300 SL:n 231 HV vs 300 CE
300 SL:n 231 HV vs 300 CE
Mercedeksen 300-24 koneessa löytyy kaksi eri hevosvoima aluetta.
Minulla on 300 SL ja hevosia 231 /170 kW. Kun taas 300 CE:ssä
ilmoitetaan hevosia hieman vähemmän. Oletetaan että kone tai vaihdelaatikko hajoaa. Voinko vaihtaa koneen tai laatikon (5 vaihteinen autom.) tuosta vaan. Mistä tulee lisä hevosvoimat 300 SL:ään. Onko se ohjausboxi vai onko kone oikeasti erilainen. Entä sopiiko laatikko mallista toiseen. Toivottavasti ei tarvitse koskaan etsiä osia, mutta jos huonosti käy, on varmaan helpompi hakea Saksasta vaikka 300 CE ja hyödyntää siitä osia.
Perskatti, tulikohan vähän pitkä kysymys.
Minulla on 300 SL ja hevosia 231 /170 kW. Kun taas 300 CE:ssä
ilmoitetaan hevosia hieman vähemmän. Oletetaan että kone tai vaihdelaatikko hajoaa. Voinko vaihtaa koneen tai laatikon (5 vaihteinen autom.) tuosta vaan. Mistä tulee lisä hevosvoimat 300 SL:ään. Onko se ohjausboxi vai onko kone oikeasti erilainen. Entä sopiiko laatikko mallista toiseen. Toivottavasti ei tarvitse koskaan etsiä osia, mutta jos huonosti käy, on varmaan helpompi hakea Saksasta vaikka 300 CE ja hyödyntää siitä osia.
Perskatti, tulikohan vähän pitkä kysymys.
Kyllä elämässä aina jotain helppoakin on. Jos ei voi pidättää itkuaan, on helppo pidättää naurua.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Liekkö nuilla koneilla juurikaan eroa kun CE:ssäkin ilmoitetaan kahta eri teholuokkaa.
Siis monivenasissa.
On 220hp ja olikohan tuo 231?
Tehokkaampi näistä ilmotettiin joskiin ihme RÜF tai RUF.
Voisin veikata että niillä ei ole muuta eroo kun toisessa on Katti (220hp)
ja toisessa sitä Katti ei ole (231hp)
Kerran kysyin sitä RUFfin merkitystä täältä mutta kukaan ei osannut tietoon pohjautuvaa sanoa.
Mutta tuohon putkistoon liittyvää sitä veikkailtiin.
Ite koneethan on samanlaisia jos nyt käsitin oikein eli M104:sia
Siis monivenasissa.
On 220hp ja olikohan tuo 231?
Tehokkaampi näistä ilmotettiin joskiin ihme RÜF tai RUF.
Voisin veikata että niillä ei ole muuta eroo kun toisessa on Katti (220hp)
ja toisessa sitä Katti ei ole (231hp)
Kerran kysyin sitä RUFfin merkitystä täältä mutta kukaan ei osannut tietoon pohjautuvaa sanoa.
Mutta tuohon putkistoon liittyvää sitä veikkailtiin.
Ite koneethan on samanlaisia jos nyt käsitin oikein eli M104:sia

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
RÜF tarkoittaa sellaista mallia (yleensä 1980-luvulta), jossa ei ole kattia, mutta mitoitus ja materiaalit ovat sellaiset, että se voidaan vähällä vaivalla muuttaa toimimaan lyijyttömällä bensiinillä ja katilla. Ainakin W201:sessä löytyy kolmea versiota: lyijybensalle, RÜF/KAT ja KAT.Manu300cea24 kirjoitti:...Kerran kysyin sitä RUFfin merkitystä täältä mutta kukaan ei osannut tietoon pohjautuvaa sanoa...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Nyt on ihan pakko :-( Internetin satunnaishakukaan ei aina johda oikeille jäljille. Jos katsot esim. Mersun korjausoppaita tai WISiä, huomaat, että olet metsässä ;-) Etsi sieltä termiä RÜF, ei RUF.piippu kirjoitti:Nyt on ihan pakko :D -> RUF
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020



Joten tuo minun "heitto" oli täysin virheellinen ja vei juttua väärille urille

-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Juuri näin on asian laita eli sl karvalakkikoneella on 190hp eli muutama enemmän kuin sedan/coupe, mutta miksi/mitenSEC-560 kirjoitti:Mercefreaken sanoo, että olisi myös 89-93 12 tappinen versio. 190 hp & 260 nm.-O- kirjoitti:Jep, näin 12 v malliin, SikaLiukkaassahan on vain 24v.Motu kirjoitti:300 te v:92 ilmankattia muistaakseni 188hp ja katilla 180. siinä on katillisen ja katittoman ero.

Sakemannicäbi
M103 3-litran moottorista (12-vent.) oli kolme eri versiota:
ECE-versio, puristussuhde 10.0, ei "saasterajoitteita": 190 hv
RüF-versio, puristussuhde 9.2, katalysaattorivalmius: 188 hv
KAT-versio, puristussuhde 9.2, katalysaattorilla: 180 hv
24-venttiilisissä 3-litraisissa M104 moottoreissa oli eri tehoiset versiot SL:ssä (R129) ja 124-koppaisissa, vaikka molemmissa oli katalysaattorit vakiona.
R129 SL.ssä oli 231 hv:n versio (300 SL-24) ja 124-malleissa 220 hv:n versio (300E/CE/TE-24). Ja miksikö oli eritehoiset, kaipa SL:ssä haluttiin olevan hieman enemmän potkua, mene ja tiedä...
ECE-versio, puristussuhde 10.0, ei "saasterajoitteita": 190 hv
RüF-versio, puristussuhde 9.2, katalysaattorivalmius: 188 hv
KAT-versio, puristussuhde 9.2, katalysaattorilla: 180 hv
24-venttiilisissä 3-litraisissa M104 moottoreissa oli eri tehoiset versiot SL:ssä (R129) ja 124-koppaisissa, vaikka molemmissa oli katalysaattorit vakiona.
R129 SL.ssä oli 231 hv:n versio (300 SL-24) ja 124-malleissa 220 hv:n versio (300E/CE/TE-24). Ja miksikö oli eritehoiset, kaipa SL:ssä haluttiin olevan hieman enemmän potkua, mene ja tiedä...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91