennään kesät R170 230K
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Mites tota luukkua kannattaa huoltaa? Että ei menis huonoon kuntoon.
c203 180K -05
Avatar
Warner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Su 06.07.2003 12:25
Paikkakunta: Turun tienoo...

Viesti Kirjoittaja Warner »

Oli jo miltein kaput kun hommasin tuo kaaran :D
Tällä mennään kesät R170 230K
Vastaa Viestiin