Kompressor kokemuksia?
Kompressor kokemuksia?
Onkos täällä ketään Kompressorin omistajaa?
Lähinnä kokemuksia ahtimesta ja mahdollisesti sen kestävyydestä. Omallani on nyt ajettu yli 150000 ja kiinnostaa tietää onko ongelmia ilmennyt kellään ja missä vaiheessa. Luin jostain että ko. ahdin tarvitsee ilmeisesti huoltoa jossain vaiheessa.
Lähinnä kokemuksia ahtimesta ja mahdollisesti sen kestävyydestä. Omallani on nyt ajettu yli 150000 ja kiinnostaa tietää onko ongelmia ilmennyt kellään ja missä vaiheessa. Luin jostain että ko. ahdin tarvitsee ilmeisesti huoltoa jossain vaiheessa.
Mutu-pohjalta: 193hv?Kinnunen kirjoitti:paljonkos tuo menopelisi tuottaa tehoa?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Olen tässä kevään muuten aikana asentamassa Kompressor -viritystä autooni, joka nostaa paineet 0,5 bar -> 0,7 bar. Tehoa pitäisi löytyä tämän jälkeen n. 220 ainakin muiden käyttäjien kommenttien mukaan. Vääntöä pitäisi saada yli 320 mutta tämäkin tieto on lähinnä teoriapohjaista.
Tätä ja vastaavia sarjoja jenkeissä ja saksassa laittavat paljon. Softaa parantamalla ei saa juurikaan mitään irti.
Esim. Demec asentaa vastaavan sarjan 2400 eurolla. Jos tilaa ulkomailta ja asentaa itse, saa huomattavasti tuota edullisemmin. Pitänee kirjoitella kokemuksia, kunhan ko. paketti jenkeistä asti tulee.
Ei vielä ketään toista kompressorin omistajaa?
Tätä ja vastaavia sarjoja jenkeissä ja saksassa laittavat paljon. Softaa parantamalla ei saa juurikaan mitään irti.
Esim. Demec asentaa vastaavan sarjan 2400 eurolla. Jos tilaa ulkomailta ja asentaa itse, saa huomattavasti tuota edullisemmin. Pitänee kirjoitella kokemuksia, kunhan ko. paketti jenkeistä asti tulee.
Ei vielä ketään toista kompressorin omistajaa?
Asiaa sivuten
Sain aikoinaan semmoista tietoa Kompressorista, että sellaista ei enää kannattaisi asentaa 200000 ajettuun autoon, se voi pahimmassa tapauksessa hajoittaa moottorin. (Pitäneeköhän paikkaansa?)
Aika OMITUISTA , mutta ymmärrettävää tavallaan, jos asiaa oikein ajattelee. On muuten kalliita laitteita.
Jos ajattelee että autolla on ajettu 100000 niin silloin sen voi suht turvallisesti laittaa jälkiasennuksena.
Mutta laitteenahan se varmasti on kestävä.
Aika OMITUISTA , mutta ymmärrettävää tavallaan, jos asiaa oikein ajattelee. On muuten kalliita laitteita.
Jos ajattelee että autolla on ajettu 100000 niin silloin sen voi suht turvallisesti laittaa jälkiasennuksena.
Mutta laitteenahan se varmasti on kestävä.
kiinnostais todellakin
olen hiukan jo haaveillut C 230 (-96) kompurasta tai C 280. Tehot lienee samat, mutta kompuramalli lienee harvinaisempi jopa sakuissa. Arvelluttaa toi kompuran kestävyys vaan em. mallissa pidemmillä kilsoilla. Onko C 230 muuten sama mylly kuin vakio E 230:ssa (110 kW)? 

S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: kiinnostais todellakin
Onpa hyvinkin.Vesa T kirjoitti: Onko C 230 muuten sama mylly kuin vakio E 230:ssa (110 kW)?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Omien tietojeni mukaan tuo kompressorissa käytetty moottori on muuten sama, mutta hieman vahvistettu(?). Kyseessähän on suhteellisen matalaviritteinen ahdin, joka tuo vääntöä ja hieman tehoa lisää lähinnä keskikierroksilla.
Ensimmäiset C 230 kompressorit taisivat tulla saksassa myyntiin 95 ja parannuksia on tehty vuosi vuodelta. Jenkeissä ko. malli julkaistiin vasta -99 ja siinä onkin jotain parannuksia moottorissa ja itse ahtimessa.
Samaa moottoria löytyy ainakin SLK / CLK -malleissa hiukan muunneltuna.
Olen myös kuullut/lukenut kommentteja, että itse ahdin vaatisi huoltoa jossain vaiheessa mutta huoltokirja ei asiaa millään tavalla kommentoi. Katselin että saksan eBayssä uudenkarheita kompuroita saa n. 300-500 euron välimaastosta. Sieltä ostaminen ei toisaalta ole liian yksinkertaista. Suomessa kuitenkin varaosahinta on yli 1000 euroa.
Äänekkyys on verrattuna tuohon 280 -malliin, mutta toisaalta kulutus on taas pienempi ja vääntöä löytyy reilusti.
Nämä ovat vain luettuja tietoja, en ole ikinä toisella samanlaisella tai c 280 -mallilla päässyt ajamaan.
Ensimmäiset C 230 kompressorit taisivat tulla saksassa myyntiin 95 ja parannuksia on tehty vuosi vuodelta. Jenkeissä ko. malli julkaistiin vasta -99 ja siinä onkin jotain parannuksia moottorissa ja itse ahtimessa.
Samaa moottoria löytyy ainakin SLK / CLK -malleissa hiukan muunneltuna.
Olen myös kuullut/lukenut kommentteja, että itse ahdin vaatisi huoltoa jossain vaiheessa mutta huoltokirja ei asiaa millään tavalla kommentoi. Katselin että saksan eBayssä uudenkarheita kompuroita saa n. 300-500 euron välimaastosta. Sieltä ostaminen ei toisaalta ole liian yksinkertaista. Suomessa kuitenkin varaosahinta on yli 1000 euroa.
Äänekkyys on verrattuna tuohon 280 -malliin, mutta toisaalta kulutus on taas pienempi ja vääntöä löytyy reilusti.
Nämä ovat vain luettuja tietoja, en ole ikinä toisella samanlaisella tai c 280 -mallilla päässyt ajamaan.
Viimeksi muokannut Vieras, Ti 22.04.2003 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.