Tällaiset vehkeet löytyvät minulta Aikoja sitten vaihdoin yhden 123 latja vaihteiseksi ja nämä vanhat kamat jäivät minulle ja ovat lojuneet nurkissa vuosikauret mutta en onneksi vienyt romukauppaan ja nyt viimeviikolla yksi asiakas kysyi mistä tällaiset saisi Sanoin että varastosta löytyy.HÄn palauttaa vanhan Taxsi mersunsa alkuperäiseen muotoonsa Taksamittareita myöten. joskus On jotain hyötyäkin kun kaikki säilyttää Vaikka kaikki paikat tuppaa olemmaan Täynnä Vaimo siitä vähän narisee.
j.s.lehti. kirjoitti:Tällaiset vehkeet löytyvät minulta Aikoja sitten vaihdoin yhden 123 latja vaihteiseksi ja nämä vanhat kamat jäivät minulle ja ovat lojuneet nurkissa vuosikauret mutta en onneksi vienyt romukauppaan ja nyt viimeviikolla yksi asiakas kysyi mistä tällaiset saisi Sanoin että varastosta löytyy.HÄn palauttaa vanhan Taxsi mersunsa alkuperäiseen muotoonsa Taksamittareita myöten. joskus On jotain hyötyäkin kun kaikki säilyttää Vaikka kaikki paikat tuppaa olemmaan Täynnä Vaimo siitä vähän narisee.
Ei se kirjotustaitokaan pahasta olisi. Mukavempi vois olla lukee...
j.s.lehti. kirjoitti:Tällaiset vehkeet löytyvät minulta Aikoja sitten vaihdoin yhden 123 latja vaihteiseksi ja nämä vanhat kamat jäivät minulle ja ovat lojuneet nurkissa vuosikauret mutta en onneksi vienyt romukauppaan ja nyt viimeviikolla yksi asiakas kysyi mistä tällaiset saisi Sanoin että varastosta löytyy.HÄn palauttaa vanhan Taxsi mersunsa alkuperäiseen muotoonsa Taksamittareita myöten. joskus On jotain hyötyäkin kun kaikki säilyttää Vaikka kaikki paikat tuppaa olemmaan Täynnä Vaimo siitä vähän narisee.
Ei se kirjotustaitokaan pahasta olisi. Mukavempi vois olla lukee...
nooh eiköhän ole mukavaa kun kun "varttuneemmankin" kommentteja voi lukea silloin tällöin
omassa lähipiirissä ei osata ees kännykkää käyttää kunnolla
latku kirjoitti: vuoteen -00 jolloin tuli tehovähyys vastaan, tekniikka pelas täysin, ei siinä mitään mutta silloisesta mersumies -liikkeestä (oulun toppilassa) ostimme 300 turbo diesel suora vitos koneen (kone oli tuotu jenkeistä eli ilmeisesti se oli olult c123:ssa jos olen oikein ymmärtänyt?), autoamattivaihteiston yms perä, vetarit kuului kauppaan. Kyseisen paketin vaihtoi paikoilleen Sauli Vieremaa (haukiputaalla, eli sinne vaan mersut huoltoon, hän tietää kaiken!) Nykyään auto on siis w123 300 turbo diesel automaatti pitempivälitteisellä perällä (ei huuda matka-ajossa niin kovasti kun sillä ajetaan paljon matkaa työn puolesta). Itse on tulult lisävarusteita asennettua mm. sähkölasit, keskuslukitus, etupenkkeinä nykyään on Recaron Style mallisto (puolikupit, täydellinen sähkösäätöisyys, ristiselän pumpputuki, ILMASTOINTI), kesärenkaat on valkosivulliset.
Minä taidan muistaa tuon koneen siellä mersumiehellä. Oli heti siinä oikealla, kun mentiin ovesta sisään. Jos tuo sitten on sama kone mikä siellä oli jonkin aikaa. Onko sinulla 3.07 perä vai mikä tuossa turbokoneen jatkona? Itsellä on turbokoneen kanssa 3.46, mutta maantiellä on kierroksia vähän liikaa. En sitten tiedä auttaisiko, jos laittaisi 5-vaihteisen laatikon.
Oletko ilmastoinnin laittanut itse jälkeenpäin? Millainen homma tuo oli?
joo muistaakseni se oli heti siinä oikealla. Siinä oli myös w124:sta 6syl 300 td, mutta se oli muistaakseni vähän sökönä. Perästä ei ole mitään tietoa. Se perä minkä vieremaa asensi sillon -00 niin oli suht.lyhyehkö, tämä nykyinen perä on vehon kautta tilattu ja oli ihan..vehon hintainen, mutta pitempi välitteinen kuin vieremaan asentama ja pieni tarkennus että penkeissä on ilmastointi, perseessä ja selässä on flektituulettimet, siis itse autossa ei ole
Hmm oliskohan se kova homma vaihtaa takaisin, kunhan vain löytyisi jostain Onko matkamalleissa/lattiavaihteisissa takseissa rattiputkessa ne paikat sille rattivaihteen vivustonhässäkälle? Ja entä onko tulipellissä reikää?
Mistä olet tuollaisen ilmanputsaripöntön löytänyt? Itselle olisi juuri tuollaiselle käyttöä. Eli jos jollakin on tuollainen niin olen kiinnostunut osasta. Onko tuo ihan tuohon koneeseen kuulunut alunperinkin? Vain jossain jenkkilaitteissa olen nähnyt vastaavan. Onko tuossa turbon jäähdyttäjässä vaihteistolle tuo vasemmanpuolen lisäosa ja muuten samanlainen kuin vaparissa?
Tuo ilmanputsarin kotelo on alimittainen turbolle, alkuperäinen turbon kotelo on huomattavasti parempi hengittelemään.
Minun oma W123:nen on alunperin kanssa rattivaihteinen. Mukava vempele, kunhan oppi vaan käyttämään. Tosin toverit ei suostuneet ajamaan ko. vaihteistolla, reppanat säikky että laittaavat pakin satasen vauhdista silmään...
Eikä tässä ole kovinkaan montaa viikkoa taaksepäin, kun ajelin rattivaihteisella W115 dieselillä, joka on alunperin myös ollut taksissa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mesedesi kirjoitti:Tuo ilmanputsarin kotelo on alimittainen turbolle, alkuperäinen turbon kotelo on huomattavasti parempi hengittelemään.
Mutta eikö W124 turbossa ole suunnilleen samanlainen kotelo? Hengittäisikö sillä paremmin? Ihan tehdasasenteinen tuo kuvassa oleva pönttö ilmeisesti on? Originaaliputasrinkoteloa on vaikea käyttää toisen imusarjan kanssa ja kartiosuodatinta en halua koneseen pölyä syöttämään. Mikä siis ratkaisuksi? Onko kukaan tunkenut W124 turbon putsarikoteloa W123:sen konehuoneeseen?
Mutta voiko ajatella, että tuossa kuvassa olevassa kuitenkin olisi sama pinta-ala suodatinelementissä kuin W123 originaali putsarikotelossa, koska korkeus on suurempi halkaisijan ollessa vastaavasti pienempi? Olenko ihan hakoteillä vai voiko hengittävyyttä ajatella noin?