ohjausteh. säiliö tulvii yli

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jukkis__71
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 04.08.2005 19:03
Paikkakunta: Varkaus

ohjausteh. säiliö tulvii yli

Viesti Kirjoittaja jukkis__71 »

Mistäköhän voipi johtua kun ohjaustehostajan säiliö tulvii yli? Ikäänkuin säiliössä ois vastapaine. Mersu onpi ny 124 korimallinen 300D -91.
Liekköhän menossa ohj.teh.pumppu?
:cry:
Anasaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 13.03.2005 20:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Anasaa »

Noh - suljettu systeemihän se on; eli ei se neste millään lisäänny, joten sitä lienee liikaa.
Tarkista määrä _kuumana_ - tälläisen ongelmatilanteen sattuessa varmaan kannattaisi vaihtaa se neste ja samalla siellä säiliön pohjassa oleva suodatin.

/Ana
W124 200D 1986 ~90++Hp
:-)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Toimiikos se tehostin muuten?
En ole ihan varma, mutta öljyt kai tarkastetaan kun kone ei pyöri.
Kun konee pyörii niin siinä voi olla vaara että se öljy tulee ulos asti sieltä purkista kun sen kannen avaa.
Korjatkoon taas joku joka tietää tarkemmin.
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

luultavasti suodatin tukossa,löytyy säiliön pohjalta
dodge dart 1967
daerok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: La 17.09.2005 18:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

En oo kyllä kuullu,että mersusta taikka mistään muustakaan tehostimesta öljyjä tarkistettaisiin koneen käydessä...lämpimänä kylläkin...suodatin tukossa...liikaa öljyä...venttiili jumittaa...tukos :?: :?:
Avatar
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 02.06.2005 02:45
Paikkakunta: Oulu

ehkä...

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Luulisin, että jumii sen takia kun öljyt on vaihtokunnossa. Mulla on sama vika, ja se johtuu varmaan jäätymisestä kun ei tee lämpimänä. Onhan sekin mahdollista että venttiilikin ois finito.. eli osat ja öljyt vaihtoon.
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lottesse »

tai tiivisteet päästää läpi raidetangosta ja paine pääsee tankkilinjaan eli säiliöön takaisin
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 07.02.2006 22:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sapele »

Anasaa kirjoitti:Noh - suljettu systeemihän se on; eli ei se neste millään lisäänny, joten sitä lienee liikaa.
Tarkista määrä _kuumana_ - tälläisen ongelmatilanteen sattuessa varmaan kannattaisi vaihtaa se neste ja samalla siellä säiliön pohjassa oleva suodatin.

/Ana
Miten tuo vaihto tapahtuu, mistä vanhat liemet valutellaan ulos ?
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

mitenkö

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....ime kuppi tyhjäksi ....ja vaihda suodatin ......jonka jälkeen kaada kuppi aivan täyteen uutta öljyä .....irroita kuppiin tuleva paluu putki ....laita se läpinäkyvään 0,5l. limsapulloon .....ja pyydä kaverisi käynnistämään kone ja samalla kääntämään rattia ....huomaat kun pulloon alkaa tulla kirkasta/ puhdasta öljyä ( HUOM huolehdi että kupissa riittää kokoajan uutta öljyä ) ....heti tämän huomattuasi sammuta kone ....ja eiku letku kiinni ja öljyn pinta oikeaan kohtaan :D .....niin kupin kannen pidät auki kokoajan että voit seurata pitääkö sinun samalla lisätä öljyä ettei se lopu :!: :D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kupin imemiseen suosittelen suurinta apteekista saatavaa ruiskua. Saa ainakin vajaammaksi sitä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
mikron
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.06.2004 18:50
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: mitenkö

Viesti Kirjoittaja mikron »

cuuno kirjoitti::D ....ime kuppi tyhjäksi ....ja vaihda suodatin ......jonka jälkeen kaada kuppi aivan täyteen uutta öljyä .....irroita kuppiin tuleva paluu putki ....laita se läpinäkyvään 0,5l. limsapulloon .....ja pyydä kaverisi käynnistämään kone ja samalla kääntämään rattia ....huomaat kun pulloon alkaa tulla kirkasta/ puhdasta öljyä ( HUOM huolehdi että kupissa riittää kokoajan uutta öljyä ) ....heti tämän huomattuasi sammuta kone ....ja eiku letku kiinni ja öljyn pinta oikeaan kohtaan :D .....niin kupin kannen pidät auki kokoajan että voit seurata pitääkö sinun samalla lisätä öljyä ettei se lopu :!: :D
Loistavaa, hyvä ohje. Olin jo kiikuttamassa bemaria litkujen vaihtoon, kun luulin, että pitää jostain hammastangon lähettyviltä aukaista putki (ja näin sanoi paikallisen Teboilin huoltoukko) jos haluaa koko järjestelmään uudet öljyt.

Oheisesta linkissä bemarin tehostimen putket/letkut. Näillä ohjeilla siis paluuputki (no: 14) irti ja sitä kautta saa kaiken vanhan öljyn pois, kun säiliössä on uudet öljyt?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20
C 220D -95
Avatar
jukkis__71
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 04.08.2005 19:03
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jukkis__71 »

No nyt se vika tais selvitä. Koska meikän mesessä on tää hydraulinen peräpään automaattinen säätö, (farmari). Ja kun nokka-akselin päässä on
meinaan hydraulipumppu ,sen stefa kun menee,
niin koneen öljyt sekoittuu hydrauliöljyyn
niin se lisää öljymäärää hydraulisäiliössä. Se selittää myös sen kun ne öljyt oli aivan mustat. Tilasin stefan KL-varaosista. 15 ekua vaan , ja eikun ite vaihtamaan :) :)
Avatar
jukkis__71
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 04.08.2005 19:03
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jukkis__71 »

Siis se säiliö olikin hydrauliöljy säiliö, meikä vähän sekoili. Onx kukaan muutes vaihtanu koskaan hydraulipumpun stefaa nokka-akselin päähän?
liekkö miten vaikee juttu? :? :?
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

samoin

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....no jos joku haluaa vaihtaa hydrauliöljyt niin samalla systeemillä kuin aikaisemmin kirjoitin :D
Avatar
Peltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: La 19.04.2003 22:57
Paikkakunta: Ylöjärvi

stefa

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Oletko jo vaihtanut stefaa?
Minulla on samanlainen ongelma, öljy lisääntyy säiliössä ja vähenee moottorissa. Stefa on ostettuna mutta en ole ehtinyt vaihtamaan. Mietin vain pitääkö venttiilikopan kansi irroittaa vai ei?
W124 250TD -89
Avatar
jukkis__71
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 04.08.2005 19:03
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jukkis__71 »

Ei tarvii vaikka mersun huollossa sanovatkin. :)
Vastaa Viestiin