
Toinen rengas "edempänä" W201
Toinen rengas "edempänä" W201
huomasin tuossa että oikeanpuoleinen rengas on n.1-2cm edempänä kuin vasen ja siitä syystä ottaa kaareen töyssyissä kiinni! mistäköhän asia mahtaisi johtua?? tai sitten vaan sekoilen omiani 

Ei tippa tapa, mut tipasta voi tulla tapa!
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Raapimiseen esim jarruttaessa, on yleensä ( varsinkin 124 koppasissa ) syynä se, että etualatukivarteen liityvä pitkittäistukivarren kumipusla ( siis se korin puoleinen ) löysä/loppuun kulunut. Pelkästään pyörän paikka pituus suunnassa ei yksistään ratkaise vetääkö auto jonnekkin vai ei....
Oma 560 SEC on matala varsinkin keulasta ( Abloy avain ei mahdu renkaan ja lokarin väliin
) ja tästä johtuen on etupyörät siirretty useita cm eteenpäin. Auto kulkee kuin juna, eikä mitään vetelyä ilmene....
Oma 560 SEC on matala varsinkin keulasta ( Abloy avain ei mahdu renkaan ja lokarin väliin

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Alatukivarsi on kahdella epäkeskeisellä pulttiprikkasäätökiinnityksellä. Kun etummainen on sisimmässä asennossa ja takimmainen ulommassa, renkas on edessä ja säädöt toisinpäin, niin rengas takana. En nyt ole varma meinasitko tätä tuolla sisään/ulos-jutulla. Asia on simppeli ja jos ei usko, niin voihan sitä itsekin kokeillarokka kirjoitti:epk kirjoitti:rokka kirjoitti:Joo,mutta ei vikuta pyörän siaintiin pituussuunnassa.
toki vaikuttaa, tämä on faktaa
Selitäs mullekin toi,Epäkeskorikka-pultti systeemi siirtää alatukivartta sisään/ulos.Molemmat rikat pyörii mukana kun pulttia käännetään.Miten se vaikkuttaa pituussuunnassa?

epäkeskopultit
Joskus tuli säädettyä -85 190 d epäkeskoja .
Niillä saa akselivälit -3 tai+3 pituussuunnassa vituralleen .Tuli auto veholta
alustaosien vaihdosta ja pituussuunnassa oli etu ja takarenkaiden mittaero 25 mm.Oli takarengas paskana kuskin puolelta ja aika lailla oli huono ajaa
Niillä saa akselivälit -3 tai+3 pituussuunnassa vituralleen .Tuli auto veholta
alustaosien vaihdosta ja pituussuunnassa oli etu ja takarenkaiden mittaero 25 mm.Oli takarengas paskana kuskin puolelta ja aika lailla oli huono ajaa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Nostetaas vähän aihetta, kun tuli ajankohtaiseksi laitettuani nuo uudet kesärenkaat alle.
Täälläkin ongelma siis on, että oikeanpuoleinen eturengas on huomattavasti taempana kuin vasen. Auto jopa hieman vetää ojaan päin, luulisi vähemmästäkin vetävän kun pyörät on noin perseelleen.
Tuo kumi siis raapii pienemmissäkin montuissa siihen muovihelman etuosaan (kaaren takaosaan).
4-pyöräsuuntaus tehty viime kesänä, mutta tuohon ei silloinkaan oltu kajottu!
Renkaat toki kuluvat tasaisesti.
Onko tuo miten helppo itse säätää kohdalleen?
Mitkä muut kulmat menevät ko. operaatiossa ns. vituralleen?
Täälläkin ongelma siis on, että oikeanpuoleinen eturengas on huomattavasti taempana kuin vasen. Auto jopa hieman vetää ojaan päin, luulisi vähemmästäkin vetävän kun pyörät on noin perseelleen.
Tuo kumi siis raapii pienemmissäkin montuissa siihen muovihelman etuosaan (kaaren takaosaan).
4-pyöräsuuntaus tehty viime kesänä, mutta tuohon ei silloinkaan oltu kajottu!
Renkaat toki kuluvat tasaisesti.
Onko tuo miten helppo itse säätää kohdalleen?
Mitkä muut kulmat menevät ko. operaatiossa ns. vituralleen?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
..ja täähän on nimenomaan toisinpäin, eli vasen pyörä on taaempana. Tai ainakin pitäisi olla.Mika.T kirjoitti:Yleensä oikean puolen rengas on taaempana.Lähinnä siksi ettei puolla suomen kaltevilla teillä ojaan päin.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
samajuttu tääl 190 mersus... rappasee noi kesägummit kiinni oikeelt puolelt töyssyis... eli missä kohtaa siel semmonen säätö ruuvi on ?
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
Tuttu juttu
Tenavatähdessä ei oikein toimi yhdistelmä "madellettu+ 215 ympyrät". Ottavat todella montussa etuhelman muoviosiin kiinni. Laiton uudet jouset jolloin kori nousi 3 cm ja vaihdoin 205 ympyröihin. Ei paljon vaikuttanut ulkonäköön liikaa eikä ajotuntumaankaan.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska