Noh - suljettu systeemihän se on; eli ei se neste millään lisäänny, joten sitä lienee liikaa.
Tarkista määrä _kuumana_ - tälläisen ongelmatilanteen sattuessa varmaan kannattaisi vaihtaa se neste ja samalla siellä säiliön pohjassa oleva suodatin.
Toimiikos se tehostin muuten?
En ole ihan varma, mutta öljyt kai tarkastetaan kun kone ei pyöri.
Kun konee pyörii niin siinä voi olla vaara että se öljy tulee ulos asti sieltä purkista kun sen kannen avaa.
Korjatkoon taas joku joka tietää tarkemmin.
Luulisin, että jumii sen takia kun öljyt on vaihtokunnossa. Mulla on sama vika, ja se johtuu varmaan jäätymisestä kun ei tee lämpimänä. Onhan sekin mahdollista että venttiilikin ois finito.. eli osat ja öljyt vaihtoon.
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Anasaa kirjoitti:Noh - suljettu systeemihän se on; eli ei se neste millään lisäänny, joten sitä lienee liikaa.
Tarkista määrä _kuumana_ - tälläisen ongelmatilanteen sattuessa varmaan kannattaisi vaihtaa se neste ja samalla siellä säiliön pohjassa oleva suodatin.
/Ana
Miten tuo vaihto tapahtuu, mistä vanhat liemet valutellaan ulos ?
....ime kuppi tyhjäksi ....ja vaihda suodatin ......jonka jälkeen kaada kuppi aivan täyteen uutta öljyä .....irroita kuppiin tuleva paluu putki ....laita se läpinäkyvään 0,5l. limsapulloon .....ja pyydä kaverisi käynnistämään kone ja samalla kääntämään rattia ....huomaat kun pulloon alkaa tulla kirkasta/ puhdasta öljyä ( HUOM huolehdi että kupissa riittää kokoajan uutta öljyä ) ....heti tämän huomattuasi sammuta kone ....ja eiku letku kiinni ja öljyn pinta oikeaan kohtaan .....niin kupin kannen pidät auki kokoajan että voit seurata pitääkö sinun samalla lisätä öljyä ettei se lopu
Kupin imemiseen suosittelen suurinta apteekista saatavaa ruiskua. Saa ainakin vajaammaksi sitä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
cuuno kirjoitti: ....ime kuppi tyhjäksi ....ja vaihda suodatin ......jonka jälkeen kaada kuppi aivan täyteen uutta öljyä .....irroita kuppiin tuleva paluu putki ....laita se läpinäkyvään 0,5l. limsapulloon .....ja pyydä kaverisi käynnistämään kone ja samalla kääntämään rattia ....huomaat kun pulloon alkaa tulla kirkasta/ puhdasta öljyä ( HUOM huolehdi että kupissa riittää kokoajan uutta öljyä ) ....heti tämän huomattuasi sammuta kone ....ja eiku letku kiinni ja öljyn pinta oikeaan kohtaan .....niin kupin kannen pidät auki kokoajan että voit seurata pitääkö sinun samalla lisätä öljyä ettei se lopu
Loistavaa, hyvä ohje. Olin jo kiikuttamassa bemaria litkujen vaihtoon, kun luulin, että pitää jostain hammastangon lähettyviltä aukaista putki (ja näin sanoi paikallisen Teboilin huoltoukko) jos haluaa koko järjestelmään uudet öljyt.
Oheisesta linkissä bemarin tehostimen putket/letkut. Näillä ohjeilla siis paluuputki (no: 14) irti ja sitä kautta saa kaiken vanhan öljyn pois, kun säiliössä on uudet öljyt? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20
No nyt se vika tais selvitä. Koska meikän mesessä on tää hydraulinen peräpään automaattinen säätö, (farmari). Ja kun nokka-akselin päässä on
meinaan hydraulipumppu ,sen stefa kun menee,
niin koneen öljyt sekoittuu hydrauliöljyyn
niin se lisää öljymäärää hydraulisäiliössä. Se selittää myös sen kun ne öljyt oli aivan mustat. Tilasin stefan KL-varaosista. 15 ekua vaan , ja eikun ite vaihtamaan
Siis se säiliö olikin hydrauliöljy säiliö, meikä vähän sekoili. Onx kukaan muutes vaihtanu koskaan hydraulipumpun stefaa nokka-akselin päähän?
liekkö miten vaikee juttu?
Oletko jo vaihtanut stefaa?
Minulla on samanlainen ongelma, öljy lisääntyy säiliössä ja vähenee moottorissa. Stefa on ostettuna mutta en ole ehtinyt vaihtamaan. Mietin vain pitääkö venttiilikopan kansi irroittaa vai ei?