Hyödyt varmaan siinä että auto pysyy lämpimänä mutta onko jotain erityisempää syytä tms. jonka takia pitkäaikainen tyhjäkäyttäminen ei olisi hyväksi kulkineelle?
Kysyy nimimerkki kahdet avaimet taskussa..!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Hm. Mä luulin että tämäntasoisista repliikeistä oli jo nykyaikana päästy.Mauri H. kirjoitti: Viherpiipertäjät nyt voi tulla itkemään.
juha kirjoitti:Eipä tuota 200D:tä tullut käytettyä paljon talvipakkasilla, dieseli kun ei vaan lämpene tyhjäkäynnilllä, ajossa kyllä lämpöä riitti... Bensakoneet lämpenee tyhjäkäynnillä tehokkaammin mutta päästöt on kovat kun kat ei ala toimia kunnolla kylmänä.
Minähän en tiedä, mutta jostain muistan lukeneeni että öljy kiertäisi N -asennolla ja P:llä ei (tai ainakaan samalla tavalla).Tomi L. kirjoitti:Mikäs tähän olikaan perusteluna - siis ettei P-asentoa suositeltu käytettäväksi jos pidempään aikoo seisottaa käynnissä?