w124 e300d 24v kombi Asd perällä .....olisko jollain kokemusta tälläisestä viasta ....liikkeelle lähtiessä pyörät käännettyinä lyö lukkoa päälle ...aivan suoraa lähtiessä ei ...mittaristossa ei syty kolmio (valo kyllä toimii) ...ylämäkeen lähdettäessä tarttuu aika paljon enemmän ....myös hitaissa mutkissa myös menee "kulmikkaasti" ....olisko paineet päällä kokoajan ...alhasilla nopeuksilla tuntuu myös ohjauksessa (vatkaa) ihan kun olis vanne kiero tai auraukset pielessä ...vaan ei oo !
ASD-perässä on myäs 30% kitkalukko, jonka toiminta muuttuu toudella
ikäväksi väärillä öljyillä (niinkuin kaikkien kitkaperien).
Oletko varma, että siellä on oikeat öljyt?
Ne oikeat maksaa KL:ssä 20€/litra ja täyttömäärä 1,1litraa.. siistiä.
Eli kaks purkkia joutuu ostaan ekalla kertaa.
Onko sama kumpaan suuntaan käännettäessä lyö lukkoa päälle ja lyökö lukkoa päälle ilman että asd valo syttyy. Voisko olla ilmaa asd sylintereissä perässä.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
...ei ole suunnalla väliä ...perän korkeuden säätö ja asd järjestelmä ilmaa itse itsensä ...valo ei syty mutta toimii kyllä ...epäilen paine venttiiliä joka toden näköisesti saadaan tarkastettua ensi maanantaina ....eli että siellä on paine kokoajan päällä .....mutta josko jollain olis ollu samoja ongelmia ...viestejä vaan tulemaan ....tai mietintöjen tuloksia
Voisko olla että kitkalevyt ovat kuluneet niin ohuiksi että poskilaippoja ja vetoakseleita pyörittävät pikkurattaat hankaavat takapuolelta tasauspyörästön koteloon kiinni. Ja kyllä se asd puree niin kovin kiinni että kun perä oli nostettu ylös ja auto pyöritti tyhjäkäynnillä pyöriä niin ei sitä toista pyörää saa pysäytettyä käsivoimin
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
En tiedä liittyykö tämä asiaan mutta vaihteleeko sulla asd neste säiliön pinta käytössä. Kun laitan koneen käyntiin niin asd neste säiliön pinta putoaa normaali lukemiin. Katsoppas omastasi mitä tapahtuu kun laitat koneen käyntiin
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
.e[color=olive]päilen paine venttiiliä joka toden näköisesti saadaan tarkastettua ensi maanantaina ....eli että siellä on paine kokoajan päällä .....]
[/color]
Itselleni on kanssa toi ASD aika mysteeri. Mulla se kyllä toimii (omasta mielestäni) o.k, mutta pitää tasaisin väliajoin moottorin käydessä tuhahduksia, jolloin ilmeisesti paineventtiili helpottaa pumpun jälkeen. Tämä näkyy myös pumpun paineletkussa, joka elää tuhahdusten mukaan. Ja nämä aivastukset kuuluvat jostain peräosasta, vaikea paikallistaa täsmällisesti, vaikka olen ryöminyt auton alla.
Liekö sitten normaalia?
Eli jos paineventtiiliä epäilet, niin jatkuva paine pitäisi näkyä siinä kumi(tai hydrauliikka)-letkussa pumpun jälkeen.
...otettiin lukko kokonaan pois päältä ...ei auttanut ...vaihdettiin öljyt ...eikä sekään auttanut ...eli ei taida auttaa muuta kuin ottaa perä alas ja auki ....ja eiku haistelemaan vikaa ...onko muuten kokemuksia tai kikkoja millä lähtis ABS tunnistin irti repusta ehjänä (muovinen malli) ...ollaan aina otettu suosiolla irti takapenkin alta ja eiku piuha mukaan ...on meinaan suht kallis uusi!! ..........
Onhan se voinut käydä niin että pikkurattaat on jossakin kovassa sudituksessa hitsautunut tasaus pyörästön tappiin kiinni ja alkanut takertelemaan. Eipä toi taida selvitä kun avaamalla. Mitenkäs toi välitys vaihdettiin. Käytettiinkö siinä uusia rattaita vai otitteko jostain toisesta perästä pinionin ja ison hammasrattaan. Kiinnostais itseäkin välityksen vaihto mutta käyköhän toisen perän rattaat suoraan samoille paikoille
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Mieluiten ei käytettjä välityksiä uusin kuoriin. Voivat pahimmassa tapauksessa kulua hyvkinkin äkkiä pilalle kun ovat jo alunperin paikkansa hakeneet mitä et samaksi löydä toisissa kuorissa.
Parasta on kun hanki toisen klimpin kokonaisena joka ehjä ja toimiva..(avaa kansi ja tutki miltä näyttää ).
Jos lukko pilalla niin levylukon ainakin korjaa helposti paikallaankin.
Tuliko ne uudet rattaat vanhaan perään? Kyllä tohon lukko perään saa uusia kitkalevyjä jos vanhat on kuluneet tai sitten voi riittää kun vaihtaa se säätölevyn paksummaksi
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
MickeyFIN kirjoitti:Mieluiten ei käytettjä välityksiä uusin kuoriin. Voivat pahimmassa tapauksessa kulua hyvkinkin äkkiä pilalle kun ovat jo alunperin paikkansa hakeneet mitä et samaksi löydä toisissa kuorissa.
Miksei tottakai se hammaskoksetus pitää säätää kuitenkin kohdalleen, vaikka vaihtaisi vain laakerit.
...säädetty on ...katsokaa tän ketjun alku ...se vaan meni pam ...mutta viimevuoden lopulla jo ...ja korjauksen jälkeen toimi 6kk moitteettomasti ...kunnes tämä alkoi ...mistä tämä aihe ketju alkoi mitä tässä kirjoitellaan
Ostin tosiaan n.kuukausi sit,´260E -86 mallin,ja ihan olen tyytyväinen ollut,pientä laittoahan sitä tuon ikäisessä aina on,mutta kun tästä lukkoperästä puhutaan,niin mulla on sellainen tunne,että tässä on
jonkinlainen lukkoperä,mutta ei ole ASD-valoa kojeluadassa,nimittäin ei tahdo herkästi lyödä tyhjää millään pinnalla,paitsi soralla ja jää kaksi raitaa näkyviin,pitääkä paikkansa,että siiä olis kitkalukkoperä?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86