Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI
Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI
Elikkä haluaisin kokemuksia autosta MB E 200/220 CDI (automaatti) vuoden 2000-2002 malleista, kun olen ajatellut hankkia kyseisen auton! Nämä ovat aikas edullisia n.300-450tkm ajettuna, mutta uskaltaako tällaista ostaa enää näillä kilometreillä? Onko mitään varsinaisia tyyppivikoja? Ite luulisin kuitenkin, että auto on kaikinpuolin aikas kestävä ja kiva ajettava! Voikos muuten Classic/Eleganceen laittaa helposti madallus-sarjan ilman isompia ongelmia?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
- jytäkkä
- Mersumies

- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Re: Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI
Mulla ollut 3kk E 200 cdi -01 ja mitään vaivaaharri.seppa kirjoitti:Elikkä haluaisin kokemuksia autosta MB E 200/220 CDI (automaatti) vuoden 2000-2002 malleista, kun olen ajatellut hankkia kyseisen auton! Nämä ovat aikas edullisia n.300-450tkm ajettuna, mutta uskaltaako tällaista ostaa enää näillä kilometreillä? Onko mitään varsinaisia tyyppivikoja? Ite luulisin kuitenkin, että auto on kaikinpuolin aikas kestävä ja kiva ajettava! Voikos muuten Classic/Eleganceen laittaa helposti madallus-sarjan ilman isompia ongelmia?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
autossa ei ole.Ei syö öljyä ja käy nätisti.
Moottori vääntää mukavasti laajalla kierroalueella joka
on yleensä normiajossa käytössä.
Autolla on helppo ajaa varsinkin kun on automaatti.
Voimansiirrossa ei välyksiä ja automaatti vaihtaa kuten pitää.
Ajettavuus on hyvä vaikka kilometrejä on jo jonkinverran.
Tyyppiviosta pahin ehkä ruoste,foorumilla keskulteltu aikas paljon
aiheesta ja myös siitä että 210 on huonompi kuin 124 jota en välttämättä
allekirjoita.
Voimansiirtolinja on usein myös märkä,alapallot ja kallistuksenvakaajan koiranluut ovat kulutustavaraa.
Muuten autossa ei mitään ihmeempää tyyppivikaa kai olekaan.
En näe mitään syytä olla ostamatta jos haluaa mukavaa
kyytiä pienellä kulutuksella,auton kunto ja huoltohistoria pitää tietty olla hyvä.
(Omanikin on myynnissä kun haen samanlaista farmaria).
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Re: Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI
Laiska mopo,sama kun ajais w124 200d tomaatilla ja penkit aivan pers...... 
vw golf variant -97,vw vento -96.
- jytäkkä
- Mersumies

- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Re: Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI
Joo laiskahan se on 124 200d=71 hvsooppa kirjoitti:Laiska mopo,sama kun ajais w124 200d tomaatilla ja penkit aivan pers......
210 200 cdi=115,6hv.
Niin penkit on kyllä perseessä kiinni
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
.
Tiettyjen kohtien ruostuminen taitaisi olla se pahin juttu.
Taitaa olla ylivoimaisesti kirjoitetuin vaiva ko. mallissa.
Kun lueskelet nyt alkuun jutut "Väyrysen ruostekorjauksista", niin oletkin jo sitten aikas hyvin perillä asiasta ja mitä sille voi tai kuuluu tehdä.
Muutamilla on foorumin mukaan ollut ohjautuvuudessa ongelmia (puoltaa).
Haku on ihan kätevä juttu.
Kakasatasen voimansiirron luulisi vielä olevan kunnossa.
Ei ole murhaava vääntö rullannut akseleita ropelleiksi.
Moottorissa ei itsessään taida suurempia murheita olla.
Mutta siinä ympärillä olevissa apulaitteissa, sähkö, ym murheita.
Ilmeisesti apulaitteita toimittavat useammatkin osatoimittajat, joiden laatu ei aina vastaa ihmisten mielikuvaa alkuperäisestä.
Mahdollista laiskuutta ei kannata peljästyä, moottori on niitä kiitollisimpia lastutettavia (oli pakko kirjoittaa tämä
)
Jos on vieläkin kovin kiihtynyt olo, niin kattele diilerin postauksia aiheesta.
Saatat päätyä nissaniin tai tojoon.
Tiettyjen kohtien ruostuminen taitaisi olla se pahin juttu.
Taitaa olla ylivoimaisesti kirjoitetuin vaiva ko. mallissa.
Kun lueskelet nyt alkuun jutut "Väyrysen ruostekorjauksista", niin oletkin jo sitten aikas hyvin perillä asiasta ja mitä sille voi tai kuuluu tehdä.
Muutamilla on foorumin mukaan ollut ohjautuvuudessa ongelmia (puoltaa).
Haku on ihan kätevä juttu.
Kakasatasen voimansiirron luulisi vielä olevan kunnossa.
Ei ole murhaava vääntö rullannut akseleita ropelleiksi.
Moottorissa ei itsessään taida suurempia murheita olla.
Mutta siinä ympärillä olevissa apulaitteissa, sähkö, ym murheita.
Ilmeisesti apulaitteita toimittavat useammatkin osatoimittajat, joiden laatu ei aina vastaa ihmisten mielikuvaa alkuperäisestä.
Mahdollista laiskuutta ei kannata peljästyä, moottori on niitä kiitollisimpia lastutettavia (oli pakko kirjoittaa tämä
Jos on vieläkin kovin kiihtynyt olo, niin kattele diilerin postauksia aiheesta.
Saatat päätyä nissaniin tai tojoon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI
No jopas on taas kommenttisooppa kirjoitti:Laiska mopo,sama kun ajais w124 200d tomaatilla ja penkit aivan pers......
Sähköpuoleen voi tulla mitä vaan odottamatonta kallista vikaa. Yksi vaihtoehto on ehkä ostaa auto liikkeestä, jolloin saa puolen vuoden kuluttajansuojapohjaisen takuun. Säästi kuluttajansuojalaki viime kesänä meidän väyrysen (vm.2001) kohdalla kustannuksia yli tuhannella eurolla, kun automaattilaatikon ohjaukseen tuli jotain härdeliä. Tämän lisäksi ei ole tarvinnut 25 tkm:n matkalla tehdä kahden määräaikaishuollon lisäksi muuta kuin vaihtaa jarrupalat ja takajarrulevyt (mittarissa nyt n. 182 tkm). Oikein mukava auto, pomoilijan valinta
No en minä ainakaan tuollaiseen sekaantuisi,hirveet pyyntihinnat puoli miljoonaa ajetuista vanhoista takseista joihin ainakin riisselimalleihin helkkarin kalliit huollot ja varaosat ja suorituskyky juuri tuollaisen 124 200d luokkaa.Kaverilla oli tuollainen mutta vaihtoi 290tdi ja itsekkin koeajolenkin sillä tein ja yhtä mopolle se tuntui kun tuo oma -77 220d,ainoa ero oli että sataa pystyi ajaa ilman että kaasun länttäs lattiaan. 
vw golf variant -97,vw vento -96.
mutta eihän tämä kysyjä ollut kiinnostunut auton tai ylläpidon hinnasta, hei ei kaikkien tarvitse välittää rahasta. Kun haluaa ostaa uudemman mersun tottamooses se maksaa sen mitä myyjä pyytää tai vähän alle.sooppa kirjoitti:No en minä ainakaan tuollaiseen sekaantuisi,hirveet pyyntihinnat puoli miljoonaa ajetuista vanhoista takseista joihin ainakin riisselimalleihin helkkarin kalliit huollot ja varaosat ja suorituskyky juuri tuollaisen 124 200d luokkaa.Kaverilla oli tuollainen mutta vaihtoi 290tdi ja itsekkin koeajolenkin sillä tein ja yhtä mopolle se tuntui kun tuo oma -77 220d,ainoa ero oli että sataa pystyi ajaa ilman että kaasun länttäs lattiaan.
Kannattaa jättää nuo autojen ominaisuuksien kommentoinnit niille, joilla edes on kyseinen auto ollut ja ajokilometreja takana kymmeniä tuhansia. Kyllähän kysyjäkin sillä autolla ajolenkin tekee ennen ostopäätöstä, joten ei taida samaisen pikkulenkin ajaneiden kommentit kiinnostaa.
Aivan varmasti tämän päivän cdi moottori on jotain aivan muuta moneltakin kantilta ajeteltuna kun verrataan vakioon 200/220D malliin 30 vuoden takaa, jolla väkisinkin on ajettu epämääräisillä huolloilla se miljoona kilometria.
Sitten semmoinen juttu, jotta se mikä toiselle on helkkarin kallis on toiselle arkipäivän menoerä, joka ei juuri hetkauta. Mikäli hinta on ainoa kriteeri niin kannattaa varmasti ostaa mahdollisimman tuore lada tai vaikka viisi niin aina joku on liikennekunnossa.
Niin madallus tuskin on mikään ongelma...vaatii nelipyöräsuuntauksen ja muutoskatsastuksen noin tuoreessa autossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Näin on. Toinen ostaa 2500€ ABS-boksin autoon eikä pidä sitä edes kalliina, saihan auton kuitenkin rahalla kuntoon. Toinen taas ei voi kuvitella ikinä edes ostavansa 2500€:n autoa.
Mutta uskon että tämän topicin aloittaja jättää nyt 200CDI mersunsa ostamatta ja hakee jostain 220D 123:sen, se kun on vähintään yhtä hyvä ja tehokas.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
OTsooppa kirjoitti:suorituskyky juuri tuollaisen 124 200d luokkaa.Kaverilla oli tuollainen mutta vaihtoi 290tdi ja itsekkin koeajolenkin sillä tein ja yhtä mopolle se tuntui kun tuo oma -77 220d,ainoa ero oli että sataa pystyi ajaa ilman että kaasun länttäs lattiaan.
Ei tuo 200 cdi niin paljon häviä 290 td:lle, lastulla jopa tehokkaampi
E 200 CDI (W210) 85 kW (115 hp) 85 kW/115 hp 250 Nm 199km/h
lastutettuna 120 kW/163 hp 355 Nm 210 km/h 699,-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
E 290TD 95 kW (129 hp) 95 kW/129 hp 300 Nm 195 km/h
lastutettuna 114 kW/155 hp 360 Nm 207 km/h 699,-
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
tuikulla on semmoinen 'lastu' ettei TD:llä ole kyllä mitään jakoa, jos olen oikein miestä tulkinnut...tosin taisi se jotain pientä muutakin sinne ruuvataEsko R kirjoitti:Ei tuo 200 cdi niin paljon häviä 290 td:lle, lastulla jopa tehokkaampi![]()
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
Harrastelija
- Vakiokalustoa

- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
on muuten hiljanen auto sisälle. mootorin äänikään ei häiritse, niin kuin w123:ssa.
kyllä tommonen väyrynen ihan hyvä peli on. en pysty kertoon noin uudesta, mutta 97vm on ainaki ihan jees. lastulla menee tosi kiiltävästi. kulkeekin yli 200 ja kiihtyy jotain n.10-11 sekunttia satkuun. ei siis oo mopo! ja tuskinpa ne siitä huononeekaan, kun tulee kyseeseen uudempi sama auto? niin ainooks päälimmäisesks viaks tulee toi ruaste, mitä ei kuitenkaan kaikissa ees oo.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kokemuksia lähinnä E-sarjasta: eli vaikka tommosen yli 400 tkm ajetun halvalla saakin niin kannattaa varautua siihen, että siinä on toinen laakeri-, nivel/hela- ja jarrusatsi lopuillaan jos ei ole jo vaihdettu ja siitä tulee pientä lisätyötä. Melko edullisesti noi laittaa/laitattaa tarvikeosilla kuntoon ja sen jälkeen auto ei alustan puolesta häpeä vähemmän ajetulle paljoakaan. Voimansiirtokin on noilla kilometreillä kulunut jonkin verran, mutten näkisi siinä kovin suurta riskiä jos varsinkin laatikko on kunnossa ja siihen on ne "kestää laatikon käyttöiän" -öljytkin edes kerran vaihdettu eikä muutenkaan voimansiirrosta kuulu ylimääräisiä ääniä.
Jos ei ole halua tai mahdollisuutta laittaa oston jälkeen rahaa enää yhtään korjauksiin niin silloin jättäisin tommosen väliin. Varsinkin rikkinäisellä (=loppuunkuluneella) alustalla oleva Mersu ei ole kiva ajella ja siitä ei tule muuta kuin paha mieli.
Moottorin kestävyyteen en ota kantaa kun juuri 200/220 CDI:stä ei ole kokemuksia. Tyypilliset ruostepaikat valmistaja korjaa takuuna. Itse uskaltaisin kyllä ostaa tommosen, jos halvalla saisi. Pitää vaan olla realisti ja varautua siihen, että puoli miljoonaa ajetussa Mersussakin voi olla jotain laittamista eikä se ole enää uusi auto vaikka vuosien puolesta ei ole vanhakaan.
Jos ei ole halua tai mahdollisuutta laittaa oston jälkeen rahaa enää yhtään korjauksiin niin silloin jättäisin tommosen väliin. Varsinkin rikkinäisellä (=loppuunkuluneella) alustalla oleva Mersu ei ole kiva ajella ja siitä ei tule muuta kuin paha mieli.
Moottorin kestävyyteen en ota kantaa kun juuri 200/220 CDI:stä ei ole kokemuksia. Tyypilliset ruostepaikat valmistaja korjaa takuuna. Itse uskaltaisin kyllä ostaa tommosen, jos halvalla saisi. Pitää vaan olla realisti ja varautua siihen, että puoli miljoonaa ajetussa Mersussakin voi olla jotain laittamista eikä se ole enää uusi auto vaikka vuosien puolesta ei ole vanhakaan.
Itellä ollu nyt toi 220cdi puoli vuotta ja 25 tonnia kilsoja takana. Imusarja on jouduttu vaihtaan, mutta sehän on ton -00 vuosimallin tyyppivika, ei piruvieköön ollu menny takuuaikana ku oli niin vähä ajettu. Autolla siis nyt ajettu 143 tkm. Käsittääkseni -01 vuosimallin imusarja on erilainen ja semmonen tonne autoonikin nyt laitettiin. Muuten ok ja erittäin tyytyväinen. Suorityskykyä piisaa riittämiin. Ruostettakaan ei ole ilmaantunu vielä ainakaan. Voin suositella. Kumma juttu tääkin että kerää huomiota. Töissä monella uusia riisikuppeja kellekään ei puhuta sanaakaan, ite ostin ton käytettynä ja heti alko suunsoitto. Suosittelen kyseistä automallia, paljon tilaa ja mukavaa ja hiljasta matkantekoa.
MB E220CDI -07 avantgarde
Se on kyllä jännä juttu että se mersu vaivaa kanssa eläjien mieltä. Voi ihan hyvin olla että suun soittajilla itsellä on tuplaten kalliimpi "auto" ja sitte arvostellaan sitä vanhaa mersua. Tietysti onhan siinä aihettakin kun vielä W123 on huhujen perusteella parempi ominaisuuksiltaan kuin moni nykypäivän uusi auto. 
- jytäkkä
- Mersumies

- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Pitänee lähteä kanssa 123:s kaupoille jos tonnilla saa yhtä kovaa kyytiä.Meesu kirjoitti:Näin on. Toinen ostaa 2500€ ABS-boksin autoon eikä pidä sitä edes kalliina, saihan auton kuitenkin rahalla kuntoon. Toinen taas ei voi kuvitella ikinä edes ostavansa 2500€:n autoa.Mutta uskon että tämän topicin aloittaja jättää nyt 200CDI mersunsa ostamatta ja hakee jostain 220D 123:sen, se kun on vähintään yhtä hyvä ja tehokas.
Jotenkin vaan muistuu mieleen kymmenen vuotta vanha kokemus tolla
alan 123:sella,kun oli viis ukkoo kyydissä niin ei tahtonut 90 ottaa mittariin.
Tosin ajat muuttuu ja koneet väljistyy..
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Ford on laittanut uusia ovia ja paljon takuuseen?caddy66 kirjoitti:Ainut auto vissiin mihin (alle 5v)vaihdellaan uusia ovia ja lokareita kylläkin takuuna,nyt menossa -98 ja uudemmat.tere
Eikä, se ruoste ole ovissa kuin ylä karmissa E;ssä ,,huonompi laatuisissa autoissa ruosta tuppaa alareunaan ovea ?
Miten imusarjaongelma oirehtii?toni.sant kirjoitti:Imusarja on jouduttu vaihtaan, mutta sehän on ton -00 vuosimallin tyyppivika, ei piruvieköön ollu menny takuuaikana ku oli niin vähä ajettu. Autolla siis nyt ajettu 143 tkm. Käsittääkseni -01 vuosimallin imusarja on erilainen ja semmonen tonne autoonikin nyt laitettiin.
Omat kokemukset autosta ristiriitaiset, mukava ja hyvä ajaa, mutta pikkuvikoja ollut tosi paljon Mittarissa on 120tkm joista itse 40tkm. 2 suutinta vaihdettu. laturin vapaakytkin, hehkut, ajovalonpesuri, sivuikkunan moottori, käynnistysongelmaa. Jos ostat pidä huoli että saat riittävän kattavan vaihtoautotakuun yms.
niin ja tuli viälä mieleen yks "vika" tollanen 200 tai 220 cdi ilman vebastoa talvella kestää tosi kauan lämmetä. noissa uusissa mersuissa taitaa olla jo liian hyvä hyötysuhde. jos vertaa omaani niin se lämpiää 5 asteen pakkasessa 5 minuutissa 90 asteeseen kun ajaa normaalisti. ja tyhjäkäynnillä pihassa se lämpiää 10 minuutissa 60 asteeseen, eikä paikoillaan lämmöt nouse enempää. kun taas väyrynen, joka seisoo tyhjäkäynnillä pihassa vaikka puolituntia niin mittari ei liiku mihkään. eli kyllä se vepasto ihan ok ois jos ei tykkää kylmästä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
w.salminen
- Sisäänajossa

- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti 04.10.2005 00:00
sooppa kirjoitti:
suorituskyky juuri tuollaisen 124 200d luokkaa.Kaverilla oli tuollainen mutta vaihtoi 290tdi ja itsekkin koeajolenkin sillä tein ja yhtä mopolle se tuntui kun tuo oma -77 220d,ainoa ero oli että sataa pystyi ajaa ilman että kaasun länttäs lattiaan.
...kateellisten panettelua!Jos ei 200/220CDI/290TD saa kulkemaan 200D:tä paremmin niin on kuskissa todella paljon vikaa!!!Itse ajanut kyseisillä laitteilla ammattiajoa,enkä todellakaan allekirjoita väitettä huonoista penkeistä suorituskyvystä yms.yms...
suorituskyky juuri tuollaisen 124 200d luokkaa.Kaverilla oli tuollainen mutta vaihtoi 290tdi ja itsekkin koeajolenkin sillä tein ja yhtä mopolle se tuntui kun tuo oma -77 220d,ainoa ero oli että sataa pystyi ajaa ilman että kaasun länttäs lattiaan.
...kateellisten panettelua!Jos ei 200/220CDI/290TD saa kulkemaan 200D:tä paremmin niin on kuskissa todella paljon vikaa!!!Itse ajanut kyseisillä laitteilla ammattiajoa,enkä todellakaan allekirjoita väitettä huonoista penkeistä suorituskyvystä yms.yms...
- jytäkkä
- Mersumies

- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Onkohan näinpera8x kirjoitti:niin ja tuli viälä mieleen yks "vika" tollanen 200 tai 220 cdi ilman vebastoa talvella kestää tosi kauan lämmetä. noissa uusissa mersuissa taitaa olla jo liian hyvä hyötysuhde. jos vertaa omaani niin se lämpiää 5 asteen pakkasessa 5 minuutissa 90 asteeseen kun ajaa normaalisti. ja tyhjäkäynnillä pihassa se lämpiää 10 minuutissa 60 asteeseen, eikä paikoillaan lämmöt nouse enempää. kun taas väyrynen, joka seisoo tyhjäkäynnillä pihassa vaikka puolituntia niin mittari ei liiku mihkään. eli kyllä se vepasto ihan ok ois jos ei tykkää kylmästä.
Ei välttämättä mikään vika vaan ominaisuus,ja mulla ainakin 2kw sähkövastus
lämmittää nestettä alle +7c ulkolämpötilan ja lämmittää kunnes moottorin
vesi on saavuttanut +70c.
Luultavasti lämpömittarissa näkyy jo jonkinverran puolentunnin päästä.
Ajossakin lämpee kyllä ihan kivasti
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Kiitos vastauksista!
Kiitos paljon Teille vastanneille! Ostan sitten tollaisen väykyn ja on varmasti kiva ajaa! 




