pöh! höyhenen kevytZalbeer kirjoitti:Ja painava?MasaMbW124 kirjoitti:vuoraan kotelon seinämät sisäpuolelta hartsilla, johon on sekotettu hiekkaacali kirjoitti:?eli?MasaMbW124 kirjoitti: pitäis vaan saada noi hartsi-hiekka kotelot valmiiks, että pääsis pistään subbarit kiinni.tota sekotusta tulee noin sentti, reilukin, joka seinämään... tulee tiivis ja luja!
W124 vm.88 2.0bensa
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
onko toi joku yleinenkin tapa tehdä? en oo ikinä kuullukkaan..MasaMbW124 kirjoitti: pitäis vaan saada noi hartsi-hiekka kotelot valmiiks, että pääsis pistään subbarit kiinni.
pöh! höyhenen kevyt
lasikuitukoteloita kylläkin oon nähny..
miks niin paksu? sehän on kuiteskin melkeen sama kun lasikuituloota ja sen ei todellakaan tartte olla noin julmetun paksu ja painava.. sen verran kerroksia riittää että ei värise..
siis noi kotelotko meinasit vuorata sillä?noi vaan muottina?
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
jep ikinä en oo liian tukevaa ja tiivistä koteloo viä nähnyperttu_n kirjoitti:Tsupparikotelo ei oo ikuna liian tukeva ja tiivis.

eikä se nyt niin painavaakaa ole... 15mm laminoitua lastulevyä on runko, ja siellä menee tuki vahvikkeita sisällä, ja sitten toi hartsi seos. eli siis muottia en ole tekemässä..

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Tuo hartsi-hiekkaseoksen käytöllähän pyritään saamaan aikaan mahdollisimman jäykkä ja vähän resonoiva kotelo, jolloin kaiutinelementti toimii parhaiten.. Olenkos oikeilla jäljillä
Jostain hifihommelista aikoinaan luin, että kivi olisi kaikista paras kotelomateriaali. Tosin työstettävyydeltään ei niitä helpoimpia, ja se paino...

Jostain hifihommelista aikoinaan luin, että kivi olisi kaikista paras kotelomateriaali. Tosin työstettävyydeltään ei niitä helpoimpia, ja se paino...

- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
juu kyllähän ihmiset noita koteloita on betonistakin valanutRikuK kirjoitti:Tuo hartsi-hiekkaseoksen käytöllähän pyritään saamaan aikaan mahdollisimman jäykkä ja vähän resonoiva kotelo, jolloin kaiutinelementti toimii parhaiten.. Olenkos oikeilla jäljillä![]()
Jostain hifihommelista aikoinaan luin, että kivi olisi kaikista paras kotelomateriaali. Tosin työstettävyydeltään ei niitä helpoimpia, ja se paino...

ja tostakin tulee pirun kova.. melkein ku betonia jos ton viä raudottais

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
http://img389.imageshack.us/my.php?imag ... 006gm6.jpg
hemmetti ku pitäis saada jostain sitä motivaatioo, että jaksais tehä loppuun.. kahvat ja ne loput listat ja vähän muutaki olis viä.
mutta juu.. pistetääs pieni kompura kysymys.. ku pitäis ostaa sellanen talliin/raksalle.. pitäis pystyä ruiskua käyttään ja naulapyssyä (runkonaulainta) ja kaikennäkösiä käteviä paineilma työkaluja autohommissa.! 50 litraa riittänee? ja 3hp?? vai mitä ootte mieltä. ite oon amatööri näitten kompuroitten kans
[/url]
hemmetti ku pitäis saada jostain sitä motivaatioo, että jaksais tehä loppuun.. kahvat ja ne loput listat ja vähän muutaki olis viä.
mutta juu.. pistetääs pieni kompura kysymys.. ku pitäis ostaa sellanen talliin/raksalle.. pitäis pystyä ruiskua käyttään ja naulapyssyä (runkonaulainta) ja kaikennäkösiä käteviä paineilma työkaluja autohommissa.! 50 litraa riittänee? ja 3hp?? vai mitä ootte mieltä. ite oon amatööri näitten kompuroitten kans

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
kyllähän ne ovet saa auki ilman kahvojakin.. helposti jopa.. sormella vaan nyppäsee auki siltä vivusta.. jos tota tarkoititMika.S kirjoitti:Hyvältä näyttääMitenkäs toimii oven avaus ku ei oo kahvoja
Onnistuuko ihan käsikopelolla
Pitäis omasta maalata kahvat
mutta kahvat pitäis laittaa kii si ku jaksaa

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Toi riittää hyvin kotihommiin ja pienyritysten tarpeisiin. Pyörittää kaikki yleisimmät paineilmakoneet ja maaliruisku toimii ok. Runkonaulaimella vetää kyl tyhjäksi suht nopeesti. Esim. meil on Bilteman 3hp/50l kompura ja sil pystyy ampumaan Sencon isoimmalla pyssyllä 8-15kpl 90mm naulaa ja sitten taas pörrää parikytä sekkaa.MasaMbW124 kirjoitti:pistetääs pieni kompura kysymys.. ku pitäis ostaa sellanen talliin/raksalle.. pitäis pystyä ruiskua käyttään ja naulapyssyä (runkonaulainta) ja kaikennäkösiä käteviä paineilma työkaluja autohommissa.! 50 litraa riittänee? ja 3hp?? vai mitä ootte mieltä.
Eli jos satunaisesti (omakotitalo vuodessa, kaksi parhaassa) ammut runkonaulaimella, se ajaa asiansa. Eli osta vain tollanen 3hp/50l(60kg). Useimmat tyytyy alle 30 litraseen kompaktin koon takia(alle 30kg). Jos taas naulaat yleettömän paljon, kuten esim. terasseja jne. isoja pintoja, suosittelen kuitenkin isommalla tankilla olevaa konetta (vähintään siis 50l).
*entinen raksajätkä*
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
no jonkun verran raksahommiin sitä tarvii.. päivittäin noita raksahommia tulee tehtyä, mutta eipä se tosta paljon isompi kompura oo kiva kuskata.Sergey kirjoitti:Toi riittää hyvin kotihommiin ja pienyritysten tarpeisiin. Pyörittää kaikki yleisimmät paineilmakoneet ja maaliruisku toimii ok. Runkonaulaimella vetää kyl tyhjäksi suht nopeesti. Esim. meil on Bilteman 3hp/50l kompura ja sil pystyy ampumaan Sencon isoimmalla pyssyllä 8-15kpl 90mm naulaa ja sitten taas pörrää parikytä sekkaa.MasaMbW124 kirjoitti:pistetääs pieni kompura kysymys.. ku pitäis ostaa sellanen talliin/raksalle.. pitäis pystyä ruiskua käyttään ja naulapyssyä (runkonaulainta) ja kaikennäkösiä käteviä paineilma työkaluja autohommissa.! 50 litraa riittänee? ja 3hp?? vai mitä ootte mieltä.
Eli jos satunaisesti (omakotitalo vuodessa, kaksi parhaassa) ammut runkonaulaimella, se ajaa asiansa. Eli osta vain tollanen 3hp/50l(60kg). Useimmat tyytyy alle 30 litraseen kompaktin koon takia(alle 30kg). Jos taas naulaat yleettömän paljon, kuten esim. terasseja jne. isoja pintoja, suosittelen kuitenkin isommalla tankilla olevaa konetta (vähintään siis 50l).
*entinen raksajätkä*
hiomakoneita ja vastaavia ei välttämättä tarvi. nehän sitä paineilmaa taita tarvita aika suuria määriä.
tollasta 50 litrasta kattelin biltemassa justiinsa, ja se tuntu aika passelilta, hintaansa nähdenkin.
*ps. terassit ruuvvataan

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
noniin elikkä nyt olis tarkotus saada noi peräkontin asennukset liki valmiiks ens viikon aikana.. tosin eipä sinne mitään kummosia asennuksia ole tulossa. mutta sais edes sen homman alta pois.
tällähetkellä on vahat kuivumassa auton päällä
tällähetkellä on vahat kuivumassa auton päällä

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
nyt on kontista muutama kuva.
alotin homman repimällä kontista kaiken pois, ja tekemällä sitten vaneerista uuden pohjan, joka on vähän tasasempi, ja siihen helpomi kiinnittää mitä vaan..
http://img205.imageshack.us/img205/3223 ... 225sd1.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/796/ ... 226vi9.jpg
sitten nostin konttiin 2kpl 40 litran subbari pokseja.. "liikkumavaraa" jäi koteloiden päälle tasan 0mm..
http://img205.imageshack.us/img205/2084 ... 227vb2.jpg
boksien laiton jälkeen verhoilin tuon vanerin etuosan huovalla. ja tein korokkeen siihen.
http://img205.imageshack.us/img205/5003 ... 005dt6.jpg
sitten oli vuorossa tuon korokkeen kannen teko.
http://img221.imageshack.us/img221/4642 ... 007qi4.jpg
ja sitten elementit paikallaan, ja kansilevy paikallaan
http://img291.imageshack.us/img291/5834 ... 012xl7.jpg
http://img241.imageshack.us/img241/7664 ... 008cp9.jpg
tohon tilanteeseen sen jätin.. seuraavaks pitäis kai laittaa pleksit noitten vahvareiden päälle, ja laitella vähän neon valoja
mielessä käynyt myös, että verhoilis uudelleen ton peräluukun kannen... kannattaisko sinne pistää alle jotain äänieristettä? bitumia siä on jo pari milliä, mutta olisko joku vaahtomuovi kova sana... tai no, eipä sieltä korkeita ääniä toivottavasti tule, että eiköhän toi bitumi riitä
alotin homman repimällä kontista kaiken pois, ja tekemällä sitten vaneerista uuden pohjan, joka on vähän tasasempi, ja siihen helpomi kiinnittää mitä vaan..
http://img205.imageshack.us/img205/3223 ... 225sd1.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/796/ ... 226vi9.jpg
sitten nostin konttiin 2kpl 40 litran subbari pokseja.. "liikkumavaraa" jäi koteloiden päälle tasan 0mm..
http://img205.imageshack.us/img205/2084 ... 227vb2.jpg
boksien laiton jälkeen verhoilin tuon vanerin etuosan huovalla. ja tein korokkeen siihen.
http://img205.imageshack.us/img205/5003 ... 005dt6.jpg
sitten oli vuorossa tuon korokkeen kannen teko.
http://img221.imageshack.us/img221/4642 ... 007qi4.jpg
ja sitten elementit paikallaan, ja kansilevy paikallaan
http://img291.imageshack.us/img291/5834 ... 012xl7.jpg
http://img241.imageshack.us/img241/7664 ... 008cp9.jpg
tohon tilanteeseen sen jätin.. seuraavaks pitäis kai laittaa pleksit noitten vahvareiden päälle, ja laitella vähän neon valoja

mielessä käynyt myös, että verhoilis uudelleen ton peräluukun kannen... kannattaisko sinne pistää alle jotain äänieristettä? bitumia siä on jo pari milliä, mutta olisko joku vaahtomuovi kova sana... tai no, eipä sieltä korkeita ääniä toivottavasti tule, että eiköhän toi bitumi riitä

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Älä paa vaahtomuovia, se sitoo vettä ja ruostuttaa. Mielummin bitumi tai sitten solukumi joka ei ime itteensä vettä. Anyways jotain joka ei ime. Mä ajattelin laittaa sellasta jossa on pari millii solukumia, sitten pari millii bitumia ja taas 10mm solukumia jotka on tarkotettu veneisiin. Ei sido vettä ja painaa sairaasti. Kaikkien veneiden konehuoneet ym. sillä tehnyt ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Löytyy valmiilla tarrapinnalla ja ilman
Ostiks kompuran? Ei tollanen iso kompura oo tosiaan mikään ihanin kuljetettava. Eli osta vaan mitä aijoitkin
*oma terassi ruuvataan, muille se ammutaan*
Ostiks kompuran? Ei tollanen iso kompura oo tosiaan mikään ihanin kuljetettava. Eli osta vaan mitä aijoitkin

*oma terassi ruuvataan, muille se ammutaan*
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
pistetääs pieni kompura kysymys.. ku pitäis ostaa sellanen talliin/raksalle.. pitäis pystyä ruiskua käyttään ja naulapyssyä (runkonaulainta) ja kaikennäkösiä käteviä paineilma työkaluja autohommissa.! 50 litraa riittänee? ja 3hp?? vai mitä ootte mieltä. ite oon amatööri näitten kompuroitten kans
[/url][/quote] Moro Löytytavaratalossa on 2 pyttynen 3hp 50L säiliö kompura tuotto oli jotai 240L/min 6 kilon vastapaineella itse ostin semmosen ja olen ollut ihan tyytyväinen jaksaa pyörittää pulttipyssä hyvin

Kyllä ne toiset osaa.
Aikas makee vekotin on tosta syntymässä.
Kattelin noita kuvia tossa että kun sulla on siellä hattuhyllyllä kaiuttimet niiden niskatukien syvennyksissä, niin teit ilmeisesti sinne ihan metalliin reiän että sait kajarit menemään sinne? Itse pitäis saada jemmattua pari 6x9 hattuhyllylle tai jonnekin auton takaosaan. Oon miettiny että jos vaan tekis lasikuidusta alustan niille sen ea-pakkauksen tilalle. kun ei ne mahdu sinne takalasin ja pääntuen väliinkään. Tulisi vaan huono äänen toisto kun molemmat olisi ihan vierekkäin...
Kattelin noita kuvia tossa että kun sulla on siellä hattuhyllyllä kaiuttimet niiden niskatukien syvennyksissä, niin teit ilmeisesti sinne ihan metalliin reiän että sait kajarit menemään sinne? Itse pitäis saada jemmattua pari 6x9 hattuhyllylle tai jonnekin auton takaosaan. Oon miettiny että jos vaan tekis lasikuidusta alustan niille sen ea-pakkauksen tilalle. kun ei ne mahdu sinne takalasin ja pääntuen väliinkään. Tulisi vaan huono äänen toisto kun molemmat olisi ihan vierekkäin...
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Re: Kyllä ne toiset osaa.
Kiitos..sundiz kirjoitti:Aikas makee vekotin on tosta syntymässä.
Kattelin noita kuvia tossa että kun sulla on siellä hattuhyllyllä kaiuttimet niiden niskatukien syvennyksissä, niin teit ilmeisesti sinne ihan metalliin reiän että sait kajarit menemään sinne? Itse pitäis saada jemmattua pari 6x9 hattuhyllylle tai jonnekin auton takaosaan. Oon miettiny että jos vaan tekis lasikuidusta alustan niille sen ea-pakkauksen tilalle. kun ei ne mahdu sinne takalasin ja pääntuen väliinkään. Tulisi vaan huono äänen toisto kun molemmat olisi ihan vierekkäin...



en mä usko että se äänentoisto siittä niin kärsii, että ne on aika lähekkäin.. mikäli äänentoistoa ajateltais todenteolla, niin tommoset 8" 3-tiet, ja 6x9:sit voi unohtaa heti alkuun.. äänikuva noissa jo kärsii paljonkin, kun kaikki on samassa sumpussa, ja harvemmin noihin koaksi 2-tie/3-tie/4-tie kajareihin on ihan laadukkaimpia elementtejä laitettu, äänentoistollisesti. mölyä kyllä lähtee. mutta esim noitten omien takakajareiden kanssa ei voi äänenlaatua edes mainita

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
samaa mieltä.epk kirjoitti:hei paras äänenlaatu saadaan kun otatte ne kaikki pois hatttuhyllyltä

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
MasaMbW124 kirjoitti:samaa mieltä.epk kirjoitti:hei paras äänenlaatu saadaan kun otatte ne kaikki pois hatttuhyllyltäjos aikoo pissiksiä autossa kuljetella, niin ohan se sillon ihan kiva, että taaksekkin kuuluu jotain, mutta itellä seuraavaks hankinnassa hifipuolelle on erillissarja eteen. jaa luultavasti jonkinmoinen kytkin tulossa takakajareille, on/off... tai sitten otan heistä kokonaan virran pois ku saan eteen jotain parempaa
ei ne takamatkustajat oikeesti tarvii , ihan loistavasti kuuluu kunnollisella 3-tie sarjalle takamatkustajillekkin, voin kokemuksesta kertoo

- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
älkääs nyt pojatepk kirjoitti:MasaMbW124 kirjoitti:samaa mieltä.epk kirjoitti:hei paras äänenlaatu saadaan kun otatte ne kaikki pois hatttuhyllyltäjos aikoo pissiksiä autossa kuljetella, niin ohan se sillon ihan kiva, että taaksekkin kuuluu jotain, mutta itellä seuraavaks hankinnassa hifipuolelle on erillissarja eteen. jaa luultavasti jonkinmoinen kytkin tulossa takakajareille, on/off... tai sitten otan heistä kokonaan virran pois ku saan eteen jotain parempaa
ei ne takamatkustajat oikeesti tarvii , ihan loistavasti kuuluu kunnollisella 3-tie sarjalle takamatkustajillekkin, voin kokemuksesta kertoo



W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
uskotella..MasaMbW124 kirjoitti:älkääs nyt pojatyritän tässä itelleni uskotella, ettei se ollutkaan ihan turha ostos mutta joo,. tällähetkellä ei autossa ole muutaku subbarit ja noi takakajarit, ja kyllä sitä kaipaa jotain enemmän äänenlaadullisia laitteita, vaikka ääntä kyllä takajareista tulee, eteenkin asti.
mielummin noi takakajarit kun pelkkää bassoa

"..takakajareista eteenkin asti"..!!



niiden hinnalla saa jo aikalaiilla laatua etupäähän!!

Eteen vaihdoin sellaset rainbown kajarit mitä tuolla yhdessä äänentoistokeskustelussa kehuttiin. Olikos ne nyt kx-120 tai jotku vastaavat Kun ei viitsisi taakse ostaa enää uusia orkkispaikoille meneviä kun tuli hankittu vanhaan escorttiin aikoinaan nuo nelitiekaiuttimet, ja niistä tuli hieman maksettuakin. Tuppaavat nuo aatamin aikaiset (ilmeisesti tehtaalla asennetut blaukkarit) vai mitkä siellä nyt onkaan vähän pätkimään ja äänen laatu on muutenkin kun jostain tarjoustalokaiuttimista.
no jos totta puhutaan niin yhellä kaverilla on just noincali kirjoitti:ai niin tohon hifi koulukuntaan kuuluu vielä se että edessä on orggiskajarit ja ne ei kestä bassoo(bassoboostit ja loudit täysillä mankasta) niin siks ääni on siirretty taakse, soimaan kuusyseiltä..vaikka subbarikin löytyy.. kuullostaa todella hyvältä..!
eiks ni epk? kuullostaako tutulta?


Mitä mieltä oot ollut Rainbowin kaiuttimista? Itselläkin on aikomus päivittää kojelaudan kaiuttimet. Mietinnässä on ollut juurikin nuo Rainbowin kx-120:t. Toinen vaihtoehto on Caliberin css-124. Hinnassa ei juurikaan ole eroa joten pähkäilyttää kummat ottaisi.sundiz kirjoitti:Eteen vaihdoin sellaset rainbown kajarit mitä tuolla yhdessä äänentoistokeskustelussa kehuttiin. Olikos ne nyt kx-120 tai jotku vastaavat Kun ei viitsisi taakse ostaa enää uusia orkkispaikoille meneviä kun tuli hankittu vanhaan escorttiin aikoinaan nuo nelitiekaiuttimet, ja niistä tuli hieman maksettuakin. Tuppaavat nuo aatamin aikaiset (ilmeisesti tehtaalla asennetut blaukkarit) vai mitkä siellä nyt onkaan vähän pätkimään ja äänen laatu on muutenkin kun jostain tarjoustalokaiuttimista.
Autoni on loistava - olen aina jonon ensimmäinen.
MB W124 200d -90
MB W124 200d -90
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
jos jaksaa vähän nähdä vaivaa, niin osta vaikka joku 3-tie erkka sarja. tai 2 tie. ja tee vaikka oviin kotelot mideille, dls:ltä saa käypäsiä sarjoja, ja muutkin laatumerkkien sarjan on kyllä hyviäPeksi kirjoitti:Mitä mieltä oot ollut Rainbowin kaiuttimista? Itselläkin on aikomus päivittää kojelaudan kaiuttimet. Mietinnässä on ollut juurikin nuo Rainbowin kx-120:t. Toinen vaihtoehto on Caliberin css-124. Hinnassa ei juurikaan ole eroa joten pähkäilyttää kummat ottaisi.sundiz kirjoitti:Eteen vaihdoin sellaset rainbown kajarit mitä tuolla yhdessä äänentoistokeskustelussa kehuttiin. Olikos ne nyt kx-120 tai jotku vastaavat Kun ei viitsisi taakse ostaa enää uusia orkkispaikoille meneviä kun tuli hankittu vanhaan escorttiin aikoinaan nuo nelitiekaiuttimet, ja niistä tuli hieman maksettuakin. Tuppaavat nuo aatamin aikaiset (ilmeisesti tehtaalla asennetut blaukkarit) vai mitkä siellä nyt onkaan vähän pätkimään ja äänen laatu on muutenkin kun jostain tarjoustalokaiuttimista.

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
No ääni parani kyllä mielestäni ja nuo rainbowt ovat mielestäni kyllä ihan rahanarvoinen sijoitus. En sitten tiedä onko noissa kx-120 ja lx-120 mallissa hirveästi eroa. Luulisi että nuo rainbown lx ovat vielä paremmat mutta meikäläinen on tyytyväinen kx:iin. Caliberin sarjasta en osaa kyllä mitään sanoa. Parasta kaiuttimissa olit tosiaan se että ne todella meni heittämällä orkkispaikoille sisään. Ei mitään tarvinut rikkoa/muokata. Pelkästään johdot oltin vanhoista ja ne kolvasin uusiin kiinni. Onnistuu poropeukaloiltakin (sainhan minä ne itse asennettua). Nyt soi edessä paljon paremmin. Tuon hintaluokan kaiuttimiksi mielestäni ihan näppärät pelit kyllä ovat.Peksi kirjoitti: Mitä mieltä oot ollut Rainbowin kaiuttimista? Itselläkin on aikomus päivittää kojelaudan kaiuttimet. Mietinnässä on ollut juurikin nuo Rainbowin kx-120:t. Toinen vaihtoehto on Caliberin css-124. Hinnassa ei juurikaan ole eroa joten pähkäilyttää kummat ottaisi.
Tietysti jos haluaa hyvää äänenlaatua niin tuohon hintaan varmaan saa jos jonkinnäköistä erillissarjaa. Mutta sitten pitäisi varmaa hieman autoa muokatakin...