![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Tuossa on on linkki videonpätkään (n. 4 Mt), jossa 2.3-16 koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä mystinen naputus. Naputuksen taajuus on kutakuinkin puolet kampiakselin kierrostaajuudesta.
http://www.students.tut.fi/~rontuj/aaninayte.AVI
Eli nyt tarvittaisiin kokeneiden moottorigurujen mielipiteitä siitä, mistä ääni on peräisin. En muista enää oliko kone tuossa videossa lämmin vai kylmä mutta näköjään flekti ei ainakaan ollut kytkettynä, todennäköisesti aika kylmä oli. Venttiilinvälykset koneessa on kunnossa eikä konetta rakentaessa ole tullut vastaan apulaitteissa ainakaan mitään joka voisi äänen aiheuttaa. Männänrengasvaurio ilmeisesti kuuluisi kampuran taajuudella mutta entäs kiertokangen laakerivaurio? Työtahti on joka toisella kierroksella mutta luulisi sen silti kalauttavan myös siinä imutahdin alussa yläkuolokohdassa. Alakertaa siis ei ole avattu, mitä nyt öljypohja on ollut irti eikä siellä silloin ainakaan mitään katastrofaalista näkynyt.
Kiitokset jo etukäteen, tässä pitäisi nyt päättää uskaltaako tuota konetta alkaa Tatechin asennuksen jälkeen säätämään vai nostetaanko kone pois --> laakeriremontti + wisecot + h-prof kanget. No, kuuleehan sen sitten kun tyhjäkäyntiä ensimmäisen kerran säätää että kaliseeko vielä
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)