280 S W116 hommattu...
280 S W116 hommattu...
Eli mahdollisesti tuollanen w116 saapumassa, varustettuna siis 280 koneella ja automaattilaatikolla, kilometrejä 300tkm. Mikäs tälläsessä on vanteiden et? kaipais mielestäni isompia... sopiiko et30 vanteet? Kannattaako tarkistaa jtn erityistä paikkaa, eli onko jtn tyyppivikaa? niin ja kyseessä vm 1978 oleva kiesi.
kiitoksia!
kiitoksia!
Viimeksi muokannut tuti, Ke 13.02.2008 12:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Ensimmäisenä ruoste. Ovien pohjat, lattia, kynnyskotelojen ja lattiapeltien saumat, varapyöräkotelon ja takakontin syvennysten pohjat/saumat... mistäpä tuo ei ruostuisi, jos ei ole huolella pidetty
.
Nokka-akselien kunto, naputtaako käydessä. Vaihtaako laatikko napakasti. Käynnistyykö kylmänä hyvin? Kaasutin saattaa vaatia kärsivällisyyttä kunnostettaessa, jos on kovin kulunut.

Nokka-akselien kunto, naputtaako käydessä. Vaihtaako laatikko napakasti. Käynnistyykö kylmänä hyvin? Kaasutin saattaa vaatia kärsivällisyyttä kunnostettaessa, jos on kovin kulunut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Takapuskuri on todennäköisimmin ruostunut pakoputken yläpuolelta, mikäli on alkuperäinen. Se on jokaisessa vastaantulleessa W116:sessa tyypillistä. Se on aika kallis - itsellä tuli takapuskurin vaihto maksamaan noin 1300 euroa (Osat).
Aika simppeliä perustekniikkaahan se on, mutta painavassa autossa myös kaikki puslat ja nivelet ovat kovilla rasituksilla. Sinänsä niiden uusiminen ei maata eikä kukkaroakaan kaatavaa ole, koska valtaosa nivelistä on samoja kuin W123:ssa.
Sitten penkithän niissä lässähtää - kuskilta varsinkin. Runkoja vielä saa, mutta osaavat olla jo arvokkaita nekin.
Kone saattaa vuotaa öljyä välikannestaan, se kuuluu asiaan. Tiivistesarjoja saa noin 200 eurolla.
Katso myös onko autossa alkuperäiset tuulilasin pyyhkijöitten rungot (Metallin väriset). Ne maksaa uutena 160 - 180e pari.
Kyselin täällä aiemmin sitä W116 ET-lukua itsekin. Kokeileppas hakua, saattaa vielä löytyä vastaukset.
Aika simppeliä perustekniikkaahan se on, mutta painavassa autossa myös kaikki puslat ja nivelet ovat kovilla rasituksilla. Sinänsä niiden uusiminen ei maata eikä kukkaroakaan kaatavaa ole, koska valtaosa nivelistä on samoja kuin W123:ssa.
Sitten penkithän niissä lässähtää - kuskilta varsinkin. Runkoja vielä saa, mutta osaavat olla jo arvokkaita nekin.
Kone saattaa vuotaa öljyä välikannestaan, se kuuluu asiaan. Tiivistesarjoja saa noin 200 eurolla.
Katso myös onko autossa alkuperäiset tuulilasin pyyhkijöitten rungot (Metallin väriset). Ne maksaa uutena 160 - 180e pari.
Kyselin täällä aiemmin sitä W116 ET-lukua itsekin. Kokeileppas hakua, saattaa vielä löytyä vastaukset.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ionen.html
Sergey on oikeassa. ET 30 14 tuumaisilla, ja ET25 15 ja 16 tuumaisilla.
Sergey on oikeassa. ET 30 14 tuumaisilla, ja ET25 15 ja 16 tuumaisilla.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Ruosteita ko. laittesta on jo entinen omistaja tehny, paikkoja löytyy edellämainituista paikoista, muuten aika ok kuntosen oloinen. Katosta maali haalistunut ja penkit on tosiaan aika lässähtäneet, mut se nyt on ihan tuttua kauraa w115 ajoilta. Pyyhkijöiden rungot näyttää alkuperäisiltä. kylmänä ei tykkää kuulemma oikeen käynnistyä... onko siin solexissa automaattiryyppy vai manuaali? Vanteet ajattelin laittaa ehk normaalia isommat, eli 17"-> eli silloin kai et olis paree olla sen 20-25?
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Automaattiryyppy, sehän siinä mukavaa onkin. Minulla oli omassa 280 S:ssä sama probleema, kaasulla houkuttelemalla ja minuutin verran korkeampia kierroksia pitämällä sai auton jäämään käyntiin. Mikähän se osa oli... olikohan kylm'käynnistysventtiili nimeltään mikä oli risa. Jäähdytysvesi taisi kiertää sen kautta ja se aisti sen nesteen lämpötilaa -> sääti seosta ja kierroksia tms. sen mukaan. Saattaa olla vielä tallessa jotain Solex 4 A 1 osia.tuti kirjoitti:onko siin solexissa automaattiryyppy vai manuaali?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Melkein olisin voinut vannoa että saman värinen kuin omani eli manganbraun mutta mikäli 1978 niin silloin lienee milanbraun koska
manganbraun saatavilla vasta alkaen 1979 ja vastaavasti milanbraun saatavilla 1979 asti, ellei sitten topasbraun joka saatavilla 1979 asti
http://www.astralsilber.de/farbcodes/farbcodes.htm
manganbraun saatavilla vasta alkaen 1979 ja vastaavasti milanbraun saatavilla 1979 asti, ellei sitten topasbraun joka saatavilla 1979 asti

http://www.astralsilber.de/farbcodes/farbcodes.htm
jees, onhan tuo aika rouhee peli ajella, nyt vaan ollu viikon kaverilla käytössä, kun ei oikeen käyttöautolle tarvetta. Taakse tuli jarruhilut vaihdettua, kun eivät ole hinnankiroissa ja käsijarru otti aiemmin aika heikosti kiinni, nyt pysyy sitten isommassakin mäessä paikallaan... Vanteetkin löyty, amg-replikat, intran valmistamat, kokoa 17x8... jako vaan on hiukka väärä, 5x110, mutta eiköhän ne saa sopimaan epäkeskoilla...
Tässä nyt kans pienessä tuuminnassa tuosta luopuminen, kun tämä kerrostalossa eläminen vaikeuttaa harrastamista ja ois noita toisiakin projekteja... mutta aika näyttää... moottoripyöräkin olis kiva...
Tässä nyt kans pienessä tuuminnassa tuosta luopuminen, kun tämä kerrostalossa eläminen vaikeuttaa harrastamista ja ois noita toisiakin projekteja... mutta aika näyttää... moottoripyöräkin olis kiva...
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Re: 280 S W116 hommattu...
Tämä auto on näköjään myynnissä, ulkoväri on vaihtunut valkoiseksi.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/7916856" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/7916856" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976