Etu iskarin yläpään tukikummit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tomi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 22.07.2005 10:56
Paikkakunta: Kerava

Etu iskarin yläpään tukikummit

Viesti Kirjoittaja Tomi.K »

Hello... Tarviiko muutakun ottaa tolpat irti että saa vaihdettua noi kumit.
Meinaan ettei tarvi alkaa jousia yms. irottaa :roll:
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ei tarvi jousia irrottaa. Täällähän on lukematon määrä kyllä ohjeita aiheeseen, helppoa kuin heinänteko, itse vaihdoin viimeksi vissiin varttitunnissa molemmat kun on joutunu harjottelemaan :wink:
MB W210 200cdi -01
Avatar
Tomi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 22.07.2005 10:56
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Tomi.K »

jees... kiits kummiki ------> eikun vaihtaan :D
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Tue sitä tukivartta jollain kumminkin ettei pääse jousi pullahtamaan pois.
Itse olen laittanut tunkin tukivarren alle jota sitten ole helpotellut riittävästi. Jokuhan tosin sanoi vaihtaneensa kumin ottamatta edes rengata pois :shock:
MB W210 200cdi -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitään muuta ei tarvi irrottaa kuin se kumi jota olet vaihtamassa.
Aikaa menee 5 minsaa / puoli.
wiimax.fi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Miten rikkinäiset kumit oireilee.
Avatar
peehoo7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 10.04.2005 23:30
Paikkakunta: Kempeleestä

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Näet kumin kunnon helposti, kun avaat konepellin ja panet jonkun käänteleen rattia, Kumin hajotessa etuiskarin yläpää irtoaa korista. Koska iskari on samalla
eräänlainen ohjaava "nivel" keulasta voi kuulua monenlaista kolinaa ja jympsähtelyä, iskari tietenkin on pois pelistä.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Termos,

Muuten helppo homma mutta ainakin allekirjoittaneella iskarin varret ponnistivat ulos niin nopsasti, että piti olla kaksi kaveria vaihtamassa. Toinen painoi iskarin varren tapilla alas ja toinen nappasi äkkiä kumihässäkän välistä pois. Asentaessa sama homma eli iskari alas ja äkkiä kumi väliin. Toinen puoli meni suht' nätisti mutta toisella puolella varsi ei heti osunut reikäänsä ja turatessa meni varttitunnin verran.

Renkaan irrottaminen helpottaa hommaa.

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin