Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Mulla ollut 3kk E 200 cdi -01 ja mitään vaivaaharri.seppa kirjoitti:Elikkä haluaisin kokemuksia autosta MB E 200/220 CDI (automaatti) vuoden 2000-2002 malleista, kun olen ajatellut hankkia kyseisen auton! Nämä ovat aikas edullisia n.300-450tkm ajettuna, mutta uskaltaako tällaista ostaa enää näillä kilometreillä? Onko mitään varsinaisia tyyppivikoja? Ite luulisin kuitenkin, että auto on kaikinpuolin aikas kestävä ja kiva ajettava! Voikos muuten Classic/Eleganceen laittaa helposti madallus-sarjan ilman isompia ongelmia?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Joo laiskahan se on 124 200d=71 hvsooppa kirjoitti:Laiska mopo,sama kun ajais w124 200d tomaatilla ja penkit aivan pers......
No jopas on taas kommenttisooppa kirjoitti:Laiska mopo,sama kun ajais w124 200d tomaatilla ja penkit aivan pers......
mutta eihän tämä kysyjä ollut kiinnostunut auton tai ylläpidon hinnasta, hei ei kaikkien tarvitse välittää rahasta. Kun haluaa ostaa uudemman mersun tottamooses se maksaa sen mitä myyjä pyytää tai vähän alle.sooppa kirjoitti:No en minä ainakaan tuollaiseen sekaantuisi,hirveet pyyntihinnat puoli miljoonaa ajetuista vanhoista takseista joihin ainakin riisselimalleihin helkkarin kalliit huollot ja varaosat ja suorituskyky juuri tuollaisen 124 200d luokkaa.Kaverilla oli tuollainen mutta vaihtoi 290tdi ja itsekkin koeajolenkin sillä tein ja yhtä mopolle se tuntui kun tuo oma -77 220d,ainoa ero oli että sataa pystyi ajaa ilman että kaasun länttäs lattiaan.
OTsooppa kirjoitti:suorituskyky juuri tuollaisen 124 200d luokkaa.Kaverilla oli tuollainen mutta vaihtoi 290tdi ja itsekkin koeajolenkin sillä tein ja yhtä mopolle se tuntui kun tuo oma -77 220d,ainoa ero oli että sataa pystyi ajaa ilman että kaasun länttäs lattiaan.
tuikulla on semmoinen 'lastu' ettei TD:llä ole kyllä mitään jakoa, jos olen oikein miestä tulkinnut...tosin taisi se jotain pientä muutakin sinne ruuvataEsko R kirjoitti:Ei tuo 200 cdi niin paljon häviä 290 td:lle, lastulla jopa tehokkaampi![]()
Pitänee lähteä kanssa 123:s kaupoille jos tonnilla saa yhtä kovaa kyytiä.Meesu kirjoitti:Näin on. Toinen ostaa 2500€ ABS-boksin autoon eikä pidä sitä edes kalliina, saihan auton kuitenkin rahalla kuntoon. Toinen taas ei voi kuvitella ikinä edes ostavansa 2500€:n autoa.Mutta uskon että tämän topicin aloittaja jättää nyt 200CDI mersunsa ostamatta ja hakee jostain 220D 123:sen, se kun on vähintään yhtä hyvä ja tehokas.
Ford on laittanut uusia ovia ja paljon takuuseen?caddy66 kirjoitti:Ainut auto vissiin mihin (alle 5v)vaihdellaan uusia ovia ja lokareita kylläkin takuuna,nyt menossa -98 ja uudemmat.tere
Miten imusarjaongelma oirehtii?toni.sant kirjoitti:Imusarja on jouduttu vaihtaan, mutta sehän on ton -00 vuosimallin tyyppivika, ei piruvieköön ollu menny takuuaikana ku oli niin vähä ajettu. Autolla siis nyt ajettu 143 tkm. Käsittääkseni -01 vuosimallin imusarja on erilainen ja semmonen tonne autoonikin nyt laitettiin.
Onkohan näinpera8x kirjoitti:niin ja tuli viälä mieleen yks "vika" tollanen 200 tai 220 cdi ilman vebastoa talvella kestää tosi kauan lämmetä. noissa uusissa mersuissa taitaa olla jo liian hyvä hyötysuhde. jos vertaa omaani niin se lämpiää 5 asteen pakkasessa 5 minuutissa 90 asteeseen kun ajaa normaalisti. ja tyhjäkäynnillä pihassa se lämpiää 10 minuutissa 60 asteeseen, eikä paikoillaan lämmöt nouse enempää. kun taas väyrynen, joka seisoo tyhjäkäynnillä pihassa vaikka puolituntia niin mittari ei liiku mihkään. eli kyllä se vepasto ihan ok ois jos ei tykkää kylmästä.