w123 rattivaihteilla?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
TeroK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Kummisetä kirjoitti:
TeroK kirjoitti:Kummisedällä oli W123 200d manuaali rattivaihteilla. Oli hiukka outo ajaa aluksi :lol:
Ei takuulla oo ollu!!! :lol: :lol: :lol:
Eipäs oteta kirjaimellisesti :lol: :lol: :lol:
Siis mun kummisedällä :wink:
W203 200K -01
Korotettu W124 250TD -87
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies

Trattivaihre

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Tällaiset vehkeet löytyvät minulta Aikoja sitten vaihdoin yhden 123 latja vaihteiseksi ja nämä vanhat kamat jäivät minulle ja ovat lojuneet nurkissa vuosikauret mutta en onneksi vienyt romukauppaan ja nyt viimeviikolla yksi asiakas kysyi mistä tällaiset saisi Sanoin että varastosta löytyy.HÄn palauttaa vanhan Taxsi mersunsa alkuperäiseen muotoonsa Taksamittareita myöten. joskus On jotain hyötyäkin kun kaikki säilyttää Vaikka kaikki paikat tuppaa olemmaan Täynnä Vaimo siitä vähän narisee.
Vieras

Re: Trattivaihre

Viesti Kirjoittaja Vieras »

j.s.lehti. kirjoitti:Tällaiset vehkeet löytyvät minulta Aikoja sitten vaihdoin yhden 123 latja vaihteiseksi ja nämä vanhat kamat jäivät minulle ja ovat lojuneet nurkissa vuosikauret mutta en onneksi vienyt romukauppaan ja nyt viimeviikolla yksi asiakas kysyi mistä tällaiset saisi Sanoin että varastosta löytyy.HÄn palauttaa vanhan Taxsi mersunsa alkuperäiseen muotoonsa Taksamittareita myöten. joskus On jotain hyötyäkin kun kaikki säilyttää Vaikka kaikki paikat tuppaa olemmaan Täynnä Vaimo siitä vähän narisee.
Ei se kirjotustaitokaan pahasta olisi. :wink: Mukavempi vois olla lukee...
epk
Valvoja
Valvoja

Re: Trattivaihre

Viesti Kirjoittaja epk »

Sjtv kirjoitti:
j.s.lehti. kirjoitti:Tällaiset vehkeet löytyvät minulta Aikoja sitten vaihdoin yhden 123 latja vaihteiseksi ja nämä vanhat kamat jäivät minulle ja ovat lojuneet nurkissa vuosikauret mutta en onneksi vienyt romukauppaan ja nyt viimeviikolla yksi asiakas kysyi mistä tällaiset saisi Sanoin että varastosta löytyy.HÄn palauttaa vanhan Taxsi mersunsa alkuperäiseen muotoonsa Taksamittareita myöten. joskus On jotain hyötyäkin kun kaikki säilyttää Vaikka kaikki paikat tuppaa olemmaan Täynnä Vaimo siitä vähän narisee.
Ei se kirjotustaitokaan pahasta olisi. :wink: Mukavempi vois olla lukee...
nooh eiköhän ole mukavaa kun kun "varttuneemmankin" kommentteja voi lukea silloin tällöin :)

omassa lähipiirissä ei osata ees kännykkää käyttää kunnolla :lol:
latku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: w123 rattivaihteilla?

Viesti Kirjoittaja latku »

Heavy kirjoitti:
latku kirjoitti: vuoteen -00 jolloin tuli tehovähyys vastaan, tekniikka pelas täysin, ei siinä mitään mutta silloisesta mersumies -liikkeestä (oulun toppilassa) ostimme 300 turbo diesel suora vitos koneen (kone oli tuotu jenkeistä eli ilmeisesti se oli olult c123:ssa jos olen oikein ymmärtänyt?), autoamattivaihteiston yms perä, vetarit kuului kauppaan. Kyseisen paketin vaihtoi paikoilleen Sauli Vieremaa (haukiputaalla, eli sinne vaan mersut huoltoon, hän tietää kaiken!) Nykyään auto on siis w123 300 turbo diesel automaatti pitempivälitteisellä perällä (ei huuda matka-ajossa niin kovasti kun sillä ajetaan paljon matkaa työn puolesta). Itse on tulult lisävarusteita asennettua mm. sähkölasit, keskuslukitus, etupenkkeinä nykyään on Recaron Style mallisto (puolikupit, täydellinen sähkösäätöisyys, ristiselän pumpputuki, ILMASTOINTI), kesärenkaat on valkosivulliset.
Minä taidan muistaa tuon koneen siellä mersumiehellä. Oli heti siinä oikealla, kun mentiin ovesta sisään. Jos tuo sitten on sama kone mikä siellä oli jonkin aikaa. Onko sinulla 3.07 perä vai mikä tuossa turbokoneen jatkona? Itsellä on turbokoneen kanssa 3.46, mutta maantiellä on kierroksia vähän liikaa. En sitten tiedä auttaisiko, jos laittaisi 5-vaihteisen laatikon.

Oletko ilmastoinnin laittanut itse jälkeenpäin? Millainen homma tuo oli?
joo muistaakseni se oli heti siinä oikealla. Siinä oli myös w124:sta 6syl 300 td, mutta se oli muistaakseni vähän sökönä. Perästä ei ole mitään tietoa. Se perä minkä vieremaa asensi sillon -00 niin oli suht.lyhyehkö, tämä nykyinen perä on vehon kautta tilattu ja oli ihan..vehon hintainen, mutta pitempi välitteinen kuin vieremaan asentama :) ja pieni tarkennus että penkeissä on ilmastointi, perseessä ja selässä on flektituulettimet, siis itse autossa ei ole :)
Ahneella on kehno loppu
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Hmm oliskohan se kova homma vaihtaa takaisin, kunhan vain löytyisi jostain :?: :shock: Onko matkamalleissa/lattiavaihteisissa takseissa rattiputkessa ne paikat sille rattivaihteen vivustonhässäkälle? Ja entä onko tulipellissä reikää?
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
latku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

mietin pitkään mitä unohtui mainita tosta listasta mitä varusteita itse on asennettu, no cruiserihan se oli 8)
Ahneella on kehno loppu
latku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ahneella on kehno loppu
Heavy
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Mistä olet tuollaisen ilmanputsaripöntön löytänyt? Itselle olisi juuri tuollaiselle käyttöä. Eli jos jollakin on tuollainen niin olen kiinnostunut osasta. Onko tuo ihan tuohon koneeseen kuulunut alunperinkin? Vain jossain jenkkilaitteissa olen nähnyt vastaavan. Onko tuossa turbon jäähdyttäjässä vaihteistolle tuo vasemmanpuolen lisäosa ja muuten samanlainen kuin vaparissa?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
latku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

eli konehan on jenkeistä alunperin tullut eli sieltä tuo pönttö on perujaan, oikein tiesit että sieltä se on :)
Ahneella on kehno loppu
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tuo ilmanputsarin kotelo on alimittainen turbolle, alkuperäinen turbon kotelo on huomattavasti parempi hengittelemään.

Minun oma W123:nen on alunperin kanssa rattivaihteinen. Mukava vempele, kunhan oppi vaan käyttämään. Tosin toverit ei suostuneet ajamaan ko. vaihteistolla, reppanat säikky että laittaavat pakin satasen vauhdista silmään...

Eikä tässä ole kovinkaan montaa viikkoa taaksepäin, kun ajelin rattivaihteisella W115 dieselillä, joka on alunperin myös ollut taksissa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Heavy
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Mesedesi kirjoitti:Tuo ilmanputsarin kotelo on alimittainen turbolle, alkuperäinen turbon kotelo on huomattavasti parempi hengittelemään.
Mutta eikö W124 turbossa ole suunnilleen samanlainen kotelo? Hengittäisikö sillä paremmin? Ihan tehdasasenteinen tuo kuvassa oleva pönttö ilmeisesti on? Originaaliputasrinkoteloa on vaikea käyttää toisen imusarjan kanssa ja kartiosuodatinta en halua koneseen pölyä syöttämään. Mikä siis ratkaisuksi? Onko kukaan tunkenut W124 turbon putsarikoteloa W123:sen konehuoneeseen?

Mutta voiko ajatella, että tuossa kuvassa olevassa kuitenkin olisi sama pinta-ala suodatinelementissä kuin W123 originaali putsarikotelossa, koska korkeus on suurempi halkaisijan ollessa vastaavasti pienempi? Olenko ihan hakoteillä vai voiko hengittävyyttä ajatella noin?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Vastaa Viestiin