w124 hakusessa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pakardinen kirjoitti:
Vähän OT:ta tähän väliin. Tuon linkin autossa lienee sama pata, kun w/s202:ssa eikös juu? Eli se 150hv mylly. Tehtiinkö vuonna 1996 vielä muitakin w124:ia, kun juurikin tuota 250TDT:tä, kun jostain kumman syystä on jääny päähän mielikuva, että vuosi -95 olis ollu viiminen?

Ja koskas sitten tuli se leveäkantinen 300 turbodiesel, se 170hv? Ilmeisesti -97, koska nettiautosta en ainakaan äkkiä katsomalla löytäny vm. -96 olevia 300:ia turboja...

Kiitos ja anteeksi. :)
W124 loppui kesään 1995, farmareita tuli pääasiassa kevääseen 1996. Coupeja samoin kevääseen -96, avoautoja sen sijaan aina heinäkuuhun 1997.

1997 taisi olla eka vuosikerta väyrys-300 turbolle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

JOHe kirjoitti:Ei taida olla tuossa nettiauton koneessa puhallinta, 113 hv.
No niinpä niin... :oops: Pitäsköhän ottaa täällä päässä silmä käteen ja katsoa...?

Sitä suuremmalla syyllä: kiitos ja anteeksi... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

AM kirjoitti:
epk kirjoitti:juu, oliko am ku laittoi että litran pari heittoa olis, kyllä se on tuplat äkkiä...
Riippuu tosiaan millaista ajoa. Matkassa eroa ei ole juuri lainkaan, litra korkeintaan? Jos pelkkää kaupunkiajoa eroa voi tosiaan olla jo reilummin. Jos raskas kaasujalka saa kulutuksen kutosella varmaan aikalailla mihin vain... Minulla tosiaan vei sekalaisessa ajossa 12,5 keskimäärin 300TE, epäilen ettei 230E hirveästi vähemmällä olisi mennyt. No sellainenkin on ollut, automaatti vaan joten vaikea vertailla. Tässä tapauksessa tuo 230E vei vähän enemmän kuin 300:nen....No yksilöitäkin vanhat autot.
Kyl nimenomaan yksilöitä!
Siinä ratkasee muutkin kun kaasujalka!
Tulpat, ilmansuodatin, suuttimet jne...

Kun pieni koneisempaa pitää enemmän rankasta että päästään liikkeelle niin menee sinäkin bensaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ei se ollutkaan TDT eli turbollinen vaan TD. Taisin haaveissani
kuvitella turboksi vai mistä mahtaa johtua tämä karkea erehdys.
Kuvasta näkee myös, että ei ole puhallinta.

Se on sitten moniventtiilinen moottori ja sama kuin 202:ssa (=hyvä motti).
Turboton ei ole niin hauska, kun se on laiskempi. Into maksaa
korkea hinta lerpahtaa hiukan. Toisaalta, maksaa nuo Saksassakin.

124-farkkua tehtiin vielä mallivuonna 1996, joka päättyy 6/1996.
En tiedä, milloin viimeinen rullasi Saksassa ulos tehtaasta. Kiinassa
valmistus taisi jatkua myöhemmin.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Väykkämiehen kommentti:
Polttoainekulunki on, jos vuotuinen ajomäärä on kohtuullinen, ihan yhdentekevää muihin ylläpitokuluihin verrattuna. Eli jonkun litran säästö sieltä tai täältä on vanhassa autossa se ja sama. Enempi on vanhan auton hankinta jopa vähän tuurista kiinni, millaisin kustannuksin se seuraavat vuodet hölkkää etiäpäin... Toki kyllähän se tietty on kiva hahmottaa faktojakin, eli että auto kulkisi ainakin osin sillä budjetilla, mitä liikkumiseen on aatellut käyttää.

Toisaalta, useamman satalankun omistaneena voin kyllä suositella sekä kiisselillä kulkevana että bensapelinä, jos ehjän oloisen auton löydät (ehjän oloinen ei ole uusi eikä virheetön...!) Auto on kuitenkin -erästä tuttua autokauppiasta jälleen lainatakseni: "Niitä harvoja hitaasti ikääntyviä autoja"
Tuo M111 on kyllä oikein hyvä moottori, vaikka VDO:n ruiskuun voi siinäkin iskeä kuppa, kuten itsellä satalankussa kävi. No rahalla selviää ja vika ei ollut mitään salatiedettä kumminkaan. Muutoin riittää kun vaihtelee öljyä ja suotimia, sekä tulpat joskus. Ja hiphei vanha Mersu! Ei tule ehjälle ja toimivalle perusautolle perushuoltoa tyyliin 1500€. Kolminkertainen eläköönhuuto jakoketjulle! :wink:

Jos polttoainekuluista haluaa kuitenkin käyttäjäkokemusta, niin bensaa söi muistaakseni 2,2-litraisena farkkuautomaattina jossain kympin nurkissa tai vähän alle maaseutuliikenteessä. Pinkka voisi kommentoida, miten tuo nykyisellä ajosuoritteella liikkuu. Vaimon käytössä oleva W202 samalla tekniikalla hämmennettävällä vaihteistolla ja automaatti-ilmastoinnilla kulkee tasaisesti 8 - 8,5 välillä vuodesta toiseen seka-ajoa normikaasujalalla erityisesti sen kummemmin pihistelemättä. Maantiellä jopa alle seitsemällä. Ja vikalista on ollut kolmen ja puolen vuoden aikana oikeasti todella lyhyt.
200D satalankku kulki aikanaan siinä kuuden pinnassa. Välillä vähän yli, välillä vähän alle.
Onnea auton etsintään. :D
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tuossa malliksi C250 TDT 1996, kuvissa näkyy se 250 turbomoottorikin.
Ei ole pahan hintainen: 2700 euroa.

http://www.blocket.se/jonkoping/Mercede ... w=3&last=1

Kuva
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

On hyvä ottaa huomioon se, että 124 oli aikoinaan Suomessa hyvin
kallisauto. Suurin osa ostettiin yrityskäyttöön ja niitä myös käytettiin paljon. Jos haet 124 sillä ajatuksella että käytät sitä pitkään niin
silloin kanttaa mietiä hakemista esim Saksasta.

Tässä muutama vaihtoehto. (muista kuitenkin , että auton todellinen kuntoa selviää vasta paikanpäällä)
Tulllin määräämät vero ovat jo hyvin pienet näin vanhoihin,


http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... sAsString=
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Aza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.06.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja Aza »

Olisi kieltämättä mielenkiintoista hakea auto saksasta, mutta tällä hetkellä liian hintavaa meikäläiselle. Ja Saksalaisten lempi harrastuksiin kuuluu tuo mittarin pyörittely :D niin eipä sitä tiedä kuin paljon nuilla vanhoilla mersuillakin on loppupeleissä ajettu. Siinä mielessä Ruotsista hakeminen olisi parempi vaihtoehto. Mutta tällä hetkellä tyydyn metsästämään Suomi mersua. Tiedä sitten hamassa tulevaisuudessa Ruotsin reissu voisi olla hyvinkin mahdollinen.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Muista sääntö että KORI on auton kallein osa ja jos päädyt 8-venttiiliseen on hyviä aihioita katso netti autosta ja täältä ja tänäänkin Karjalaisessa oli noin 245tkm ajettu ja siisti noin 3100e eli laita hinta haarukkaa enemmän ja saat todella hyviä yksilöitä.Mulla mikä on on priima ja olen todella tyytyväinen :D vaikka monet katsoo että vanha paska mutta ruosteeton -89.ja mittarissa noin 400tkm.Pientä ke-jetti vikaa mutta täältä saaduilla ohjeilla saatu kuntoon joka kerta ja kun tunnet autos arvostat sitä enemmän ja enemmän niin kuin minä.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin, siis ei ne 8v koneetkaan tosiaan huonoja ole. itsekin ostin vaikka olin joskus kuullut juttua niiden painajaismaisuudesta ;) Osta vain. Kolmen tonnin ritsoihin tulee merkistä riippumatta oireita jossain vaiheessa. Ite valitsin kutoskoneen w124 keulille. Toi neloskone on mun mielestä enemmän sopiva w201 tenavaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ketjun aloittaja kirjoitti

" Olisi kieltämättä mielenkiintoista hakea auto saksasta, mutta tällä hetkellä liian hintavaa meikäläiselle. Ja Saksalaisten lempi harrastuksiin kuuluu tuo mittarin pyörittely niin eipä sitä tiedä kuin paljon nuilla vanhoilla mersuillakin on loppupeleissä ajettu. Siinä mielessä Ruotsista hakeminen olisi parempi vaihtoehto. Mutta tällä hetkellä tyydyn metsästämään Suomi mersua. Tiedä sitten hamassa tulevaisuudessa Ruotsin reissu voisi olla hyvinkin mahdollinen."

Saksassa saa mittarin väärentämisestä puolen vuoden vankeustuomion.
Ei siis saa sakkoa tai ehdollista.
Minkälaisen tuomion saa Ruotsissa tai Suomessa ?

Kun metsätät Suomimersua niin ei taida aina olla ihan kilometreihin
luottamista Suomessakaan .
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8226872
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja uate »

Jos 124:ta bensaa haet niin vähintään 260E ilman muuta. 200 ja 230 vie melkein saman bensaa eikä potkua löydy suhteessa ollenkaan. Sitäpaitsi ei 260E:tä ja 300E:tä tarvi revitellä ollenkaan niin paljon kun noita pienempiä, niin uskon että isommilla on kilometrejäkin enemmän edessä. Ite ajelin 260E:llä muutaman vuoden enkä ikipäivänä olis vaihtanut 200 tai 230:seen. Kyllähän se korvakin kuuntelee mieluummin kutos- kuin neloskonetta.:roll:
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Aza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.06.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja Aza »

Onkos nuissa kutoskoneellissa kalliimmat osat kuin nelosissa? Sekin sitten että itsellä tulee olemaan aika paljonkin tuota sekalaista ajoa niin nelonen varmasti syö vähemmän siinä menovettä kun kutonen, mutta toisaalta kutosta ei tarvitse niin paljon polkea. Huomaako 260e ja 300e juurikaan mitään käytännön eroa kulutuksessa ja tehoissa? Mitä olen kuullut niin monet pitävät enemmän 3l koneesta.
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja uate »

Moottorin puolelta ei mersun osia ole tarvinut ostella liki kahteenkymmeneen vuoteen, eli en olis sinuna huolissas koneen osien hinnoista. Tuskin paljon eroa osien hinnoissa on, mutta kuluvaa osaa meseen saa edullisesti, esim. jarrulevyt palat ym. maksaa corollaankin enemmän. Niin ja 260 ja 300 erot on aika pieniä, kannattaa melkein ottaa se minkä parempikuntosena löytää. Kyselit tossa aikaisemmin että volvo vai mersu niin unohda volvo, se on vaan mun mielipide.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Aza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.06.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja Aza »

Kiitos uate. Eikait tässä kun kutoskoneellista metsästämään.
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja uate »

Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Aza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.06.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja Aza »

Siistin näkönen pirssi. Ei vaan tuo automaatti loota meikäläiseen kovin iske.
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja uate »

Joo en mäkään ole ikinä lämmennyt automaatille mutta tohon alle 3:n tonnin haarukkaan löytää hakemalla ihan hyviä pelejä. Mullakin on yksi hyväkuntonen 260E pihassa tää harmaa mikä on kuvassa mutta olen luvannut sen jo tutulle, käy kuumana, ja hinta nippanappa alle 2tn, ajettu 320tkm.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Aza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.06.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja Aza »

Minkälaista kulutusta sulla on pitänyt tuo 260 maantiellä ja kaupungissa?
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja uate »

Tietenkin jalasta riippuu, mutta matkassa noin 8.5 ja kymppi vähän ehkä reilu keskikulutus jos ei polje hirveesti. Niin ja jos et ihan teini ole niin kannattaa unohtaa noi alustasarjat ja alle 50 sarjan renkaat, ajo-ominaisuudet häippäsee eli ei ole enää mersu.
Viimeksi muokannut uate, Ma 15.06.2009 01:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Aza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.06.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja Aza »

Joo no eihän tuo nyt niin hirveästi kuluta. Itseä se vaan mietityttää kun tulee paljon kaupunki ajoa vaan eipä tuo haittaa kun ei kovin rupea hurjastelemaan :D .
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Laitattapa tuo tuossa nettiauton ilmoituksessa oleva numero
googleen niin huomaat että myyjänä onkin yllättäen autoliike.
Miksiköhän ei myy omalla nimellään ??
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3789
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jos jostain löydät E280 24V (Suora 6) niin siinä on huippu kone!! Kokemusta koneesta löytyy C-kuorisesta. Kulutuksen saa tuossa moniventtiili koneessa pidettyä järkevällä ajotavalla kohtuullisena (n.6l/100 matka) ja kuitenkin tehoa löytyy ihan omiin tarpeisiin (lastutettuna +200hv) Saahan sen sitten viemään sitä ainetta jos kunnolla polkee, mutta jos vertaa tuohon syöppöön, 300E koneeseen niin ero on todellakin huomattava sekä tehossa että kulutuksessa. Vaikka paperilla koneen arvot ovatkin suht lähellä. Sitä en tiedä kuinka paljon sitten 124:n koppa vaikuttaa tuon koneen kanssa tuohon kulutukseen, mutta joka tapauksessa valitsisin tuon. Jos muita pitää valita niin E220, E320...
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/2615888 Tommonen? Hintaa vaan ei näytä olevan..
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jonski kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/2615888 Tommonen? Hintaa vaan ei näytä olevan..
En tiiä mut ite kiinnitän paljon huomioo myös konehuoneen puolelle ja tässä se on tos paskanen. (mut silti auto voi olla tosi hyvä!!)
Eli konehuone kun on kunnossa niin vois sanoo että autosta on yritetty pitää huolta. :?

Tai ainakin ite pidän siitä että konekkin on puhdas onhan se sentään auton sielunlähde.
Vaikka monet väittää että sitä ei voi pestä niin se on minun mielestä paska puhetta!
Jos pesee niin sähkövermeet voi käydä läpi paineilmalla ennen starttia.
Ja ennenkaikkee sähköhommien suojaus. Ite sen teen aina joko kuparitahnalla tai jollain siihen sopivatta aineella.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Aza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.06.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja Aza »

hmm... Tuo vaikutti ihan siistin oloselta. Saa nähdä paljonko pyytää.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Aza kirjoitti:Siistin näkönen pirssi. Ei vaan tuo automaatti loota meikäläiseen kovin iske.
Ootko ikinä ajanu HYVÄLLÄ automaatilla? Nimittäin paskalla automaatilla on kurja ajella ;) Ennen itekki veivasin vain namuaalia mutta nyt voisin sanoa kliseisesti:

Kahta en vaihda... Mersua ja vaihdetta.

Mitä tuohon M104 pesemiseen tulee, niin lukasin ruottin foorumilta että oli joku pyyhkässy painepesurilla alajohtosarjan helvettiin. Tottakai johtosarja olis pitäny muutenki vaihtaa, mutta jos se yllättäen tulee niin erityisen ikävää se on. :evil:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sergey kirjoitti:
Aza kirjoitti:Siistin näkönen pirssi. Ei vaan tuo automaatti loota meikäläiseen kovin iske.
Ootko ikinä ajanu HYVÄLLÄ automaatilla? Nimittäin paskalla automaatilla on kurja ajella ;) Ennen itekki veivasin vain namuaalia mutta nyt voisin sanoa kliseisesti:

Kahta en vaihda... Mersua ja vaihdetta.

Mitä tuohon M104 pesemiseen tulee, niin lukasin ruottin foorumilta että oli joku pyyhkässy painepesurilla alajohtosarjan helvettiin. Tottakai johtosarja olis pitäny muutenki vaihtaa, mutta jos se yllättäen tulee niin erityisen ikävää se on. :evil:
No ite olen kyl pessy oman M104:n ilman mitään ongelmia ja ja tänään pesin sen taas :!:
Laakista käyntiin ja ei mitään ongelmia. (pesun jälkeen viel.)
Ja viel painepesurilla pyyhkästiin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Aza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.06.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja Aza »

Kysymykseesi "ootko ikinä ajanu HYVÄLLÄ automaatilla?" vastaukseni on että olen ajanut eikä siltikään automaatti loota kiinnosta hevon kettua.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Itellä on 230e automaatti vienyt kylillä semmosta 12-13 litraa ja talvella tietenkin lyhyessä ajossa enemmän, 300e manuaali vei 14litraa , 280SE vei 16-18litraa, 200 kaasari automaatti vei 12-13litraa, 190 2.5td vei 10-11litraa, 300CE-24 vie 13-14litraa.

Minäkin ajelen 90% lähiöissä.

Yhdelläkään vanhalla bensa mersulla et tule pääsemään rehellisessä kaupunki käytössä alle 10litran kulutuksellä sadalle, varautuisin 12litr. minimissään.

Nuo minunkin kulutukset ovat suunnilleen samaa tasoa ohjekirjojen kaupunkikulutuksen kanssa, osa vähempikin.
250CE 1969
Vastaa Viestiin