Tarinaa ja kuvia (W124 E280 Lang -94)
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
On, noin vuosituhannen vaihteesta lähtien.MasaMbW124 kirjoitti:menee offtopikiks. mutta mitenkäs nämä mersun 6v manuaalit. isällä semmonen on väyrysessä. Onko vakiovarusteena tuo loota?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Saiko 124- langia 230E-koneella. Miten mä muistan että 80-luvun puolella vain 260E- ja 250D-koneilla? timo tai joku muu oikeasti viisas hätiin. 
EDIT. Sainko mä edes puolta pistettä.

EDIT. Sainko mä edes puolta pistettä.

Viimeksi muokannut Aku P, Ti 10.01.2006 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: mobile
Harmi vaan, että W124 Langien (V124) valmistus alkoi vasta 5/1990, ja vain malleina 250 D Lang ja 260 E Lang.cuuno kirjoitti:....mobilessa -88 230E Lang ajettu 77tkm 2+2+3 paikkaa ....mb text penkit ....6900e
![]()
![]()
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
olisko







Re: olisko
No eipä kyllä muutenka ilmoitettu moottorin koko täsmää muitten tietojen kanssa. Kattokaapas teholukemiacuuno kirjoitti:....olisko korin vaihto ambulanssin alustalle
![]()
![]()
....mutta sitä ne siellä vaan myyvät kuvan kera
![]()
![]()
.....belgia http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sr_q ... 1191796341&

Mercedes-Benz 230 Limousine
Daten:
Gebrauchtfahrzeug, 78.000 km
77 kW (105 PS), Benzin, Automatik,
EZ: 10/88, HU: 12/06, AU: 10/07
Klimaanlage, grau-metallic, 6/7 Türen
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Elikä nämä vuotta -90 vanhemmat autot on sitten niitä "pajojen" tekeleitä? Boonacker ym?
Kyllä mobilesta joskus bongaa tosiaan 80-luvun loppupuolen langeja sekä muutamia "vauhtihirmujakin" on ollut tarjolla. Tarkoitan siis langeja, jotka on varustettu 200D-moottorilla!
Kuvitelkaa sitä vauhdin hurmaa, kun Langin sisään astuu 8 isoa äijää....ja 200D-riepu yrittää siivittää sellaista kuljetusta. Saiskohan tuon vielä automaattina?

Kyllä mobilesta joskus bongaa tosiaan 80-luvun loppupuolen langeja sekä muutamia "vauhtihirmujakin" on ollut tarjolla. Tarkoitan siis langeja, jotka on varustettu 200D-moottorilla!



E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Kyllä siltä vaikuttaa, koska V123 valmistus pättyi kutakuinkin 12/85, ja V124 esiteltiin 5/90.E280Lang kirjoitti:Elikä nämä vuotta -90 vanhemmat autot on sitten niitä "pajojen" tekeleitä? Boonacker ym?
Kyllä mobilesta joskus bongaa tosiaan 80-luvun loppupuolen langeja sekä muutamia "vauhtihirmujakin" on ollut tarjolla. Tarkoitan siis langeja, jotka on varustettu 200D-moottorilla!Kuvitelkaa sitä vauhdin hurmaa, kun Langin sisään astuu 8 isoa äijää....ja 200D-riepu yrittää siivittää sellaista kuljetusta. Saiskohan tuon vielä automaattina?
![]()
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Silloin kun tuota omaani etsin oli aikoja jolloin myynnissä oli vain "vauhtihirmuja"! Joskus täällä keskusteltiinkin, että kumpi oli ensin: Muna vai kana. Ihmettelen edelleen mistä nuo koripellit on löytynyt, ennen mersun omaa virallista mallia. Höh, näyttäväthän nuo ulkopuolelta aivan aidoilta.E280Lang kirjoitti:Elikä nämä vuotta -90 vanhemmat autot on sitten niitä "pajojen" tekeleitä? Boonacker ym?
Kyllä mobilesta joskus bongaa tosiaan 80-luvun loppupuolen langeja sekä muutamia "vauhtihirmujakin" on ollut tarjolla. Tarkoitan siis langeja, jotka on varustettu 200D-moottorilla!Kuvitelkaa sitä vauhdin hurmaa, kun Langin sisään astuu 8 isoa äijää....ja 200D-riepu yrittää siivittää sellaista kuljetusta. Saiskohan tuon vielä automaattina?
![]()


250TD -86, 260E LANG -90
niinpä


Jep! Nyt taidetaan olla jyvällä. Silmiin on sattunut muutamia saksassa tai hollannissa myynnissä olleita autoja, joissa ei täsmää vuosimalli/ulkonäkö.
Olisko kuitenkin niin ettei näitä ole ollut missään ennen vuotta 90? Nämä sekasikiöt olis sitten tehty "pajalla" vaihtokoreilla tai osittain uudistamalla vuoden -90 jälkeen. Vuosimalli olisi kuitenkin kanta-autosta.. ARGH!! en tiiä kunhan pähkäilin.
Olisko kuitenkin niin ettei näitä ole ollut missään ennen vuotta 90? Nämä sekasikiöt olis sitten tehty "pajalla" vaihtokoreilla tai osittain uudistamalla vuoden -90 jälkeen. Vuosimalli olisi kuitenkin kanta-autosta.. ARGH!! en tiiä kunhan pähkäilin.

250TD -86, 260E LANG -90
Kokeillaanpas löytääkö kukaan tietäjä näitä paria kysymystä täältä topicin uumenista....
Elikäs pari juttua liittyen tuon langin ilmastointiin.
Mitenkä se menee, pitäisikö talvipakkasilla ilmastoinnin kompuran napsahtelu kuulua myös siinä asennossa, että kuivaustoiminto ei ole päällä? Eli kaikki merkkivalot ovat sammuksissa. Olen ollut huomaavinani, että pelkkä ilmastoinnin päälläolo (eli ei punaisia valoja) ei yksin riitä naksauttamaan kompuran magneettikytkintä. Mutta kun näpäytän ylimmästä napista kuivauksen päälle, kohta naksahtaa....ja moottoritilassa oleva kylmäaineputki jäähtyy selvästi. Miten nämä toiminnot oikein menee? Tai miten niiden kuuluisi mennä? ROMU??
TIMO L???
Sitten toinen asia, juuri tämän ylimmän napin taustavalo vilkuttaa ajoittain. Polttimo löysällä / väärässä asennossa / tiensä päässä? Miten tuon vaihtaminen onnistuu? Koko jalopuu irti? Meisselin kärki napin reunan alle ja.....räks!!??
Elikäs pari juttua liittyen tuon langin ilmastointiin.
Mitenkä se menee, pitäisikö talvipakkasilla ilmastoinnin kompuran napsahtelu kuulua myös siinä asennossa, että kuivaustoiminto ei ole päällä? Eli kaikki merkkivalot ovat sammuksissa. Olen ollut huomaavinani, että pelkkä ilmastoinnin päälläolo (eli ei punaisia valoja) ei yksin riitä naksauttamaan kompuran magneettikytkintä. Mutta kun näpäytän ylimmästä napista kuivauksen päälle, kohta naksahtaa....ja moottoritilassa oleva kylmäaineputki jäähtyy selvästi. Miten nämä toiminnot oikein menee? Tai miten niiden kuuluisi mennä? ROMU??


Sitten toinen asia, juuri tämän ylimmän napin taustavalo vilkuttaa ajoittain. Polttimo löysällä / väärässä asennossa / tiensä päässä? Miten tuon vaihtaminen onnistuu? Koko jalopuu irti? Meisselin kärki napin reunan alle ja.....räks!!??

E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Kannattaa hommata se suomenk. käyttöohjekirja, jos ei jo ole... tosin siellä ei taida tuohon pakkashommaan vastausta olla. Minulla on sellainen käsitys, että säätöpyörillä valittavaa viilennystä ei saa aikaan alle n. 5 C-asteen lämpötiloissa.E280Lang kirjoitti: Mitenkä se menee, pitäisikö talvipakkasilla ilmastoinnin kompuran napsahtelu kuulua myös siinä asennossa, että kuivaustoiminto ei ole päällä? Eli kaikki merkkivalot ovat sammuksissa. Olen ollut huomaavinani, että pelkkä ilmastoinnin päälläolo (eli ei punaisia valoja) ei yksin riitä naksauttamaan kompuran magneettikytkintä. Mutta kun näpäytän ylimmästä napista kuivauksen päälle, kohta naksahtaa....ja moottoritilassa oleva kylmäaineputki jäähtyy selvästi. Miten nämä toiminnot oikein menee? Tai miten niiden kuuluisi mennä? ROMU??TIMO L???
![]()
Sitten toinen asia, juuri tämän ylimmän napin taustavalo vilkuttaa ajoittain. Polttimo löysällä / väärässä asennossa / tiensä päässä? Miten tuon vaihtaminen onnistuu? Koko jalopuu irti? Meisselin kärki napin reunan alle ja.....räks!!??
Kuivaustoiminnon pitäisi minusta toimia myös talvella. Itse en ole kiinnittänyt juuri huomiota, kun ei pakkasiakaan ole ollut, paitsi tänään (-15C).
Kokeile vielä hakua, vaikkapa ehdolla
ilmastoin* AND pakka* ,
jolloin hakutoiminto etsii päätteistä riippumatta topicit, joissa molemmat sanarungot esiinyvät. Minä löysin mm. nämä, joissa aiheesta mainitaan. Pakkasrajastakin on ollut täällä puhetta, muistaakseni Mauri H. on siitä ainakin maininnut..
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=24283
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=13473
Edit.: tässä vielä yksi hyvä http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=7106
Edit2.: Jostain luin, että jos EC-nappi vilkuttelee, tällöin kylmäainetta olisi liian vähän... en tosin allekirjoita tätä. Voisikohan ylimmän napin vilkuttelu johtua alhaisesta jännitteestä? Esim. penkin- ja takalasin lämmittimien valot vilkkuvat, jos virtaa ei riitä kaikille sähkölaitteille. Tuolloin toissijaisia varusteita kytketään automaattisesti pois käytöstä, ja vilkutus on sen merkki. Tämä veikkauksena...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kiitos Timo L!
Aikalailla taisivat olettamukseni osua oikeaan. Pitääköhän vielä jossakin lämpimässä paikassa testata tuon jäähdytyksen oikea toiminta?? Ex-Väykyn ilmastointimurheiden jälkeen minusta on tullut suorastaan neuroottinen tässä(kin) asiassa...
Vielä kun joku viisas vääntäisi rautalangasta, mitä ilmalle oikein tapahtuu, kun kuivaus on päällä? Kompura pyörii aika ajoin siinäkin tilanteessa.... kylmäaineet kiertää...ilman pitäisi tulla kuivempana... Miten se eroaa siitä tilanteesta, kun pelkästään jäähdytys (ei punaisia valoja) on päällä? Eikö sitä ilmaa "kuivateta"?? Kertokaa nyt äkkiä joku, ettei ala remmi sutimaan!!
Ja todellakin näyttää sille, että pelkän kuivauksen saa pikkupakkasillakin toimimaan...näin ainakin Langissa tekee.
Ja siitä valon vilkuttelusta....taisin selittää huonosti. Punainen merkkivalo ei ole vilkuttanut kertaakaan, vain tämän ylimmän näppäimen "taustavalo", eli se mikä näyttää symbolin pimeällä. Eikös nuo kylmäaineen määrät ja jänniteasiat vaikuta punaiseen merkkivaloon? Aineiden ja kuivaimen puolesta pitäisi kaikki voitava olla tehtynä....muutama viikko sitten Lang oli Kannuksessa ilmastointihuollossa. Yllättävän hyvin oli kylmäaineet tallessa....1000g järjestelmässä oli vielä n.830g jäljellä. Kuivaimesta ei pysty päällepäin sanomaan mitään, mutta eipä ollut järkeä säästää väärässä paikassa...kuivain vaihdettiin samalla (osa maksaa 35€).
Tuosta ilmastoinnin huoltamisesta / huoltamattomuudesta tuli vuodatettua tekstiä hiljattain toiseen topicciin...
Aikalailla taisivat olettamukseni osua oikeaan. Pitääköhän vielä jossakin lämpimässä paikassa testata tuon jäähdytyksen oikea toiminta?? Ex-Väykyn ilmastointimurheiden jälkeen minusta on tullut suorastaan neuroottinen tässä(kin) asiassa...

Vielä kun joku viisas vääntäisi rautalangasta, mitä ilmalle oikein tapahtuu, kun kuivaus on päällä? Kompura pyörii aika ajoin siinäkin tilanteessa.... kylmäaineet kiertää...ilman pitäisi tulla kuivempana... Miten se eroaa siitä tilanteesta, kun pelkästään jäähdytys (ei punaisia valoja) on päällä? Eikö sitä ilmaa "kuivateta"?? Kertokaa nyt äkkiä joku, ettei ala remmi sutimaan!!

Ja todellakin näyttää sille, että pelkän kuivauksen saa pikkupakkasillakin toimimaan...näin ainakin Langissa tekee.
Ja siitä valon vilkuttelusta....taisin selittää huonosti. Punainen merkkivalo ei ole vilkuttanut kertaakaan, vain tämän ylimmän näppäimen "taustavalo", eli se mikä näyttää symbolin pimeällä. Eikös nuo kylmäaineen määrät ja jänniteasiat vaikuta punaiseen merkkivaloon? Aineiden ja kuivaimen puolesta pitäisi kaikki voitava olla tehtynä....muutama viikko sitten Lang oli Kannuksessa ilmastointihuollossa. Yllättävän hyvin oli kylmäaineet tallessa....1000g järjestelmässä oli vielä n.830g jäljellä. Kuivaimesta ei pysty päällepäin sanomaan mitään, mutta eipä ollut järkeä säästää väärässä paikassa...kuivain vaihdettiin samalla (osa maksaa 35€).
Tuosta ilmastoinnin huoltamisesta / huoltamattomuudesta tuli vuodatettua tekstiä hiljattain toiseen topicciin...

E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Kannattaahan se testata, viimeistään helteillä se tulee ilmi...E280Lang kirjoitti: Pitääköhän vielä jossakin lämpimässä paikassa testata tuon jäähdytyksen oikea toiminta??
Ilmasta poistetaan kosteutta.E280Lang kirjoitti:Vielä kun joku viisas vääntäisi rautalangasta, mitä ilmalle oikein tapahtuu, kun kuivaus on päällä? Kompura pyörii aika ajoin siinäkin tilanteessa.... kylmäaineet kiertää...ilman pitäisi tulla kuivempana... Miten se eroaa siitä tilanteesta, kun pelkästään jäähdytys (ei punaisia valoja) on päällä? Eikö sitä ilmaa "kuivateta"?? Kertokaa nyt äkkiä joku, ettei ala remmi sutimaan!!![]()
http://www.atoy.fi/ilmastointi/tekniikka.asp Tuolla on aika rautalankakuva aiheesta. Myös jäähdytystoiminnossa ilma tietääkseni "kuivataan".
Ahaa, siis sieltä voi hyvinkin olla polttimo menossa rikki.E280Lang kirjoitti:Ja siitä valon vilkuttelusta....taisin selittää huonosti. Punainen merkkivalo ei ole vilkuttanut kertaakaan, vain tämän ylimmän näppäimen "taustavalo", eli se mikä näyttää symbolin pimeällä.
-avaa radion yläpuolelta, puupaneelin alapinnalta kaksi ristipääruuvia
-vedä kiertokytkinten nupit irti
-avaa iso mutteri em. alta
-kohota puupaneelia alhaaltapäin ylöspäin.
En ole itse avannut ilmastoinnillista paneelia, joten en tiedä onko jokaiselle kolmelle painonapille omat polttimot vai johdetaanko niillekin valo prismoilla kiertokytkinten kehältä tms. Kyllä se selviää kun avaat. Polttimoksi sitten 0,36 - 0,4 W mattapolttimoita. Huoltoasemilla myydään yleensä kirkkaita 1,2 W.
Viimeksi muokannut Timo L., Ke 18.01.2006 08:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jepulis, menee se kuivaus päälle ainakin -5 asteen höyteillä. Viime sunnuntaina ainakin kopsahteli päälle. Tässä kuivaustoiminnossa vaikuttaisi tuo kompuran käyntijakso tulevan heti alussa, eikä ole kuin luokkaa 1min. Tämmöinen pers"tuntuma on tullut. Ei kai sen kuulukkaan pahemmin jäähdytellä, koska tämän toiminnan aikana ohjataan yhtäaikaa kennolle kuumaa vettä. Tässä se se ero mielestäni on. Normaalin ilmastointitoiminnon ollessa päällä tätä "ristiriitaa"ei saa tekemälläkään. 

250TD -86, 260E LANG -90
Vähän päivitystä tähänkin keskusteluun...
Langin ulkoilmettä on kohennettu keulasta avarimaskilla sekä ajovalojen lisäpitkälaseilla. Pari kuvaa "kirkkaammasta" ilmeestä....
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... viisto.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... gkeula.jpg
Muutaman viikon sisällä Lustig tekee tummennukset keskioviin, takaoviin ja takalasiin. Romu taisikin viritella keskustelua aikanaan tästä pitkien tummennusaiheesta? En vain muista, mikä oli keskustelun tulos....joka tapauksessa kalvot tulee tähän autoon, se on päätetty!
Kuinka tummalla, se on vielä arvoitus itsellekin. Tämänhetkinen ajatus on hilllityn kannalla....eli sivusuunnasta katsottuna auton läpi pitää hämärästi nähdä...
Miten sitten lie takalasin laita, kannattaako se tummentaa reilummin?
Langin ulkoilmettä on kohennettu keulasta avarimaskilla sekä ajovalojen lisäpitkälaseilla. Pari kuvaa "kirkkaammasta" ilmeestä....

http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... viisto.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... gkeula.jpg
Muutaman viikon sisällä Lustig tekee tummennukset keskioviin, takaoviin ja takalasiin. Romu taisikin viritella keskustelua aikanaan tästä pitkien tummennusaiheesta? En vain muista, mikä oli keskustelun tulos....joka tapauksessa kalvot tulee tähän autoon, se on päätetty!


E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Pitkää on vähän taas "päivitetty". Eilen auto oli Lustigin käsittelyssä. Vähän viihtyisyyttä keski- ja takarivin istujille...
Sivulaseihin tuli 35% kalvot ja takalasiin 20% kalvo. Lopputulos näytti juuri siltä, kuin etukäteen olin ajatellut. Niistä "vitosen" kalvoista kun tulee sellainen Biltema-fiilis ihan väistämättä. Hillitty on arvokkaamman oloinen.
Eipä voi kuin ihailla näiden ammattimiesten (Lustig ja toinen äijä) otteita ja liikkeitä, kun työtään tekevät. Ei tulis kyllä mieleenkään tämän kokemuksen jälkeen alkaa itse opettelemaan....sen verran "helpolta" homma näytti. Ja lopputuloksessa ei ole huomauttamista, ainakaan vielä.
SUOSITTELEN!
Jospa viikonloppuna sais muutaman kuvankin lisättyä.... näin viikolla kun työ pitää miehen "erossa" pitkästä, satojen kilometrien päässä.
Emäntä kai sillä enemmän on ehtiny ajaa.... 

Sivulaseihin tuli 35% kalvot ja takalasiin 20% kalvo. Lopputulos näytti juuri siltä, kuin etukäteen olin ajatellut. Niistä "vitosen" kalvoista kun tulee sellainen Biltema-fiilis ihan väistämättä. Hillitty on arvokkaamman oloinen.
Eipä voi kuin ihailla näiden ammattimiesten (Lustig ja toinen äijä) otteita ja liikkeitä, kun työtään tekevät. Ei tulis kyllä mieleenkään tämän kokemuksen jälkeen alkaa itse opettelemaan....sen verran "helpolta" homma näytti. Ja lopputuloksessa ei ole huomauttamista, ainakaan vielä.
SUOSITTELEN!

Jospa viikonloppuna sais muutaman kuvankin lisättyä.... näin viikolla kun työ pitää miehen "erossa" pitkästä, satojen kilometrien päässä.


E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Vihdoin, muutaman kuvan sain otettua pääsiäislomalla. Keli ja taustat ei mitenkään erityisen "kuvauksellisia"...mutta otinpas kuitenkin.
Näiden kuvien perusteella tummennukset näyttävät hiukkasen tummemmilta, kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Heijastukset hämäävät myös omalta osaltaan. Mielestäni lopputulos on juuri oikean asteinen tummuus....liekö hulluntuuria!
Tai olihan siinä tottapuhuen Lustigin suositusta mukana....
Kuvat:
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _tumma.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _tumma.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _tumma.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _tumma.jpg
Pääsiäislomalla tuli ajeltua kotikulmilla P-Pohjanmaalla, oliskohan matkaa kertynyt jotain 700km. Mukavaa oli matkanteko, vaikka autossa jokainen istumapaikka oli täynnä. Riittävästi voimaa myllyssä, takaosastossa tummennusta, TOIMIVA
ilmastointi..... mitäs muuta voi autolta toivoa näin kesälomareissujen lähestyessä!!
Eli positiivisilla kokemuksilla on tähän asti menty....
Näiden kuvien perusteella tummennukset näyttävät hiukkasen tummemmilta, kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Heijastukset hämäävät myös omalta osaltaan. Mielestäni lopputulos on juuri oikean asteinen tummuus....liekö hulluntuuria!


Kuvat:
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _tumma.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _tumma.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _tumma.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _tumma.jpg
Pääsiäislomalla tuli ajeltua kotikulmilla P-Pohjanmaalla, oliskohan matkaa kertynyt jotain 700km. Mukavaa oli matkanteko, vaikka autossa jokainen istumapaikka oli täynnä. Riittävästi voimaa myllyssä, takaosastossa tummennusta, TOIMIVA

Eli positiivisilla kokemuksilla on tähän asti menty....

E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Aku P kirjoitti:Eikä teilläkään nyt vielä niin paljoa mene....tuota noin.....RH kirjoitti:Kaikkea hyväähän ei voi saada. Kaapolla näyttää menevän melkein litran vähempi menolientä ässällä kuin meikällä 220TE:llä tomaatin kanssaKaapo kirjoitti: Mutta ei se mitään, kyllä sen väkisinvaihdettavan kanssa tulee toimeen, varsinkin bensa-asemalla. Keskimaitti on 9,4 litraa nyt talvioloissa. Tästä pitänee suurin ansio langettaa juuri lootalle.![]()


......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Viime viikon perjantaina Langi sai koko päivän ammattimaista hoitoa.
Nimittäin Huoltokeskus R.Lintosella Ylivieskassa. Monenlaista pientä huollettavaa ja fiksattavaa paikkaa tuli kuntoon, itse asiassa enemmän kuin uskalsin toivoa yhdelle päivälle! Mutta minkäs sille voi, kun tässä pajassa on miehet OIKEASTI ammattimiehiä. Kiitokset Dealerille ja Ranelle!
Listailenpas huvikseni korjattuja asioita, mitä nyt äkkipäätä muistan:
- Alustan välyksien tarkistus (ohjausiskari, kall.vakaajan kumit ja oikeanpuoleinen raidetanko vaihtoon)
- Kytkimen toiminnan tarkistus (pääsylinteri vaihtoon)
- Kardaanista kuuluva/tuntuva värinä (tukikumit+laakerit vaihtoon)
- Vaihdevivuston tarkistus / voitelu / säätö (muutama pusla vaihtoon)
- Aurauksen tarkistus ja säätö, nyt tuli rattikin prikulleen oikeaan asentoon
- Kuskin etuoven säätö (kohinaa "jo" 150 vauhdissa
Ei kohise enää!! )
- Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
- Raitisilmasuodattimien vaihto + ilmastoinnin "raikastuskäsittely"
- Eturoiskeläpän uudelleenkiinnitys
- Pullo Nielsenin kiiltovahaa (testattu ja TOIMII!!)
Aika monta asiaa samalla reissulla....ja osat kätevästi korjaamon hyllystä. Loppusummaa en pitänyt pahana, taisipa olla 650€ paikkeilla. Tuskin olis Veholla tai monella muullakaan pajalla tuossa ajassa tai tuolla rahalla näitä hommia tehty!?
Nyt taas kyyti on sellaista, mitä Langin kyyti kuuluukin olla! Näyttää olevan, että pikkuasiatkin alkaa häiritsemään, jos auto on muuten hiljainen ja kunnossa....Tosin, taisipa emäntä suositella ennen korjaamoreissua, että tilaisin ajan ennemmin lekurille
... kuulemma Diapamilla vois korjata samat viat.... 



Listailenpas huvikseni korjattuja asioita, mitä nyt äkkipäätä muistan:
- Alustan välyksien tarkistus (ohjausiskari, kall.vakaajan kumit ja oikeanpuoleinen raidetanko vaihtoon)
- Kytkimen toiminnan tarkistus (pääsylinteri vaihtoon)
- Kardaanista kuuluva/tuntuva värinä (tukikumit+laakerit vaihtoon)
- Vaihdevivuston tarkistus / voitelu / säätö (muutama pusla vaihtoon)
- Aurauksen tarkistus ja säätö, nyt tuli rattikin prikulleen oikeaan asentoon
- Kuskin etuoven säätö (kohinaa "jo" 150 vauhdissa


- Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
- Raitisilmasuodattimien vaihto + ilmastoinnin "raikastuskäsittely"
- Eturoiskeläpän uudelleenkiinnitys
- Pullo Nielsenin kiiltovahaa (testattu ja TOIMII!!)
Aika monta asiaa samalla reissulla....ja osat kätevästi korjaamon hyllystä. Loppusummaa en pitänyt pahana, taisipa olla 650€ paikkeilla. Tuskin olis Veholla tai monella muullakaan pajalla tuossa ajassa tai tuolla rahalla näitä hommia tehty!?
Nyt taas kyyti on sellaista, mitä Langin kyyti kuuluukin olla! Näyttää olevan, että pikkuasiatkin alkaa häiritsemään, jos auto on muuten hiljainen ja kunnossa....Tosin, taisipa emäntä suositella ennen korjaamoreissua, että tilaisin ajan ennemmin lekurille


E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Niin....molempia, eikä siltikään yhtä hyvään lopputulokseen päästy!!romu kirjoitti:"Tosin, taisipa emäntä suositella ennen korjaamoreissua, että tilaisin ajan ennemmin lekurille... kuulemma Diapamilla vois korjata samat viat...."
-Väykkyaikana taas käyttelit molempia: Lintosta ja diapamia..![]()
![]()



Viime yönä ajoin Helsinkiin taas työreissulle pitkällä, eli tämän viikon aikana sen voi bongata täältä kivikylästä. Tassua pystyyn, jos tunnistatte!
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Kesän aikana on pitkällä reissattu pääasiassa pohjoisessa osassa Suomea sekä osin Norjaakin. Joka kilometristä on nautiskeltu!!
Viime viikko oltiin reissussa asuntovaunun kanssa. Matkareitti oli pääpiirteissään: Konginkangas - Ranua - Kittilä - Kilpisjärvi - Tromssa - Kilpisjärvi - Muonio - Oulainen - Konginkangas. Siinäpä lueteltuna pitempiaikaiset pysähtymispaikat. Matkamittarin lukemaa tuli lisää kaikkiaan 2480km.
Mukavasti meni, vailla mitään teknisiä ongelmia. Tankilla tietysti piti jokunen kerta käydä
....kulutus vaihteli 13,5 ja 14,5 välissä. Ei mene "hajulla" ei....mutta voiko se tällä kuormalla mennäkään? Yhdistelmän kokonaispituus kuitenkin 12,5 metriä ja autossa istumapaikat täynnä. Ja tietysti vaunussa ison perheen viikon reissulle tarvittava kalusto.
Kovin on erilainen vetää vaunua 6-bensalla, kun vertaa ex-väykyn 5-turbodieseliin. Muutaman kerran, varsinkin Tromssan seudun mäkisissä maastoissa, tuli pieni uinahdus kuskille.....liian isolla vaihteella / pienillä kierroksilla mäkeä kohti
ja noutaja tulee.
Aivan älytön ero väännössä, kun kierroksia on 2500 tai jos niitä on 3500. Alle kolmentonnin ei kierroksia kannata päästää. Nelosvaihteella vedettäessä, 90 vauhdissa, kierroksia onkin sopivasti 3000 ja yllättävän vaivattomasti mentiin pitkiäkin nousuja "kaaviota selaamatta", kunhan kierroksia on lähtötilanteessa riittävästi.
Pari kuvaa....toisessa taustalla Saana, toisessa kotimökki.
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _Saana.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... Kotona.jpg

Viime viikko oltiin reissussa asuntovaunun kanssa. Matkareitti oli pääpiirteissään: Konginkangas - Ranua - Kittilä - Kilpisjärvi - Tromssa - Kilpisjärvi - Muonio - Oulainen - Konginkangas. Siinäpä lueteltuna pitempiaikaiset pysähtymispaikat. Matkamittarin lukemaa tuli lisää kaikkiaan 2480km.

Mukavasti meni, vailla mitään teknisiä ongelmia. Tankilla tietysti piti jokunen kerta käydä

Kovin on erilainen vetää vaunua 6-bensalla, kun vertaa ex-väykyn 5-turbodieseliin. Muutaman kerran, varsinkin Tromssan seudun mäkisissä maastoissa, tuli pieni uinahdus kuskille.....liian isolla vaihteella / pienillä kierroksilla mäkeä kohti



Pari kuvaa....toisessa taustalla Saana, toisessa kotimökki.
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _Saana.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... Kotona.jpg
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Kiitos vaan!Wikke kirjoitti:Kuinka monta vastaantulijaa ajoi ojaan?Tyylikäs yhdistelmä kertakaikkiaan!

Havaintoja ojaanajoista ei ole, mutta aika paljon matkan varrelle sattui ihmisiä, joiden niskan rakenne muistuttaa pöllön niskaa. Siis sehän pyörähtää aika pitkälle kumpaankin suuntaan....



E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95