W124 vm.88 2.0bensa

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Zalbeer kirjoitti:
MasaMbW124 kirjoitti:
cali kirjoitti:
MasaMbW124 kirjoitti: pitäis vaan saada noi hartsi-hiekka kotelot valmiiks, että pääsis pistään subbarit kiinni.
?eli?
vuoraan kotelon seinämät sisäpuolelta hartsilla, johon on sekotettu hiekkaa :roll: tota sekotusta tulee noin sentti, reilukin, joka seinämään... tulee tiivis ja luja! :D
Ja painava? :lol:
pöh! höyhenen kevyt
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

MasaMbW124 kirjoitti: pitäis vaan saada noi hartsi-hiekka kotelot valmiiks, että pääsis pistään subbarit kiinni.

pöh! höyhenen kevyt
onko toi joku yleinenkin tapa tehdä? en oo ikinä kuullukkaan..
lasikuitukoteloita kylläkin oon nähny..
miks niin paksu? sehän on kuiteskin melkeen sama kun lasikuituloota ja sen ei todellakaan tartte olla noin julmetun paksu ja painava.. sen verran kerroksia riittää että ei värise..
siis noi kotelotko meinasit vuorata sillä?noi vaan muottina?
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

Tsupparikotelo ei oo ikuna liian tukeva ja tiivis.
w201 190D
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

perttu_n kirjoitti:Tsupparikotelo ei oo ikuna liian tukeva ja tiivis.
jep ikinä en oo liian tukevaa ja tiivistä koteloo viä nähny :shock: ja kyllähän tota hartsi-hiekka seosta on ruvettu jo käyttään.. muutkin kuin minä..
eikä se nyt niin painavaakaa ole... 15mm laminoitua lastulevyä on runko, ja siellä menee tuki vahvikkeita sisällä, ja sitten toi hartsi seos. eli siis muottia en ole tekemässä.. :wink: ja aikamonta kuituhuokasta saa laittaa lasikuitua, että ei yhtään elä kotelo
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Tuo hartsi-hiekkaseoksen käytöllähän pyritään saamaan aikaan mahdollisimman jäykkä ja vähän resonoiva kotelo, jolloin kaiutinelementti toimii parhaiten.. Olenkos oikeilla jäljillä :?:
Jostain hifihommelista aikoinaan luin, että kivi olisi kaikista paras kotelomateriaali. Tosin työstettävyydeltään ei niitä helpoimpia, ja se paino... :roll:
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

RikuK kirjoitti:Tuo hartsi-hiekkaseoksen käytöllähän pyritään saamaan aikaan mahdollisimman jäykkä ja vähän resonoiva kotelo, jolloin kaiutinelementti toimii parhaiten.. Olenkos oikeilla jäljillä :?:
Jostain hifihommelista aikoinaan luin, että kivi olisi kaikista paras kotelomateriaali. Tosin työstettävyydeltään ei niitä helpoimpia, ja se paino... :roll:
juu kyllähän ihmiset noita koteloita on betonistakin valanut :lol:
ja tostakin tulee pirun kova.. melkein ku betonia jos ton viä raudottais :D
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

http://img389.imageshack.us/my.php?imag ... 006gm6.jpg

hemmetti ku pitäis saada jostain sitä motivaatioo, että jaksais tehä loppuun.. kahvat ja ne loput listat ja vähän muutaki olis viä.
mutta juu.. pistetääs pieni kompura kysymys.. ku pitäis ostaa sellanen talliin/raksalle.. pitäis pystyä ruiskua käyttään ja naulapyssyä (runkonaulainta) ja kaikennäkösiä käteviä paineilma työkaluja autohommissa.! 50 litraa riittänee? ja 3hp?? vai mitä ootte mieltä. ite oon amatööri näitten kompuroitten kans :wink: [/url]
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Hyvältä näyttää 8) Mitenkäs toimii oven avaus ku ei oo kahvoja :?: Onnistuuko ihan käsikopelolla :?: Pitäis omasta maalata kahvat :roll:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Mika.S kirjoitti:Hyvältä näyttää 8) Mitenkäs toimii oven avaus ku ei oo kahvoja :?: Onnistuuko ihan käsikopelolla :?: Pitäis omasta maalata kahvat :roll:
kyllähän ne ovet saa auki ilman kahvojakin.. helposti jopa.. sormella vaan nyppäsee auki siltä vivusta.. jos tota tarkoitit

mutta kahvat pitäis laittaa kii si ku jaksaa :D ne on korinvärisenä tuolla tallissa
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

MasaMbW124 kirjoitti:pistetääs pieni kompura kysymys.. ku pitäis ostaa sellanen talliin/raksalle.. pitäis pystyä ruiskua käyttään ja naulapyssyä (runkonaulainta) ja kaikennäkösiä käteviä paineilma työkaluja autohommissa.! 50 litraa riittänee? ja 3hp?? vai mitä ootte mieltä.
Toi riittää hyvin kotihommiin ja pienyritysten tarpeisiin. Pyörittää kaikki yleisimmät paineilmakoneet ja maaliruisku toimii ok. Runkonaulaimella vetää kyl tyhjäksi suht nopeesti. Esim. meil on Bilteman 3hp/50l kompura ja sil pystyy ampumaan Sencon isoimmalla pyssyllä 8-15kpl 90mm naulaa ja sitten taas pörrää parikytä sekkaa.

Eli jos satunaisesti (omakotitalo vuodessa, kaksi parhaassa) ammut runkonaulaimella, se ajaa asiansa. Eli osta vain tollanen 3hp/50l(60kg). Useimmat tyytyy alle 30 litraseen kompaktin koon takia(alle 30kg). Jos taas naulaat yleettömän paljon, kuten esim. terasseja jne. isoja pintoja, suosittelen kuitenkin isommalla tankilla olevaa konetta (vähintään siis 50l).

*entinen raksajätkä*
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Sergey kirjoitti:
MasaMbW124 kirjoitti:pistetääs pieni kompura kysymys.. ku pitäis ostaa sellanen talliin/raksalle.. pitäis pystyä ruiskua käyttään ja naulapyssyä (runkonaulainta) ja kaikennäkösiä käteviä paineilma työkaluja autohommissa.! 50 litraa riittänee? ja 3hp?? vai mitä ootte mieltä.
Toi riittää hyvin kotihommiin ja pienyritysten tarpeisiin. Pyörittää kaikki yleisimmät paineilmakoneet ja maaliruisku toimii ok. Runkonaulaimella vetää kyl tyhjäksi suht nopeesti. Esim. meil on Bilteman 3hp/50l kompura ja sil pystyy ampumaan Sencon isoimmalla pyssyllä 8-15kpl 90mm naulaa ja sitten taas pörrää parikytä sekkaa.

Eli jos satunaisesti (omakotitalo vuodessa, kaksi parhaassa) ammut runkonaulaimella, se ajaa asiansa. Eli osta vain tollanen 3hp/50l(60kg). Useimmat tyytyy alle 30 litraseen kompaktin koon takia(alle 30kg). Jos taas naulaat yleettömän paljon, kuten esim. terasseja jne. isoja pintoja, suosittelen kuitenkin isommalla tankilla olevaa konetta (vähintään siis 50l).

*entinen raksajätkä*
no jonkun verran raksahommiin sitä tarvii.. päivittäin noita raksahommia tulee tehtyä, mutta eipä se tosta paljon isompi kompura oo kiva kuskata.
hiomakoneita ja vastaavia ei välttämättä tarvi. nehän sitä paineilmaa taita tarvita aika suuria määriä.
tollasta 50 litrasta kattelin biltemassa justiinsa, ja se tuntu aika passelilta, hintaansa nähdenkin.

*ps. terassit ruuvvataan :wink: nykynen raksajätkä*
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

noniin elikkä nyt olis tarkotus saada noi peräkontin asennukset liki valmiiks ens viikon aikana.. tosin eipä sinne mitään kummosia asennuksia ole tulossa. mutta sais edes sen homman alta pois.

tällähetkellä on vahat kuivumassa auton päällä 8)
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

nyt on kontista muutama kuva.

alotin homman repimällä kontista kaiken pois, ja tekemällä sitten vaneerista uuden pohjan, joka on vähän tasasempi, ja siihen helpomi kiinnittää mitä vaan..
http://img205.imageshack.us/img205/3223 ... 225sd1.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/796/ ... 226vi9.jpg

sitten nostin konttiin 2kpl 40 litran subbari pokseja.. "liikkumavaraa" jäi koteloiden päälle tasan 0mm..
http://img205.imageshack.us/img205/2084 ... 227vb2.jpg

boksien laiton jälkeen verhoilin tuon vanerin etuosan huovalla. ja tein korokkeen siihen.
http://img205.imageshack.us/img205/5003 ... 005dt6.jpg

sitten oli vuorossa tuon korokkeen kannen teko.
http://img221.imageshack.us/img221/4642 ... 007qi4.jpg

ja sitten elementit paikallaan, ja kansilevy paikallaan
http://img291.imageshack.us/img291/5834 ... 012xl7.jpg
http://img241.imageshack.us/img241/7664 ... 008cp9.jpg

tohon tilanteeseen sen jätin.. seuraavaks pitäis kai laittaa pleksit noitten vahvareiden päälle, ja laitella vähän neon valoja :wink:
mielessä käynyt myös, että verhoilis uudelleen ton peräluukun kannen... kannattaisko sinne pistää alle jotain äänieristettä? bitumia siä on jo pari milliä, mutta olisko joku vaahtomuovi kova sana... tai no, eipä sieltä korkeita ääniä toivottavasti tule, että eiköhän toi bitumi riitä :?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Älä paa vaahtomuovia, se sitoo vettä ja ruostuttaa. Mielummin bitumi tai sitten solukumi joka ei ime itteensä vettä. Anyways jotain joka ei ime. Mä ajattelin laittaa sellasta jossa on pari millii solukumia, sitten pari millii bitumia ja taas 10mm solukumia jotka on tarkotettu veneisiin. Ei sido vettä ja painaa sairaasti. Kaikkien veneiden konehuoneet ym. sillä tehnyt ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Löytyy valmiilla tarrapinnalla ja ilman

Ostiks kompuran? Ei tollanen iso kompura oo tosiaan mikään ihanin kuljetettava. Eli osta vaan mitä aijoitkin ;)

*oma terassi ruuvataan, muille se ammutaan*
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

eipä ole tullut kompurakaupoilla käytyä.......

bitumiahan mulla tossa kannessa jo on... eipä siihen varmaan muuta tarvi.. bitumihan on nimenomaan tarkotettu matalien äänien vaimentamiseen..
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
karisa81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Su 23.05.2004 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja karisa81 »

pistetääs pieni kompura kysymys.. ku pitäis ostaa sellanen talliin/raksalle.. pitäis pystyä ruiskua käyttään ja naulapyssyä (runkonaulainta) ja kaikennäkösiä käteviä paineilma työkaluja autohommissa.! 50 litraa riittänee? ja 3hp?? vai mitä ootte mieltä. ite oon amatööri näitten kompuroitten kans :wink: [/url][/quote] Moro Löytytavaratalossa on 2 pyttynen 3hp 50L säiliö kompura tuotto oli jotai 240L/min 6 kilon vastapaineella itse ostin semmosen ja olen ollut ihan tyytyväinen jaksaa pyörittää pulttipyssä hyvin
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Kyllä ne toiset osaa.

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Aikas makee vekotin on tosta syntymässä.
Kattelin noita kuvia tossa että kun sulla on siellä hattuhyllyllä kaiuttimet niiden niskatukien syvennyksissä, niin teit ilmeisesti sinne ihan metalliin reiän että sait kajarit menemään sinne? Itse pitäis saada jemmattua pari 6x9 hattuhyllylle tai jonnekin auton takaosaan. Oon miettiny että jos vaan tekis lasikuidusta alustan niille sen ea-pakkauksen tilalle. kun ei ne mahdu sinne takalasin ja pääntuen väliinkään. Tulisi vaan huono äänen toisto kun molemmat olisi ihan vierekkäin...
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Re: Kyllä ne toiset osaa.

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

sundiz kirjoitti:Aikas makee vekotin on tosta syntymässä.
Kattelin noita kuvia tossa että kun sulla on siellä hattuhyllyllä kaiuttimet niiden niskatukien syvennyksissä, niin teit ilmeisesti sinne ihan metalliin reiän että sait kajarit menemään sinne? Itse pitäis saada jemmattua pari 6x9 hattuhyllylle tai jonnekin auton takaosaan. Oon miettiny että jos vaan tekis lasikuidusta alustan niille sen ea-pakkauksen tilalle. kun ei ne mahdu sinne takalasin ja pääntuen väliinkään. Tulisi vaan huono äänen toisto kun molemmat olisi ihan vierekkäin...
Kiitos.. :) juu, kuviosahaan vaan rautaterä, ja vähän kynällä merkkiä, ja ei muutakun saha laulaan :roll: :wink: niskatuet mahtuu vielä kääntyynkin hyvin..

en mä usko että se äänentoisto siittä niin kärsii, että ne on aika lähekkäin.. mikäli äänentoistoa ajateltais todenteolla, niin tommoset 8" 3-tiet, ja 6x9:sit voi unohtaa heti alkuun.. äänikuva noissa jo kärsii paljonkin, kun kaikki on samassa sumpussa, ja harvemmin noihin koaksi 2-tie/3-tie/4-tie kajareihin on ihan laadukkaimpia elementtejä laitettu, äänentoistollisesti. mölyä kyllä lähtee. mutta esim noitten omien takakajareiden kanssa ei voi äänenlaatua edes mainita :roll:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hei paras äänenlaatu saadaan kun otatte ne kaikki pois hatttuhyllyltä :lol:
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

epk kirjoitti:hei paras äänenlaatu saadaan kun otatte ne kaikki pois hatttuhyllyltä :lol:
samaa mieltä. :wink: jos aikoo pissiksiä autossa kuljetella, niin ohan se sillon ihan kiva, että taaksekkin kuuluu jotain, mutta itellä seuraavaks hankinnassa hifipuolelle on erillissarja eteen. jaa luultavasti jonkinmoinen kytkin tulossa takakajareille, on/off... tai sitten otan heistä kokonaan virran pois ku saan eteen jotain parempaa
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

MasaMbW124 kirjoitti:
epk kirjoitti:hei paras äänenlaatu saadaan kun otatte ne kaikki pois hatttuhyllyltä :lol:
samaa mieltä. :wink: jos aikoo pissiksiä autossa kuljetella, niin ohan se sillon ihan kiva, että taaksekkin kuuluu jotain, mutta itellä seuraavaks hankinnassa hifipuolelle on erillissarja eteen. jaa luultavasti jonkinmoinen kytkin tulossa takakajareille, on/off... tai sitten otan heistä kokonaan virran pois ku saan eteen jotain parempaa

ei ne takamatkustajat oikeesti tarvii , ihan loistavasti kuuluu kunnollisella 3-tie sarjalle takamatkustajillekkin, voin kokemuksesta kertoo :wink:
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

epk kirjoitti:
MasaMbW124 kirjoitti:
epk kirjoitti:hei paras äänenlaatu saadaan kun otatte ne kaikki pois hatttuhyllyltä :lol:
samaa mieltä. :wink: jos aikoo pissiksiä autossa kuljetella, niin ohan se sillon ihan kiva, että taaksekkin kuuluu jotain, mutta itellä seuraavaks hankinnassa hifipuolelle on erillissarja eteen. jaa luultavasti jonkinmoinen kytkin tulossa takakajareille, on/off... tai sitten otan heistä kokonaan virran pois ku saan eteen jotain parempaa

ei ne takamatkustajat oikeesti tarvii , ihan loistavasti kuuluu kunnollisella 3-tie sarjalle takamatkustajillekkin, voin kokemuksesta kertoo :wink:
älkääs nyt pojat :!: yritän tässä itelleni uskotella, ettei se ollutkaan ihan turha ostos mutta joo,. tällähetkellä ei autossa ole muutaku subbarit ja noi takakajarit, ja kyllä sitä kaipaa jotain enemmän äänenlaadullisia laitteita, vaikka ääntä kyllä takajareista tulee, eteenkin asti. :wink: mielummin noi takakajarit kun pelkkää bassoa :P
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

MasaMbW124 kirjoitti:älkääs nyt pojat :!: yritän tässä itelleni uskotella, ettei se ollutkaan ihan turha ostos mutta joo,. tällähetkellä ei autossa ole muutaku subbarit ja noi takakajarit, ja kyllä sitä kaipaa jotain enemmän äänenlaadullisia laitteita, vaikka ääntä kyllä takajareista tulee, eteenkin asti. :wink: mielummin noi takakajarit kun pelkkää bassoa :P
uskotella.. :lol:
"..takakajareista eteenkin asti"..!! :lol: :lol: äänen on tultava edestä..! onhan sulla korvatkin väännetty eteenpäin..? ja kokemuksesta voin sanoo että takana on kiva matkustaa jos on ton kaltaset räpsyttimet pelkästaan takana.. koska volume on sillon niin lujalla että kuuluu eteen hyvin.. mutta arvaa kuinka hyvin se kuuluu takana istuvien korviin.. todella hyvin, että oikeen sattuu..! sitten kun ne vielä särkee..!! :?

niiden hinnalla saa jo aikalaiilla laatua etupäähän!! :idea:
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

ai niin tohon hifi koulukuntaan kuuluu vielä se että edessä on orggiskajarit ja ne ei kestä bassoo(bassoboostit ja loudit täysillä mankasta) niin siks ääni on siirretty taakse, soimaan kuusyseiltä..vaikka subbarikin löytyy.. kuullostaa todella hyvältä..!

eiks ni epk? kuullostaako tutulta?
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Eteen vaihdoin sellaset rainbown kajarit mitä tuolla yhdessä äänentoistokeskustelussa kehuttiin. Olikos ne nyt kx-120 tai jotku vastaavat Kun ei viitsisi taakse ostaa enää uusia orkkispaikoille meneviä kun tuli hankittu vanhaan escorttiin aikoinaan nuo nelitiekaiuttimet, ja niistä tuli hieman maksettuakin. Tuppaavat nuo aatamin aikaiset (ilmeisesti tehtaalla asennetut blaukkarit) vai mitkä siellä nyt onkaan vähän pätkimään ja äänen laatu on muutenkin kun jostain tarjoustalokaiuttimista.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

cali kirjoitti:ai niin tohon hifi koulukuntaan kuuluu vielä se että edessä on orggiskajarit ja ne ei kestä bassoo(bassoboostit ja loudit täysillä mankasta) niin siks ääni on siirretty taakse, soimaan kuusyseiltä..vaikka subbarikin löytyy.. kuullostaa todella hyvältä..!

eiks ni epk? kuullostaako tutulta?
no jos totta puhutaan niin yhellä kaverilla on just noin :lol: , faderit on taaempana juuri sen takia että etukajarit särkee, takana siis 6x9.... tulee aina riitaa kun yritän vähän äänikenttää eteen siirtää :roll:
Avatar
Peksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 20.03.2006 20:21
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Peksi »

sundiz kirjoitti:Eteen vaihdoin sellaset rainbown kajarit mitä tuolla yhdessä äänentoistokeskustelussa kehuttiin. Olikos ne nyt kx-120 tai jotku vastaavat Kun ei viitsisi taakse ostaa enää uusia orkkispaikoille meneviä kun tuli hankittu vanhaan escorttiin aikoinaan nuo nelitiekaiuttimet, ja niistä tuli hieman maksettuakin. Tuppaavat nuo aatamin aikaiset (ilmeisesti tehtaalla asennetut blaukkarit) vai mitkä siellä nyt onkaan vähän pätkimään ja äänen laatu on muutenkin kun jostain tarjoustalokaiuttimista.
Mitä mieltä oot ollut Rainbowin kaiuttimista? Itselläkin on aikomus päivittää kojelaudan kaiuttimet. Mietinnässä on ollut juurikin nuo Rainbowin kx-120:t. Toinen vaihtoehto on Caliberin css-124. Hinnassa ei juurikaan ole eroa joten pähkäilyttää kummat ottaisi.
Autoni on loistava - olen aina jonon ensimmäinen.

MB W124 200d -90
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Peksi kirjoitti:
sundiz kirjoitti:Eteen vaihdoin sellaset rainbown kajarit mitä tuolla yhdessä äänentoistokeskustelussa kehuttiin. Olikos ne nyt kx-120 tai jotku vastaavat Kun ei viitsisi taakse ostaa enää uusia orkkispaikoille meneviä kun tuli hankittu vanhaan escorttiin aikoinaan nuo nelitiekaiuttimet, ja niistä tuli hieman maksettuakin. Tuppaavat nuo aatamin aikaiset (ilmeisesti tehtaalla asennetut blaukkarit) vai mitkä siellä nyt onkaan vähän pätkimään ja äänen laatu on muutenkin kun jostain tarjoustalokaiuttimista.
Mitä mieltä oot ollut Rainbowin kaiuttimista? Itselläkin on aikomus päivittää kojelaudan kaiuttimet. Mietinnässä on ollut juurikin nuo Rainbowin kx-120:t. Toinen vaihtoehto on Caliberin css-124. Hinnassa ei juurikaan ole eroa joten pähkäilyttää kummat ottaisi.
jos jaksaa vähän nähdä vaivaa, niin osta vaikka joku 3-tie erkka sarja. tai 2 tie. ja tee vaikka oviin kotelot mideille, dls:ltä saa käypäsiä sarjoja, ja muutkin laatumerkkien sarjan on kyllä hyviä :? vakiopaikoille ei niin isoja saa mahtuun. tosin, eipä se koko aina ratkase. mutta 3 tie sarjassa sais sellaset midbassot jotka toistais aika alhaaltakin, ja jotkut sisältää niin pieniä(lue sopivan kokosia) keskiääniä, jotka ne sais sitten vakiopaikoille siististi piiloon, ja äänikuvankin takia mielestäni hyvään paikkaan.
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Peksi kirjoitti: Mitä mieltä oot ollut Rainbowin kaiuttimista? Itselläkin on aikomus päivittää kojelaudan kaiuttimet. Mietinnässä on ollut juurikin nuo Rainbowin kx-120:t. Toinen vaihtoehto on Caliberin css-124. Hinnassa ei juurikaan ole eroa joten pähkäilyttää kummat ottaisi.
No ääni parani kyllä mielestäni ja nuo rainbowt ovat mielestäni kyllä ihan rahanarvoinen sijoitus. En sitten tiedä onko noissa kx-120 ja lx-120 mallissa hirveästi eroa. Luulisi että nuo rainbown lx ovat vielä paremmat mutta meikäläinen on tyytyväinen kx:iin. Caliberin sarjasta en osaa kyllä mitään sanoa. Parasta kaiuttimissa olit tosiaan se että ne todella meni heittämällä orkkispaikoille sisään. Ei mitään tarvinut rikkoa/muokata. Pelkästään johdot oltin vanhoista ja ne kolvasin uusiin kiinni. Onnistuu poropeukaloiltakin (sainhan minä ne itse asennettua). Nyt soi edessä paljon paremmin. Tuon hintaluokan kaiuttimiksi mielestäni ihan näppärät pelit kyllä ovat.

Tietysti jos haluaa hyvää äänenlaatua niin tuohon hintaan varmaan saa jos jonkinnäköistä erillissarjaa. Mutta sitten pitäisi varmaa hieman autoa muokatakin...
Vastaa Viestiin