Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
HS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 23.10.2004 19:01
Paikkakunta: Tampere

Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI

Viesti Kirjoittaja HS »

Elikkä haluaisin kokemuksia autosta MB E 200/220 CDI (automaatti) vuoden 2000-2002 malleista, kun olen ajatellut hankkia kyseisen auton! Nämä ovat aikas edullisia n.300-450tkm ajettuna, mutta uskaltaako tällaista ostaa enää näillä kilometreillä? Onko mitään varsinaisia tyyppivikoja? Ite luulisin kuitenkin, että auto on kaikinpuolin aikas kestävä ja kiva ajettava! Voikos muuten Classic/Eleganceen laittaa helposti madallus-sarjan ilman isompia ongelmia?


Kiitos vastauksista jo etukäteen! :roll:
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

harri.seppa kirjoitti:Elikkä haluaisin kokemuksia autosta MB E 200/220 CDI (automaatti) vuoden 2000-2002 malleista, kun olen ajatellut hankkia kyseisen auton! Nämä ovat aikas edullisia n.300-450tkm ajettuna, mutta uskaltaako tällaista ostaa enää näillä kilometreillä? Onko mitään varsinaisia tyyppivikoja? Ite luulisin kuitenkin, että auto on kaikinpuolin aikas kestävä ja kiva ajettava! Voikos muuten Classic/Eleganceen laittaa helposti madallus-sarjan ilman isompia ongelmia?


Kiitos vastauksista jo etukäteen! :roll:
Mulla ollut 3kk E 200 cdi -01 ja mitään vaivaa
autossa ei ole.Ei syö öljyä ja käy nätisti.
Moottori vääntää mukavasti laajalla kierroalueella joka
on yleensä normiajossa käytössä.
Autolla on helppo ajaa varsinkin kun on automaatti.
Voimansiirrossa ei välyksiä ja automaatti vaihtaa kuten pitää.
Ajettavuus on hyvä vaikka kilometrejä on jo jonkinverran.

Tyyppiviosta pahin ehkä ruoste,foorumilla keskulteltu aikas paljon
aiheesta ja myös siitä että 210 on huonompi kuin 124 jota en välttämättä
allekirjoita.
Voimansiirtolinja on usein myös märkä,alapallot ja kallistuksenvakaajan koiranluut ovat kulutustavaraa.
Muuten autossa ei mitään ihmeempää tyyppivikaa kai olekaan.

En näe mitään syytä olla ostamatta jos haluaa mukavaa
kyytiä pienellä kulutuksella,auton kunto ja huoltohistoria pitää tietty olla hyvä.

(Omanikin on myynnissä kun haen samanlaista farmaria).
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Re: Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Laiska mopo,sama kun ajais w124 200d tomaatilla ja penkit aivan pers...... :evil:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

sooppa kirjoitti:Laiska mopo,sama kun ajais w124 200d tomaatilla ja penkit aivan pers...... :evil:
Joo laiskahan se on 124 200d=71 hv
210 200 cdi=115,6hv.

Niin penkit on kyllä perseessä kiinni :lol:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tiettyjen kohtien ruostuminen taitaisi olla se pahin juttu.
Taitaa olla ylivoimaisesti kirjoitetuin vaiva ko. mallissa.

Kun lueskelet nyt alkuun jutut "Väyrysen ruostekorjauksista", niin oletkin jo sitten aikas hyvin perillä asiasta ja mitä sille voi tai kuuluu tehdä.

Muutamilla on foorumin mukaan ollut ohjautuvuudessa ongelmia (puoltaa).

Haku on ihan kätevä juttu.

Kakasatasen voimansiirron luulisi vielä olevan kunnossa.
Ei ole murhaava vääntö rullannut akseleita ropelleiksi. :wink:

Moottorissa ei itsessään taida suurempia murheita olla.
Mutta siinä ympärillä olevissa apulaitteissa, sähkö, ym murheita.
Ilmeisesti apulaitteita toimittavat useammatkin osatoimittajat, joiden laatu ei aina vastaa ihmisten mielikuvaa alkuperäisestä.

Mahdollista laiskuutta ei kannata peljästyä, moottori on niitä kiitollisimpia lastutettavia (oli pakko kirjoittaa tämä :lol: )

Jos on vieläkin kovin kiihtynyt olo, niin kattele diilerin postauksia aiheesta.
Saatat päätyä nissaniin tai tojoon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: Kertokaapas kokemuksia! MB E 200CDI

Viesti Kirjoittaja Leka »

sooppa kirjoitti:Laiska mopo,sama kun ajais w124 200d tomaatilla ja penkit aivan pers...... :evil:
No jopas on taas kommentti :roll: Voin todeta penkit niiden muutaman yksilön perusteella mitä olen ajanut ainakin itselleni oikein hyviksi. Niin ei 200 mikään raketti ole, muttei laiskakaan. Uudella ohjelmalla saa kivasti voimaa.

Sähköpuoleen voi tulla mitä vaan odottamatonta kallista vikaa. Yksi vaihtoehto on ehkä ostaa auto liikkeestä, jolloin saa puolen vuoden kuluttajansuojapohjaisen takuun. Säästi kuluttajansuojalaki viime kesänä meidän väyrysen (vm.2001) kohdalla kustannuksia yli tuhannella eurolla, kun automaattilaatikon ohjaukseen tuli jotain härdeliä. Tämän lisäksi ei ole tarvinnut 25 tkm:n matkalla tehdä kahden määräaikaishuollon lisäksi muuta kuin vaihtaa jarrupalat ja takajarrulevyt (mittarissa nyt n. 182 tkm). Oikein mukava auto, pomoilijan valinta 8)
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Mun mielestä se on hieno auto. Hiljainen ja tilava. Kyllä riittää 200 cdi:n voimavarat ihan varmasti. Automaattina se pitää tietysti olla. Käy kokeilemassa jos et ole aiemmin ajanut.
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

Kyllä tuo Sooppan kommentti oli taas erittäin hienosti sanottu. Kertoo ihan satasella auton luonteesta... Hoh hoi... :?
Mersu myyty...
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

No en minä ainakaan tuollaiseen sekaantuisi,hirveet pyyntihinnat puoli miljoonaa ajetuista vanhoista takseista joihin ainakin riisselimalleihin helkkarin kalliit huollot ja varaosat ja suorituskyky juuri tuollaisen 124 200d luokkaa.Kaverilla oli tuollainen mutta vaihtoi 290tdi ja itsekkin koeajolenkin sillä tein ja yhtä mopolle se tuntui kun tuo oma -77 220d,ainoa ero oli että sataa pystyi ajaa ilman että kaasun länttäs lattiaan. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

sooppa kirjoitti:No en minä ainakaan tuollaiseen sekaantuisi,hirveet pyyntihinnat puoli miljoonaa ajetuista vanhoista takseista joihin ainakin riisselimalleihin helkkarin kalliit huollot ja varaosat ja suorituskyky juuri tuollaisen 124 200d luokkaa.Kaverilla oli tuollainen mutta vaihtoi 290tdi ja itsekkin koeajolenkin sillä tein ja yhtä mopolle se tuntui kun tuo oma -77 220d,ainoa ero oli että sataa pystyi ajaa ilman että kaasun länttäs lattiaan. :wink:
mutta eihän tämä kysyjä ollut kiinnostunut auton tai ylläpidon hinnasta, hei ei kaikkien tarvitse välittää rahasta. Kun haluaa ostaa uudemman mersun tottamooses se maksaa sen mitä myyjä pyytää tai vähän alle.

Kannattaa jättää nuo autojen ominaisuuksien kommentoinnit niille, joilla edes on kyseinen auto ollut ja ajokilometreja takana kymmeniä tuhansia. Kyllähän kysyjäkin sillä autolla ajolenkin tekee ennen ostopäätöstä, joten ei taida samaisen pikkulenkin ajaneiden kommentit kiinnostaa.

Aivan varmasti tämän päivän cdi moottori on jotain aivan muuta moneltakin kantilta ajeteltuna kun verrataan vakioon 200/220D malliin 30 vuoden takaa, jolla väkisinkin on ajettu epämääräisillä huolloilla se miljoona kilometria.

Sitten semmoinen juttu, jotta se mikä toiselle on helkkarin kallis on toiselle arkipäivän menoerä, joka ei juuri hetkauta. Mikäli hinta on ainoa kriteeri niin kannattaa varmasti ostaa mahdollisimman tuore lada tai vaikka viisi niin aina joku on liikennekunnossa.

Niin madallus tuskin on mikään ongelma...vaatii nelipyöräsuuntauksen ja muutoskatsastuksen noin tuoreessa autossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Näin on. Toinen ostaa 2500€ ABS-boksin autoon eikä pidä sitä edes kalliina, saihan auton kuitenkin rahalla kuntoon. Toinen taas ei voi kuvitella ikinä edes ostavansa 2500€:n autoa. :shock: Mutta uskon että tämän topicin aloittaja jättää nyt 200CDI mersunsa ostamatta ja hakee jostain 220D 123:sen, se kun on vähintään yhtä hyvä ja tehokas.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

sooppa kirjoitti:suorituskyky juuri tuollaisen 124 200d luokkaa.Kaverilla oli tuollainen mutta vaihtoi 290tdi ja itsekkin koeajolenkin sillä tein ja yhtä mopolle se tuntui kun tuo oma -77 220d,ainoa ero oli että sataa pystyi ajaa ilman että kaasun länttäs lattiaan. :wink:
OT
Ei tuo 200 cdi niin paljon häviä 290 td:lle, lastulla jopa tehokkaampi :?

E 200 CDI (W210) 85 kW (115 hp) 85 kW/115 hp 250 Nm 199km/h

lastutettuna 120 kW/163 hp 355 Nm 210 km/h 699,-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

E 290TD 95 kW (129 hp) 95 kW/129 hp 300 Nm 195 km/h

lastutettuna 114 kW/155 hp 360 Nm 207 km/h 699,-
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Esko R kirjoitti:Ei tuo 200 cdi niin paljon häviä 290 td:lle, lastulla jopa tehokkaampi :?
tuikulla on semmoinen 'lastu' ettei TD:llä ole kyllä mitään jakoa, jos olen oikein miestä tulkinnut...tosin taisi se jotain pientä muutakin sinne ruuvata :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Juu aika erikoista tekstiä "mopoista" luettavissa :lol:

Ei 200 CDI vakiona kovin jää 290 TD:stä eikä tarvitse kuunnella kuorma-auton käyntiääniä. Tuossa meidän 200 CDI:ssä pitäisi olla 176hv ja 364 Nm eli varmasti aika samalla lailla kulkee kuin 270 CDI.
Harrastelija
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

Onkos toi 200 cdi muuten moni pyttynen kun en sitäkään tiedä. Eli käyntiäänet ???
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Rivinelosen raksutusta
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

on muuten hiljanen auto sisälle. mootorin äänikään ei häiritse, niin kuin w123:ssa. :lol: kyllä tommonen väyrynen ihan hyvä peli on. en pysty kertoon noin uudesta, mutta 97vm on ainaki ihan jees. lastulla menee tosi kiiltävästi. kulkeekin yli 200 ja kiihtyy jotain n.10-11 sekunttia satkuun. ei siis oo mopo! ja tuskinpa ne siitä huononeekaan, kun tulee kyseeseen uudempi sama auto? niin ainooks päälimmäisesks viaks tulee toi ruaste, mitä ei kuitenkaan kaikissa ees oo.
W201 250DT 20V
w201 190E
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Kokemuksia lähinnä E-sarjasta: eli vaikka tommosen yli 400 tkm ajetun halvalla saakin niin kannattaa varautua siihen, että siinä on toinen laakeri-, nivel/hela- ja jarrusatsi lopuillaan jos ei ole jo vaihdettu ja siitä tulee pientä lisätyötä. Melko edullisesti noi laittaa/laitattaa tarvikeosilla kuntoon ja sen jälkeen auto ei alustan puolesta häpeä vähemmän ajetulle paljoakaan. Voimansiirtokin on noilla kilometreillä kulunut jonkin verran, mutten näkisi siinä kovin suurta riskiä jos varsinkin laatikko on kunnossa ja siihen on ne "kestää laatikon käyttöiän" -öljytkin edes kerran vaihdettu eikä muutenkaan voimansiirrosta kuulu ylimääräisiä ääniä.
Jos ei ole halua tai mahdollisuutta laittaa oston jälkeen rahaa enää yhtään korjauksiin niin silloin jättäisin tommosen väliin. Varsinkin rikkinäisellä (=loppuunkuluneella) alustalla oleva Mersu ei ole kiva ajella ja siitä ei tule muuta kuin paha mieli.
Moottorin kestävyyteen en ota kantaa kun juuri 200/220 CDI:stä ei ole kokemuksia. Tyypilliset ruostepaikat valmistaja korjaa takuuna. Itse uskaltaisin kyllä ostaa tommosen, jos halvalla saisi. Pitää vaan olla realisti ja varautua siihen, että puoli miljoonaa ajetussa Mersussakin voi olla jotain laittamista eikä se ole enää uusi auto vaikka vuosien puolesta ei ole vanhakaan.
Toni_S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 13.12.2004 10:49
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja Toni_S »

Itellä ollu nyt toi 220cdi puoli vuotta ja 25 tonnia kilsoja takana. Imusarja on jouduttu vaihtaan, mutta sehän on ton -00 vuosimallin tyyppivika, ei piruvieköön ollu menny takuuaikana ku oli niin vähä ajettu. Autolla siis nyt ajettu 143 tkm. Käsittääkseni -01 vuosimallin imusarja on erilainen ja semmonen tonne autoonikin nyt laitettiin. Muuten ok ja erittäin tyytyväinen. Suorityskykyä piisaa riittämiin. Ruostettakaan ei ole ilmaantunu vielä ainakaan. Voin suositella. Kumma juttu tääkin että kerää huomiota. Töissä monella uusia riisikuppeja kellekään ei puhuta sanaakaan, ite ostin ton käytettynä ja heti alko suunsoitto. Suosittelen kyseistä automallia, paljon tilaa ja mukavaa ja hiljasta matkantekoa.
MB E220CDI -07 avantgarde
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Se on kyllä jännä juttu että se mersu vaivaa kanssa eläjien mieltä. Voi ihan hyvin olla että suun soittajilla itsellä on tuplaten kalliimpi "auto" ja sitte arvostellaan sitä vanhaa mersua. Tietysti onhan siinä aihettakin kun vielä W123 on huhujen perusteella parempi ominaisuuksiltaan kuin moni nykypäivän uusi auto. :lol:
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Meesu kirjoitti:Näin on. Toinen ostaa 2500€ ABS-boksin autoon eikä pidä sitä edes kalliina, saihan auton kuitenkin rahalla kuntoon. Toinen taas ei voi kuvitella ikinä edes ostavansa 2500€:n autoa. :shock: Mutta uskon että tämän topicin aloittaja jättää nyt 200CDI mersunsa ostamatta ja hakee jostain 220D 123:sen, se kun on vähintään yhtä hyvä ja tehokas.
Pitänee lähteä kanssa 123:s kaupoille jos tonnilla saa yhtä kovaa kyytiä.
Jotenkin vaan muistuu mieleen kymmenen vuotta vanha kokemus tolla
alan 123:sella,kun oli viis ukkoo kyydissä niin ei tahtonut 90 ottaa mittariin.
Tosin ajat muuttuu ja koneet väljistyy..
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Ainut auto vissiin mihin (alle 5v)vaihdellaan uusia ovia ja lokareita kylläkin takuuna,nyt menossa -98 ja uudemmat.tere
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

caddy66 kirjoitti:Ainut auto vissiin mihin (alle 5v)vaihdellaan uusia ovia ja lokareita kylläkin takuuna,nyt menossa -98 ja uudemmat.tere
Ford on laittanut uusia ovia ja paljon takuuseen?
Eikä, se ruoste ole ovissa kuin ylä karmissa E;ssä ,,huonompi laatuisissa autoissa ruosta tuppaa alareunaan ovea ?
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

kaltio15 kirjoitti:Eikä, se ruoste ole ovissa kuin ylä karmissa E;ssä ,,huonompi laatuisissa autoissa ruosta tuppaa alareunaan ovea ?
Kyllä ne E:n ovet ruostuu alareunastakin tiivisteen alta, jos sattuu olemaan ongelmatapaus.
jusamb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 22.11.2004 22:21
Paikkakunta: Jkylä

Viesti Kirjoittaja jusamb »

toni.sant kirjoitti:Imusarja on jouduttu vaihtaan, mutta sehän on ton -00 vuosimallin tyyppivika, ei piruvieköön ollu menny takuuaikana ku oli niin vähä ajettu. Autolla siis nyt ajettu 143 tkm. Käsittääkseni -01 vuosimallin imusarja on erilainen ja semmonen tonne autoonikin nyt laitettiin.
Miten imusarjaongelma oirehtii?

Omat kokemukset autosta ristiriitaiset, mukava ja hyvä ajaa, mutta pikkuvikoja ollut tosi paljon Mittarissa on 120tkm joista itse 40tkm. 2 suutinta vaihdettu. laturin vapaakytkin, hehkut, ajovalonpesuri, sivuikkunan moottori, käynnistysongelmaa. Jos ostat pidä huoli että saat riittävän kattavan vaihtoautotakuun yms.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niin ja tuli viälä mieleen yks "vika" tollanen 200 tai 220 cdi ilman vebastoa talvella kestää tosi kauan lämmetä. noissa uusissa mersuissa taitaa olla jo liian hyvä hyötysuhde. jos vertaa omaani niin se lämpiää 5 asteen pakkasessa 5 minuutissa 90 asteeseen kun ajaa normaalisti. ja tyhjäkäynnillä pihassa se lämpiää 10 minuutissa 60 asteeseen, eikä paikoillaan lämmöt nouse enempää. kun taas väyrynen, joka seisoo tyhjäkäynnillä pihassa vaikka puolituntia niin mittari ei liiku mihkään. eli kyllä se vepasto ihan ok ois jos ei tykkää kylmästä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w.salminen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 04.10.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja w.salminen »

sooppa kirjoitti:
suorituskyky juuri tuollaisen 124 200d luokkaa.Kaverilla oli tuollainen mutta vaihtoi 290tdi ja itsekkin koeajolenkin sillä tein ja yhtä mopolle se tuntui kun tuo oma -77 220d,ainoa ero oli että sataa pystyi ajaa ilman että kaasun länttäs lattiaan.

...kateellisten panettelua!Jos ei 200/220CDI/290TD saa kulkemaan 200D:tä paremmin niin on kuskissa todella paljon vikaa!!!Itse ajanut kyseisillä laitteilla ammattiajoa,enkä todellakaan allekirjoita väitettä huonoista penkeistä suorituskyvystä yms.yms...
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

pera8x kirjoitti:niin ja tuli viälä mieleen yks "vika" tollanen 200 tai 220 cdi ilman vebastoa talvella kestää tosi kauan lämmetä. noissa uusissa mersuissa taitaa olla jo liian hyvä hyötysuhde. jos vertaa omaani niin se lämpiää 5 asteen pakkasessa 5 minuutissa 90 asteeseen kun ajaa normaalisti. ja tyhjäkäynnillä pihassa se lämpiää 10 minuutissa 60 asteeseen, eikä paikoillaan lämmöt nouse enempää. kun taas väyrynen, joka seisoo tyhjäkäynnillä pihassa vaikka puolituntia niin mittari ei liiku mihkään. eli kyllä se vepasto ihan ok ois jos ei tykkää kylmästä.
Onkohan näin :?:
Ei välttämättä mikään vika vaan ominaisuus,ja mulla ainakin 2kw sähkövastus
lämmittää nestettä alle +7c ulkolämpötilan ja lämmittää kunnes moottorin
vesi on saavuttanut +70c.
Luultavasti lämpömittarissa näkyy jo jonkinverran puolentunnin päästä.
Ajossakin lämpee kyllä ihan kivasti :wink:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
HS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 23.10.2004 19:01
Paikkakunta: Tampere

Kiitos vastauksista!

Viesti Kirjoittaja HS »

Kiitos paljon Teille vastanneille! Ostan sitten tollaisen väykyn ja on varmasti kiva ajaa! :lol:
Vastaa Viestiin