w123 rattivaihteilla?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

w123 rattivaihteilla?

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

onko tosiaan ollu w123-korisia rattivaihteella olevia? huhujen mukaan manuaali, en ole vielä autoa itse nähnyt..
harvinainenkin? Mobilistit herätys, tiedonjano on kova! :lol:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

On niitä. Itse asiassa minunkin auto on puoliverinen rattivaihdepeli, on nimittäin ohjaussimpukka semmosesta. :lol: Elimenluovuttaja oli sjtv:n 200D 4v-manuaalilla.

Ajoinkin sillä mutta en oikein tykännyt, kun vaihdevivusto tms on ko yksilössä "vähän niinkuin väljä". :roll:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sivonen kirjoitti:On niitä. Itse asiassa minunkin auto on puoliverinen rattivaihdepeli, on nimittäin ohjaussimpukka semmosesta. :lol: Elimenluovuttaja oli sjtv:n 200D 4v-manuaalilla.

Ajoinkin sillä mutta en oikein tykännyt, kun vaihdevivusto tms on ko yksilössä "vähän niinkuin väljä". :roll:
Itseasiassa se simpukka on 240D:stä kun en jaksanut kaivaa tuota rattivaihteista tallista esiin :wink:

Oikein mukavat on rattivaihteet ja erittäin nopeatkin vaihtaa kunhan vaan oppii ensin. Ko yksilössä mitä sivonen ajoi ei ollut sen enmpää väljää syysteemeissä kuin niissä uutenakaan :wink:
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=376741

Tuossa näyttäisi olevan rattivaihteet.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Useimmiten rattivaihteiset autot ovat vanhoja takseja, koska T6-malleissa vaihdekepin siirto ohjauspylvääseen on antanut yhden istumapaikan lisää.

Myös automaatin on saanut rattivalitsimella.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

On noita rattikarahkalla olevia kulkenut käsien kautta useampikin, ihan lupsakka optio. Pakin joutuu neuvomaan juoppokuskeille, muita ongelmia systeemissä ei juuri ole. :roll: Jos pitkät liikeradat häiritsevät, niin siihen vaivaan auttaa kun lyhentää karahkaa 75cm. :twisted: :lol: Aika harvinainen nykyään, lähes kaikki yksilöt on muutettu lattiakapustalle. :?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Yksityiskohtana mainittakoon että rattimanuaalia toimitettiin vain taximalleihin Suomeen sekä poliisiautoihin Saudeihin (mikäli muistan oikein...).
Rahaa luovuttamalla myös varmasti joku muukin on saanut jos oikein halunnut. :oops:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

w124:akin on saanut rattivaihteella :shock: 8)
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Re: ..

Viesti Kirjoittaja HVM »

jarski kirjoitti:w124:akin on saanut rattivaihteella :shock: 8)
Kyllä, siinä on jo valmiiksi kustomoitu tämä rattikarahka kabiiniin sopivaksi, on noin metrin lyhyempi kuin edeltäjissään. :D
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

rattivaihteista.

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

raul kirjoitti:Yksityiskohtana mainittakoon että rattimanuaalia toimitettiin vain taximalleihin Suomeen sekä poliisiautoihin Saudeihin (mikäli muistan oikein...).
Rahaa luovuttamalla myös varmasti joku muukin on saanut jos oikein halunnut. :oops:
juu, entinen taksi tämäkin yllätten on, 300tkm vaan ajettu, mitä pidän pienenä ihmeenä :shock:
ja kaikki kilometrit on mittarissa, kaksi omistajaa on sillä ollut..
mahtaako tuollaista joku haluta? -81, 200d... :roll:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Kaverilla olis myös pari vuotta sitten tuollainen valkoinen w123 200d rattivaihteinen. Taksimalli myöskin. Kehui erikoisuuksia olevan, muunmuassa seitsemän kattovaloa 8)
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: ..

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jarski kirjoitti:w124:akin on saanut rattivaihteella :shock: 8)
Onko automaattina :shock: ja jos, onko siinä sohvapenkki 3:lle ?
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Mainittakkoon ihan faktatietona manuaalirattivaihteet saaneen ainoastaan Suomen tilattuihin taximalleihin ja kaikkiin poliisiautoihin (paitsi ei Webastollisiin tai airbägillisiin) :wink:

Automaattivaihteisiin sai rattikarahkan mihin tahansa. Harvinainen tosin.
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Joo tuossa minunkin röntässä on moinen "lisävaruste" ollut joskus, muistona on rattiputki ja vivuston ulostuloreikä tulipellissä 8) Mielessä on käynyt jos joskus laittaisi takaisin rattivaihteet... nooh puheita puheita
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:Useimmiten rattivaihteiset autot ovat vanhoja takseja, koska T6-malleissa vaihdekepin siirto.
Öhmm...T6? Mitähän tuo lyhenne tarkoittaa?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Aku P kirjoitti:Öhmm...T6? Mitähän tuo lyhenne tarkoittaa?
6lle rekisteröityä, sohvapenkillistä taksia
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

kuitsi kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Öhmm...T6? Mitähän tuo lyhenne tarkoittaa?
6lle rekisteröityä, sohvapenkillistä taksia
Salakieltä.... 8) Antaa kivan säväyksen kun osaa puhua koodeilla joista kukaan tavan tallaaja ei tajua mitään. :lol: Sori Aku, oli pakko.... :lol:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

kuitsi kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Öhmm...T6? Mitähän tuo lyhenne tarkoittaa?
6lle rekisteröityä, sohvapenkillistä taksia
Aivan, kuudelle rekisteröityä taksimallia. W123:een ei koskaan ole saanut eteen sohvapenkkiä. Kolmas paikka muodostettiin tavaralokeroon asetetulla istuintyynyllä keskikyynärnojan toimiessa selkänojana.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti: Aivan, kuudelle rekisteröityä taksimallia. W123:een ei koskaan ole saanut eteen sohvapenkkiä. Kolmas paikka muodostettiin tavaralokeroon asetetulla istuintyynyllä keskikyynärnojan toimiessa selkänojana.
No, tuotahan minä vähän jo ehdin tässä eppäilläkin, että kuuden mittaripeliä se. Pitipä nyt tarkistuttaa.

Ei tuo muuten silti varmaan mikään istuinmukavuuden huippu ole, kolme ihmistä W123:n eturivillä. Epäilenpä, että sohvapenkillisellä W110-taksilla sai tässä mielessä parempaa kyytiä!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Timo L. kirjoitti: Aivan, kuudelle rekisteröityä taksimallia. W123:een ei koskaan ole saanut eteen sohvapenkkiä. Kolmas paikka muodostettiin tavaralokeroon asetetulla istuintyynyllä keskikyynärnojan toimiessa selkänojana.
Joo näinhän se olikin. :roll:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: ..

Viesti Kirjoittaja jarski »

XUX63 kirjoitti: Onko automaattina :shock: ja jos, onko siinä sohvapenkki 3:lle ?
Tuo w124 missä oli rattivaihteet, on -88 mallinen, 4-vaihteinen 200D ja ihan tavallisilla etupenkeillä. Lattiakepin reiässä oli avonainen säilytyslokero...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: rattivaihteista.

Viesti Kirjoittaja xr »

Rammstein69 kirjoitti:
raul kirjoitti:Yksityiskohtana mainittakoon että rattimanuaalia toimitettiin vain taximalleihin Suomeen sekä poliisiautoihin Saudeihin (mikäli muistan oikein...).
Rahaa luovuttamalla myös varmasti joku muukin on saanut jos oikein halunnut. :oops:
juu, entinen taksi tämäkin yllätten on, 300tkm vaan ajettu, mitä pidän pienenä ihmeenä :shock:
ja kaikki kilometrit on mittarissa, kaksi omistajaa on sillä ollut..
mahtaako tuollaista joku haluta? -81, 200d... :roll:
eihän väri satu olemaan musta
Avatar
E280Lang
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 18.10.2004 18:30
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja E280Lang »

Tuossa pihalla on yks rattivaihteinen W123 mersu.
Olihan siihen vähän opeteltava alkuun, kun 8v sitten se tuli taloon. Emäntä on tykännyt rattivaihteista jopa enemmän, kuin minä. Eikä niissä kyllä mitään ongelmia ole kyllä ollutkaan....pakkivalon kytkin piti vaihtaa heti alkuun ja se olikin moninkerroin kalliimpi, kuin lattiavaihteisessa.

Pienenä detaljina mainittakoon, että aika hienosti on omistajalta toiselle siirtyneet rattivaihteista johtuneet erikoisuudet. Originaali keskikonsoli tuli kaupassa :shock: sekä VEHO:n korjaamotiedote, missä ohjeistetaan keskikonsolin poisto ja peitelevyn asennus tilalle. Ilmeisesti kuudetta paikkaa käytettäessä ei saisi tuo konsoli olla paikallaan.

Vois olla muuten myytävänäkin tuo auto. Mahdollisesti jää tarpeettomaksi. Eli 200D vuosimallia -85. Perimätiedon mukaan (ei varmistettu) pitäisi olla viimeinen W123-koppainen mersu mikä on Lapin lääniin rekisteröity. :shock: Viettänyt elämänsä ensimmäiset 5v Ylläsjärvellä koulutaksina, sen jälkeen tutussa perheessä Pohjois-Pohjanmaalla (Pattijoki) 7v ja meillä sen jälkeen. Sama automyyjä tehnyt autosta kaupat molemmissa omistajavaihdoissa. Kilometrejä on 670 tuhatta, tuskin kukaan ruuvannut mihinkään suuntaan. Korissa on ruostetta, mutta hitsattavaa vasta ensimmäisen kerran viime vuoden katsastukseen (akkutelineen alla reikä).

Eli ei mikään ruusu enää, mutta näitähän nämä alkaa olemaan....

Saiskohan tuommoisella vielä montako sataa euroa?
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Rattikeppihän on vallan mainio vempain. Keikkapirssinä meillä oli aikoinaan W115 moisella valitsimella. Leppoisa värkki, mutta eihän pystylamppu 200D:ssä voi oikein muuta ollakaan :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Re: rattivaihteista.

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

xr5t kirjoitti:
Rammstein69 kirjoitti:
raul kirjoitti:Yksityiskohtana mainittakoon että rattimanuaalia toimitettiin vain taximalleihin Suomeen sekä poliisiautoihin Saudeihin (mikäli muistan oikein...).
Rahaa luovuttamalla myös varmasti joku muukin on saanut jos oikein halunnut. :oops:
juu, entinen taksi tämäkin yllätten on, 300tkm vaan ajettu, mitä pidän pienenä ihmeenä :shock:
ja kaikki kilometrit on mittarissa, kaksi omistajaa on sillä ollut..
mahtaako tuollaista joku haluta? -81, 200d... :roll:
eihän väri satu olemaan musta
ei, tämä on vaaleasininen..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
latku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 01.11.2005 10:14
Paikkakunta: oulu

Re: w123 rattivaihteilla?

Viesti Kirjoittaja latku »

Rammstein69 kirjoitti:onko tosiaan ollu w123-korisia rattivaihteella olevia? huhujen mukaan manuaali, en ole vielä autoa itse nähnyt..
harvinainenkin? Mobilistit herätys, tiedonjano on kova! :lol:
Pappani on ollut koko elämänsä ajan taksikuski, ennem ersuja hän ajoi taksia jenkki-letukoilla. Vuonna 82 hän osti tehtaalta pakastavedetyn w123 240D rattiamanuaalina jolla ajeli sinne vuoteen -90 jolloin hän halvaantui ja mersu jäi lämpimään talliin säilöön. Vuonna -94 oma isäni osti tämän mersun papaltani pois ja sillä ajeltiin semmosenaan n. pari vuotta jonka jälkeen aski vaihdettiin lattia-askiin (kuulemma äitini vahva sana oli rattimanuaalia vastaan) näin ajeltiin sitten vuoteen -00 jolloin tuli tehovähyys vastaan, tekniikka pelas täysin, ei siinä mitään mutta silloisesta mersumies -liikkeestä (oulun toppilassa) ostimme 300 turbo diesel suora vitos koneen (kone oli tuotu jenkeistä eli ilmeisesti se oli olult c123:ssa jos olen oikein ymmärtänyt?), autoamattivaihteiston yms perä, vetarit kuului kauppaan. Kyseisen paketin vaihtoi paikoilleen Sauli Vieremaa (haukiputaalla, eli sinne vaan mersut huoltoon, hän tietää kaiken!) Nykyään auto on siis w123 300 turbo diesel automaatti pitempivälitteisellä perällä (ei huuda matka-ajossa niin kovasti kun sillä ajetaan paljon matkaa työn puolesta). Itse on tulult lisävarusteita asennettua mm. sähkölasit, keskuslukitus, etupenkkeinä nykyään on Recaron Style mallisto (puolikupit, täydellinen sähkösäätöisyys, ristiselän pumpputuki, ILMASTOINTI), kesärenkaat on valkosivulliset.

Tästähän tuli pitkä kertomus, no mutta ei se mitään. Auto vaikutti alkuaikoinaan Ii:ssä (oulusta 40km kemin suuntaan) ja nykyään auto on ihan Oulussa.

edit: 1 kuva löytyy asiasta kiinnostuneille, http://irc-galleria.net/view.php?nick=l ... d=15730131
Ahneella on kehno loppu
Avatar
TeroK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Pe 18.02.2005 17:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Kummisedällä oli W123 200d manuaali rattivaihteilla. Oli hiukka outo ajaa aluksi :lol:
W203 200K -01
Korotettu W124 250TD -87
jomi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Pe 02.09.2005 21:42
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Poijjaat kummastelee rattivaihdetta, minä ajoin ajokorttini Ford Taunus 15 M rattivaihdeversiolla 8) . Ei mitään kummaa.
Hienon näköinen muuten toi 123:nen.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Kummisetä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 17.09.2005 18:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

TeroK kirjoitti:Kummisedällä oli W123 200d manuaali rattivaihteilla. Oli hiukka outo ajaa aluksi :lol:
Ei takuulla oo ollu!!! :lol: :lol: :lol:
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: w123 rattivaihteilla?

Viesti Kirjoittaja Heavy »

latku kirjoitti: vuoteen -00 jolloin tuli tehovähyys vastaan, tekniikka pelas täysin, ei siinä mitään mutta silloisesta mersumies -liikkeestä (oulun toppilassa) ostimme 300 turbo diesel suora vitos koneen (kone oli tuotu jenkeistä eli ilmeisesti se oli olult c123:ssa jos olen oikein ymmärtänyt?), autoamattivaihteiston yms perä, vetarit kuului kauppaan. Kyseisen paketin vaihtoi paikoilleen Sauli Vieremaa (haukiputaalla, eli sinne vaan mersut huoltoon, hän tietää kaiken!) Nykyään auto on siis w123 300 turbo diesel automaatti pitempivälitteisellä perällä (ei huuda matka-ajossa niin kovasti kun sillä ajetaan paljon matkaa työn puolesta). Itse on tulult lisävarusteita asennettua mm. sähkölasit, keskuslukitus, etupenkkeinä nykyään on Recaron Style mallisto (puolikupit, täydellinen sähkösäätöisyys, ristiselän pumpputuki, ILMASTOINTI), kesärenkaat on valkosivulliset.
Minä taidan muistaa tuon koneen siellä mersumiehellä. Oli heti siinä oikealla, kun mentiin ovesta sisään. Jos tuo sitten on sama kone mikä siellä oli jonkin aikaa. Onko sinulla 3.07 perä vai mikä tuossa turbokoneen jatkona? Itsellä on turbokoneen kanssa 3.46, mutta maantiellä on kierroksia vähän liikaa. En sitten tiedä auttaisiko, jos laittaisi 5-vaihteisen laatikon.

Oletko ilmastoinnin laittanut itse jälkeenpäin? Millainen homma tuo oli?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Vastaa Viestiin