Kompressor kokemuksia?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras

Kompressor kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onkos täällä ketään Kompressorin omistajaa?

Lähinnä kokemuksia ahtimesta ja mahdollisesti sen kestävyydestä. Omallani on nyt ajettu yli 150000 ja kiinnostaa tietää onko ongelmia ilmennyt kellään ja missä vaiheessa. Luin jostain että ko. ahdin tarvitsee ilmeisesti huoltoa jossain vaiheessa.
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1061
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

paljonkos tuo menopelisi tuottaa tehoa? :P
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kinnunen kirjoitti:paljonkos tuo menopelisi tuottaa tehoa? :P
Mutu-pohjalta: 193hv?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kyllähän siinä paperien mukaan tuo 193 on tehoa, mutta vaikea sanoa kuinka huomattava ero on esim. C 220 CDI liikkumiseen. En ole itseasiassa päässyt kokeilemaan mitään muuta C -sarjan autoa, mikä voisi olla kiinnostava testata.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen tässä kevään muuten aikana asentamassa Kompressor -viritystä autooni, joka nostaa paineet 0,5 bar -> 0,7 bar. Tehoa pitäisi löytyä tämän jälkeen n. 220 ainakin muiden käyttäjien kommenttien mukaan. Vääntöä pitäisi saada yli 320 mutta tämäkin tieto on lähinnä teoriapohjaista.

Tätä ja vastaavia sarjoja jenkeissä ja saksassa laittavat paljon. Softaa parantamalla ei saa juurikaan mitään irti.

Esim. Demec asentaa vastaavan sarjan 2400 eurolla. Jos tilaa ulkomailta ja asentaa itse, saa huomattavasti tuota edullisemmin. Pitänee kirjoitella kokemuksia, kunhan ko. paketti jenkeistä asti tulee.

Ei vielä ketään toista kompressorin omistajaa?
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Asiaa sivuten

Viesti Kirjoittaja mc »

Sain aikoinaan semmoista tietoa Kompressorista, että sellaista ei enää kannattaisi asentaa 200000 ajettuun autoon, se voi pahimmassa tapauksessa hajoittaa moottorin. (Pitäneeköhän paikkaansa?)

Aika OMITUISTA , mutta ymmärrettävää tavallaan, jos asiaa oikein ajattelee. On muuten kalliita laitteita.

Jos ajattelee että autolla on ajettu 100000 niin silloin sen voi suht turvallisesti laittaa jälkiasennuksena.

Mutta laitteenahan se varmasti on kestävä.
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

kiinnostais todellakin

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

olen hiukan jo haaveillut C 230 (-96) kompurasta tai C 280. Tehot lienee samat, mutta kompuramalli lienee harvinaisempi jopa sakuissa. Arvelluttaa toi kompuran kestävyys vaan em. mallissa pidemmillä kilsoilla. Onko C 230 muuten sama mylly kuin vakio E 230:ssa (110 kW)? :?:
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14214
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: kiinnostais todellakin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vesa T kirjoitti: Onko C 230 muuten sama mylly kuin vakio E 230:ssa (110 kW)? :?:
Onpa hyvinkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Omien tietojeni mukaan tuo kompressorissa käytetty moottori on muuten sama, mutta hieman vahvistettu(?). Kyseessähän on suhteellisen matalaviritteinen ahdin, joka tuo vääntöä ja hieman tehoa lisää lähinnä keskikierroksilla.

Ensimmäiset C 230 kompressorit taisivat tulla saksassa myyntiin 95 ja parannuksia on tehty vuosi vuodelta. Jenkeissä ko. malli julkaistiin vasta -99 ja siinä onkin jotain parannuksia moottorissa ja itse ahtimessa.
Samaa moottoria löytyy ainakin SLK / CLK -malleissa hiukan muunneltuna.

Olen myös kuullut/lukenut kommentteja, että itse ahdin vaatisi huoltoa jossain vaiheessa mutta huoltokirja ei asiaa millään tavalla kommentoi. Katselin että saksan eBayssä uudenkarheita kompuroita saa n. 300-500 euron välimaastosta. Sieltä ostaminen ei toisaalta ole liian yksinkertaista. Suomessa kuitenkin varaosahinta on yli 1000 euroa.

Äänekkyys on verrattuna tuohon 280 -malliin, mutta toisaalta kulutus on taas pienempi ja vääntöä löytyy reilusti.

Nämä ovat vain luettuja tietoja, en ole ikinä toisella samanlaisella tai c 280 -mallilla päässyt ajamaan.
Viimeksi muokannut Vieras, Ti 22.04.2003 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Demec myi

Viesti Kirjoittaja mc »

Demec myi Kompura sarjaa Ceehen mummon aikaan kun puhuttiin vielä markoista 40.000 mk sarja asennettuna, aika hinnakas. Mutta Demec on Demec :wink:
Vastaa Viestiin