W124 TE:n takaluukku löystyy kylmällä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

W124 TE:n takaluukku löystyy kylmällä

Viesti Kirjoittaja dry »

...eli mahtaakohan olla jotain yksinkertaista ja helppoa keinoa kiristää/jäykentää takaluukkua ettei kaadu päälle kylmällä kun purkaa tavaraa :shock: :?
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eli ei siis pysy ylhäällä? Mitä ilmeisimmin kaasujouset ovat menettäneet tehoaan. Ilmenee juuri siten että kylmällä kelillä luukku on jäykkä nostaa ylös ja hankala pysymään siellä.

Uudet kaasujouset olivat muistaakseni alle 50 e/kpl KL-varaosilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ja on muuten kenkku vaihtaa ne jouset.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Andy »

Hinta taisi olla KL:ssä 37e/kpl.

Maurin ilmaisu "kenkku" on ihan paikallaan kuvaamaan vaihtoa. Vaihdon nuo iskarit tuossa muutama viikko sitten omaan farkkuun. Kaasujousi on auton peräpäässä kiinni ihan vaan kierteettömällä vaakatapilla. No,mulla tapit oli vähän tiukassa :shock: ja siinä sitten vengottiin tappiin liikettä kaiken maailman aineilla ja välineillä.

Ehdottoman hankalinta vaihtohommassa on se, että tila ei kerta kaikkiaan riittää sormeilulle. Ehdoton apuväline mulla oli vaimolta lainatut pinsetit :lol:, jolla tapin voi ujutettua sopivasti hollilleen. Kattoverhoilua pitää vähän irrottaa vaihtotyötä varten. Ainut ongema vaihdon seurauksena oli, että takalasin pissapoika ei syökse enää ainesta lasille, vaan fuskaa jostain. Tuli vissiin jossain vaiheessa liikaa taivuteltua noita pesujohtoja.

Noita ohjeita kannattaa kyllä katsoa. Ja erityisesti räjäytyskuvaa, jos sellainen tulee vastaa.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

mahtanee biltemasta löytyy viel halvemmalla. laitat tuommoset ku mulla on noissa lambo-ovissa, ku nostaa 20kg painavan oven alle nolla kulmasta taivalle niin pysyy ylhäällä takaluukku kahdella semmosella :D vaan saatko alas eri juttu :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

HAA! Kiitos neuvoista ja linkeistä :D
...eiku kokeilemaan :!:

...mutta taidan kuitenkin kokeilla tavallisia jousia ennen noita lokinsiipiovisysteemejä... :wink:
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Avatar
Pääkäyttäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 09.02.2005 10:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Pääkäyttäjä »

...ja taemman (eli luukunpuoleisen) tapin kaarisokan (seekeri) saa hyvin paikalleen, kun ottaa kärkipihdellä seekerin selkäpuolella olevasta kantista kiinni ja asettaa sen paikalleen. Ensimmäisen tein sormineni ja ruuvimeisselillä painamalla (ei hyvä, vaatii gynekologin sormet), mutta toisen tajusin laittaa näin, niin meni 3 sekunnissa.

Eli kun ensimmäisen on harjoitellut niin toinen menee n. 5 minuutissa + kattoverhoilun muoviosan irroitus / kiinnitys.

Niin ja tappien irroittamiseksi ja paikoilleen laittamiseksi pitää sillä lankulla säätää luukun asento aivan kohdalleen, muuten on tiukassa.
Pääkäyttäjä
230 TE -90
ex-300 TD -87
Vastaa Viestiin